Şimdi Ara

Yüksek km Dizel alınırmı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
110
Cevap
1
Favori
74.994
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • linkteki aracı önerirmisiniz acaba yüksek km olması bir sıkıntı yaratırmı? ilk aracım olacagı için kararsızım. alman teknolojisi diye yaklasıyoruz ama yüksek kilometre cok masrafa acarmı bize max. 1,5 2 sene kadar kullanmayı düşünüyorum, 2 senede yapacagım km max 20 bin

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-plus-plus-plustertemiz-sigara-dahi-icilmemis-plus-plus-plus-110969925/detay



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kill_them_all -- 9 Ocak 2013; 17:22:42 >



  • Her kmde her arac alinir fiyati makul olduktan sonra. Su takintilarinizdan bir kurtulun artik.

    - Yuksek km arac alinmaz.
    - Boyali arac alinmaz.
    - 2. el dizel arac alinmaz.
    - Hasar kaydi olan arac alinmaz.

    Bir gun size pertten cikma veya km dusurulmus araci gecirirler. Ya da sifir alirsin 2.elde bir daha satamazsin. Bu millete mustehak.
    gokhanique kullanıcısına yanıt
    gokhanique demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: gokhanique


    Dizel araba kullanmayı bilmeyip burada ahkam kesenler de iyice arttı.

    Turbo bir tek dizel motorlarda mı var ? artık benzinlilerin çoğu turbolu ve ciddi sıkıştırma oranlarıyla çalışıyorlar. Bozulacaksa benzinlininki de bozulacak. Bu kadar büyütmeye gerek yok.

    Benim tek kriterim yetkili servis bakımı. Servis demek sadece yağ filtre değişimi demek değil. Yetkili serviste en az 80 nokta kontrol ediliyor. Markalar bültenler, güncellemeler yayınlıyorlar ve siz servise gittiğiniz zaman bu işlemler uygulanıyor aracınıza. Ayrıca bir sıkıntı ile karşılaştığınızda karşınızda muhatap var. Aracım 200.000 Km de olsa yetkili servise giderim.

    Yüksek km den ziyade aracın sahibi nasıl kullanmış ona bakarım. İkinci el araç satın alacak olsam tek kullanıcının olduğu tek sahibinin olduğu araca yönelirim. En önemlisi ise aracın yol bilgisayarından ortalama yakıt tüketimine bakar aracın ezilip ezilmediğini anlarım. En önemli göstergelerden biridir. Üst devir bandında kasılma var mı, maksimum güç verdiği devirde titreme gibi reaksiyon var mı, kapı fitil ve kolonlarından ses geliyor mu gibi soruların yanıtlarını ararım.

    Örnek vermek gerekirse malum sitede satıcılar araçlarının gösterge panelinin fotoğraflarını koyuyorlar. Bakıyorsunuz yakıt ibresi yarın depo gösteriyor (dizel araçtan bahsediyorum) gidilecek kilometre 200 küsür. Bu demek oluyor ki sen bu arabayla durmandan yanlamışsın boş boş devir çevirmiş ezmişsin.

    Bu basit bir örnekti. Kendinize göre kriter belirleyip aracı alıp almayacağınıza karar verebilirsiniz.

    Bir diğer konu kaza, boya, değişen.

    Boya mevzusu biraz karmaşık olmakla beraber mantıklı cevapları her zaman vardır. 10 yıllık arabada boya olmasın diyen zihniyeti sorgularım. İstanbul gibi yerde tampon değişmiş, çamurlukta boya var diye ağlayanı dinlemem.

    Kaza konusu ise daha derin ki genelde boya işlemi ile karıştırılıyor. Neticede trafiğe çıkıyoruz çıkmasak bile durduğu yerde bile aracımız hasar alabiliyor. Ne yapalım ölelim mi ? hayır ölmeyelim o zaman fotoğraflarımızı çekelim yapılan işlemin belgelerini saklayalım ve paşa paşa binmeye devam edelim. Onarılamayan giderilemeyen hiçbir kusur yoktur. Sadece yeteneksiz, beceriksiz ve bilgisiz ustalar, servisler vardır. Araçlarımız lego misali parçalanabilen ve birleştirilebilen objelerdir. ( Şasiyi ayrı tutarak yazdım)

    Kullanılan her malzemenin bir ömrü olduğu düşünüldüğünde zamanı geldiğinde her şey değişecektir. Bazen kaza olur bazen aksilik olur bir şey bir şekilde olur öngörülen zamandan önce değişmesi gereken parçalar olur. Orijinal parça olduktan sonra her şey değiştirilebilir. Bence sorun yoktur.

    yüksek km.li araçların nasıl km yaptığına da dikkat etmek gerekir. Bazı araç sahipleri hiçbir zaman şehir dışına çıkmazlar. Hep şehir içinde kullanılır ve bazı parçalar ömrünü daha çabuk doldururlar. Manuel araçlar debriyaj balatasını, baskısını ve bilyasını, otomatik araçlar fren balatalarını daha çabuk değiştirmek durumunda kalırlar. Fakat bu gereğe uymayan araç sahipleri araçlarını satınca yeni sahipler hep sorunla karşılaşırlar ve doğal olarak yüksek km li araçlar hakkında ön yargı oluşur. Bazı kullanıcılar ise yapılan km nin çoğunu şehirler arası ya da şehirler arası sayılabilecek uzunlukta yollarda yapmakta. Bu noktada araçların daha az hırpalandığını kabul edebiliriz.


