Şimdi Ara

SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
194
Cevap
8
Favori
19.050
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sendomi

    asım usta benim araçta şu anda rolantide devir arada oynuyor 500'e kadar düşüyor ve bu kalkışlarda bazen stop ettirmeme sebep oluyor fazla gaz istiyor araba 1000 km kontrolüne gittiğimde aracı 3000 devire kadar +5 yapayım diyorum alt devirlerdede cansızlık var araçta ayarı 35 derece yaptırmıştım ustaya 30'du çünkü acaba 40 derecemi yapsam diyorum motor sağlığı açısından yoksa 35'de bırakayımmı aracın gaza geçişi çabuk oluyor

    Merhaba sendomi

    Haritayı arttırmak yada eksiltmek eldeki verilerle olur aracın iyi gitmesi tabiki önemli ancak verilere dayanmadan yapılan iyileştirmeler yakıtı birebir etkiler. bu yüzden haritayı arttırmak yada eksiltmek için OBD II kullanmak en doğru yoldur. Haritadaki tyanlışlık araçta arıza lambasının yanmasına sebeb olur zengin yada fakir karışımdan dolayı bu tip bir sıkıntıda da dondurulmuş veriler kontrol edilir. map basıncı 60 ın altıda ise topun bulunduğu kısmın üst tarafına 60ın altında ise alttarafa müdahale edilir.

    Enjektör zamanlamalarına göre yada basınça göre haritaya müdahale etmek doğru olur. aksi her zaman başarılı olmaz.

    35 derece uygun bir sıcaklıktır.

    Regüratör basınçını düşürmek ve yeniden kaliprasyon yapmak sıkıntınızı çözer , çözmemesi halinde nözülleri küçültmek gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ....ŞAFAK OTOGAZ....
    .....bu yüzden haritayı arttırmak yada eksiltmek için OBD II kullanmak en doğru yoldur.


    Usta aracın değerlerini komple görebilmek için marifet OBD II cihazındamı??
    Şimdi benim araç 96 model VW polo,AEE motor.Bildiğim kadarıyla bizim araçlar için Vag Com kullanılıyor.Sanırım KKL kabloydu.
    Bizde de oksijen sensörü var.Vag Com kullanıyorsanız,Vag com da bu değerleri görebilirmiyiz.??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Okifi

    Yeni topiğiniz hayırlı olsun,başarılar dilerim.Burada bizlerle engin tecrübelerinizi paylaşıyorsunuz.Ayrıca tüm montajcı arkadaşlarında katkılarını isteriz.
    Üstadım,birde lpg programlarını burada paylaşabilirsek,daha faydalı olacaktır.


    Teşekkür edrim üstad...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurtelefon

    quote:

    Orijinalden alıntı: ....ŞAFAK OTOGAZ....
    .....bu yüzden haritayı arttırmak yada eksiltmek için OBD II kullanmak en doğru yoldur.


    Usta aracın değerlerini komple görebilmek için marifet OBD II cihazındamı??
    Şimdi benim araç 96 model VW polo,AEE motor.Bildiğim kadarıyla bizim araçlar için Vag Com kullanılıyor.Sanırım KKL kabloydu.
    Bizde de oksijen sensörü var.Vag Com kullanıyorsanız,Vag com da bu değerleri görebilirmiyiz.??


    Merhaba ugurtelefon

    Evet araçın değerlerini en doğru şekilde görebilmek için OBD II gerekli ancak genel lpg ayarları iyi olan ve sorun olmayan araçlarda buna gerek yok benim anlatmak istediğim sorunlu araçların sorunlarını görmek ve ona göre ayar yapabilmek için gerekli.




  • prins silverline kit için programı nerden bulurum
  • Merhaba
    prins silverline kit için program bulmanız zor prins program ve kabloyu çok pahalıya satıyor.
  • asım usta enjektör borularına baktım üst plastiği söküp boru boyları farklı deliklerin açılarıda farklı rıza usta yaptırdığın yere git düzelttir dedi şöyle yazmış :(efendim selamlar. bu motorlar lpg de biraz sıkıntılı motorlar. aslında daha'da titizlik ve detay isteyen motorlar. (lpg dönüşümünde tabi) hortumlar eşit olmalı, deliklerde yani manifolta giren hortumların yerleride eşit olmalı. ve regülatör vakumu da gaz kelebeğinin altından olmalı. regülatör basıncı dediğimiz gibi 0.90 ortalama olmalı relanti devrinde. ustamıza bir an önce gidin derim, motorun ateşleme ünitesi ve katalitik konvektör sistemine arıza vermemesi adına...
    saygılarımla...)şimdi sadık otogaza gidip bunu desem papaz olacağım nasıl olur bu durum neye yol açar bu boru olayları



