Şimdi Ara

Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
281
Cevap
13
Favori
15.349
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sorun CPU'nun yetişememesi değil, vaktinin çoğunu render altyapısı üzerinde boş işler için harcaması(boş iş = şimdi yaptığı işlerin hepsi). bu yüzden oc ile frekans arttıkça gpu kullanımı artıyor zaten, yeterince draw call üretemediği için, dof faln dahil. Aynı konsoldaki gibi bi altyapı olsaydı bunların hiçbiri olmayacaktı. dx11 multi-threading sorunsuz bi şekilde çalışsaydı bunlar bi miktar azalacaktı (ama konsollar gibi olmayacaktı yine).
  • Overclocksuz FX serili işlemcilerin özellikle 4 ve daha az çekirdek kullanan oyunlarda ciddi darboğazlar yaşattığı biliniyor üç aşağı beş yukarı, bu problem overclocklanarak büyük çapta çözülebiliyor.
  • Bende e2140 işlemci var ve bad company 2 de işlemci kullanımı 100 hd 6570 kartımın ise 97 darboğaz oluyormudur sizce

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olaya FPS sınırı şeklinde bakarsak problem kalmaz.

    CPU'nun da GPU'nun da izin vereceği aşağı yukarı belli fps değerleri mevcut. Oyunda-sahnede hangisi baskınsa, o donanım sınırlamış oluyor.
    Tabi şimdi "iki donanım birbirinden bağımsız çalışıyor" demiyoruz, ama tecrübelerim olayın üstteki gibi gerçekleştiğini söylüyor.

    CPU'yu ve GPU'yu zorlayan ögeler bellidir. Sahneyi smoke'la doldur, CPU açısından pek bir şey değişmeyebilir, ama GPU'nun fps katlarca düşer.
    Ya da Minecraft aç. Grafikleri kalitesizdir, ama geometrik yoğunluk çok fazladır. Yani GPU zorlayacak bir şey yoktur; ama CPU'yu rezil eder. (Oynamadım gerçi de, tahminen böyledir).

    BF3'teki bazı haritalar tam bir CPU katili. Oman ve özellikle Sharqi Peninsula kabus gibi (0 player bile olsa). O haritada helikopter oynarken 120 fps görmeye ömrüm yetecek mi kuşkuluyum

    (12-13 GHz 3770 performansı veren bir CPU ne zaman çıkarsa BF3'ün o tip durumlarda sadece 3 core civarı[3 core'un az üstü] kullandığını unutmayalım).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 19 Nisan 2013; 19:23:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: false shepherd

    Olaya FPS sınırı şeklinde bakarsak problem kalmaz.

    CPU'nun da GPU'nun da izin vereceği aşağı yukarı fps değerleri mevcut. Oyunda-sahnede hangisi baskınsa, o donanım sınırlamış oluyor.
    Tabi şimdi "iki donanım birbirinden bağımsız çalışıyor" demiyoruz, ama tecrübelerim olayın üstteki gibi gerçekleştiğini söylüyor.

    CPU'yu ve GPU'yu zorlayan ögeler bellidir. Sahneyi smoke'la doldur, CPU açısından pek bir şey değişmeyebilir, ama GPU'nun fps katlarca düşer.
    Ya da Minecraft aç. Grafikleri kalitesizdir, ama geometrik yoğunluk çok fazladır. Yani GPU zorlayacak bir şey yoktur; ama CPU'yu rezil eder. (Oynamadım gerçi de, tahminen böyledir).

    BF3'teki bazı haritalar tam bir CPU katili. Oman ve özellikle Sharqi Peninsula kabus gibi (0 player bile olsa). O haritada helikopter oynarken 120 fps görmeye ömrüm yetecek mi kuşkuluyum

    (12-13 GHz 3770 performansı veren bir CPU ne zaman çıkarsa BF3'ün o tip durumlarda sadece 3 core civarı[3 core'un az üstü] kullandığını unutmayalım).