    Hortlatmak gibi olacak ama; üstteki yorumun altına imza atılır. Konuya bundan başka da çok güzel mesajlar yazılmış.

    165 bin km'dir dizel BMW kullanıyorum, 0 km'den beri bende.

    Bakım aralıkları fabrika ayarı 30 bin km de bir olmasına rağmen ben aldığım günden beri 15 binde bir periyodik bakıma götürdüm.

    Bugün 165 binde araç, ama ilk gün ki gibi performansı var. Motora daha anahtar değmedi (nazar değmesin). Sıkıntı olacağını da sanmam.

    Aslında imkanım var çok şükür, istesem değiştirir 0 km olanını alabilirim, ama arabayı kullandıkça km arttıkça bana verdiği randımandan keyif alıyorum resmen. 6 senedir araba benle büyüdü :) Hem gücünden gidişinden hem tüketiminden çok memnunum.

    ++

    Konudan bağımsız bi şey daha ekleyeyim; dizel arabanın alt devirdeki yüksek torkuna alışan, benzinli arabalardan kolay kolay keyif alamaz bi daha... Şehir içinde en küçük hacimli dizel dahi yokuş vs dinlemez çekişi her daim iyidir. Misal Fiat'ın 1,3 multijetleri buna en iyi örnektir.

    ++

    Çok yüksek performansa yönelik spor araba hariç bir daha benzinli araba almam...
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Yüksek Kilometreli Dizel Araç Alınır mı?

    Yüksek kilometreli dizel araç satın almayı düşünüyorsanız, dikkat etmeniz gereken bazı önemli hususlar vardır.

    Motor Sağlığı: Dizel motorlar dayanıklıdır, ancak yüksek kilometreli bir araçla karşılaştığınızda motor sağlığını dikkatlice kontrol etmek önemlidir. Bakım kayıtlarını inceleyin ve önceki sahibinin düzenli bakım yapıp yapmadığını öğrenin.

    Yakıt Verimliliği: Dizel araçlar genellikle benzinli muadillerine göre daha yakıt verimlidir. Bununla birlikte, yüksek kilometreli dizel araçlarda yakıt verimliliği düşebilir. Aracın yakıt tüketim geçmişini kontrol edin ve beklentilerinizi karşılayıp karşılamadığını değerlendirin.

    Emisyonlar: Eski dizel araçlar daha yeni modellere göre daha fazla emisyon üretebilir. Aracın emisyon testlerini inceleyin ve geçerli emisyon standartlarını karşıladığından emin olun.

    Bakım Maliyetleri: Yüksek kilometreli araçlar genellikle daha fazla bakım ve onarım gerektirir. Bakım ve onarım maliyetlerini karşılayabileceğinizden emin olmak için bütçenizi dikkatlice planlayın.

    Kilometre Sınırı: Genellikle 300.000 km'yi aşan dizel araçların alınması tavsiye edilmez. Bununla birlikte, aracın bakım geçmişine ve genel durumuna bağlı olarak istisnalar olabilir.

    Alternatifler: Yüksek kilometreli dizel araç satın almak istemiyorsanız, daha düşük kilometreli bir dizel araç veya hibrit veya elektrikli bir araç gibi alternatifleri düşünebilirsiniz.

    Nihai karar, bireysel ihtiyaçlarınıza ve bütçenize bağlıdır. Yüksek kilometreli bir dizel araç satın almayı düşünüyorsanız, satın almadan önce iyice araştırma yapın ve aracın durumunu bir mekanik tarafından kontrol ettirin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • linki koymamışsınız.

    aynı şeyi 150k km'lik bmw 320D için sormak istiyorum bende.
  • Dizellerin yıllık 20-30bin km ve üzeri yaptıgını varsayarak bir hesaplama cıkartın derim kendinize ve arabanın temizliği,bakımları,kazası,boyası bunları kontrol ederek piyasa değerini de iyi öğrendikten sonra pazarlıkla alın...
  • ben 70-80 bin den yüksek dizeli almam, alanlar yüksek ihtimal başına iş alır.
  • Her kmde her arac alinir fiyati makul olduktan sonra. Su takintilarinizdan bir kurtulun artik.

    - Yuksek km arac alinmaz.
    - Boyali arac alinmaz.
    - 2. el dizel arac alinmaz.
    - Hasar kaydi olan arac alinmaz.

