DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yoğun trafikte ve ışıklarda dur kalk yapmanın incelikleri
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
59
Cevap
1
Favori
26.223
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Yoğun trafikte ve ışıklarda dur kalk yapmanın incelikleri
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 3 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      12877 Mesaj
      08 Nisan 2011 22:01:10
      Yoğun trafikte ve ışıklarda dur kalk yapmanın incelikleri..?


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kocaballi -- 3 Kasım 2011; 13:40:55 >||:||
      _____________________________

      İntel Core i7 4790K - Asus Sabertooth Z97 Mark 1 - Gskill Ripjawsx 4x4 GB DDR3 1866 Mhz - Evga GTX 980 Classified - Evga Supernova G2 750W - Corsair H100i - Samsung 850 Pro 256GB - Evo 840 500GB - Corsair Obsidian 750D - BenQ XL2420Z 144hz
      Macbook Air & Pro Retina 2016 Kullanıcı Kulübü
    • Yarbay
      9040 Mesaj
      Eski Kullanıcı Adı:
      06_EMRE


      08 Nisan 2011 22:15:22
      Bence hiç kasma direk otomatik vitesli bir araç al.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      333 Mesaj
      08 Nisan 2011 22:15:58
      Mesele kavrama noktasını öğrenmekte. Kavrama noktasını biliyorsan, 3 saat dur kalk da yapsan fark etmez. Dur kalk yaptığın yer hafif eğimli ise vitese atmana gerek yok. Ayağını frenden çekersin, 1 metre ileride tekrar durursun. Onun dışında, ışıklarda beklerken otomobili viteste bırakmak ve ayağı sürekli kavrama noktasında tutmak uzun vadede zararlı. Sonra "baskı balata niye hemen bitti ya?" diye sorarsın, diğer arkadaşlar gibi.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Side Chain -- 8 Nisan 2011; 22:19:03 >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1874 Mesaj
      08 Nisan 2011 22:19:12

      quote:

      Orijinalden alıntı: 06_EMRE

      Bence hiç kasma direk otomatik vitesli bir araç al.

      Saçma bir öneri.



      _____________________________

      Kawasaki Z1000 SX Rider
      E92 320Cd
    • Yarbay
      12877 Mesaj
      08 Nisan 2011 22:20:26
      quote:

      Orijinalden alıntı: 06_EMRE

      Bence hiç kasma direk otomatik vitesli bir araç al.


      Ekmek bulamıyorlarsa pasta yesinler gibi olmuş dediğin dostum :) Ama ben otomobili tam anlamıyla manuel vitesli bir araçta öğrenmek istiyorum, otomatik vitesli bir araban olur allah korusun birgün acil birşey olur araban çalışmaz hastaneye yada başka bir yere manuel vitesli bir arabayla yetiştirmen gerekir birisini o zamanda yok abi ben otomatik kullanıyorum manuel kullanamam demekte saçma olur



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanımcı123 -- 8 Nisan 2011; 22:22:29 >
      _____________________________

      İntel Core i7 4790K - Asus Sabertooth Z97 Mark 1 - Gskill Ripjawsx 4x4 GB DDR3 1866 Mhz - Evga GTX 980 Classified - Evga Supernova G2 750W - Corsair H100i - Samsung 850 Pro 256GB - Evo 840 500GB - Corsair Obsidian 750D - BenQ XL2420Z 144hz
      Macbook Air & Pro Retina 2016 Kullanıcı Kulübü
    • Teğmen
      224 Mesaj
      08 Nisan 2011 22:32:35
      Yarım debriyaj konusunda bol bol pratik yapmak faydalı olur hızlı bir şekilde yarım debriyaj yapabilirsen sorunun çözülür.Gaza basmadan yarım debriyajda sıkışık trafikte hafif hafif ilerlersiniz.


      _____________________________

      2015 Skoda Fabia 1.2 TSİ 110HP DSG Style
    • Yarbay
      12877 Mesaj
      08 Nisan 2011 22:41:54
      quote:

      Orijinalden alıntı: emesdos

      Yarım debriyaj konusunda bol bol pratik yapmak faydalı olur hızlı bir şekilde yarım debriyaj yapabilirsen sorunun çözülür.Gaza basmadan yarım debriyajda sıkışık trafikte hafif hafif ilerlersiniz.