    Evet, Olaya FPS sınırı şeklinde bakarsak problem kalmaz da bunun en büyük sorumlusu CPU değil mi? öyle olduğu sizde söylüyorsunuz. elimizdeki en güçlü CPU 3960K, 3770K bile kifayetsiz. GTXTitan diye bir kart çıkartacak GPU firması eee sonra bunu dahi besleyemeyen bir CPU lar topluluğu. Ne anladım ben bu işten. O zaman GTX Titan almanın SLI/CF sistemler kurmanın ne anlamı kalıyor değil mi? Benim isyanım buna... da ne fayda sonuçta CPU üretim bantının kontrolü bizde değil

    Gulf Of Omman ve Caspian Border bu iki harita ömrümü yedi ömrümü Sizinde dediğiniz gibi iş madem geometri ve bunun işlemi CPU nun sırtında, o zaman bu alan derinliği ve poligonların yerleşimi de geometri işlemi gerektirdiğinden, uzaktaki objelerin çizimi CPU yu çok yorduğunda vede poligon çizimininde bir sınırı olduğundan, GPU da ancak çilebilen poligonları texture layıp renderleye biliyor. Öyle değil mi?

    Misal olarak;CPU nun 50 FPS lik bir poligon işleme kapsitesi varsa GPU ancak bu 50FPS lik poligonleri renderleyecektir. GPU nun kapasitesi aslında 100FPS çizebilecek güçte ama CPU darboğazında GPU kullanımı ancak %50 de kalmakta. Doğru mu düşündüm? (teknik terimleri yanlış yazmış olabilir)

    Peki CPU nun kullanım oranına baktığımız da neden %60 kullanımı varken 50FPS poligon işlesin? Bunu neden %100CPU kullanımıyla 80FPS ye çıkarmaz. Böyle olsa GPU kullanımıda %50 de değil %80-90 da olcakatı misal. Değil mi? Şimdi BF3 için konuşursak CPU%60 kullanıyor GPU da %70 kulanıyor. Durum bu olunca burada ne CPU darboğazından bahsedebiliriz nede GPU darboğazından O zaman sorun oyunun optimize sorunu değil mi? Bundan başka ne var mesela?


    İş birde sırf CPU da bitmiyor, oyun motorunun kaç kernel e göre olduğu ve optimizasyonu da bu işlerde bir faktör diye birşey öğrenmiştim forumlardan buna nasıl örnek vermek gerekir? Mesela, BF3 4 çekirdekli CPU lar için oyun motoru/optimizasyonu yapılmıştı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 11 Ekim 2013; 20:59:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: snaket900

    Benim konu hakkında çok bir bilgim yok ancak bir bilgisayar sitesinde (CHİP'ti sanırım) cpu'nun oyunlarda etkisi başlıklı bir makale okumuştum. Orda denildiğine göre 3ghz üstü bir işlemci günümüz oyunlarında diğer çok çekirdekli işlemcilere göre hemen hemen aynı performansı vermekte..Yani i5 ile i7 'de eğer hızlar eşitse aynı performans alınmakta. Tabi bunlar yüksek çözünürlükler için geçerli. Burada yük gpu'ya biniyormuş. Aksine düşük çözünürlüklerde yük cpu'ya biniyormuş. Kısaca düşük çözünürlükte işlemci yüksek çözünürlükte ekran kartı önemli imiş. Sizin "Ghz göre fark oluşuyor" yorumunuzu okuduktan sonra ekleme yapmak istedim.

    Evet bu yazdıklarınızın hepsi doğru şeyler. Birtek 4-2 çekirdek oyundan oyuna artık farkediyor. Oyun motorlarının kaç çekirdeğe göre yazıldığı ve optimizasyon önemli BF3 2 çekirdek ve 4 çekirdek performans farkı barizdir birde son çıkan Crysis3, arkadaşların paylaşımlarından anladığım kadarıyla, 6 çekirdek + 6 izlekten sonuna kadar faydalanıyor. katkın için sağol