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sendomi -- 1 Aralık 2012; 12:12:37 >
  • asım usta montajla ilgili bir hata var araçta ne yapmalıyım
  • Merhaba;

    Bazı şeyleri anlatırken dikkat etmek gerekir, örneğin; dikkat etti iseniz .bazı konularda diret değilde tavsiye edilir diyorum. bazı montajlar araçlara göre farklılıklar gösterebilir. bunlar olmazsa olmazı değildir. hortum boylarının eşit olması ve kısa olması tavsiye delir ancak imkan yok ise bu araça lpg takılmaz anlamına gelmez.

    Kaş yaparken göz çıkarmamak gerekir. sadık otogaz o civarın en başarılı montajcılarından biridir. Sıkıntınız var ise bunu çözebilecek kapasitededir.
    Rahat olun
  • Merhaba.

    Teleflex konusunda bilginiz var mı?

    Selamlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim sıkıntım rölantide devrin 500'e kadar düşmesi ve yukarı çıkması sürekli oynuyor ama bunu her zaman yapmıyor arada bir yapıyor,benzine geçiş bariz hissediliyor birde araç benzinde iken çok daha iyi motor resmen rahatlıyor lpg'de ise bağırıyor,alt devirlerdede biraz cansız araç,daha önce söylemiştim benzin ms değeri 2.5(ki bu değer oldukça iyi sanırım)lpg değeri ise 3.6 gibi birşeydi eşit olması gerekir diyor her 100 kişiden 98'i mesela regülatör,radyotör seviyesinden aşağıda olması lazım deniyor ancak değil,aracın şu an ki durumuda gayet iyi olabilir bu birkaç şey dışında donanım takılırken olması gerektiği gibide yapılmamış olabilir sorun şu ki bu ufak hatalardan dolayı ileri ki zamanlarda araçta abuk subuk sorunların ortaya çıkması beni sinir eder ki aracımın motoru 10 numaradır tüm bakımları yapılı yağ,yağ filtresi,hava filtresi,benzin filtresini dahi ustayı zorlayarak değiştirdim kadran 200 ve 200'ü devirdi araç araçta tık yoktu inşallahda olmaz çünkü sorduğum diğer üstadlar bu iş bu şekilde yapılmalı diye belirtiyorlar eee ortada ki yapılan işi görüncede insan sorguluyor haliyle mesela rıza ustamda motorun ateşleme ünitesi ve katalitik konvektör sistemine arıza vermemesi adına yaptırdığınız yere aracınızı götürün demiş,kurcalamakta istemiyorum aslında kabak dönüp dolaşıp benim başıma patlar ben gidip ustama bak bu iş böyle yapılmalıymış sen böyle yapmışsın desem orda yemiyeceğim laf kalmaz bende zaten biraz deliyim durup dururken papaz oluruz ki hiç sevmem böyle durumları,RÖLANTİDE Kİ AŞIRI DALGALANMA,BENZİNE GEÇİŞTE Kİ BARİZ BELLİLİK VE ARACIN 2000-2500 DEVİRLERDE Kİ CANSIZLIĞI İÇİN NE ÖNERİYORSUN USTAM ki bu araç en yüksek torku olan 131nm torku 2500 devirde veriyor yani en canlı olduğu devirler 2000-2500 aralığı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ....ŞAFAK OTOGAZ....

    YAZILIMLAR HK. BİLMEK İSTEDİĞİNİZ HER ŞEYİ SORARBİLİRSİNİZ.

    KENDİ AYARLARINIZI YAPABİLİRSİNİZ.



    merhabalar kolay gelsin ekleğim arayüzde bilmem gerekenleri anlatabilirmisiniz hangi ayar ne işe yarar bi temel bilgi anlamında .

     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)
  • @alperfaal

    hocam mimgas arayüzüne çok ta aşina olmamakla birlikte;

    1. benzinden gaza geçiş ayarlarıdır.
    tavsiyem 600rpm
    35 derece
    5 saniye
    zorunlu geçişin motor 35 dereceye gelmese de geçiş süresi olduğunu farz ediyorum. 5 dakika uygun sanırım.
    gecikme sırası hakkında fikrim yok.

    2. enjektör tipi aracınızda takılı olan neyse o olmalı. bu ayar ecuye enjektörlerin debi grafiği hakkında bilgi verir. doğru kalibrasyon için doğru tip seçili olmalı.

    3. rpmi doğru okuyorsanız sorun yok. rpmi doğru okuyabilmek için kullanılıyor bu ayarlar.

