Şimdi Ara

◄◄◄Motorsiklet ile ilgili bir konuda yardım arayanlar buyrun ►►►

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
109
Cevap
4
Favori
3.804
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Baktım herkes yeni konu açıp duruyor bende az çok biliyorum tavsiye, fikir vereyim bildiğim konularda yardımcı olayım istedim.

    • Beklentilerinize göre motorsiklet tavsiyesi
    • Marka-modeller ile ilgili yorumlar
    • Hangi motorsiklet hangi amaca uygun
    • Kask, kıyafet, ekipman konusunda tavsiye
    • 125cc, 150cc, 250cc, kıyaslamaları
    • 600cc, 1000cc, 1200cc+ sınıflarda Honda, Yamaha, Kawasaki, Suzuki, MV Agusta, Ducati, Aprilia gibi üst düzey motorsikletler hakkında öneriler.


    Bu ve bunun benzeri konularda sizlere yardımcı olabilirim. Tamirci olmadığım için teknik kısımlarda yardımcı olamam onun dışında her konuda yardımcı olurum, daha iyi bilen arkadaşlarda bu vesileyle yardımı dokunur.


    Teşekkür ederim, iyi forumlar.







  • konu güncell
  • güzel düşünmüşsün ben de yardimci olmaya calisirim yeni arkadaslara
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jessiyang

    güzel düşünmüşsün ben de yardimci olmaya calisirim yeni arkadaslara
    ilk başta insanların şunu anlaması gerekiyor; motosiklet arabayla aynı kefede değildir. motosiklet araba gibi aynı yerde durmaz. motosiklet iki tekerli olduğu için yağışlı havalarda azami şekilde dikkat edilmeli. motosikleti kullanırken en önce denge ve hakimiyet (motor kontrolü, durma ve duraklama, vites geçişleri, yavaşlama vs) konusunu öğrenmek gerekiyor. ve bu olabildiğince düşün hızda öğrenilmeli. denge ve hakimiyeti öğrendikten sonra sağa ve sola dönüşler, u dönüşleri, kontra, dar bir kaviste dönüş gibi noktaları iyice öğrenip kavramak gerekiyor. ardından trafikte motosiklet hal ve hareketlerini iyice öğrenmeliyiz (ama pat diye trafiğe dalınmamalı). özellikle sıkışık trafikte motosiklet kullanmak biraz tehlike arz ediyor. hele ki ülkemizde bulunan birtakım -öküz- sürücüler varken bu tehlike 2 katına çıkıyor. ama birçok hevesli kardeşlerimiz bunlara kulak asmıyor.

    diğer yandan motosiklet seçimleri de önem arz ediyor. her sınıf motosikletin kullanım amaçları var. günlük işlerinizde scooter sizlere çok yardım edecektir. ancak uzun yollara çıkmak için üretilmiş touring, yani uzun yol motorları üretilmiştir. bu motosikletlerde sürücü ve artçı konforu, sepet çanta vs eklentiler, rahat gidon açısı ve oturma pozisyonları özenle düşünülmüştür. hatta -ben uzun yol motoru istiyorum ama tiplerini beğenmiyorum- diyenler için biraz daha agresif kasalar, naked modeller üretilmiştir. diğer bir gözde olan endrolar ise daha bir arazi şartlarına uygun hale getirilmiş, sarp yollardan ve eğimlerden çıkabilecek ölçülerde ve bu ihtiyacı karşılayacak motor bloğu ile donatılmıştır. konfor konusuna gelecek olursak beğenenler de var beğenmeyenler de. ayrıca endro motorlar arazi için üretildikleri için uzun yolda pek randıman alınamayabilir. aynı zamanda endro lastikleri de asfaltta kazalara sebebiyet verebilir (asfalt lastikleri takılabilir istenilirse). ve geldik gençliğin gözdesi olan SS, yani süpersport motorlara; bu motorlar ki hele safkanları yarış ve hız için üretilmiş motorlardır. sürücüyle beraber ağırlıkları artan, oturuş pozisyonları belli bir mesafe sonra rahatsız eden, gidon açıları tecrübesizleri zorlayan motorlardır. birçoğunun 0-100'ü 2.5-3.00 saniye civarıdır ve orta tecrübeliler de dahil zorluk çıkaracak bir durumdur. dönüşleri diğer sınıf motorlar gibi değildir. hele ki bu motorlar artçılar için tam bir işkencedir. kısa mesafelerde zevkli, ancak uzun yolda işkence olabilecek haldedirler. bu nedenle SS motora geçecekler için SS kasalı düşük cc'li motorlar üretilmiştir. söyleyeceklerim bu kadar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: general_skyx

