Şimdi Ara

Yoğun trafikte ve ışıklarda dur kalk yapmanın incelikleri (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
60
Cevap
1
Favori
68.909
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Trafiğin olmadığı rampa yerlerde dur kalk çalışın. Vitesi bire takın. Sağ ayak frende. Sol ayağı debriyajdan yavaş yavaş çekin. Motoru dinleyin. Sesin değişmeye başladığını anladığınız anda ayağınızı frenden çekin. Aşırı rampa değilse araba kaymayacaktır. Sonra biraz fazla gaz verin ve debriyajı yavaş bırakın. Araba gidecektir.

    Anlatırken sanki bir kaç dakika sürecek işlemmiş gibi algılanabilir. Fakat bir kaç saniyelik olaydır. Daha sonra pratiklik kazanırsınız.

    Bu olmazsa otomatik vitesli araba alın. Onlar yokuşlarda kaymaz. (Tabi şanzımanda sorun yoksa)

    Otomatik sevmem diyorsanız o zaman yokuşlarda kaymayı önleyici sistemli arabalar var. Onlardan kullanın. Yani çaresiz değilsiniz.

    Bizim şirkette bir arkadaşın Skoda Octavia'sı böyleydi.

    Alıntıları Göster
    Yeni öğrendigin için balata veya yakıt sarfiyatını dert etme .Ayagın debriajda dursun stop etmekten korkuyosan.Yarım debriyaj yaparak ilerle.Kalkışlarda da alışana kadar önce hafif gaz yapıp sonra debriyajdan kaldır.

    Yazdıklarını okuyunca aklıma arabayı ilk aldıgım zaman geldi :) babamın araba merakı yok geçen sene almıştık arabayı o yüzden pratigim de yoktu.Eskiden dayımın arabasında yılda 1 kez falan ara sokakta 2. vitesle giderek sürüş deneyimi yaşamıştım.Sonra arabayı aldık.Ertesi gün babam hadi köye dedi.Gittik sorun olmadı.Şöförlü trafikte öğreniliyor önemli olan aracı kaldırıp stop etmeden durmak falan degilmiş.Önemli olan trafikte sürdükçe kimin neler yapabilecegini önceden sezme tahmin etme egilimine girmekmiş.Mesela dolmuş otobüs taksilerden mümkün oldugunca uzak dur dolmuş ve otobüslerin peşinden takip etme.İlk aşama da bunlara dikkat et arabayı nasıl olsa kaldırırsın :))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    O zaman biz içinde 4 kişi olan bir benzinli aracı debriyajla yürütemeyiz sonucunu çıkarabilirmiyiz


    Kardeş yarım debriyajla falan deneme stop edersin arabayı sen hafiften gaza basarak kullan.Ben hiç rastlamadım yarım debriyajla aracın gittigini :) geri kaçırmayan arabalarda falan oluyo o dedigin.freni bırakınca gidiyo mesela
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    O zaman biz içinde 4 kişi olan bir benzinli aracı debriyajla yürütemeyiz sonucunu çıkarabilirmiyiz


    Kardeş yarım debriyajla falan deneme stop edersin arabayı sen hafiften gaza basarak kullan.Ben hiç rastlamadım yarım debriyajla aracın gittigini :) geri kaçırmayan arabalarda falan oluyo o dedigin.freni bırakınca gidiyo mesela

    Alıntıları Göster
    yokuşta el frenini çekip kalk acemisin kaçırırsan bi sakatlık olur araba hafiften burnu kalkınca el frenini indirirsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211


    quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    O zaman biz içinde 4 kişi olan bir benzinli aracı debriyajla yürütemeyiz sonucunu çıkarabilirmiyiz


    Kardeş yarım debriyajla falan deneme stop edersin arabayı sen hafiften gaza basarak kullan.Ben hiç rastlamadım yarım debriyajla aracın gittigini :) geri kaçırmayan arabalarda falan oluyo o dedigin.freni bırakınca gidiyo mesela


