Şimdi Ara

Yokuş Aşağı VİTESTE giderken.... (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
5.645
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Nasıl 0 olsun arkadaşlar , otomobil siz gazı kesince yakıt almıyor da mı çalışıyor sanki :)
  • bunun açıklaması yokuş aşağı giderken değil, araca gaz vermezseniz isterseniz yokuş çıkın yakıt sarfiyatı sıfır olur, bunun nedeni enjektörlü araçlarda ayak gazdan çekince motorun çalışma sistemi terse döner tekerlerin dönüşü motorun devir çevirmesine neden olur ve araç stop etmez, sadece hava girer ve hava çıkar silindirlere, önemli olan gaza basmamak, yokuş aşağı gaza basmamak mı daha az yaktırır yoksa yokuş aşağı gaza basarak daha rahat hızlanarak daha sonra gazı keserek aracın yavaşlamasına izin vererek mi daha az yaktırılır, alın size soru
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk

    Nasıl 0 olsun arkadaşlar , otomobil siz gazı kesince yakıt almıyor da mı çalışıyor sanki :)

    bu konu atıyorum 2022'ye kadar tekrar tekrar 300-400 kere açılacak ama bu mesajı illa arada bir yerde göreceksiniz :)

    nasıl ya, motordan ses geliyor su mu yakıyor?
    egzozdan duman çıkıyor, boşa mı çıkıyor?
    kontağı kapattığın zaman aynı şeymi yani şimdi allalalala :)

    teknik sıfır,
    araştırma sıfır,
    konu ne fikir var, ne bilgi var en ufak

    ama yorum dersen of herkesin bir fikri var :)

    2.5 sene ingilterede yaşadım, bu konu 1990ların sonunda tamamen kapanmıştı.

    ama bu konu türkiyede olduğu gibi hala hindistanda, özbekistanda, gelişmemiş aklınıza ne ülke geliyorsa hala tartışılıyordur.

    ve bu konu bu ülkede de binlerce kez açılacak

    ben kesin cevabı yine vereyim, çok noktalı enjeksiyonlu araçlarda, bosch motronic sistemden itibaren, (90'ların başına denk gelir) motor rolanti seviyesine, zengin karışıma, pistonlar vuruntu yapacak noktaya düşmediği sürece ayağı gazdan çektiğiniz an SIFIR lt benzin yakar, rakamla "0"LT, in english "ZERO" :)




  • hadi bakalım yeni bir teori ortaya atayım.

    yokuş aşağı iniyorum cc açık. anlık tüketimde 1.8 lt/100 yazıyordu ve yapılacak km de 165 ten 163 e kadar düştü.
    gene aynı yokuş aşağı sonra cc kapadım. anlık tüketim 0.0lt/100 yazdıyordu ve yapılacak km de 163 ten 160 a kadar düştü.

    düz yola çıktım cc yi açtım hızımı 60'a sabitledim. 160 dan 171 e kadar çıktı.

    2011 ford fiesta 1.4 96 ps benzinli. titanium+x paket araç. cut off da var bu araçta ama sonuç ortada.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eoudoxias

    hadi bakalım yeni bir teori ortaya atayım.

    yokuş aşağı iniyorum cc açık. anlık tüketimde 1.8 lt/100 yazıyordu ve yapılacak km de 165 ten 163 e kadar düştü.
    gene aynı yokuş aşağı sonra cc kapadım. anlık tüketim 0.0lt/100 yazdıyordu ve yapılacak km de 163 ten 160 a kadar düştü.

    düz yola çıktım cc yi açtım hızımı 60'a sabitledim. 160 dan 171 e kadar çıktı.

    2011 ford fiesta 1.4 96 ps benzinli. titanium+x paket araç. cut off da var bu araçta ama sonuç ortada.