    4. seviye ledlerini burdan ayarlayabilirsiniz manuel opsiyonu varsa yada seçili seviye sensörüne göre ledleri sürer lpg ecusu.

    5. depoda gaz azaldığı zaman aracın lpgden benzine geçmesiyle ilgili ayarlar. gaz azalınca lpg benzin geçişinde problem yoksa aynen kalsın.

    6. regülatör basıncı. 1.25 bana fazla geldi açıkçası.

    7. benzin ve gaz enj. süreleri. benzin enj. süresi araç benzinle de çalışsa gazla da çalışsa yaklaşık olarak aynı kalmalı. devir devir kontrol edin. rölanti 2000 3000 4000 devir gibi.

    bu sayfa genel ayarları gösteriyor. kalibrasyonla ilgili kısım çarpanlar falan diğer sayfalarda sanırım.

    kolay gelsin...

     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)




  • tamamdır hocam ben bu akşam yeni resimleri yüklerim o resimler üzerinden değerlendirme yaparız çok teşekkürler ilginiz için



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alperfaal -- 5 Aralık 2012; 16:32:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperfaal

    tamamdır hocam ben bu akşam yeni resimleri yüklerim o resimler üzerinden değerlendirme yaparız çok teşekkürler ilginiz için

    estağfurullah hocam ben teşekkür ederim.
    dediğim gibi mimgas arayüzü hakkında çok deneyimim yok ama bu ve benzeri konuları takip eden bir çok meraklı kullanıcı var. özellikle mimgas ecotec ag gas gibi benzer arayüzlere sahip kitleri kullanan meraklı kullanıcılar ve ilgili kitlerin montajını yapan bayilerin de yardımıyla ortak bir akıl üretiriz.
    eminim ki deneyimli arkadaşlar deneyimlerini esirgemeyecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperfaal

    quote:

    Orijinalden alıntı: ....ŞAFAK OTOGAZ....

    YAZILIMLAR HK. BİLMEK İSTEDİĞİNİZ HER ŞEYİ SORARBİLİRSİNİZ.

    KENDİ AYARLARINIZI YAPABİLİRSİNİZ.



    merhabalar kolay gelsin ekleğim arayüzde bilmem gerekenleri anlatabilirmisiniz hangi ayar ne işe yarar bi temel bilgi anlamında .

     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)


    Merhaba;
    Geçiş devri isteğe göre tutulur. bu şu anlama gelir sıcak iken 10 sn. sonra 1200 deviri görmeden geçmez anlamına geliyor. o düşürülebilir, Regüratör basıncı 1,09 kadar olsa iyi olur regüratörden düşürüldüğündede programdan ayarlanmalı
    onun dışında tamamı iyi görünüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ....ŞAFAK OTOGAZ.... -- 5 Aralık 2012; 17:17:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sendomi

    benim sıkıntım rölantide devrin 500'e kadar düşmesi ve yukarı çıkması sürekli oynuyor ama bunu her zaman yapmıyor arada bir yapıyor,benzine geçiş bariz hissediliyor birde araç benzinde iken çok daha iyi motor resmen rahatlıyor lpg'de ise bağırıyor,alt devirlerdede biraz cansız araç,daha önce söylemiştim benzin ms değeri 2.5(ki bu değer oldukça iyi sanırım)lpg değeri ise 3.6 gibi birşeydi eşit olması gerekir diyor her 100 kişiden 98'i mesela regülatör,radyotör seviyesinden aşağıda olması lazım deniyor ancak değil,aracın şu an ki durumuda gayet iyi olabilir bu birkaç şey dışında donanım takılırken olması gerektiği gibide yapılmamış olabilir sorun şu ki bu ufak hatalardan dolayı ileri ki zamanlarda araçta abuk subuk sorunların ortaya çıkması beni sinir eder ki aracımın motoru 10 numaradır tüm bakımları yapılı yağ,yağ filtresi,hava filtresi,benzin filtresini dahi ustayı zorlayarak değiştirdim kadran 200 ve 200'ü devirdi araç araçta tık yoktu inşallahda olmaz çünkü sorduğum diğer üstadlar bu iş bu şekilde yapılmalı diye belirtiyorlar eee ortada ki yapılan işi görüncede insan sorguluyor haliyle mesela rıza ustamda motorun ateşleme ünitesi ve katalitik konvektör sistemine arıza vermemesi adına yaptırdığınız yere aracınızı götürün demiş,kurcalamakta istemiyorum aslında kabak dönüp dolaşıp benim başıma patlar ben gidip ustama bak bu iş böyle yapılmalıymış sen böyle yapmışsın desem orda yemiyeceğim laf kalmaz bende zaten biraz deliyim durup dururken papaz oluruz ki hiç sevmem böyle durumları,RÖLANTİDE Kİ AŞIRI DALGALANMA,BENZİNE GEÇİŞTE Kİ BARİZ BELLİLİK VE ARACIN 2000-2500 DEVİRLERDE Kİ CANSIZLIĞI İÇİN NE ÖNERİYORSUN USTAM ki bu araç en yüksek torku olan 131nm torku 2500 devirde veriyor yani en canlı olduğu devirler 2000-2500 aralığı

