Şimdi Ara

***Peugeot 504 klubü***

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
3
Favori
40.393
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • paylaşım ve görüşlerinizi bekliyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KoRHaN50 -- 26 Haziran 2008; 16:55:26 >



  • hakkında pek fazla şey bilmesem de beni pug ile tanıştıran modeldir kendisi, yolda çok nadir de olsa rastlanabiliyor ama forumda kullanıcısı varmıdır bilmem...

     ***Peugeot 504 klubü***


     ***Peugeot 504 klubü***


    o değil de bu aletin yukarıda gördüğünüz bir de coupe versiyonu vardır ki henüz tanışma şansını elde edebilmiş değilim, kendisi de pininfarina nın ürünüdür ve bir klasik olduğunu düşünmekteyim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edilhan

    hakkında pek fazla şey bilmesem de beni pug ile tanıştıran modeldir kendisi, yolda çok nadir de olsa rastlanabiliyor ama forumda kullanıcısı varmıdır bilmem...

     ***Peugeot 504 klubü***


     ***Peugeot 504 klubü***


    o değil de bu aletin yukarıda gördüğünüz bir de coupe versiyonu vardır ki henüz tanışma şansını elde edebilmiş değilim, kendisi de pininfarina nın ürünüdür ve bir klasik olduğunu düşünmekteyim
    forumda kullanıcısı var ben daha doğrusu babamın arabası 76 model ben kendimi bildim bileli bizde ve halen taş gibi sağlam bide babam arabasına merakldır 2 misli fiyat veren çok oldu ama satmadı :D bende bizim arabanın fotolarını fırsat buldukça eklerim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KoRHaN50

    forumda kullanıcısı var ben daha doğrusu babamın arabası 76 model ben kendimi bildim bileli bizde ve halen taş gibi sağlam bide babam arabasına merakldır 2 misli fiyat veren çok oldu ama satmadı :D bende bizim arabanın fotolarını fırsat buldukça eklerim

    Alıntıları Göster
    bu aracların sadece kursunsuz benzinle calıstıgını duymustum zamanındaki normal benzin ve super benzin tavsiye edilmiyormus bu arac için...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: __RaVe__®

    bu aracların sadece kursunsuz benzinle calıstıgını duymustum zamanındaki normal benzin ve super benzin tavsiye edilmiyormus bu arac için...

    Alıntıları Göster
    walla biz tüp takdırmadan önce babam hep süper benzin alırdı. Bu araçların motoru inanılmaz sağlam hiçbirşey olmadı su ana kadar taş gibi maşallah. 2000 motor oldugundan benzinle yaklaşık 400 bin lira yaktıgından lpg ile kullanıyoruz ondada en aşşağı 200 yakıyordur ama emin değilim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KoRHaN50

    forumda kullanıcısı var ben daha doğrusu babamın arabası 76 model ben kendimi bildim bileli bizde ve halen taş gibi sağlam bide babam arabasına merakldır 2 misli fiyat veren çok oldu ama satmadı :D bende bizim arabanın fotolarını fırsat buldukça eklerim

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: KoRHaN50

    forumda kullanıcısı var ben daha doğrusu babamın arabası 76 model ben kendimi bildim bileli bizde ve halen taş gibi sağlam bide babam arabasına merakldır 2 misli fiyat veren çok oldu ama satmadı :D bende bizim arabanın fotolarını fırsat buldukça eklerim



    aracın içinin motorunun fotolarını atabilirmisin? merak ettim cokkk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: __RaVe__®

    quote:

    Orjinalden alıntı: KoRHaN50

    forumda kullanıcısı var ben daha doğrusu babamın arabası 76 model ben kendimi bildim bileli bizde ve halen taş gibi sağlam bide babam arabasına merakldır 2 misli fiyat veren çok oldu ama satmadı :D bende bizim arabanın fotolarını fırsat buldukça eklerim



    aracın içinin motorunun fotolarını atabilirmisin? merak ettim cokkk

    Alıntıları Göster
    Şu an bilgisayarda hiç 504ün fotosu yokmuş aracda kapalı garajda durdugu için burada değil ama en kısa zamanda fotograflarını çekip sizinle paylaşacagım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KoRHaN50

    Şu an bilgisayarda hiç 504ün fotosu yokmuş aracda kapalı garajda durdugu için burada değil ama en kısa zamanda fotograflarını çekip sizinle paylaşacagım.