  • CPU geometri setup ile uğraşmıyor artık onları gpu yapıyor. Senin istediğin şey PC'lerde konsoldaki gibi render altyapısnın olması, bunu oturup bütün firmalar beraber uğraşmadan düzeltilme imkanı yok. Bu tek başına CPU'nun yada GPU'nun yada MS'nin sorunu değil, hepsinin birden sorunu. Dedğin şey, şu an varolan verimsiz bi sistem var, bolca overhead yükleniyor, bunu ancak daha yükske frekansa sahip CPU ile hızlandırabiliyoruz, o zman daha yüksek frekansa sahip işlemci daha çok işe yarıyor bu sonuç doğru. Ama driver ile halledemezsin bunu, gpu donanımı ile halledemezsin, sade işletim sistemi ile faln halledemezsin. Oyun geliştricilerinin patch çıkartıp, çok çekirdekek ile daha hızlı batch yapıp daha az draw call istemesini beklersin sadece. Gerisi aynı tas aynı hamam, 2 sene öncede böyledi bu işler, 4 sene öncede böyleydi. Düzeltmek için, Dx sistemlerindeki overheadi azaltacak bi sürü şey yapılmadan da çözülmez. Bundan 2 sene de , bunlar sorun olarak görülürse anca çözüm için adım atılabilir deniyordu, bunlar zman alır deniyordu. Değişen bişey olmadı, kolay kolay da olacağı yok. Çok ciddi bi sorun olarak herkesi etkileyen bişey olarak ortada durmadığı sürecede çözülmez.

    Olay PC de DX'in getirdiği overhead vs. lerden kaynaklanıyor, sadece CPU'dan değil. CPU bi sürü işi halletmeye çalıştığı için ortada kalıyor. Çözüm olarak burda senin aradığın işlemcinin aynı boş işleri daha çabuk yaptırabilirmiyiz acaba demek. Yukarda biri yazmış bilmem kaç GHZ işlemcimiz olursa belki konsollar ile karşılaştırılabileicek kadar iş yapabilecek PC (o fazla uzayan işlemlerin daha çabuk yapılması gerektiğinden). Yoksa aynı altyapıyı iyileştirmezlerse hepsi birarada çalışıp bişeyin düzeleceği yok. Sen istediğin kadar driverda iyileştirme yap, gpu'nun fiziksel donanımında işleyeceği şeyler hazırlanana kadar olan oluyo darbe orda vuruluyo esasında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cybernoid

    Şunu belirteyim; benim anakart bios'tan BCLK değerim 102 (100 değil) bu bir fark oluşturuyor mu bilemem. PCI EX daha verimli çalışır diye okumuştum sanki bir yerden. Değer 102 olduğu için işlemci 4692 Mhz çalışıyor :)

    @rezes yalnız senin GPU'lar farklı hızlarda çalışıyor görünüyor. Aynı olması gerekmez mi?


    Doğru, bende böyle olduğunu okumuştum bir yerden kaynak bulursam eklerim yada bir arkadaşımız bilgisini paylaşabilir. BCLK değeri yükseldikçe onunla bağlantılı PCIe veri yolu hızınada birnevi OC etkisi yaptığından CPU-GPU haberleşmesi daha da hızlanıyor gibisinden birşeydi. Ama BCLK 100 ün üzerinde tutmakta kolay değil stabilite açısından çün ram lerde sıkıntı çıkarabiliyorsu ivy CPU larda, Sandy CPU larda buna bir anahtar koymuşlardı PCIe ve RAM lerin stabilitesi bozulmadan artırıla biliyordu "base clock strap" olması lazım.

    CPU frequency = CPU Multiplier X BLCK X BLCK Strap.
    Memory Frequency= Memory Multiplier X BLCK X BLCK Strap

    Burada faydalı bilgiler bulabilirsiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ceann Capall

    İşlemciniz neredeyse 5 ghz de çalışıyor ve darboğaz mı yapıyor? Bence olmaması gerekiyor.