    Bir gun size pertten cikma veya km dusurulmus araci gecirirler. Ya da sifir alirsin 2.elde bir daha satamazsin. Bu millete mustehak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Linea var kuzende 180 bin km'de.Bakımını aksatmadıkca sıkıntı yaratmaz ama nasıl kullanıldığını bilemiyeceğimize göre kumar oynamak olur.
  • Alınır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 180 bin artık yüksek km sayılmıyor .

    Senede en az 50 -60 bin yapan araçlar var, 5 senede kilometreleri oluyor 300-400 bin, satılsın diye 150bine falan çekiyorlar
  • alınır diyenlerin dizel aracı var kesin..

    alınmaz kardeşim niye riske giresin. 200 bine dayanmış dizelden bahsediyoruz ki linkteki aracın kmsi şüpheli geldi bana. beredeyse 10 senelik araç ama km hala 180 binde.
  • Onno usta bu haftaki köşesinde dizel motorların ömürlerinin normal kullanım şartlarında ortalama 300.000 km olduğunu yazmış.Senede 20-30bin km yapıyorum deseniz almayın derdim.Ha senede 10 bin km için dizel gerek mi orası ayrı konu.Motorda sorun yoksa, fiyatı da uygunsa alınabilir bence.
  • Akılda sürekli soru işareti kalacağı için ben almazdım.
  • Hocam bakımları düzenli yapıldıysa iyi kontrol ettirmek şartı ile alınır. Üzerindeki motor çok sağlam bir motordur. Bindiğim taksilerde 850000 kilometrede olanı gördüm ki bu araç daha 185000 kilometrede. Ama iyi kontrol ettirmek lazım. Bunun dışında alınan her ikinci el araç risk taşır.
  • 2005 model araçtan bahsediyoruz,bu yüksekmiş diyip 100 binin altında aramaya kalksanız zaten bulmanız çok zor,bulduğunuzunda orjinal olup olmayacağı meçhul. Ayrıca diyelimki orjinal;o zamanda bu arabayla aynı paraya almanız zor.Varsa aynı paraya daha az km.lisi tabiki onlara yönelin.
  • ben almam bana mantıklı gelmiyor
  • bende almam heleki linkteki araç hep şirket aracı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondaPower

    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Her kmde her arac alinir fiyati makul olduktan sonra. Su takintilarinizdan bir kurtulun artik.

    - Yuksek km arac alinmaz.
    - Boyali arac alinmaz.
    - 2. el dizel arac alinmaz.
    - Hasar kaydi olan arac alinmaz.

    Bir gun size pertten cikma veya km dusurulmus araci gecirirler. Ya da sifir alirsin 2.elde bir daha satamazsin. Bu millete mustehak.

    +1

    diğerlerinden daha ucuza verilmezse neden bunları alacaz ki?
    başlığa gelince:
    amaç yakıt tasarufuysa aynı fiyata daha düşük km'li benzinli alınıp lpg taktırmak mantıklıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondaPower

    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Her kmde her arac alinir fiyati makul olduktan sonra. Su takintilarinizdan bir kurtulun artik.

    - Yuksek km arac alinmaz.
    - Boyali arac alinmaz.
    - 2. el dizel arac alinmaz.
    - Hasar kaydi olan arac alinmaz.

    Bir gun size pertten cikma veya km dusurulmus araci gecirirler. Ya da sifir alirsin 2.elde bir daha satamazsin. Bu millete mustehak.

    +1

    Neyin kafasını yaşıyorsunuz siz? yazdıklarımı iyi bir oku ondan sonra yorum yap ! demekki zamanında size geçirmişler ki kuyruk acısı yaşıyorsunuz?
  • 200binde benzinli icin bile suruncemede kalirken dizel Cok zor.

    70-80bin ise biraz acimasiz olmus

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Plan-M

    180 bin artık yüksek km sayılmıyor .

    Senede en az 50 -60 bin yapan araçlar var, 5 senede kilometreleri oluyor 300-400 bin, satılsın diye 150bine falan çekiyorlar

    Hocam senede 120 bin km yapmıştık 2010 yılı içerisinde. Ford C-Max ile.
  • Herkes deneyimsiz olduğu halde olumsuz yorum yapmış 150 binde dizel kullanmamış sadece korktuğundan almam diyor.
    Elde veri yok bilgi yok 30 binde bakımsız benzinlide alınmazki.

    Arkadaşlara cevabım
    136 binde dizel mondeo aldım
    175 binde şu anda hergün kullanmaktayım
    21 aydır biniyorum arkadaşlar elinizde veri bilgi varsa paylaşın yoksa ; tutumunuz yanlış.
    Alınmaz kesinlikle demek garip açıkcası
    hele 200 binde benzinli neden sürüncemede olsun ??
    236 binde avensis aldım 275 bine kadar bindim sattım benzinli idi
    hiçde birşey olmadı araba bakımlı temiz olduktan sonra.
    Son sözüm birde istanbuldaki taksicilerin km lerine bakın albea lara accentler filan
    motor actırmamıs 450 binde araç gördüm.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.