    Alıntıları Göster
    vallahi bende görmeyi çok isterim fotoğraflar oldukça paylaşırsan seviniriz, birçok insanı peugeot ile tanıştıran modeldir, 404 ve 504 ler, dayanıklılığı ile meşhurdur zaten, israilde halen daha taksileri vardır.. aracı ne sıklıkla kullanıyorsunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edilhan

    vallahi bende görmeyi çok isterim fotoğraflar oldukça paylaşırsan seviniriz, birçok insanı peugeot ile tanıştıran modeldir, 404 ve 504 ler, dayanıklılığı ile meşhurdur zaten, israilde halen daha taksileri vardır.. aracı ne sıklıkla kullanıyorsunuz?

    Alıntıları Göster
    Sene 90-92 civarı, yaşım 10-12... Herkes Broadway ve Şahin alırken, biz sırf daha iyi diye Taunus aldık.

    Neyse, arabamızdan inanılmaz memnunuz, yerli araçların yanında "Mercedes" gibi. Ve benim çocuk gözümde de dünyanın en iyi arabası... Sonra bir gün bie 504'e bindim, bizim Taunus'tan daha eski ve pek de beğenilen bir araç değildi. Ancak bizim Taunus'tan kat kat konforluydu. Tek kelimeyle küçük dilimi yuttum, hemen unuttum o arabayı, kimseye de anlatmadım, çünkü en iyi araba Taunus olmalıydı... Daha iyisi olamazdı. (Mercedes hariç...)

    Aradan 20 yıl geçti, Peugeot markasına hiç bir bağlılığım kalmamıştı ki 2 ay kadar önce ben de bir 207 alarak Peugeot kullanıcısı oldum... Bakalım zaman ne gösterecek...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uf_sey

    Sene 90-92 civarı, yaşım 10-12... Herkes Broadway ve Şahin alırken, biz sırf daha iyi diye Taunus aldık.

    Neyse, arabamızdan inanılmaz memnunuz, yerli araçların yanında "Mercedes" gibi. Ve benim çocuk gözümde de dünyanın en iyi arabası... Sonra bir gün bie 504'e bindim, bizim Taunus'tan daha eski ve pek de beğenilen bir araç değildi. Ancak bizim Taunus'tan kat kat konforluydu. Tek kelimeyle küçük dilimi yuttum, hemen unuttum o arabayı, kimseye de anlatmadım, çünkü en iyi araba Taunus olmalıydı... Daha iyisi olamazdı. (Mercedes hariç...)

    Aradan 20 yıl geçti, Peugeot markasına hiç bir bağlılığım kalmamıştı ki 2 ay kadar önce ben de bir 207 alarak Peugeot kullanıcısı oldum... Bakalım zaman ne gösterecek...

    Alıntıları Göster
     ***Peugeot 504 klubü***

    Ewet arkadaşlar işte bizim 504. Bu araçlar konforuyla tanınıyor hatta yahudi mercedesi diye bi ünvanları var.
    Bizim 504 den baska 3 arabamız daha var o yüzden bu aracı pek kullanmıyoruz artık akaryakıta gelen zamlardan sonra artık garajda duruyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KoRHaN50

     ***Peugeot 504 klubü***

    Ewet arkadaşlar işte bizim 504. Bu araçlar konforuyla tanınıyor hatta yahudi mercedesi diye bi ünvanları var.
    Bizim 504 den baska 3 arabamız daha var o yüzden bu aracı pek kullanmıyoruz artık akaryakıta gelen zamlardan sonra artık garajda duruyor.