    Oluyor işte
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    BF3 te de GPU kullanımının nasıl olduğunu sizinle paylaşmak istedim. 4xMSAA açıkken GPU kullanı %60 larda OFF iken %50 lerde. Bende hatırlayacaksınız 3-way GTX670 SLI yapıyorken, 24/32 SGSSAA kalie yümuşatma uygulayaraktan nvidia inspector yardımı ile, GPU kullanımlarını tavan yaptırıyordum ki imzamda konu başlığını bulabilirsiniz. Birde FPS ler dikkatinizi çekti mi? Her iki durumda da 80 FPS. Ha 3930K kullanmışsınız ha 2500K, farketmiyor. Farkettiren tek şey CPU nuzu ne kadar overclock ettiğiniz. GHz ne kadar büyükse GPU kullanımlarını o kadar arttırıyor.

    Sistem Özelliklerim: 2500K@4.9GHz [Noctua NH-D14], GTX690, 1600MHzDDR3

    1080p ULTRA ayarlar, Field of View:80, Antialiasing Deferred: 4xMSAA, Antialiasing Post: HIGH, Motion Blur: ON
     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar

    1080p ULTRA ayarlar, Field of View:80, Antialiasing Deferred: OFF, Antialiasing Post: OFF, Motion Blur: OFF
     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar

    Peki bu durum, sizce neden ileri gelmektedir?

    gpu kullanımı ve fps düşük
    bende de 690 var, 1920x1080'de field of view 90, ayarlar ultra
    gpu kullanımı hiç %90-95 altına düşmüyor, fps ise 180-200 görüyor
    işlemcim 3930k, 4.7de çalıştırıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BoRaXiN -- 19 Nisan 2013; 18:45:08 >




  • Sizin tabi son model işlemcileriniz var biz ne yapalım arkadaş. Q9550 var ve 7870xt almayı planlıyorum. İşlemci darboğaz yapacak mi yapmayacak mı bana gtx260 Synergy ye nazaran fazla getirisi olacak mı onun peşindeyim. :)

    MSI da çalışırken donanım ustası idik. Seneler oldu uzak kaldık teknolojiye şurda okuduklarımdan sonra cahil bile kalmışım geçmiş benden diyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: el_jericho

    FX6100@4Ghz ve HD7950 kullanmak darboğaz yaratıyor mesela. Ayrıca ekranımda 1440x900 olduğu için sıkıntı oluyor. Karttan tam performans alamıyorum.

    900p çözünürlük çok yüm bindiriyor işlemcinize. Birde AMD içlemci uzun zamandır kullanmıyorum enson Athlon vardı Ama forumda takip ettiğim kadarıyla AMD CPU lar biraz sıkıntılı oluyor intel e nazaran. Yine de her iki işlemciyi kullanan bir arkadaş daha iyi fikir verebilir. Lakin burda işlemcinin markasından çok çözünürlüğü düşük tutumanız GPU dan tam verim almanızda ki ana etkendir diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    quote:

    Orijinalden alıntı: BoRaXiN

    gpu kullanımı ve fps düşük
    bende de 690 var, 1920x1080'de field of view 90, ayarlar ultra
    gpu kullanımı hiç %90-95 altına düşmüyor, fps ise 180-200 görüyor
    işlemcim 3930k, 4.7de çalıştırıyorum.

    oo! BoRaXiN kardeş. Hoşgeldin karttaşım benim

    3930K ile öyle sonuç alsaydım (GTX670 SLI ile) sistemi çıkarırmıydım hiç elimden dostum, bide 2500K ya geçicem!! Sana inanmadığımdan değil ama müsait olunca aynı haritadan (mümkünse aynı benim resim paylaştığım yerden) SS koyarmısın. Hem diğer arkadaşlara referans olur..

     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar


    aynı yerden değil ama
    64 kişilik tdm den şimdi aldım bunu

    dedigin yerden de alırım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pusu47

    rezes çok güzel bir konuya değinmişsin. Bilgili arkadaşlardan konuya destek gelirse çok faydalı olacağı kesin.
    Biz de bir şeyler öğrenmiş oluruz.