    ilk başta insanların şunu anlaması gerekiyor; motosiklet arabayla aynı kefede değildir. motosiklet araba gibi aynı yerde durmaz. motosiklet iki tekerli olduğu için yağışlı havalarda azami şekilde dikkat edilmeli. motosikleti kullanırken en önce denge ve hakimiyet (motor kontrolü, durma ve duraklama, vites geçişleri, yavaşlama vs) konusunu öğrenmek gerekiyor. ve bu olabildiğince düşün hızda öğrenilmeli. denge ve hakimiyeti öğrendikten sonra sağa ve sola dönüşler, u dönüşleri, kontra, dar bir kaviste dönüş gibi noktaları iyice öğrenip kavramak gerekiyor. ardından trafikte motosiklet hal ve hareketlerini iyice öğrenmeliyiz (ama pat diye trafiğe dalınmamalı). özellikle sıkışık trafikte motosiklet kullanmak biraz tehlike arz ediyor. hele ki ülkemizde bulunan birtakım -öküz- sürücüler varken bu tehlike 2 katına çıkıyor. ama birçok hevesli kardeşlerimiz bunlara kulak asmıyor.

    diğer yandan motosiklet seçimleri de önem arz ediyor. her sınıf motosikletin kullanım amaçları var. günlük işlerinizde scooter sizlere çok yardım edecektir. ancak uzun yollara çıkmak için üretilmiş touring, yani uzun yol motorları üretilmiştir. bu motosikletlerde sürücü ve artçı konforu, sepet çanta vs eklentiler, rahat gidon açısı ve oturma pozisyonları özenle düşünülmüştür. hatta -ben uzun yol motoru istiyorum ama tiplerini beğenmiyorum- diyenler için biraz daha agresif kasalar, naked modeller üretilmiştir. diğer bir gözde olan endrolar ise daha bir arazi şartlarına uygun hale getirilmiş, sarp yollardan ve eğimlerden çıkabilecek ölçülerde ve bu ihtiyacı karşılayacak motor bloğu ile donatılmıştır. konfor konusuna gelecek olursak beğenenler de var beğenmeyenler de. ayrıca endro motorlar arazi için üretildikleri için uzun yolda pek randıman alınamayabilir. aynı zamanda endro lastikleri de asfaltta kazalara sebebiyet verebilir (asfalt lastikleri takılabilir istenilirse). ve geldik gençliğin gözdesi olan SS, yani süpersport motorlara; bu motorlar ki hele safkanları yarış ve hız için üretilmiş motorlardır. sürücüyle beraber ağırlıkları artan, oturuş pozisyonları belli bir mesafe sonra rahatsız eden, gidon açıları tecrübesizleri zorlayan motorlardır. birçoğunun 0-100'ü 2.5-3.00 saniye civarıdır ve orta tecrübeliler de dahil zorluk çıkaracak bir durumdur. dönüşleri diğer sınıf motorlar gibi değildir. hele ki bu motorlar artçılar için tam bir işkencedir. kısa mesafelerde zevkli, ancak uzun yolda işkence olabilecek haldedirler. bu nedenle SS motora geçecekler için SS kasalı düşük cc'li motorlar üretilmiştir. söyleyeceklerim bu kadar

    Alıntıları Göster
    Merhabalar, scooter ile başladım scooter ile devam etmek istiyorum. şu an 125cc sym symphonym var. Artık biraz daha büyük 200-250cc maxi scooterlara geçmek istiyorum. Aslında 125cc işimi görüyor ama sele konforu sert, üstelik 250cc ile belki yaza şehirdışı falan da yaparım. Bu klasmanda modeller şunlar
    - piaggio xevo250 (dizler fazla kırık oturuş pozisyonu ve pahalı yedek parça/servis)
    - yamaha xmax250 (sert süspansiyonlar ve sele konforu)
    - suzuki burgman 200 (küçük tekerlekler ve 50cc lik performans farkı)
    - sym gts evo 250 (kronik fren sorunları, eski kasa oluşu vs.)
    - sym joymax 250 (iri tasarımı ve tipi)
    - daelim s3 advance 250 (2. el değerinin düşük oluşu, kötü marka imajı, servis sıkıntısı)
    - kymco xciting 250 (iri gövde, servis sıkıntısı)
    Şimdi soruya gelecek olursak;
    hangisini seçmeliyim? Seçenekleri suzuki burgman ve yamaha xmax olarak ikiye indirgedim ama kararsızım. hepsinin negatif özelliklerini kendimce parantez içinde yazdım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cervinff -- 31 Aralık 2014; 16:38:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: forumnik