    Alıntıları Göster
    arabam.com'dan alıntı :


    Türk tüketicisinin yakından tanıdığı otomobillerden birisidir 504… Anadol, Fiat ve Renault gibi markaların yerli üretim sürecini tartıştığı bir dönemde Türkiye macerası başladı. Heybetli karoseri, dört yolcuya konforlu yolculuk vadeden iç mekanı ve hacimsel anlamda görenleri şaşırtan bagajı en önemli özellikleri arasındaydı. Peugeot mühendisleri 504 serisinde ilgi çekici ayrıntıları da unutmamışlardı. Kalorifer üfleme ünitesinin hareketli oluşu buna en iyi örnek olsa gerek. Aynı zamanda Türkiye’de karşımıza çıkanlarının pek çoğu o zamanlar şipidak olarak .bilinen sunroof opsiyonuna sahipti. Kısa sürede 504 tutulan bir otomobil haline geldi. Almanya’dan izne gelen gurbetçilerin Mercedes’leriyle bile özdeşleştirilir oldu. Ticarette başarısıyla dikkat çeken Yahudi yurttaşların tercihi olması nedeniyle isimleri ‘Yahudi Mercedes’ine kadar yükseldi. Peugeot’nun İsrail’deki satış başarısının da bu ismi hak etmesinde rolü olduğunu unutamamak gerekiyor.
    Otomobiller tarihi köşemizin ilk konuğu 504… Elimizden geldiğince 504’ün hayat hikayesini sizlere aktarmak istedik. Önümüzdeki haftalarda hafızalarımızdan düşmeyen otomobilleri aynı formatta hazırlamaya devam edeceğiz.

    Cenevre’nin yıldızı oldu
    Peugeot kurmayları bu yeni otomobilin lansmanı için Cenevre’yi tercih etmişlerdi. 504, 12 Eylül 1968 tarihinde Cenevre Otomobil Fuarı’nda ilk kez görücüye çıktı. Fuarda lanse edilen bu dört kapılı orta sınıf otomobilinin kalbinde 1.8 litrelik iki farklı motor gücüne sahip tek bir benzinli motor seçeneği bulunuyordu. Motor gücünün farkıysa enjeksiyon sistemiyle açıklanmıştı. Enjeksiyonlusu 97 HP, diğeriyse 84 HP güç sunuyordu. Her iki modelde de otomatik şanzıman veya dört ileri manuel şanzıman tercih edilebiliyordu. 504’ün bir özelliği de sunroof opsiyonunun bulunmasıydı. 1969 yılında düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı’nda otomobilin iki kapılı coupe ve cabrio versiyonları tanıtıldı. Her ikisi aynı donanıma ve 1.8 litrelik enjeksiyonlu motora sahipti. Aynı yıl 504 modeli dünyanın en saygın ödüllerinden birisi olan Car of the Year’ı kazandı.
    ’70 yılında 1.8 litrelik motorun yerini 2.0 litrelik versiyon aldı. Enjeksiyonlu versiyon 104 HP, diğeriyse 93 HP güç sunuyordu. Aynı yıl 2112 cc hacminde 64 HP güç üreten dizel versiyonun da lansmanı yapıldı. Aynı yılın eylül ayında stationwagon versiyon tanıtıldı. Abartılı bir uzunluğa sahip otomobilin bagaj kısmı minik bir otomobili alacak kadar büyüktü.
    Peugeot, Avrupa üretimin tamamlandığı 1983 yılına kadar 3 milyonun üzerinde 504 üretti. Peugeot bu otomobili Arjantin, Kenya, Nijerya ve İran gibi ülkelerde de üretti. Hatta hala Kenya ve Nijerya’da üretimi devam ediyor.
    1979 yılında lanse edilen 505 modeli bu ilgi çekici otomobilin sonunu hazırladı. ’83 yılı itibarıyla Avrupa’da serinin tüm versiyonlarının satış aktivitesi durduruldu. Artık parmakla sayılacak kadar az bulunan bu otomobillerden birisine rastlarsanız, dikkatle bakmanızı öneririz. Yılların yorgunluğuna rağmen o hala ’69 yılında taktığı Car of the Year tacını taşıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uf_sey

    arabam.com'dan alıntı :