    Merhaba;

    Benzin enjeksiyon ms si 1,8 ve 2,5 arasında olan araçlarda eger otomatik kalibrasyon yapar iken gaz ms si 3,40 a takılı kalıyor aşagıya inmiyorsa ve otomatik kalibrasyonu tamamlamıyorsa regülatör basıncını 0,90 a indirilmeli ve tekrar programlanmalı, yanlız nozılımız mutlaka olması gereken nozıl olduguna dikkat edilmeli yinede otomatik kalibrasyonu tamamlamıyor gaz ms si 3,40 a takılı kalıyorsa enjektör debilerini 0,50 ye çekilmeli yine otomatik kalibrasyonu tamamlamaz 3,40 a takılı kalır ise bu sefer nozıllar 2 milin küçültülmeli

    Anladığım kadarı ile sizin sorununuz bu şekilde çözülür. Bunu ustanızla paylaşabilirsiniz.




  • Teleflex'i tanıyan var mı acaba?

    Selamlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sağolasın hocam bilgi için,benim için bu konuda burada kapansın artık fazlada kafa ağrıtmayayım akl'ye mail atmıştım montaj nasıl olur diye resim falan istemiştim bugün bir numara arıyor sadık otogaz'dan hamdi ustaşaşırdım aramasına daha öncede söyledim iyi niyetli birisi diye ki kendini gösterdi hamdi usta baya konuştuk 100km sonra 1000km ayarına gideceğim oda güzelce bir ayar yapacak inşallah,çokmu kurcaladım acaba gaz konusunu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: truvaelektronik

    @alperfaal

    hocam mimgas arayüzüne çok ta aşina olmamakla birlikte;

    1. benzinden gaza geçiş ayarlarıdır.
    tavsiyem 600rpm
    35 derece
    5 saniye
    zorunlu geçişin motor 35 dereceye gelmese de geçiş süresi olduğunu farz ediyorum. 5 dakika uygun sanırım.
    gecikme sırası hakkında fikrim yok.

    2. enjektör tipi aracınızda takılı olan neyse o olmalı. bu ayar ecuye enjektörlerin debi grafiği hakkında bilgi verir. doğru kalibrasyon için doğru tip seçili olmalı.

    3. rpmi doğru okuyorsanız sorun yok. rpmi doğru okuyabilmek için kullanılıyor bu ayarlar.

    4. seviye ledlerini burdan ayarlayabilirsiniz manuel opsiyonu varsa yada seçili seviye sensörüne göre ledleri sürer lpg ecusu.

    5. depoda gaz azaldığı zaman aracın lpgden benzine geçmesiyle ilgili ayarlar. gaz azalınca lpg benzin geçişinde problem yoksa aynen kalsın.

    6. regülatör basıncı. 1.25 bana fazla geldi açıkçası.

    7. benzin ve gaz enj. süreleri. benzin enj. süresi araç benzinle de çalışsa gazla da çalışsa yaklaşık olarak aynı kalmalı. devir devir kontrol edin. rölanti 2000 3000 4000 devir gibi.

    bu sayfa genel ayarları gösteriyor. kalibrasyonla ilgili kısım çarpanlar falan diğer sayfalarda sanırım.

    kolay gelsin...

     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)


    ilginiz için çok teşekkür ederim bugün biraz daha uğraştım araç üzerindeki değerler ile sonradan benim ayarladığım değerleri prıntscreen yaptım yanlız dediğiniz basınç ayarını nasıl düşürüyorum orayı çözemedim.resimlerdeki 1.2.3 numaralı değerler aracın üzerinde olanlardı. 4.5.6.7 değerler benim kurcaladığım sonrası olanlar . mesela 6. fotoğrafta yukarıya doğru olan çizgi aşşağıya çekilirse yada yukarıya çekilirse ne olur ? yanlışlık yapmışmıyım acaba bir fikir verirseniz ..

     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)


     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alperfaal -- 5 Aralık 2012; 22:30:02 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.