    Senin rastlamamış olman, yanlış olduğu anlamına gelmez. Gayet de gidiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Side Chain

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211


    quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    O zaman biz içinde 4 kişi olan bir benzinli aracı debriyajla yürütemeyiz sonucunu çıkarabilirmiyiz


    Kardeş yarım debriyajla falan deneme stop edersin arabayı sen hafiften gaza basarak kullan.Ben hiç rastlamadım yarım debriyajla aracın gittigini :) geri kaçırmayan arabalarda falan oluyo o dedigin.freni bırakınca gidiyo mesela


    Senin rastlamamış olman, yanlış olduğu anlamına gelmez. Gayet de gidiyor.

    Alıntıları Göster
    Yanlış demedim ki hocam rastlamadım dedim.Dizeller hakkında bir bilgim yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    Yanlış demedim ki hocam rastlamadım dedim.Dizeller hakkında bir bilgim yok

    Alıntıları Göster
    quote:

    geri kaçırmayan arabalarda falan oluyo o dedigin.freni bırakınca gidiyo mesela


    Şu kısımda "aslında dediğiniz şey yok, o sadece geri kaçırmayan arabalarda olur" gibi anlaşılıyor.

    Otomobilim dizel değil, o yüzden dizellerde durum nedir bilmiyorum, ancak benim benzinli araç kavrama noktasından itibaren hareket etmeye başlıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Side Chain

    quote:

    geri kaçırmayan arabalarda falan oluyo o dedigin.freni bırakınca gidiyo mesela


    Şu kısımda "aslında dediğiniz şey yok, o sadece geri kaçırmayan arabalarda olur" gibi anlaşılıyor.

    Otomobilim dizel değil, o yüzden dizellerde durum nedir bilmiyorum, ancak benim benzinli araç kavrama noktasından itibaren hareket etmeye başlıyor.

    Alıntıları Göster
    hmm anlam karmaşası olmuş olabilir ama benim araçta da gitmiyo belki lpg den dolayıdır.Çünkü lpg den hareket halinde benzine geçince lpg hemen bitiyor araba tekliyo ama benzinden lpg ye geçerken biraz daha gidiyo araba ondan olabilir herneyse




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    hmm anlam karmaşası olmuş olabilir ama benim araçta da gitmiyo belki lpg den dolayıdır.Çünkü lpg den hareket halinde benzine geçince lpg hemen bitiyor araba tekliyo ama benzinden lpg ye geçerken biraz daha gidiyo araba ondan olabilir herneyse

    Alıntıları Göster
    Önemli olan kavrama noktası eğer yokuş aşağı dur kalk yapılıyorsa vitesi boşa alırsın frenle işi halledersin.Düz yolsa yine hafif gaz verip boşa alırsın.Yokuş aşağı kırmızı ışıklarda el freni ile kalkabilirsin ama bu seni yavaşlatır ve kavrama noktasını bilezsen arkadakine vurusun yokuş yukarı kavrama noktası çok önemli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokmavı

    Önemli olan kavrama noktası eğer yokuş aşağı dur kalk yapılıyorsa vitesi boşa alırsın frenle işi halledersin.Düz yolsa yine hafif gaz verip boşa alırsın.Yokuş aşağı kırmızı ışıklarda el freni ile kalkabilirsin ama bu seni yavaşlatır ve kavrama noktasını bilezsen arkadakine vurusun yokuş yukarı kavrama noktası çok önemli.