    Merhabalar, scooter ile başladım scooter ile devam etmek istiyorum. şu an 125cc sym symphonym var. Artık biraz daha büyük 200-250cc maxi scooterlara geçmek istiyorum. Aslında 125cc işimi görüyor ama sele konforu sert, üstelik 250cc ile belki yaza şehirdışı falan da yaparım. Bu klasmanda modeller şunlar
    - piaggio xevo250 (dizler fazla kırık oturuş pozisyonu ve pahalı yedek parça/servis)
    - yamaha xmax250 (sert süspansiyonlar ve sele konforu)
    - suzuki burgman 200 (küçük tekerlekler ve 50cc lik performans farkı)
    - sym gts evo 250 (kronik fren sorunları, eski kasa oluşu vs.)
    - sym joymax 250 (iri tasarımı ve tipi)
    - daelim s3 advance 250 (2. el değerinin düşük oluşu, kötü marka imajı, servis sıkıntısı)
    - kymco xciting 250 (iri gövde, servis sıkıntısı)
    Şimdi soruya gelecek olursak;
    hangisini seçmeliyim? Seçenekleri suzuki burgman ve yamaha xmax olarak ikiye indirgedim ama kararsızım. hepsinin negatif özelliklerini kendimce parantez içinde yazdım.

    Zaten detaylı olarak incelemişsiniz scooter sınıfını çok iyi bilmiyorum ama xmax çok tutuluyor eğer imkanınız varsa gidip test edin en azından bi görün, tavsiyem çin mallarından uzak durun. Mümkün olduğunca çok tutulan ve gereksinimlerinizi karşılayacak olanı seçin.
    Uzun yol düşünüyorsanız 250cc iyidir fakat rüzgar ne kadar alıyor konforu nasıl, bunlar önemli.




  • general_skyx kullanıcısına yanıt
    Güzel açıklama olmuş teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jessiyang

    güzel düşünmüşsün ben de yardimci olmaya calisirim yeni arkadaslara

    Teşekkür ederim, siz de sağolun
  • Merhaba ben başlangıç motoru olarak yamaha ybr 125 ile Apache rtr 150 arasında kaldım. Son olarak yamaha yakın geldi risk almak istemedim ama şöyle bir durum olduğu için sizlerin de fikrini almak istedim: 2103 Apache rtr 150 ile 2014 yamaha 125 i tam olarak aynı fiyata satıyorlar piyasada.sizce ne yapmalıyım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berat3011

    Merhaba ben başlangıç motoru olarak yamaha ybr 125 ile Apache rtr 150 arasında kaldım. Son olarak yamaha yakın geldi risk almak istemedim ama şöyle bir durum olduğu için sizlerin de fikrini almak istedim: 2103 Apache rtr 150 ile 2014 yamaha 125 i tam olarak aynı fiyata satıyorlar piyasada.sizce ne yapmalıyım
    Otomobil kullanmaya ergenlik çağlarda başladım ve daha sonra 1984 yılında E sınıfı ehliyetini, Vali Recep Yazıcıoğlu'nun zamanında Tokatta rüşvetsiz ilk girişte aldım. Direksiyonumun iyi olduğunu söylerler. Bir kısmı ehliyetsiz en az 35 yıldır otomobil kullanmama rağmen, çok ciddi bir kaza atlatmadım. Ama cub tipi 100 cc lik bir debriyajsız motosiklet ile geçen yıl motor dünyasına adım attım ve 1,5 yılda 30 yıllık otomobil geçmişimden daha fazla sayıda ve daha ciddi kaza atlattım. Motosiklet sürücülüğü bambaşka bir şey. Yukarıda bu konuda uyarılar yapan tecrübeli motor sürücülerinin ciddiye alınması ve tavsiyelerine kesinlikle uyulması kanaatindeyim.

