Aktarılanlara göre ZMA-X, hem uzaktan kontrol edilerek insansız olarak hem de planlanan görev parametrelerine göre otonom olarak kullanılabiliyor. ZMA-X'in insansız ve otonom hale getirilmesi sırasında ASELSAN, özel tasarım parametrelerini kullanarak aracın gerekli durumlarda personel taşıma kapasitesinde düşüş yaşanmasını da engelledi.
Modernize ZMA-15 Platformu üzerinden geliştirilen ZMA-X, talep doğrultusunda farklı ülke ordularının envanterinde de bol miktarda olan ve bir kısmı atıl halde bulunan araçlara entegre edilebilecek.
Bu arada modernize edilen ZMA-15’lere NEFER haricinde lazer uyarı sistemi, yakın mesafe gözetleme sistemi, sürücü görüş sistemi, yön bulma ve seyrüsefer sistemi, KBRN sistemi, komutan, nişancı, personel ve sürücü gösterge panelleri entegre edildi. Bu modernize platformun TSK’ya teslimatları da yapılmaya devam ediliyor. Ancak ZMA-X’in envantere ne zaman gireceği şimdilik belirsiz.