    CC yakıtı arttırır, yokuş aşağı inerken bile hızı sabit tutmaya kasar. önünüzde yokuş varsa yokuşun evveli gaz ayarı yapmaz, cc yakıt falan bilmez. cc'nin tek bildiği hızı sabitlemektir. momentum bilmez, iniş bilmez, çıkış bilmez. inişte boşa atmaz ki ve aracın momentumundan faydalanmaz ki, inişten sonraki düzlüğü belki km'lerce, sonraki inişe kadar boşta akın.

    ben S40'ımda ankaradan bursaya aracı ilk aldığımda (artık rodajda değildi) çoğunluk cc ile gitmiştim 6.4lt yakmıştı.

    2 sene sonra mevzuyu öğrendim, gazla ayarlayarak gittim, 5.6lt ile gittim.

    bunu defalarca, bir çok farklı araçta denedim.

    cruise control konfor işidir, ekonomi değil. çok yaktırmaz, ama size ekonomi potansiyelinizide kullandırmaz. sadece hız sabitler, başka bir amacı yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Eoudoxias

    hadi bakalım yeni bir teori ortaya atayım.

    yokuş aşağı iniyorum cc açık. anlık tüketimde 1.8 lt/100 yazıyordu ve yapılacak km de 165 ten 163 e kadar düştü.
    gene aynı yokuş aşağı sonra cc kapadım. anlık tüketim 0.0lt/100 yazdıyordu ve yapılacak km de 163 ten 160 a kadar düştü.

    düz yola çıktım cc yi açtım hızımı 60'a sabitledim. 160 dan 171 e kadar çıktı.

    2011 ford fiesta 1.4 96 ps benzinli. titanium+x paket araç. cut off da var bu araçta ama sonuç ortada.

    CC yakıtı arttırır, yokuş aşağı inerken bile hızı sabit tutmaya kasar. önünüzde yokuş varsa yokuşun evveli gaz ayarı yapmaz, cc yakıt falan bilmez. cc'nin tek bildiği hızı sabitlemektir. momentum bilmez, iniş bilmez, çıkış bilmez. inişte boşa atmaz ki ve aracın momentumundan faydalanmaz ki, inişten sonraki düzlüğü belki km'lerce, sonraki inişe kadar boşta akın.

    ben S40'ımda ankaradan bursaya aracı ilk aldığımda (artık rodajda değildi) çoğunluk cc ile gitmiştim 6.4lt yakmıştı.

    2 sene sonra mevzuyu öğrendim, gazla ayarlayarak gittim, 5.6lt ile gittim.

    bunu defalarca, bir çok farklı araçta denedim.

    cruise control konfor işidir, ekonomi değil. çok yaktırmaz, ama size ekonomi potansiyelinizide kullandırmaz. sadece hız sabitler, başka bir amacı yoktur.

    CC'nin yakıtı düşürmesinin tek sebebi insanın ayağının altında gaz pedalı varken rahat duramıyor pek, ben de dahil.

    Ancak CC ile belli bir hıza sabitlenip ayak fren üzerinde hazır tutulduğu an(acil durumlar için) sabit hızla gidebiliyorum. Onun dışında sürekli inişli çıkışlı bir hızım oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    cut-off'un devreye girebilmesi için, aracın o an 2.000 devire yakın olması gerekir.
    1.500'lü gibi devirde isek devreye girmiyor. haliyle anlık yakıt tüketimi --/-- 'ı göstermiyor.

    Aracına göre değişebilir.

    Benim aracımda rölanti devrine gelene kadar devreden çıkmıyor cut-off.

    Bir de cut-off ile ekonomi yapılmaz, bir şey elde edilmez diyen arkadaşları da Allah'a havale ediyorum.


    - Eğer indiğiniz yolun eğimi viteste gaza basmadan mevcut hızınızı korumaya ya da hızlanmanıza yetiyorsa;
    - İleride yavaşlayacaksanız;
    - Kırmızı ışığı gördünüz, ileride duracaksanız;
    gaza basmayarak viteste gitmek / yavaşlamak cut-off sayesinde genel yakıt tüketiminizi düşürür.

