Bir de debriyajsız vites değiştirenler grubu vardı. Onlar nerelerde
Yarı otomatik veya yarı manuel vites hesabı
Dsg ve benzeri kavramalardan korkup kendi otomatiğini yaratanlarda olabilir
Şimdi baya mantıklı geldi
her gün deniyom la bişey olduğu yok. Direksiyon sertleşir fren taş gibi olur. aracı çalıştırdıgın anda her şey normale döner
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
quote:
Orijinalden alıntı: murat_sönmez
motoru kapattıgınızda bütün olay vitese baglıdır en üst vitese takıp gaza çok az dokundugunuz taktirde ufak bir silkelenme den sonra motor tekrar çalışır yola devam edersin(başıma geldi) ancak bunu düşük vitese takıp gaza basarsanız motor gene çalışır duruma gelir ama resmen fren etkisi yapar
Marş motorunun işini tekerlekler halleder.
quote:
Orijinalden alıntı: ~Lion King~
her gün deniyom la bişey olduğu yok. Direksiyon sertleşir fren taş gibi olur. aracı çalıştırdıgın anda her şey normale döner
Aynen dediğin gibi olur ama çok büyük zararı var ya hidrolikte sorun çıkarsa. Bende bir kere yokuşta park halindeyken dalgınlıkla yanlışıkla vitesi boşa aldım araba çalışmıyorken el frenide çekik değildi araba yürümeye başladı frene azıcık dokundum taş gibi oldu sonra arabayı çalıştırdım ancak öyle durabildim
quote:
Orijinalden alıntı: emre1270393
quote:
Orijinalden alıntı: ~Lion King~
her gün deniyom la bişey olduğu yok. Direksiyon sertleşir fren taş gibi olur. aracı çalıştırdıgın anda her şey normale döner
Aynen dediğin gibi olur ama çok büyük zararı var ya hidrolikte sorun çıkarsa. Bende bir kere yokuşta park halindeyken dalgınlıkla yanlışıkla vitesi boşa aldım araba çalışmıyorken el frenide çekik değildi araba yürümeye başladı frene azıcık dokundum taş gibi oldu sonra arabayı çalıştırdım ancak öyle durabildim
birde o durumdayken arabanın çalışmadıgı gibi durumlarda oluyo. Allah ne verdiyse o panikle frene basıyosun o esnada deli gibi ter atıyosun yusufcuklar havalanıyor bir de hem frenin taŞ gibi olup bir de direksiyonun kitlendiği durumlar var ki o durumda kaza durumu yüzde 200
eğer aracın karbüratörlü ise ve anahtarı off konumunda kontak açıksa (yani gaz geliyorsa karbüratöre) maşa bastığında GÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜMMMMMMMMMMMM BİR SES DUYARSIN bu baya etkili bir ses tirrrr pompalı bir tüfeğin sesine benzerr....
hayli ilginç bi soru deneyen varmı asıl onu merak ediyorum.
bazı şahinci apaçhi gençliği bunu özellikle tünellerde yanlarından araç geçerken yapıyorlar aracını durdurup inen bile oluyor videolarını izlemiştim ben....
arkadaşın lpg'li dacia'sı vardı, bazen benzine geçiyordu, tekrar lpg'ye geçmesi için kontağı kapatıp açıyorduk, bişey olmuyordu
Derdin ne kardeşim yapınca eline ne geçicek, eğer düzgün yapmazsan motoru veya direksiyonu kucagına alırsın. Adam gibi sürsene.
taner godenin yorumu olmadan bu konu olmazzzz
quote:
Orijinalden alıntı: Krandei
O dediğin şeyi 30-40km hızlarda VİTESTEYKEN yapınca ÇAAAT diye ses geliyo. Yanınızdan faça bi şahin geçiyosa ve içindeki apaçi direksiyona yapışmış etrafa munzur munzur bakıyosa her an bunu yapabilir.
Ayrıca viteste değilken hiçbirşey olmaz.
Vitesteyken de ateşlemeye gerek kalmadan çalışır. Hem zaten vitesteyken ilerliyorsan motor çalışıyor demektir, teoride istop edemezsin bile
DOĞRU TEŞHİS ama tedavisi yok ...
araç yürürken vitesi boşa al kontağı kapat aç, önce motor durur sonra tekrar çalışır, direksiyonu kilitlememeye dikkat et yoksa felaketle sonuçlanabilir
vitesteyken nasıl stop ettirelemez ben de onu düşündüm, tamam mekanik sistemler çalışır da enjektör nasıl yakıt gönderecek, yakıt pompası nasıl çalışacak
Siz bir deneyin mazallah başınıza bir iş gelmezse yorumlarınızı bekliyoruz
quote:
Orijinalden alıntı: zakazuka
Siz bir deneyin mazallah başınıza bir iş gelmezse yorumlarınızı bekliyoruz
Vites boştayken sorun olmaz, yeterki istop ettirdikten sonra frene basıp şişirmeyin + anahtarı çıkarıp direksiyonu kilitlemeyin.
Geçenlerde hafif bir yokuş aşağı giderken benzin bitti, bittiğini gaza hiçbir tepki vermemesinden anladım aracın ama arç viteste olduğu için normal çalışıyordu. Babama söyledim durumu bak baba benzin sıfırlandı, debriyaja basarsam istop edecek araba dedim. Az ilerde neyse ki benzinlik vardı girerken debriyaja basmamla istop etmesi bir oldu benzini aldıktan sonra sorun kalmadı. Sanırım problem yakıt bitme uyarısı olan ışığın yanmamasıymış.
Beyin tabir edilen techizattan araçta varsa cut-off olayı da var demektir, cut-off yokuş aşağı viteste giderken gaza basmadığınızda yoldan aldığı enerjiyle motorun dönmesini, motorun yakıt ihtiyacı duymamasını sağlayan sistemdir. Araçta cut-off olayı olmasa o yokuşta araba öksüre öksüre olduğu yerde kalırdı, boşa almak gerekirdi.
hava nedeniyle bugun deneyemedim ve sanırım deneyemeceğim bu gidişle istanbulda kar başladı
quote:
Orijinalden alıntı: Ruoja
hava nedeniyle bugun deneyemedim ve sanırım deneyemeceğim bu gidişle istanbulda kar başladı
1 hafta geçti denedinmi?
Egsozdan alev atar gibi bir şehir efsanesi duymuştum ama ne derece doğru bilmiyorum.
biz yaptıkta kontağı yarım kapatıyoruz.sonra tekrar kontağı çevirip vitesee ve gaza basında araç güçleniyor gibi bişey ileri atlıyor.hoş bir duygu
Şimdiki gençler vurdurarak araç çalıştırmaktan bihaber herhalde.