    Türk tüketicisinin yakından tanıdığı otomobillerden birisidir 504… Anadol, Fiat ve Renault gibi markaların yerli üretim sürecini tartıştığı bir dönemde Türkiye macerası başladı. Heybetli karoseri, dört yolcuya konforlu yolculuk vadeden iç mekanı ve hacimsel anlamda görenleri şaşırtan bagajı en önemli özellikleri arasındaydı. Peugeot mühendisleri 504 serisinde ilgi çekici ayrıntıları da unutmamışlardı. Kalorifer üfleme ünitesinin hareketli oluşu buna en iyi örnek olsa gerek. Aynı zamanda Türkiye’de karşımıza çıkanlarının pek çoğu o zamanlar şipidak olarak .bilinen sunroof opsiyonuna sahipti. Kısa sürede 504 tutulan bir otomobil haline geldi. Almanya’dan izne gelen gurbetçilerin Mercedes’leriyle bile özdeşleştirilir oldu. Ticarette başarısıyla dikkat çeken Yahudi yurttaşların tercihi olması nedeniyle isimleri ‘Yahudi Mercedes’ine kadar yükseldi. Peugeot’nun İsrail’deki satış başarısının da bu ismi hak etmesinde rolü olduğunu unutamamak gerekiyor.
    Otomobiller tarihi köşemizin ilk konuğu 504… Elimizden geldiğince 504’ün hayat hikayesini sizlere aktarmak istedik. Önümüzdeki haftalarda hafızalarımızdan düşmeyen otomobilleri aynı formatta hazırlamaya devam edeceğiz.

    Cenevre’nin yıldızı oldu
    Peugeot kurmayları bu yeni otomobilin lansmanı için Cenevre’yi tercih etmişlerdi. 504, 12 Eylül 1968 tarihinde Cenevre Otomobil Fuarı’nda ilk kez görücüye çıktı. Fuarda lanse edilen bu dört kapılı orta sınıf otomobilinin kalbinde 1.8 litrelik iki farklı motor gücüne sahip tek bir benzinli motor seçeneği bulunuyordu. Motor gücünün farkıysa enjeksiyon sistemiyle açıklanmıştı. Enjeksiyonlusu 97 HP, diğeriyse 84 HP güç sunuyordu. Her iki modelde de otomatik şanzıman veya dört ileri manuel şanzıman tercih edilebiliyordu. 504’ün bir özelliği de sunroof opsiyonunun bulunmasıydı. 1969 yılında düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı’nda otomobilin iki kapılı coupe ve cabrio versiyonları tanıtıldı. Her ikisi aynı donanıma ve 1.8 litrelik enjeksiyonlu motora sahipti. Aynı yıl 504 modeli dünyanın en saygın ödüllerinden birisi olan Car of the Year’ı kazandı.
    ’70 yılında 1.8 litrelik motorun yerini 2.0 litrelik versiyon aldı. Enjeksiyonlu versiyon 104 HP, diğeriyse 93 HP güç sunuyordu. Aynı yıl 2112 cc hacminde 64 HP güç üreten dizel versiyonun da lansmanı yapıldı. Aynı yılın eylül ayında stationwagon versiyon tanıtıldı. Abartılı bir uzunluğa sahip otomobilin bagaj kısmı minik bir otomobili alacak kadar büyüktü.
    Peugeot, Avrupa üretimin tamamlandığı 1983 yılına kadar 3 milyonun üzerinde 504 üretti. Peugeot bu otomobili Arjantin, Kenya, Nijerya ve İran gibi ülkelerde de üretti. Hatta hala Kenya ve Nijerya’da üretimi devam ediyor.
    1979 yılında lanse edilen 505 modeli bu ilgi çekici otomobilin sonunu hazırladı. ’83 yılı itibarıyla Avrupa’da serinin tüm versiyonlarının satış aktivitesi durduruldu. Artık parmakla sayılacak kadar az bulunan bu otomobillerden birisine rastlarsanız, dikkatle bakmanızı öneririz. Yılların yorgunluğuna rağmen o hala ’69 yılında taktığı Car of the Year tacını taşıyor.