    - Hafif eğimlerde arabanın vitesteyken yavaşladığı durumlarda ise, eğer boşa atarak mevcut hızınızı koruyabiliyor ya da makul bir düzeyde hızlanabiliyorsanız (zırt pırt fren yapıp yavaşlama ihtiyacı duymayacak kadar) ve trafik de buna müsaitse boşta gitmek avantajlıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 18 Temmuz 2012; 9:17:32 >




  • - Yokuş aşağı viteste inerken ayağınızı gazdan çekerseniz belli bir devrin üzerinde kalmak şartıyla tüketim sıfır olur.
    - Günümüzdeki bütün arabalarda böyledir.
    - Fiat marka otomobillerde anlık tüketim göstergesi 2-25 litre/100 km arası değerleri gösterir. Bunların dışına çıkıldığında hangi taraftan çıkıldıysa onu gösterir. Fiat otomobiller yukarıdaki kurala istisna değildir.
    - Yokuş aşağı boşta mı daha ekonomik olur, viteste mi? sorusunun cevabı duruma göre değişir. Çoğu yol ve trafik durumuna göre boşta inmek daha avantajlıdır. Viteste motor freni nedeni ile hız kaybı daha fazla olur.
    - Viteste inmenin avantajlı olduğu durumlar şöyle olabilir. duracaksanız veya yavaşlamanız gerekiyorsa, yokuş çok dik ise hızınızı sabit tutmanız için frene basmanız gerekiyorsa.
    - Bunun dışındaki senaryolarda boşta gitmek daha az tükettirir. Momentumu korumak çoğu durumlarda sıfır tüketimden daha avantajlıdır.
    - CC yokuşu olmayan yolda ve 100'ü geçmeyen hızlarda bir sorun yaratmaz. Onun dışındaki durumlarda tüketimi kesinkikle artırır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihsanokur -- 18 Temmuz 2012; 9:53:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    quote:

    Orijinalden alıntı: buldozer85

    quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    quote:

    Orijinalden alıntı: buldozer85

    8. etapta yokuş aşağı viteste iken kadranı göstererek yakıt yakmaz demiş, o an çalışan motor neyle çalışıyor suylamı?
    yol bilgisayarı 100 km de 8 litre yakmışsın diyor, pompada bir bakıyosun 9 litre yakmışsın.
    bence yakıt ekonomisi için boşa atmak daha iyi fakat güvenlik açısından daha tehlikeli frenler daha zayıf kalır.

    Motor yer çekiminden aldığı tahrikle çalışıyor. Nasıl ki yokuş aşağı 2. viteste aküsü boş arabayı vurdurursun çalışır o hesap. Kompresyonu tolore edecek kadar eğim varsa motor çalışır.




    doğrudur ama aynı şey boşta inerkende geçerli değilmi? o zaman neden yakıt tüketiyor.

    Hala anlamak istemiyorsunuz, vites boşta ise aracın motorunun telerleklerle bağlantısı yoktur bu durumda çalışması için rölanti devrine ihtiyacı vardır ve buda yakıt tüketimi ile olur, halbuki viteste rampa iniyorsanız tekerlerin döndürme gücü motoru zaten rölanti devrinden fazla döndürüyorsa motorun yakıta ihtiyacı yoktur ve 0 tüketim (cut off varsa) gerçekleşir.

    benim hyundai excel karbüratörlü, yani sıralı sistem lpg yok, buna göre de benzinle kullanmadığım sürece cut-off sisteminin bana bir faydası yok. ben de uzun yolda asla vitesi boşa atmam ve devir ibresi motorun kompresyon oranını gösterir. bu durumda iken araç normal rölanti gazını yakıyorsa yokuş aşağı giderken rölanti ateşlemesi nasıl oluyor da yokuş aşağı kompresyon devir oranıyla ters düşmüyor?