    "Motosiklete küçük hacimli, düşük beygirli bir motor ile başlanır, tecrübe kazandıkça motor hacmi ve beygir yükseltilir". kuralını benimsiyorum. 2013 yılı yaz aylarında 600 TL'ye 2011 model cub tipi Mondial UKH 100 satın aldım. 1,5 yıl kullandım ve şu anda 125 cc veya daha az bir ihtimalle 150 cc bir motora bakıyorum. Onu bir kaç yıl kullanıp, daha sonra 200 veya 250 cc bir şey düşünebilirim. Bir iki ay içinde büyük olasılıkla bir sıfır Ybr 125 alacağım. Ancak sıfır Tvs Apache ve Rks Titanik de diğer alternatiflerim.

    Ancak motoru almadan önce elbise kask gibi ekipmanlarımı almak istiyorum. Benim sizin gibi tecrübeli motorculardan isteğim, elbise ve kaskı nasıl, nereden, hangi kaliteden almam konusunda. Seçenek ve fiyat alternatifi çok diye internetten almak istiyorum, ancak ekipmanı deneme imkanı olmuyor. Kask başıma olacak mı, olmayacak mı, meçhul kalıyor. Ankara, İzmir veya İstanbul gibi üç büyük şehirden hangisinde, hangi semti, çarşıyı veya işyerini tavsiye edersiniz? Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zileliorhan -- 2 Ocak 2015; 11:42:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zileliorhan

    Otomobil kullanmaya ergenlik çağlarda başladım ve daha sonra 1984 yılında E sınıfı ehliyetini, Vali Recep Yazıcıoğlu'nun zamanında Tokatta rüşvetsiz ilk girişte aldım. Direksiyonumun iyi olduğunu söylerler. Bir kısmı ehliyetsiz en az 35 yıldır otomobil kullanmama rağmen, çok ciddi bir kaza atlatmadım. Ama cub tipi 100 cc lik bir debriyajsız motosiklet ile geçen yıl motor dünyasına adım attım ve 1,5 yılda 30 yıllık otomobil geçmişimden daha fazla sayıda ve daha ciddi kaza atlattım. Motosiklet sürücülüğü bambaşka bir şey. Yukarıda bu konuda uyarılar yapan tecrübeli motor sürücülerinin ciddiye alınması ve tavsiyelerine kesinlikle uyulması kanaatindeyim.

    "Motosiklete küçük hacimli, düşük beygirli bir motor ile başlanır, tecrübe kazandıkça motor hacmi ve beygir yükseltilir". kuralını benimsiyorum. 2013 yılı yaz aylarında 600 TL'ye 2011 model cub tipi Mondial UKH 100 satın aldım. 1,5 yıl kullandım ve şu anda 125 cc veya daha az bir ihtimalle 150 cc bir motora bakıyorum. Onu bir kaç yıl kullanıp, daha sonra 200 veya 250 cc bir şey düşünebilirim. Bir iki ay içinde büyük olasılıkla bir sıfır Ybr 125 alacağım. Ancak sıfır Tvs Apache ve Rks Titanik de diğer alternatiflerim.

    Ancak motoru almadan önce elbise kask gibi ekipmanlarımı almak istiyorum. Benim sizin gibi tecrübeli motorculardan isteğim, elbise ve kaskı nasıl, nereden, hangi kaliteden almam konusunda. Seçenek ve fiyat alternatifi çok diye internetten almak istiyorum, ancak ekipmanı deneme imkanı olmuyor. Kask başıma olacak mı, olmayacak mı, meçhul kalıyor. Ankara, İzmir veya İstanbul gibi üç büyük şehirden hangisinde, hangi semti, çarşıyı veya işyerini tavsiye edersiniz? Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler.



    İstanbul kadıköyde motomax var,her türlü çeşit kast,eldiven,mont gibi aksesuarlar mevcut.Gidip orada deneyebilirsiniz.Aynı şekilde motovento'da kadıköyde hizmet veren bir başka güvenilir satıcı markasıdır.
    Bunun haricinde internettenhttp://www.motosikletaksesuarlari.com/ adresinden de alışveriş edebilrisiniz.Bu site çok içerikli bir sitedir ve her türlü ihityacınızı karşılar.