    Alıntıları Göster
    Bizimkide 2000 motor ve 4 ileri vitesli olan model GLİ modeli en full u oluyor sanırım. Sunroof u da varve halen çalışıyor. :) Sünnetimde oradan kafamı çıkarıp konvoy yapmıştık. Bizim arabayı nevşehirde olupda bilmeyen yoktur. Zamanında mesut yılmaz başbakanken sunrooflu tek araba diye bizim arabayla şehirde tur atmıştı :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KoRHaN50

    Bizimkide 2000 motor ve 4 ileri vitesli olan model GLİ modeli en full u oluyor sanırım. Sunroof u da varve halen çalışıyor. :) Sünnetimde oradan kafamı çıkarıp konvoy yapmıştık. Bizim arabayı nevşehirde olupda bilmeyen yoktur. Zamanında mesut yılmaz başbakanken sunrooflu tek araba diye bizim arabayla şehirde tur atmıştı :D

    Alıntıları Göster
    Fotoğraf için sağol, araç çok hoş, bu arada merak ettiğim araç kaç kmde ve de garajda tuttuğunuza göre mevcut kondisyonunu korumak için ne tarz bakım uygulamaları yapıyorsunuz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edilhan

    Fotoğraf için sağol, araç çok hoş, bu arada merak ettiğim araç kaç kmde ve de garajda tuttuğunuza göre mevcut kondisyonunu korumak için ne tarz bakım uygulamaları yapıyorsunuz

    Alıntıları Göster
    Babam arabasına çok düşkündür bir yerinden tıkırtı gelse hemen gider baktırır. Zaten her pazar günü sanayiye gider arkadaşları tanıdıkları vardır gider orda sohbet eder araba için olmasa bile. Özel bi bakım yaptırmıyor yani açıkcası öyle boya koruma felan yaptırmıyor çünkü arabayı komple boyatmıştı. Bu aracın iyi yanı parçaları orjinal olmasına ragmen çok ucuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KoRHaN50

    Babam arabasına çok düşkündür bir yerinden tıkırtı gelse hemen gider baktırır. Zaten her pazar günü sanayiye gider arkadaşları tanıdıkları vardır gider orda sohbet eder araba için olmasa bile. Özel bi bakım yaptırmıyor yani açıkcası öyle boya koruma felan yaptırmıyor çünkü arabayı komple boyatmıştı. Bu aracın iyi yanı parçaları orjinal olmasına ragmen çok ucuz.

    Alıntıları Göster
    hakkında bazı yorumlar;

    *sağlamlığıyla ve yahudilerin bolca kullanmasıyla "yahudi mercedesi" ismini alan 70'li yılların popüler peugeot modeli. hurda indirimi furyasına kadar yollarımızda bolca görülen 504'lerin çoğu hurda indiriminden faydalanmak isteyen 504 sahipleri tarafından hurdacılara kilo işi satıldı.