      Gaza hafif dokunmadan debriyajla kalkmayı sadece dizel araçlarda oluyor diye biliyorum daha doğrusu kurs hocası öyle demişti, benzinli araçlardada hatta şöyle diyeyim lpgli araçlardada böyle birşey var mı?



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanımcı123 -- 8 Nisan 2011; 22:45:26 >
      _____________________________

      İntel Core i7 4790K - Asus Sabertooth Z97 Mark 1 - Gskill Ripjawsx 4x4 GB DDR3 1866 Mhz - Evga GTX 980 Classified - Evga Supernova G2 750W - Corsair H100i - Samsung 850 Pro 256GB - Evo 840 500GB - Corsair Obsidian 750D - BenQ XL2420Z 144hz
      Macbook Air & Pro Retina 2016 Kullanıcı Kulübü
    • Yarbay
      2514 Mesaj
      08 Nisan 2011 22:46:14
      Zamanla alışacak ve aslında ne kadar kolaymış diyeceksin. Yeter ki sen direksiyonda rahatça davran, kontrol sende olsun ama asla panik yapma. Arkadaşların da önerdiği gibi sık sık dur kalk çalışmaları yap ve kavrama noktasını kendince kavra.


      Şöyle bir düşünce de olmasın aklında, kırmızı ışıkta beklerken arkadan sıkıştırıyorlar, kalkmam için baskı oluyor vs.



      _____________________________


      Nikon D300/\Nikkor 18-70AFS-DX/\Nikkor 50mm/\Sigma 70-300/\Cosina 100mm 1:1 Macro/\SB-800
      93" Honda Civic 1.6si---Kocaeli Üniversitesi Gazetecilik
      Huawei Ideos X5<>Nikon d80<>Fujifilm s2950<>HP dv6-3100et
      YENİ NESİL OTOMOBİL PROGRAMI YAKINDA SİZLERLE
    • Yarbay
      2898 Mesaj
      08 Nisan 2011 22:51:39
      Benim kullandığım megan 2011 in debriyajı çok yukarda kavrıyordu. Sizin ki de öyledir muhtemelen kavrama noktasına bi anda getirmeniz için biraz zamana ihtiyacınız var. Renault ların debriyajları tek kelime ile iğrenç.


      _____________________________

      Emekli amatörprofesyonel
    • Yüzbaşı
      643 Mesaj
      08 Nisan 2011 23:20:15

      quote:

      Orijinalden alıntı: emesdos

      Yarım debriyaj konusunda bol bol pratik yapmak faydalı olur hızlı bir şekilde yarım debriyaj yapabilirsen sorunun çözülür.Gaza basmadan yarım debriyajda sıkışık trafikte hafif hafif ilerlersiniz.

      benzin sarfiyatı ne olur yarım debriyajda



      _____________________________

    • Yarbay
      2976 Mesaj
      08 Nisan 2011 23:33:19
      bende ehliyeti alalı nerdeyse 8 ay oldu.
      hala debriyaj konusunda sıkıntım var mesela aracı park hlainden cıkarkrken rahatca kaldırır giderim ama trafik icinde ısıklarda durdugumda %80 istop ederim ilk seferde sanırım tafik stresi yüzünden heyecan yapıorum.

      sürüc konusnda sıkıntı yok ama debriyaj işi bozuyor. yavasş yaavas zamanla olucak



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      559 Mesaj
      09 Nisan 2011 00:09:03
      sıkıntıya gerek yok. boş alanda dur-kalk alıştırmaları yaptıkça zaten bu stresi atacaksın üzerinden


      _____________________________

    • Yarbay
      2985 Mesaj
      09 Nisan 2011 00:33:01

      quote:

      Orijinalden alıntı: donanımcı123


      Alıntıları Göster



      Gaza hafif dokunmadan debriyajla kalkmayı sadece dizel araçlarda oluyor diye biliyorum daha doğrusu kurs hocası öyle demişti, benzinli araçlardada hatta şöyle diyeyim lpgli araçlardada böyle birşey var mı?

      Var.