    Tabi sizin gibi bende yeni başlayanlardanım,ilk zamanlar tedirginlik oluyor ama insan zamanla alışıyor.Ben tarz olarak chopper modellerini benimsediğimden o tarzın aksesuarlarını tercih ediyorum,olurda sizde bu tarza geçiş yaparsanız yardımcı olmaya çalışırım.Almak isteidğiniz motorların fiyatlarına uygun chopper modeller mevcut ülkemizde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DARTH_BLACK

    quote:

    Orijinalden alıntı: zileliorhan

    Otomobil kullanmaya ergenlik çağlarda başladım ve daha sonra 1984 yılında E sınıfı ehliyetini, Vali Recep Yazıcıoğlu'nun zamanında Tokatta rüşvetsiz ilk girişte aldım. Direksiyonumun iyi olduğunu söylerler. Bir kısmı ehliyetsiz en az 35 yıldır otomobil kullanmama rağmen, çok ciddi bir kaza atlatmadım. Ama cub tipi 100 cc lik bir debriyajsız motosiklet ile geçen yıl motor dünyasına adım attım ve 1,5 yılda 30 yıllık otomobil geçmişimden daha fazla sayıda ve daha ciddi kaza atlattım. Motosiklet sürücülüğü bambaşka bir şey. Yukarıda bu konuda uyarılar yapan tecrübeli motor sürücülerinin ciddiye alınması ve tavsiyelerine kesinlikle uyulması kanaatindeyim.

    "Motosiklete küçük hacimli, düşük beygirli bir motor ile başlanır, tecrübe kazandıkça motor hacmi ve beygir yükseltilir". kuralını benimsiyorum. 2013 yılı yaz aylarında 600 TL'ye 2011 model cub tipi Mondial UKH 100 satın aldım. 1,5 yıl kullandım ve şu anda 125 cc veya daha az bir ihtimalle 150 cc bir motora bakıyorum. Onu bir kaç yıl kullanıp, daha sonra 200 veya 250 cc bir şey düşünebilirim. Bir iki ay içinde büyük olasılıkla bir sıfır Ybr 125 alacağım. Ancak sıfır Tvs Apache ve Rks Titanik de diğer alternatiflerim.

    Ancak motoru almadan önce elbise kask gibi ekipmanlarımı almak istiyorum. Benim sizin gibi tecrübeli motorculardan isteğim, elbise ve kaskı nasıl, nereden, hangi kaliteden almam konusunda. Seçenek ve fiyat alternatifi çok diye internetten almak istiyorum, ancak ekipmanı deneme imkanı olmuyor. Kask başıma olacak mı, olmayacak mı, meçhul kalıyor. Ankara, İzmir veya İstanbul gibi üç büyük şehirden hangisinde, hangi semti, çarşıyı veya işyerini tavsiye edersiniz? Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler.



    İstanbul kadıköyde motomax var,her türlü çeşit kast,eldiven,mont gibi aksesuarlar mevcut.Gidip orada deneyebilirsiniz.Aynı şekilde motovento'da kadıköyde hizmet veren bir başka güvenilir satıcı markasıdır.
    Bunun haricinde internettenhttp://www.motosikletaksesuarlari.com/ adresinden de alışveriş edebilrisiniz.Bu site çok içerikli bir sitedir ve her türlü ihityacınızı karşılar.

    Tabi sizin gibi bende yeni başlayanlardanım,ilk zamanlar tedirginlik oluyor ama insan zamanla alışıyor.Ben tarz olarak chopper modellerini benimsediğimden o tarzın aksesuarlarını tercih ediyorum,olurda sizde bu tarza geçiş yaparsanız yardımcı olmaya çalışırım.Almak isteidğiniz motorların fiyatlarına uygun chopper modeller mevcut ülkemizde.

    Alıntıları Göster
    DARTH_BLACK, yardımcı cevap için teşekkürler. Benim yaş 52, meslek de üniversite hocalığı. Şimdi ben bu yaş ve meslek ile chopper modele binersem, tüm öğrencilerin diline düşerim. Benim 125 veya 150 cc motor aramamdaki gaye, çevredeki yakın il ve ilçelere saha çalışması yapmak amacı ile araştırma gezileri yapmak.

    Motosiklet aksesuar sitesi çok doyurucu ancak kask gibi elemanları deneme imkanı olmayınca, şimdilik internetten sitesinden almayacağım. Örneğin n11 sitesinde Enduro Set Silver - Motosiklet Kıyafetleri (Maske Hediyeli) ilanı var. Böyle bir ürün verdiğimiz paraya değermi? (Bağlantısı:http://www.n11.com/enduro-set-silver-motosiklet-kiyafetleri-maske-hediyeli-P37033505)

    Bir sorum daha olacak. Bende şu anda kapalı kask var. Çeneden açılır kaskın avantaj ve dezavantajları nelerdir?

