konuyu açana yine ilgilenmemiş neyse konu yararlı oldu en azından hiç tartışılmamış bir konuyu tartışmış olduk
aynen öyle esp siz 220 km hıza kadar makas atarken yoldan koparmayan üstelik yay yok ve kumho lastikler ile yolu tuttu ne alakası var sertlikle o zaman Porsche nasıl yol tutuyor? Chayenne Turbo 455 hp lik bir canavar çok yumuşak süspansiyonlara sahiptir hatta yüksekliği bile ayarlanabilir fakat istediğimiz viraja girdik ve gördükki hepsinde dengeyi sağlayabildi... Saygılarımla
quote:
Orjinalden alıntı: Gökberg_ß
Focus mu normal yol tutuş,Sınıfın lideri bi çok d sınıfı aracında üstünde yol tutuşu
quote:
Orjinalden alıntı: Tecniq
yumuşak süspansiyon = normal yol tutuş. Bakınız: corolla, focus, accord, golf vs...
sert süspansiyon = daha iyi yol tutuş. eski kasa toyotalar, mazda lantis, pejo 106, yani kısaca kıçı yere yakın arabalar.
bu arada lastikte çok önemli tabi. sana goodyear exchallenge öneririm. ben 1 sene kullandım, hem ses hem konfor hemde yol tutuş açısından süperdi.
ha bu arada 1.8 benzinli düz vites araçla 1.6 dizel otomatik vites aracı KALKIŞTA geçip böyle değerlendirme yapılmıyordur inş. tecniq abi hatırlatırım E-5 i saygılarımla bu arada yeni aracında hayırlı olsun tuttum tarz olmuş
lantisin yol tutusu focus dan iyimi
abi kusura bakma ama bence yanlis dusunuyorsun..
ayrica corollanin yol tutusunu da hic begenmiyorum...
yol tutus dersen bende var o 190-200 le nasil yan verilir ve nasil toparlanir o gece e5 de gordunuz hemde orginal yay ve 15 jant 65 yanak lastikle
simde 5lik yay sert amortisor ve 225-45-17 jant lastikle gelin yol tutus neymis gosterim
yani haklısın ugur artık teknoloji gelişti Esp = elektronik stabilite programı denen birşey var coilover ın bile canı cehenneme ben mecburen yay takıyorum esp olsa hiçbişisizde tutar canavar gibi yani eğer tecniq in dediği doğru olsa bütün mercedeslerin süspansiyonları yumuşak ve konforludur hepsi kaza yapıyor olurdu halbuki en iyi yol tutanlarda onlardır
AH BE GENÇLER, AH BE ARKADAŞLAR!!!
BEN ŞİMDİ SİZİN ARABANIZA LAFMI ATTIMKİ HEMEN SAVUNMAYA GEÇTİNİZ? YOK LANTİS COUPE ARABADIR (!!!) YOK COROLLANIN YOL TUTUŞU KÖTÜDÜR... LANTİSE 5 COROLLAYA 6, SİZE BİŞEY OLMASIN. SONUÇTA HEPSİ TENEKE PARÇASI.
BEN SADECE GÖRÜŞLERİMİ PAYLAŞMAK İSTEDİM, YİNE SÖYLÜYORUM KİMSE ÜSTÜNE ALINMASIN :
3 AY ÖNCE 1 HAFTALIĞINA 2006 MODEL FOCUS 1.6 BENZİNLİ SEDAN KULLANDIM. 1 HAFTADA YAKLAŞIK 500 KM YAPTIM.
YOL TUTUŞU ÇOK AMA ÇOK KÖTÜYDÜ. EN UFAK VİRAJDA ARABANIN KIÇINA MUKAYET OLMAK İMKANSIZDI. BİDE BENİM KULLANDIĞIM FOCUSUN EN UCUZ SEDAN MODELİYDİ, YANİ ESP FALAN YOKTU.
ANCAK HATCHBACK LERİ AYNI OLMAYABİLİR. KULLANMADIĞIM ARABA HAKKINDA YORUM YAPAMIYCAM,
KALIN SAĞLICAKLA.
Senin bindiğin focus kolpa olmasın,Galiba kıç atıyodu senin araç, sedanlarda böyle şeyler genelde olur
Ford Mondeo. tek geçerim. süspansiyon yol tutuş ve güç itibariyle gerçekten fiyatı da uygun kaliteli bi otomobil
Süspansiyon bozuk yollarda çok önemli. Güzel bir konu açmışsın. Bozuk yollarda süspansiyonu uygu olmayan araçlarla seyehat ettiğinizde, süspansiyonu bu duruma göre iyi olan araça göre ne kadar fark ettiğini anlıyorsunuz.
quote:
Orjinalden alıntı: anshered
quote:
Orjinalden alıntı: Orrepbebe
kARDEŞ DEDİĞİN KOMİK GELDİ BANA. bİZDE MEGANE VAR. Stebilizede acaip ses yapıyor. Renolar amortisör olarak sert yapıya sahiptirler. Hemde çok. Süspansiyon genelde ford araçlarda yumuşaktır. Benim tecrübelerime göre. Saygılar...
quote:
Orjinalden alıntı: Tacarsoy
megane olabilir heralde ranoların süspansiyonları çok yumuşak genel olarak japonlar sert bir genelleme yapacak olursak böyle başlayabiliriz sanırm
0 KM 35000 YTL CİVARINDAKİ OTOMOBİLLERDEN TAVSİYE BEKLİYORUM
Focusun yol tutuşunun çok iyi olduğu doğru fakat bunu sadece Hb için söyleyebilirim 2001 sedan focusum var ani manevralarda hızlı girilen virajlarda arkasını bırakması an meselasi oluyor bu yeni kasa sedan focuslardada öyle fakat hb de kullandım acayip derecede fark var aralarında sanki farklı marka model bir aracı binmişsin gibi.