    Tecrübelerini paylaşan tüm üstadlara teşekkür ediyorum. Yalnız gokmavi arkadaşın dediklerinde biraz kafam karıştı hemen herkes yokuşta asla boş vites kullanmayın uyarısını yapıyor bu doğru mudur?
    Birde bugün yine direksiyon dersim vardı hocaya yoğun trafikte dur kalk olayını sordum bana dediği çok aşırı yoğun ve 5-10 kez dur kalk yapacaksan yarım debriyajla kalk dur yapabilirsin ama 1-2 kez olacaksa boşa al 1 e tak öyle dur kalk dedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanımcı123 -- 9 Nisan 2011; 16:13:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123


    quote:

    Orijinalden alıntı: gokmavı

    Önemli olan kavrama noktası eğer yokuş aşağı dur kalk yapılıyorsa vitesi boşa alırsın frenle işi halledersin.Düz yolsa yine hafif gaz verip boşa alırsın.Yokuş aşağı kırmızı ışıklarda el freni ile kalkabilirsin ama bu seni yavaşlatır ve kavrama noktasını bilezsen arkadakine vurusun yokuş yukarı kavrama noktası çok önemli.


    Tecrübelerini paylaşan tüm üstadlara teşekkür ediyorum. Yalnız gokmavi arkadaşın dediklerinde biraz kafam karıştı hemen herkes yokuşta asla boş vites kullanmayın uyarısını yapıyor bu doğru mudur?
    Birde bugün yine direksiyon dersim vardı yoğun trafikte dur kalk olayını onada sordum bana dediği çok aşırı yoğun ve 5-10 kez dur kalk yapacaksan yarım debriyajla kalk dur yapabilirsin ama 1-2 kez olacaksa boşa al 1 e tak öyle dur kalk dedi.


    Bu biraz araca bağlı benimki hiç boşta stop etmez.Araba stop etmesin diye boşa atmayın deniliyor.Ama benzin fiyatları böyle söylemiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokmavı


    quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123


    quote:

    Orijinalden alıntı: gokmavı

    Önemli olan kavrama noktası eğer yokuş aşağı dur kalk yapılıyorsa vitesi boşa alırsın frenle işi halledersin.Düz yolsa yine hafif gaz verip boşa alırsın.Yokuş aşağı kırmızı ışıklarda el freni ile kalkabilirsin ama bu seni yavaşlatır ve kavrama noktasını bilezsen arkadakine vurusun yokuş yukarı kavrama noktası çok önemli.


    Tecrübelerini paylaşan tüm üstadlara teşekkür ediyorum. Yalnız gokmavi arkadaşın dediklerinde biraz kafam karıştı hemen herkes yokuşta asla boş vites kullanmayın uyarısını yapıyor bu doğru mudur?
    Birde bugün yine direksiyon dersim vardı yoğun trafikte dur kalk olayını onada sordum bana dediği çok aşırı yoğun ve 5-10 kez dur kalk yapacaksan yarım debriyajla kalk dur yapabilirsin ama 1-2 kez olacaksa boşa al 1 e tak öyle dur kalk dedi.


    Bu biraz araca bağlı benimki hiç boşta stop etmez.Araba stop etmesin diye boşa atmayın deniliyor.Ama benzin fiyatları böyle söylemiyor.

    araç zaten boştayken stop etmez sırf seninkine has bi durum değil bu boşta zaten debriyaja basmak anlamsız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trafik cenavarı

    quote:

    Orijinalden alıntı: gokmavı


    quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123


    quote:

    Orijinalden alıntı: gokmavı

    Önemli olan kavrama noktası eğer yokuş aşağı dur kalk yapılıyorsa vitesi boşa alırsın frenle işi halledersin.Düz yolsa yine hafif gaz verip boşa alırsın.Yokuş aşağı kırmızı ışıklarda el freni ile kalkabilirsin ama bu seni yavaşlatır ve kavrama noktasını bilezsen arkadakine vurusun yokuş yukarı kavrama noktası çok önemli.