    Biraz önce 26 Şubat-1 Mart tarihleri arasında CNR'da Eurasia Motosiklet Fuarı olduğunu öğrendim. Gerek motosikleti, gerek aksesuar ve ekipmanları fuardan almak avantajlı olur mu? Hem fiyat hem de çeşit açısından?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zileliorhan -- 2 Ocak 2015; 13:31:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zileliorhan

    DARTH_BLACK, yardımcı cevap için teşekkürler. Benim yaş 52, meslek de üniversite hocalığı. Şimdi ben bu yaş ve meslek ile chopper modele binersem, tüm öğrencilerin diline düşerim. Benim 125 veya 150 cc motor aramamdaki gaye, çevredeki yakın il ve ilçelere saha çalışması yapmak amacı ile araştırma gezileri yapmak.

    Motosiklet aksesuar sitesi çok doyurucu ancak kask gibi elemanları deneme imkanı olmayınca, şimdilik internetten sitesinden almayacağım. Örneğin n11 sitesinde Enduro Set Silver - Motosiklet Kıyafetleri (Maske Hediyeli) ilanı var. Böyle bir ürün verdiğimiz paraya değermi? (Bağlantısı:http://www.n11.com/enduro-set-silver-motosiklet-kiyafetleri-maske-hediyeli-P37033505)

    Bir sorum daha olacak. Bende şu anda kapalı kask var. Çeneden açılır kaskın avantaj ve dezavantajları nelerdir?

    Biraz önce 26 Şubat-1 Mart tarihleri arasında CNR'da Eurasia Motosiklet Fuarı olduğunu öğrendim. Gerek motosikleti, gerek aksesuar ve ekipmanları fuardan almak avantajlı olur mu? Hem fiyat hem de çeşit açısından?

    Alıntıları Göster
    En sondan cevaplayayım..

    Fuardan almak avantajlı olur zira hem görüp tecrübe etmek hemde fiyat açısından makul olabiliyor,takipde kalın derim.

    Kapalı ve çeneden açılır kaskın en temel niteliği,her daim kapalı kasklar daha güvenlidir,bu bilimsel araştırmalarda bunu doğrular ancak çeneden açılır kasklar kullanılmaz diyede bir durum yoktur,bende bütçemin kısıtlı olmasndan ötürü LS2 FF370 kask aldım,bu ürün nispeten dayanıklılık testlerinden olumlu geçrr notlar almış bir ürün,tavsiye ederim.Onun haricinde elbetteki kapalı kasklar daha iyidir ama pahalıdır.
    Kask ebatlarıda marka marka farklılık gösterebiliyor dolayısı ile denemeden kask almayın derim.Ben çokda iri olmama rağmen ls2 kaskım XL kullanıyorum :) ama farklı bir markada medium olabilir.Kalıplar farklıdır kasklarda.

    Söylemiş olduğunuz sitedeki ürünler orta seviyede kalan ürünler,fiyat bakımından da şişikler,tek tek alın derim ben.Burada da ebatlar konusunda bakmadan almayın derim.Sonuç itibari ile giyim-kuşam ve güvenlik ekipmanları için (bunu es geçmeyin zira mutlaka dizlik ve bel yada sırt koruması alın,onlar standarttır problem olmaz) bir deneme yapın,mağaza yada fuarlarda test edin sonra internetten rahatça alışveriş yapabilirsiniz.Zaten interneten alışveriş yapma durumunuz bu ebatlar konusunda tecrübe edindiğiniz zaman keyifli olur,bunun haricinde mutlaka bir test yapın alacağınız ürünleri ebatlarınıza göre.

    Son olarak chopper tarzına gelince :) şimdi öyle bir şey söyledinizki motora binmek ölümdür diyenlerle chopera binersem bana güleler demeniz aynı şey :) tabi tarz ve tercih meselesi bu ama chopper makinelr ağır durur ve insnaıda ağır gösterir.Ben 35 yaşındayım ve bir firmanın bilgi işleminde çalışıyorum.Elbetteki çevremdekiler hayranlıkla bakıyorlar ama göz aşinalığı denilen bir olay var ve 1-2 gün sonra bu tür şeyler unutuluyor.Chopper kullanmak zevkli,yavaş ama güzel bir seyir zevki veriyor insana.Ben eminimki öyle bir makinede size gülen olmaz,olsa olsa size gıpdayla bakan olur :) sonuç itibari ile sizinde söylemiş olduğunuz üzere motor kullanmak zaten ayrı bir olay,o yüzden içinizden ne tarz geliyor ise onu kullanın,siz öğretim görevlisisiniz ,öyle söylediniz,bence insanların önyargılarını kırmanında başka bir yöntemi olur bu davranışınız,kimseye zevklerimizi sevdirmek gibi bir düşüncemiz olmamalı bence.AMa yinede sizin tercihiniz tabiki,ben sadece ekstra olarak o konuda yardımım olur diye söylenişdim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DARTH_BLACK