  • Bolu dağından aşağı 15 dakika iniş yapmıştım Abant Buluşmasında. Araç 4 ve 5. vitesteydi genelde. Frene basmadan inmiştim. Yakıt tüketimi hiç olmadı.
    Aracın menzili sürekli artış gösterdi. Tabi sonra bir noktada sabitlendi.
  • Yeni nesil motorların bazılarında var bu sistem aslında sistem + yazılım olayı.Fiatlarda asla yol bilgisayarında 0 göremezsiniz çünkü fiat mühendisleri aracın hiç yakıt tüketmeyeceğine inanmıyorlar yani bunu gerçekci bulmadıklarından fiatların yazılımları sıfırı göstermez.Aslına bakarsanız bencede durum böyle ama ne 2 litre yakacak kadar çok nede 0 litre yakacak kadar tamamen yakıtın kesildiğine inanmıyorum.

    Benim araç focus.Duruma göre bazen ışıklarda falan arabayı ileri kaydırmak için boşta ilerlettiğim olur.Bu durumda 2 ile 4 litre arasında anlık olarak değişiklikler oluyor ekranda.

    Ancak vitese alıpta rampa bayır aşağı inerken ayağımı gazdan çekersem benim aracımdada tüketim sıfır gösteriyor.

    CC olayına gelince benim aracımda da mevcut.CC ayarladığım hıza gelince düz yolda minumum yakıt tüketimini gösteriyor.Rampa aşağı inmeye başladığımda araç devrini ve hızını yükselttiğinde ise yine tüketim 0 oluyor ve ayarladığım hızın altına düşene kadar 0 yazmaya devam ediyor.rampa vs farketmeden ayarladığım hızın altına düşerse kendi kendine gaz verip devam ediyor yoluna..

    bu arada dizellerdemi benzinli tartışması olmuş aracım dizel




  • arkadaşlar bide vites boşdayken fren boşalması diye bir muahbbet vardı bu konuda bilgisi olan varmı ?
  • aracı rölantıde 1 saat bekle ne yakar acaba?...
  • bu konunun hala tartışılması bile saçma aslında bırakın aracın sıfır litre yakıt tüketmesini, o hızlarda giderken neden tekerlerle motorun bağlantısını keseyim? fren sistemleri , yağlama sistemleri aracın viteste gitmesine göre ayarlanmıştır, boşta gitmekten vazgeçin, yıl 2012 hala tartışılıyor yanarım ona yanarım.
  • Fiat 2 litre yazıyor çünkü yol bilgisayarı minumum o değeri ölçüyor.

    Benzin ve dizel farketmez ikisi de aynı.

    Cutoff'da benzini hiç mi pistonlara atmıyor? Pistonlar nasıl soğutulabilir?
    Çok az olsada bir miktar atıyordur ama bu bence 0.5litre falandır. (bilmiyorum sallıyorum)

    Enjeksiyonlu araçlar ise boş viteste yakıt YAKAR. Araç kendini rölantideymiş gibi algılar ve rölantide ne yakıyorsanız onu yakar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk

    Nasıl 0 olsun arkadaşlar , otomobil siz gazı kesince yakıt almıyor da mı çalışıyor sanki :)

    bu konu atıyorum 2022'ye kadar tekrar tekrar 300-400 kere açılacak ama bu mesajı illa arada bir yerde göreceksiniz :)

    nasıl ya, motordan ses geliyor su mu yakıyor?
    egzozdan duman çıkıyor, boşa mı çıkıyor?
    kontağı kapattığın zaman aynı şeymi yani şimdi allalalala :)

    teknik sıfır,
    araştırma sıfır,
    konu ne fikir var, ne bilgi var en ufak

    ama yorum dersen of herkesin bir fikri var :)

    2.5 sene ingilterede yaşadım, bu konu 1990ların sonunda tamamen kapanmıştı.