0 km golf almada ne alırsan al yolda ne war ne yok hissettiriyo
eski impala arabalardan bulabilirsen istediğin zevki alırsın
quote:
Orjinalden alıntı: suzitusi
bizde 2002 civic var, süspansiyonları bana biraz sert geliyor. sol ön amörsitör patlak ve yakında değiştireceğim ve daha yumuşak bir süspansiyon sistemi (amörsitör + helezon) takmayı düşünüyorum. süspansiyon konforu ve yol tutuş konusunda bence ford çok başarılı. bende bir ara 97 mondeo vardı süspansiyonları ve yol tutuşu mükemmeldi. acaba mondeonun süspansiyon sistemi civice uyarmı bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilirlermi acaba
Bende tam bir önceki kasa Civic'leri tavsiye edecektim. Annemde var. Alfa'dan sonra tüy gibi geliyor. İçeri çukur ve tümseklerde ses almıyor. Haliyle salınımlarıda fazla ve virajlarda yana yatıyor. Söylediklerine göre Civic'lerin en yumuşak süspansiyonlu versiyonu bir önceki kasa olan bizdekiler...2001-2005. Ki bencede yumuşak süspansiyonu var. Veya acaip sert basan Alfa'dan sonra bana öyle geliyor. Ama kullandığım 206 ve Corolla ilede karşılaştırdığımda onlara görede yumuşak. Siz bir Alfa kullanın...aman Allahım. Sert süspansiyon binek otomobilde nasıl oluyor görün. Yol tutuş süper ama çukur ve tümsekler çileden çıkarıcı olabiliyor.
Bu arada Alfa'nın ön salıncakları sakatlamışım. Sert süspansiyon Türkiye yollarında ön takımların masrafına yol açıyor. Ralli yapmıyacağımıza göre yumuşak süspansiyon Türkiye yollarında daha az sinir bozukluğu demek. Tabbi serte alışanada tedirginlik ve zevksizlik versede yinede Türkiye standartlarında daha uygun bir seçenek.
0 KM 35000 YTL CİVARINDAKİ OTOMOBİLLERDEN TAVSİYE BEKLİYORUM
O KADAR PARAN VARSA AURIS ALICAKSIN, DAHA 3-4 SENE BU KASA DEVAM EDER. 3-4 YIL SONRA SATSAN BİLE FAZLA BİR DEĞER KAYBI YAŞAMAZSIN.
BENCE MANTIKLI BİR TERCİH OLUR. HATTA 38 MİLYARA AURISIN DİZELİNİ BİLE ALABİLİRSİN.
KASASI ÇOK ESKİMİŞ, YILLARDIR DEĞİŞMEYEN BİR ARABA ALMA, YENİ KASASI ÇIKTIĞI ANDA ÇOK DEĞER KAYBEDER. (BAKINIZ MAZDA 3 , BU SENE SONUNDA YENİ KASASI ÇIKACAK, ŞU ANDA EMSALLERİNE GÖRE FİYATI DAHA YÜKSEK OLAN MAZDA 3 LERİN FİYATI BİRDEN BİRE DÜŞECEK)
SÜSPANSİYON OLAYINA GELİNCE YENİ NESİL VE SIFIR KM ARABALARIN NERDEYSE HEPSİ ÇOK KONFORLU, GOLF, FOCUS, COROLLA, ASTRA VS... (AURISE HENÜZ BİNMEDİĞİM İÇİN BİLEMİYCEM, AMA COROLLANIN DEVAMI OLDUĞUNA GÖRE ODA KONFORLUDUR HERALDE)
YADA İLLADA EN BABA KONFORU İSTERİM BEN KARDEŞİM DİYOSAN GİDİP İKİNCİ EL Bİ MERSO ALICAN UNUTMA, DÜNYADAKİ ARABALAR İKİYE AYRILIR, MERCEDES VE DİĞERLERİ
Auris'in tipinide hiç tutmadım. Şekilsiz geldi bana. Ben olsam Corolla alırım. Daha oturaklı ve heybetli duruyor. Kasada güncel.
quote:
Orjinalden alıntı: _Maxy_
0 km golf almada ne alırsan al yolda ne war ne yok hissettiriyo
Gerçekten kullandınız mı?
Bu arada Auris'in süspansiyonunu AutoBild ve tercümesinde AutoShow epey övmüş. Tam yüklüyken bile kasisleri emebiliyor diye.
Genelde oturaklı dediğimiz, ağır arabalar amerikan tarzı,nasıl yola gititğini hissetmezsiniz.