    En sondan cevaplayayım..

    Fuardan almak avantajlı olur zira hem görüp tecrübe etmek hemde fiyat açısından makul olabiliyor,takipde kalın derim.

    Kapalı ve çeneden açılır kaskın en temel niteliği,her daim kapalı kasklar daha güvenlidir,bu bilimsel araştırmalarda bunu doğrular ancak çeneden açılır kasklar kullanılmaz diyede bir durum yoktur,bende bütçemin kısıtlı olmasndan ötürü LS2 FF370 kask aldım,bu ürün nispeten dayanıklılık testlerinden olumlu geçrr notlar almış bir ürün,tavsiye ederim.Onun haricinde elbetteki kapalı kasklar daha iyidir ama pahalıdır.
    Kask ebatlarıda marka marka farklılık gösterebiliyor dolayısı ile denemeden kask almayın derim.Ben çokda iri olmama rağmen ls2 kaskım XL kullanıyorum :) ama farklı bir markada medium olabilir.Kalıplar farklıdır kasklarda.

    Söylemiş olduğunuz sitedeki ürünler orta seviyede kalan ürünler,fiyat bakımından da şişikler,tek tek alın derim ben.Burada da ebatlar konusunda bakmadan almayın derim.Sonuç itibari ile giyim-kuşam ve güvenlik ekipmanları için (bunu es geçmeyin zira mutlaka dizlik ve bel yada sırt koruması alın,onlar standarttır problem olmaz) bir deneme yapın,mağaza yada fuarlarda test edin sonra internetten rahatça alışveriş yapabilirsiniz.Zaten interneten alışveriş yapma durumunuz bu ebatlar konusunda tecrübe edindiğiniz zaman keyifli olur,bunun haricinde mutlaka bir test yapın alacağınız ürünleri ebatlarınıza göre.

    Son olarak chopper tarzına gelince :) şimdi öyle bir şey söyledinizki motora binmek ölümdür diyenlerle chopera binersem bana güleler demeniz aynı şey :) tabi tarz ve tercih meselesi bu ama chopper makinelr ağır durur ve insnaıda ağır gösterir.Ben 35 yaşındayım ve bir firmanın bilgi işleminde çalışıyorum.Elbetteki çevremdekiler hayranlıkla bakıyorlar ama göz aşinalığı denilen bir olay var ve 1-2 gün sonra bu tür şeyler unutuluyor.Chopper kullanmak zevkli,yavaş ama güzel bir seyir zevki veriyor insana.Ben eminimki öyle bir makinede size gülen olmaz,olsa olsa size gıpdayla bakan olur :) sonuç itibari ile sizinde söylemiş olduğunuz üzere motor kullanmak zaten ayrı bir olay,o yüzden içinizden ne tarz geliyor ise onu kullanın,siz öğretim görevlisisiniz ,öyle söylediniz,bence insanların önyargılarını kırmanında başka bir yöntemi olur bu davranışınız,kimseye zevklerimizi sevdirmek gibi bir düşüncemiz olmamalı bence.AMa yinede sizin tercihiniz tabiki,ben sadece ekstra olarak o konuda yardımım olur diye söylenişdim..

    Alıntıları Göster
    Final haftamdan dolayı giremedim en kısa zamanda diğer arkadaşlara da cevap vereceğim kusura bakmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BrAsSs

    Final haftamdan dolayı giremedim en kısa zamanda diğer arkadaşlara da cevap vereceğim kusura bakmayın.