    Tecrübelerini paylaşan tüm üstadlara teşekkür ediyorum. Yalnız gokmavi arkadaşın dediklerinde biraz kafam karıştı hemen herkes yokuşta asla boş vites kullanmayın uyarısını yapıyor bu doğru mudur?
    Birde bugün yine direksiyon dersim vardı yoğun trafikte dur kalk olayını onada sordum bana dediği çok aşırı yoğun ve 5-10 kez dur kalk yapacaksan yarım debriyajla kalk dur yapabilirsin ama 1-2 kez olacaksa boşa al 1 e tak öyle dur kalk dedi.


    Bu biraz araca bağlı benimki hiç boşta stop etmez.Araba stop etmesin diye boşa atmayın deniliyor.Ama benzin fiyatları böyle söylemiyor.

    araç zaten boştayken stop etmez sırf seninkine has bi durum değil bu boşta zaten debriyaja basmak anlamsız

    Alıntıları Göster
    çok sıkışık trafiklerde yarım metre ilerle dur tekrar aynı şekilde olan trafikte aracımı gaz vermeden debriyjadan ayağı az çekip ilerleyip tekrar debriyaja basarak hareket ettiriyorum..hiç gaz vermiyorum..
    bu durumun zararı varmı peki?
    tşk.. aracım turbo dizel fiesta




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fbsrkc06

    çok sıkışık trafiklerde yarım metre ilerle dur tekrar aynı şekilde olan trafikte aracımı gaz vermeden debriyjadan ayağı az çekip ilerleyip tekrar debriyaja basarak hareket ettiriyorum..hiç gaz vermiyorum..
    bu durumun zararı varmı peki?
    tşk.. aracım turbo dizel fiesta



    konuyu tekrar hortlatim arkadaslar, bende aynı sekilde gidiyorum. bu aralar malum istanbulda kopru bakım nedeniyle heryer kilit..

    - simdi sormak istedigim duz yolda gaz vermeden sadece hafif debriyaj kaldırarak arabayı ilerletmek sonra 1-2 mt gidip yeniden debriyaja basmak dogrumudur? burda ayak devamlı debriyajda oldugundan herhangi bi zararı varmı?

    - yoksa taksiciler gibi (gozlemdigim kadarı ile) hafif gaz sonra al boşa, cek ayagini debriyajdan 1-2 metre gidince fren, kalkarken tak 1'e hafif gaz sonra bosa al seklinde mi daha mantıklı?

    - birde yokuş aşağı inerken boştamı inmek gerekli, yoksa vitestemi? boşta iken sadece frenle idare ediyoruz, ama yokus asagi dur kalk olan ttrafikte 1-2 metre gitmek icin araç viteste ise ayagı debriyajdan hic cekemiyoz ki, hangisi dogru?

    bu sorularla ilgili nettede cok forum okudum ama herkes farklı dio, bu işin aslı, duzgünü, oluru, doğru yolu nedir arkadaşlar? varmı açıklayacak olan arkadaş..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: agesilaos

    quote:

    Orijinalden alıntı: fbsrkc06

    çok sıkışık trafiklerde yarım metre ilerle dur tekrar aynı şekilde olan trafikte aracımı gaz vermeden debriyjadan ayağı az çekip ilerleyip tekrar debriyaja basarak hareket ettiriyorum..hiç gaz vermiyorum..
    bu durumun zararı varmı peki?
    tşk.. aracım turbo dizel fiesta



    konuyu tekrar hortlatim arkadaslar, bende aynı sekilde gidiyorum. bu aralar malum istanbulda kopru bakım nedeniyle heryer kilit..

    - simdi sormak istedigim duz yolda gaz vermeden sadece hafif debriyaj kaldırarak arabayı ilerletmek sonra 1-2 mt gidip yeniden debriyaja basmak dogrumudur? burda ayak devamlı debriyajda oldugundan herhangi bi zararı varmı?

    - yoksa taksiciler gibi (gozlemdigim kadarı ile) hafif gaz sonra al boşa, cek ayagini debriyajdan 1-2 metre gidince fren, kalkarken tak 1'e hafif gaz sonra bosa al seklinde mi daha mantıklı?