    ama bu konu türkiyede olduğu gibi hala hindistanda, özbekistanda, gelişmemiş aklınıza ne ülke geliyorsa hala tartışılıyordur.

    ve bu konu bu ülkede de binlerce kez açılacak

    ben kesin cevabı yine vereyim, çok noktalı enjeksiyonlu araçlarda, bosch motronic sistemden itibaren, (90'ların başına denk gelir) motor rolanti seviyesine, zengin karışıma, pistonlar vuruntu yapacak noktaya düşmediği sürece ayağı gazdan çektiğiniz an SIFIR lt benzin yakar, rakamla "0"LT, in english "ZERO" :)







    +1
    çok sallayan var çok, eskiden sadece okurdu millet, şimdi 2bin liralık arabası olan adam bile, audi dizel filtresi konusunda bile yorum yazıyor
    gaz kesilince araç yoldan aldığı güçle motoru çalıştırmaya devam eder..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • aracım megane ve Cut off var boştayken gaza basmazsanız anlıkta 0.4-0.7 arası yakıt gösteriyor fakat viteste gaza basmazsanız sürekli 0.0
  • viteste ve yokuş aşağı inerken aracınızın yakıt tüketimi eğer motorun çalışmasına yetecek kadar ivme yakalamışsanız 0 olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Eoudoxias

    hadi bakalım yeni bir teori ortaya atayım.

    yokuş aşağı iniyorum cc açık. anlık tüketimde 1.8 lt/100 yazıyordu ve yapılacak km de 165 ten 163 e kadar düştü.
    gene aynı yokuş aşağı sonra cc kapadım. anlık tüketim 0.0lt/100 yazdıyordu ve yapılacak km de 163 ten 160 a kadar düştü.

    düz yola çıktım cc yi açtım hızımı 60'a sabitledim. 160 dan 171 e kadar çıktı.

    2011 ford fiesta 1.4 96 ps benzinli. titanium+x paket araç. cut off da var bu araçta ama sonuç ortada.

    CC yakıtı arttırır, yokuş aşağı inerken bile hızı sabit tutmaya kasar. önünüzde yokuş varsa yokuşun evveli gaz ayarı yapmaz, cc yakıt falan bilmez. cc'nin tek bildiği hızı sabitlemektir. momentum bilmez, iniş bilmez, çıkış bilmez. inişte boşa atmaz ki ve aracın momentumundan faydalanmaz ki, inişten sonraki düzlüğü belki km'lerce, sonraki inişe kadar boşta akın.

    ben S40'ımda ankaradan bursaya aracı ilk aldığımda (artık rodajda değildi) çoğunluk cc ile gitmiştim 6.4lt yakmıştı.

    2 sene sonra mevzuyu öğrendim, gazla ayarlayarak gittim, 5.6lt ile gittim.

    bunu defalarca, bir çok farklı araçta denedim.

    cruise control konfor işidir, ekonomi değil. çok yaktırmaz, ama size ekonomi potansiyelinizide kullandırmaz. sadece hız sabitler, başka bir amacı yoktur.

    cc ekonomi yapar mı yapmaz bilmem ama yokuş yukarı çıkarken tüketimin tavana vurdurduğunu bilirim. 120 km hıza sabitlediğinde yokuş yukarı 11.7 lt yazıyorsa

    ama düz yolda ve yokuş aşağı ekonomi yapıyor kesinlikle ve bir insanın ayağı ile gaza basması ile cc arasında gerçekten tüketim farkı oluyor. 120 km de düz yolda 5.0 ila 5.5 arası yakarken kendim gaza basınca 5.4 ila 5.8 arasında değişiyor.

    yokuş çıkarken kesinlikle ekonomik değil ama yol bilgisayarı neden yokuş aşağı inerken 1.8 lt gösterir. bir dahakine foto çekip gösteririm gerekirse



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eoudoxias -- 18 Temmuz 2012; 23:39:19 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.