    Alıntıları Göster
    ben eldiven ,mont ,ayakkabı, özellikle kaskı mağazadan almanızı öneririm. internet uygun fiyat olabilir ama o aldığınız ürünün boyu uysa bile rahat oturmama ihtimali yüksek.
    özellikle kaskta herkezin kafa yapısı farklıdır bu xl kask başka xl da olmayabilir rahatsızlık verir. ama mağazada ürünü deneyip ,aynı ürünü nettten alabilirsiniz tabi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emregirit

    ben eldiven ,mont ,ayakkabı, özellikle kaskı mağazadan almanızı öneririm. internet uygun fiyat olabilir ama o aldığınız ürünün boyu uysa bile rahat oturmama ihtimali yüksek.
    özellikle kaskta herkezin kafa yapısı farklıdır bu xl kask başka xl da olmayabilir rahatsızlık verir. ama mağazada ürünü deneyip ,aynı ürünü nettten alabilirsiniz tabi

    Bu sebepten 27 Şubat günü fuarda olmayı ve önce ekipmanları fuarda almayı planlıyorum. DARTH_BLACK'ın da dediği gibi, fuardan almak hem çeşit hem fiyat açısından avantajlı olabilir. Kaskı kesinlikle kapalı, vizörlü ve kaliteli bir şey alacağım. Arkadaşlar tavsiyeleriniz için hepinize gönülden teşekkür ediyorum. İnşallah ben de motosiklet konusunda sizlerin sayesinde belli bir tecrübe kazanınca, tecrübelerimi yeni başlayanlara aktaracağım. Bilgi, paylaştıkça artan tek şeydir.




  • 150cc Falcon Wonder kullanıyorum. Motosiklet yarı Cross tarzı dizayn edilmiş. Önümüzdeki yaz Mondial Vulture düşünüyorum lakin o motorun arka lastik ve sele arası çok bos bunu yeni süspansiyon ile değiştirebilir miyim?
    Ve yüksek bir motordan alçak motora gectigimde sorun yaşar mıyım?
    Boyum 170 yas 18
  • quote:

    Orijinalden alıntı: I'm-uzi

    150cc Falcon Wonder kullanıyorum. Motosiklet yarı Cross tarzı dizayn edilmiş. Önümüzdeki yaz Mondial Vulture düşünüyorum lakin o motorun arka lastik ve sele arası çok bos bunu yeni süspansiyon ile değiştirebilir miyim?
    Ve yüksek bir motordan alçak motora gectigimde sorun yaşar mıyım?
    Boyum 170 yas 18






    Amortisörle hallolur ama yükseltecekmisiniz alçaltacakmısınız tam anlamadım. İlk haftalar sorun yaşarsınız onun dışında sıkıntı olmaz alışırsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BrAsSs -- 7 Ocak 2015; 22:39:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berat3011

    Merhaba ben başlangıç motoru olarak yamaha ybr 125 ile Apache rtr 150 arasında kaldım. Son olarak yamaha yakın geldi risk almak istemedim ama şöyle bir durum olduğu için sizlerin de fikrini almak istedim: 2103 Apache rtr 150 ile 2014 yamaha 125 i tam olarak aynı fiyata satıyorlar piyasada.sizce ne yapmalıyım


    Yamaha italyan doğal olarak daha kaliteli titreşim az tavsiye ederim, Apeche rtr 150 ye gelince ybr den biraz daha güçlü fakat çok fazla titreşim şikayeti var bu demekki uzun yola gelmez.
    Tavsiyem kaliteli olsun rahat olsun diyorsanız ybr 125, biraz kalıplı güçlü olsun titreşim dert değil derseniz apeche 150 derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BrAsSs

    quote:

    Orijinalden alıntı: berat3011

    Merhaba ben başlangıç motoru olarak yamaha ybr 125 ile Apache rtr 150 arasında kaldım. Son olarak yamaha yakın geldi risk almak istemedim ama şöyle bir durum olduğu için sizlerin de fikrini almak istedim: 2103 Apache rtr 150 ile 2014 yamaha 125 i tam olarak aynı fiyata satıyorlar piyasada.sizce ne yapmalıyım


    Yamaha italyan doğal olarak daha kaliteli titreşim az tavsiye ederim, Apeche rtr 150 ye gelince ybr den biraz daha güçlü fakat çok fazla titreşim şikayeti var bu demekki uzun yola gelmez.
    Tavsiyem kaliteli olsun rahat olsun diyorsanız ybr 125, biraz kalıplı güçlü olsun titreşim dert değil derseniz apeche 150 derim.

    Alıntıları Göster
    Geç cevaplamadan dolayı özür dilerim, telefondan giremediğim için pc ye geçtikçe cevaplıyorum.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.