      _____________________________

      İnci akü 82 amper -- Boss 3,5 farad kapasitör -- 2x 4 AWG Power cable -- Pionner DEH-X7550SD -- M acoustic msx 465 -- M Acoustic MSX 1000.1 Mono -- Kicker Comp 38 -- Pioneer TS-A 6995 S -- Pionner ts s20 --JBL GTO 6508C 16cm Mid
    • Yarbay
      4559 Mesaj
      09 Nisan 2011 00:50:35

      quote:

      Orijinalden alıntı: voltura



      Alıntıları Göster


      Var.


      dizellerin torku atmosferik bir benzinliden 2kat daha fazla oldugu için dizel daha rahat kalkar



      _____________________________

      2012 Ford fiesta 1.4Tdci TitaniumX+
    • Yarbay
      2985 Mesaj
      09 Nisan 2011 00:55:19

      quote:

      Orijinalden alıntı: metinTasci



      Alıntıları Göster



      dizellerin torku atmosferik bir benzinliden 2kat daha fazla oldugu için dizel daha rahat kalkar

      Doğrudur.



      _____________________________

      İnci akü 82 amper -- Boss 3,5 farad kapasitör -- 2x 4 AWG Power cable -- Pionner DEH-X7550SD -- M acoustic msx 465 -- M Acoustic MSX 1000.1 Mono -- Kicker Comp 38 -- Pioneer TS-A 6995 S -- Pionner ts s20 --JBL GTO 6508C 16cm Mid
    • Yarbay
      12877 Mesaj
      09 Nisan 2011 00:57:05
      O zaman biz içinde 4 kişi olan bir benzinli aracı debriyajla yürütemeyiz sonucunu çıkarabilirmiyiz


      _____________________________

      İntel Core i7 4790K - Asus Sabertooth Z97 Mark 1 - Gskill Ripjawsx 4x4 GB DDR3 1866 Mhz - Evga GTX 980 Classified - Evga Supernova G2 750W - Corsair H100i - Samsung 850 Pro 256GB - Evo 840 500GB - Corsair Obsidian 750D - BenQ XL2420Z 144hz
      Macbook Air & Pro Retina 2016 Kullanıcı Kulübü
    • Çavuş
      42 Mesaj
      09 Nisan 2011 01:00:39
      internette ileri sürüş teknikleri videoları var onları seyret bence, uzmnantv'den izleyebilirsin mesela.. aradığın birçok sorunun cevabını bulabilirsin orada.. zaten zamanla herşey yerine oturur önemli olan soğukkanlı olup paniğe kapılmamamn trafikte..


      _____________________________

      Volvo 850
    • Yarbay
      2174 Mesaj
      09 Nisan 2011 13:10:03

      quote:

      Orijinalden alıntı: yukselsedat88

      sıkıntıya gerek yok. boş alanda dur-kalk alıştırmaları yaptıkça zaten bu stresi atacaksın üzerinden



      Aynen.Birde hafif rampa olan yerlerde çalışırsan daha iyi olur



      _____________________________


      DH Yüzücüler Derneği

      Bu nickin arkasında bir fikir var ve fikirlere ban işlemez.
      Ben gerçeğin peşindeyim, kimin söylediği önemli değil. Ben adaletin peşindeyim, kim için veya kime karşı olduğu önemli değil.

    • Yarbay
      13221 Mesaj
      09 Nisan 2011 14:24:02
      aracı dinle motor sesi genelde bilgi verir.

      eğimli yerlerde bu kalkış hareketlerini tekrarla

      dur kalk içinse öyle bir hal alıyorki bazen, otomatik araba bakım ve maliyetleri konusunda ciddi araştırmalara giriyorsun.



      _____________________________

    • Yarbay
      13045 Mesaj
      09 Nisan 2011 14:31:08
      Trafiğin olmadığı rampa yerlerde dur kalk çalışın. Vitesi bire takın. Sağ ayak frende. Sol ayağı debriyajdan yavaş yavaş çekin. Motoru dinleyin. Sesin değişmeye başladığını anladığınız anda ayağınızı frenden çekin. Aşırı rampa değilse araba kaymayacaktır. Sonra biraz fazla gaz verin ve debriyajı yavaş bırakın. Araba gidecektir.

      Anlatırken sanki bir kaç dakika sürecek işlemmiş gibi algılanabilir. Fakat bir kaç saniyelik olaydır. Daha sonra pratiklik kazanırsınız.

      Bu olmazsa otomatik vitesli araba alın. Onlar yokuşlarda kaymaz. (Tabi şanzımanda sorun yoksa)

      Otomatik sevmem diyorsanız o zaman yokuşlarda kaymayı önleyici sistemli arabalar var. Onlardan kullanın. Yani çaresiz değilsiniz.

      Bizim şirkette bir arkadaşın Skoda Octavia'sı böyleydi.



      _____________________________

      Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.
Reklamlar
-x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.