    Amaçlardan en önemlilerinden bir taneside o zaten; "CPU & GPU" ikilisi hakkında "Bilgilenmek & Bilinçlenmek"

    "CPU & GPU" ikilisine o kadar para döküyoruz sonra oyunlarda hem GPU nun hemde CPU nun düşük kullanım % lerini görünce fıttırıyoruz. eee! FPS de yerlerde sürünüyor ne anladım ben bu işten

    @evohan arkadaş da katılacaktır buraya. Birde kendisinden dinlersiniz GTX Titan sahibi olupta; GPU usage %60, CPU usage %60 olupta FPS nin 60 ta olmasının nasıl sinir bozucu olduğunu




  •  Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar


    buyur bu da caspian 64lük haritadan
  • bence bu işler yazılım tarafından kaynaklanıyor düşüncesindeyim.

    Yani cpu/gpu sektöründe uzaya çıkacak teknoloji var neredeyse, ama hala crysis3 te kasıyorsa bence sorunu başka yerlerde aramak gerekli diye düşünüyorum.
  • burda sorun driver ve yazılımsal gibi geliyor bana arkadaşım güzel yerlere detaylıca değinmiş ... aynı sorun metro 2033 ve tomb raider da başıma geliyor

    ayrıca bendeki titan özellikle yüksek çöz. kartı %60 larda kullanırken boost tavan yapıp öyle kalıyor e ne anladım ben öyle boost dan yavaşlayıp kartı soğutsana



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evohan -- 19 Nisan 2013; 19:55:17 >
  • ASUS GTX670 Direct CU II TOP - 3-WAY SLI (1137MHz, Boost 1297MHz) Default ayarlarda,
    CPU 3960@4,6GHz ULTRA ayarlar, 1920x1080, Win7-64 bit


    Mesh Quality ayarları: Ayarlar düştükçe uzaklarda çizilen nesne/obje sayısı ve detayı azalmakta bu da CPU yu geometri çizimi açışından daha da rahatlıyor vede saniyede 40 FPS lik geometri işleyeceğine 60 FPS lik geometri işliyor bunu sonuncun da GPU da 60FPS lik sahneleri renderliyebiliyor.

    ULTRA - HİGH
     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar -  Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar

    MEDİUM - LOW
     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar -  Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar


    Yukarıdaki kullanımlar yine yüksek haliydi; Nvidia Inspector den SGSSAA yumuşatma ayarını kullanarak bu GPU kullanımlarını elde etmiştim. BF3 için nVidia inspector ayarlarım aşağıda;

     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar  Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar

    Aşağıdaki perspektiften bakınca ULTRA ayarlara 120 yi yakalamak imkansızdı 70FPS falandı!! GPU kullanımları %50 civarında kalıyordu. NV Inpector ayarından sonra ise durum aşağıda GPU kullanımlarına ve Minimum FPS lere DİKKAT!

     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar  Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar

    CASPIAN BORDER Ultra Ayarlar, 64 kişi Full, Field of View : 70, AADeferred 4xMSAA, AAPost HIGH, Motion Blur On, Motion Blur Amount: 70

    Frames, Time , Min, Max, Avg
    19225, 180000, 84, 123, 106.806
    18879, 180000, 82, 131, 104.883
    20830, 180000, 73, 200, 115.722
    20537, 180000, 79, 200, 114.094
    20843, 180000, 74, 149, 115.794
    23542, 180000, 87, 200, 130.789
    21195, 180000, 87, 166, 117.750
    21168, 180000, 91, 186, 117.600
    20067, 180000, 86, 159, 111.483
    19781, 180000, 81, 151, 109.894
    25468, 180000, 90, 200, 141.489
    23478, 180000, 73, 198, 130.433



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 19 Nisan 2013; 20:37:49 >




  • işte %54 gpu kullanımı ama fps 30 a çakılıyor , cpu yada baktım tam doluma gelmiyor ... bunu metro 2033 de 4xmsaa + very high yaparsam fazla ışık efektlerini olduğu sahnelerde görüyorum


     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evohan -- 19 Nisan 2013; 21:02:31 >
  • Boşver ya, sabaha kadar işim yok da resim alıcam diye mi uğraşıcam, sanki devamlı tepelerde heykel gibi dikiliyorsun :D
    Benim bir şikayetim yok, çatır çatır oynuyorum
    Şikayeti olan düşünsün :D
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.