    *nijerya ve kenyada da halen uretilen populer arac. bir nevi toros ya da klimejero

    *çoğu şeyi terstir bu arabanın. kontak solda, sinyal kolu sağdadır. sinyal kolunu selektör yapar gibi kendinize çekince korna çalar. yanlış hatırlamıyorsam gösterdeki ikaz lambalarının da renkleri tersti. uzun farları açınca kırmızı ışık yanardı, akü-şarj lambaları falan da maviydi sanırsam.

    tam benlikmiş (:


    504 cc benimde ilgimi çekti biraz araştırdım bu siteyi buldum;

    http://www.504cc.com/


    birde bu site dikkatimi çekti,
    504 pick up, 3 tekerlekli modeli filan varmış

    http://www.504.org/tunnel_GB.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BySerkan -- 11 Haziran 2008; 21:18:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BySerkan

    hakkında bazı yorumlar;

    *sağlamlığıyla ve yahudilerin bolca kullanmasıyla "yahudi mercedesi" ismini alan 70'li yılların popüler peugeot modeli. hurda indirimi furyasına kadar yollarımızda bolca görülen 504'lerin çoğu hurda indiriminden faydalanmak isteyen 504 sahipleri tarafından hurdacılara kilo işi satıldı.

    *nijerya ve kenyada da halen uretilen populer arac. bir nevi toros ya da klimejero

    *çoğu şeyi terstir bu arabanın. kontak solda, sinyal kolu sağdadır. sinyal kolunu selektör yapar gibi kendinize çekince korna çalar. yanlış hatırlamıyorsam gösterdeki ikaz lambalarının da renkleri tersti. uzun farları açınca kırmızı ışık yanardı, akü-şarj lambaları falan da maviydi sanırsam.

    tam benlikmiş (:


    504 cc benimde ilgimi çekti biraz araştırdım bu siteyi buldum;

    http://www.504cc.com/


    birde bu site dikkatimi çekti,
    504 pick up, 3 tekerlekli modeli filan varmış

    http://www.504.org/tunnel_GB.htm

    Alıntıları Göster
    Walla yanlış hatırlamıyorsun hepsini doğru söyledin :) benimde eklemek istediğim bir yanı hava ızgaraları hareketlidir öne dogru uzar. ayrıca 4 vitesli olması çoğu lüks arabayı kırmızı ışıklarda aynada görmemi sağladı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KoRHaN50

    Walla yanlış hatırlamıyorsun hepsini doğru söyledin :) benimde eklemek istediğim bir yanı hava ızgaraları hareketlidir öne dogru uzar. ayrıca 4 vitesli olması çoğu lüks arabayı kırmızı ışıklarda aynada görmemi sağladı.

    Alıntıları Göster
    son olarak eklemek istediğim bir özelliği var. hani mercedeslerin lastikleri açılır ya belli bir hızdan sonra bu arabanın lastikleride açılıyor yola resmen yapısıyor geçen babam önümde 140la felan gidiyordu. Araba resmen yola yapışmıştı. Düşünsenize o zamana göre ne kadar büyük teknoloji.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KoRHaN50

    son olarak eklemek istediğim bir özelliği var. hani mercedeslerin lastikleri açılır ya belli bir hızdan sonra bu arabanın lastikleride açılıyor yola resmen yapısıyor geçen babam önümde 140la felan gidiyordu. Araba resmen yola yapışmıştı. Düşünsenize o zamana göre ne kadar büyük teknoloji.

    Alıntıları Göster
    Gece ve gündüz, içinin değişik fotoğraflarını çekip paylaşsan güzel olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uf_sey

    Gece ve gündüz, içinin değişik fotoğraflarını çekip paylaşsan güzel olur.

    Alıntıları Göster
    kpss sınavına hazırlandığım için arabanın yanına gitme imkanım olmadı ama ilk fırsatta inşallah bol bol fotograf eklicem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KoRHaN50

    kpss sınavına hazırlandığım için arabanın yanına gitme imkanım olmadı ama ilk fırsatta inşallah bol bol fotograf eklicem.

    Alıntıları Göster
    .


     ***Peugeot 504 klubü***




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.