    - birde yokuş aşağı inerken boştamı inmek gerekli, yoksa vitestemi? boşta iken sadece frenle idare ediyoruz, ama yokus asagi dur kalk olan ttrafikte 1-2 metre gitmek icin araç viteste ise ayagı debriyajdan hic cekemiyoz ki, hangisi dogru?

    bu sorularla ilgili nettede cok forum okudum ama herkes farklı dio, bu işin aslı, duzgünü, oluru, doğru yolu nedir arkadaşlar? varmı açıklayacak olan arkadaş..

    Alıntıları Göster
    sadece debriyajla kalkmak çok zararlı baskı balata biter..normal kalkış herzaman.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fbsrkc06

    sadece debriyajla kalkmak çok zararlı baskı balata biter..normal kalkış herzaman.

    Alıntıları Göster
    yokuş aşağıya mesafa fazla ise herzaman viteste inilmeli..dur kalk yokuş aşağı ilerle kısa mesafe ise boşta..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fbsrkc06

    yokuş aşağıya mesafa fazla ise herzaman viteste inilmeli..dur kalk yokuş aşağı ilerle kısa mesafe ise boşta..

    Alıntıları Göster
    selam
    herkes genç galiba
    araçlar hep dizel gibi
    benzinli araçlarda gaza basmadan bi yere gidemezsiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fbsrkc06

    sadece debriyajla kalkmak çok zararlı baskı balata biter..normal kalkış herzaman.

    Bunun tersini soleyenlerde var arkadaşım, ondan kafam karışık

    arac dizel degil, ama yogun trafikte gaza dokunmadan hafif debriyaj arac ufaktan kalkıyor zaten, sonra tekrar debriyaj fren..

    bu işin dogrusunu kitap haline getirmek lazımmm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: agesilaos

    quote:

    Orijinalden alıntı: fbsrkc06

    sadece debriyajla kalkmak çok zararlı baskı balata biter..normal kalkış herzaman.

    Bunun tersini soleyenlerde var arkadaşım, ondan kafam karışık

    arac dizel degil, ama yogun trafikte gaza dokunmadan hafif debriyaj arac ufaktan kalkıyor zaten, sonra tekrar debriyaj fren..

    bu işin dogrusunu kitap haline getirmek lazımmm

    Alıntıları Göster
    düşün motoru sadece debriyajın gücüyle kaldırıyorsun gaza basmadan çok zararlı bence..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fbsrkc06

    düşün motoru sadece debriyajın gücüyle kaldırıyorsun gaza basmadan çok zararlı bence..

    Evet cok mantıklı arkadasım..
    bu durumda taksici mantıgı ile gitcez yogun trafikte
    1. viteste kalkıs hafif gaz sonra bosa al 1-2 metre git frenle dur..
    boşa almazsak bu durumda ayak hep debriyajda kalıyo olcak, yanılıyormuyum?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fbsrkc06

    düşün motoru sadece debriyajın gücüyle kaldırıyorsun gaza basmadan çok zararlı bence..

    motor debriyajla kalkmaz zaten kalkan motor değil arabadır.

    Dizel araçlarda sıkışık trafikte ya da ince - yavaş manevralarda sadece debriyajı kullanmak daha iyidir. Neticede baskı balata rölanti devrinde sürtünmeye maruz kalmaktadır. Gaz verip kaldırdığınızda, bakı balata 1500 devirde sürtünmeye maruz kalıp kavramayı gerçekleştirir ve daha fazla aşınır. az devirde sürtünen birşey mi daha çok aşınır yoksa çok devirde sürtünen mi?

    Benzinli araçların torkları düşük olduğu için gaz vermeden kalkmaz zordur. bu yüzden sıkışık trafikte arabanın hareket edebileceği kadar gaza basıp, minimum devirde kavrama yaptırmak her zaman iyidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 26 Temmuz 2012; 15:50:26 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.