Şimdi Ara

yetkili servisin yan sanayi ürün kullandığından şüpheleniyorum

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
1.374
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 10 ay
  • Cevaplayan Üyeler 11
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 4
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 saat 20 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 5
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • aLLyC (11 mesaj) edgar1899 (8 mesaj) Guest-7DF5D07B0 (4 mesaj) tefennili (3 mesaj) AsiretinMarjinalCocugu (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (12 mesaj) Mobil (20 mesaj) Mini (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> yetkili servisin yan sanayi ürün kullandığından şüpheleniyorum
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    9125 Mesaj

    Arkadaşim Aldığın markanin Üzerinde damgasi yok ise Orijinal denmez.
    oes oem ayni hikâye.

    Logosuz orijinal diye bir tabir sanayide var mi bilemem ama oem ya da oes denir.

    Original Equipment Manufacturer
    Orijinal Ekipman Üreticisi
    Orijinal Ekipman Sağlayıcısı
    Original Equipment Supplier

    quote:

    Motorlu taşıt üreticisi için üretim yapan bağımsız yedek parça üreticisinin ilgili motorlu taşıt üreticisine
    tedarik etmediği
    yan sanayi
    Oes dedigin yan sanayi gibi bir anlam cikiyor senin yazdigindan.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    edgar1899 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Sapere aude!
  • Yarbay
    2650 Mesaj

    Yazdıklarım benim tabirlerim değil öncelikle konuda Türkiye'de tek yetkili kurum olan rekabet kurumunun grup muafiyeti açıklama kılavuzu, bu kılavuzun ve tebliğin kaynağı da eşdeğeri AB Otomotiv Sektörü Dikey Anlaşmalar grup muafiyeti mevzuatıdır. Siz neyi orijinal neyi yan sanayi neyi logosuz orijinal kabul edersiniz ben bunu bilemem sizin takdiriniz ancak bunun mevzuatı ve açıklaması hem bizde hem de Avrupa da budur. Sanayi de kim nasıl ifade ediyor çok hakim değilim ancak otomotiv ana sanayide durum bu.

    OES ya da OEM parça gibi bir tabir yok zaten benim anlatmak istediğim bu logosuz orijinal parça ise mevzuattaki 3. gruba giren parçalardır ve hem ülkemizde hem Avrupada orijinal parça olarak kabul edilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 22 Ocak 2020; 18:46:3 >
    |
    |
    aLLyC kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    9125 Mesaj

    Original Equipment anlami Orijinal Ekipman (Parça)

    Ford marka arac alırsan Üzerinde olan parçalara orijinal ekipman denir

    Bu durumda üzerinde Ford logosu olur. Buna Orijinal denir.

    OEM ya da OES ise Orijinal parça üreticisini/Tedarikçisini niteler.

    Yan sanayi ise Aftermarket demektir. Bu durumda Araba üreticisi ile bir bağlantı aranmaz.

    Original Aftermarket gibi bir tabir yoktur ama K&N filtre gibi markalar daha pahalı ve performansli ürettiğini iddia eder, belki onlar olabilir...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    edgar1899 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Sapere aude!
  • Yarbay
    2650 Mesaj

    Bu sizin yorumunuz hem AB hem Türkiye mevzuatı bunu böyle kabul etmiyor diyorum ben de. Orijinal parça tanımı ve açıklamasının mevzuatta nasıl olduğu yukarıda yazıyor tekrar etmiyorum o yüzden. 5 dakikanızı ayırıp rekabet kurumuna orijinal parça nedir, hangi parçalar orijinal kabul edilir şeklinde bir soruyu cimerden yazıp yukarıda yazdığım mevzuat hükümlerini cevap olarak alabilirsiniz.

    Bazı şeyleri tekrar tekrar yazmak istemiyorum. Oem parça ya da oes parça diye bir tabir yoktur, orijinal parça vardır. Oem zaten orijinal parça üreticisi ana sanayi firmasıdır, oes oem'e orijinal parça sağlayan tedarik sanayi firmasıdır. Oes orijinal parça üretebileceği gibi aftermarket için parça da üretebilir. Oes olma vasfını yitiren bir firma ürettiği parçayı bir dönem Oem e verdiğini kanıtlayacak sözleşmeye ve o parçayla aynı teknik şartları taşıdığını ifade ediyorsa logosuz orijinal diye tabir edilen ürünü üretebilir ve bu ürün orijinal parça olarak kabul edilir.

    Ne Türkiye'de ne Avrupa'da orijinal parçada firma logosu, izni, anlaşması gibi bir zorunluluk yoktur. Şart aynı teknik özelliklere sahip olup aynı üretim zincirinden üretilmesidir. Siz Oem ile hiç çalışmamış bir firma iseniz birebir aynı teknik özelliklere sahip ürünü üretseniz dahi bu parça bu kez orijinal parça kabul edilmez eşdeğer parça olarak kabul edilir. Orijinal parça tanımı yukarıda mevcuttur ve hangi parçaların orijinal kabul edileceği de yukarıdadır.

    Sizin kafanızda bir şema var ancak Mevzuatın amir hükümleri dolayısı ile gerçekte olan farklı. Bu benim yorumum ya da ifadem değil bu Avrupa Komisyonu ve Ülkemizde de Rekabet Kurumunun hükümleri ve yorumu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 22 Ocak 2020; 19:33:50 >
    |
    |
    aLLyC kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________




  • Yarbay
    9125 Mesaj

    Arkadaşım tamam sen haklısın.
    ISO / TS 16949 bir araştır.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aLLyC -- 22 Ocak 2020; 19:44:17 >
    |
    |
    edgar1899 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Sapere aude!
  • Yarbay
    2650 Mesaj

    Sizi ikna gibi bir çabam yok benim okuyan insanlar "doğrusunu" bilsin diye yazıyorum. Yazdığım herşeyin de adresini ve mevzuat hükümlerini belirtiyorum. Merak eden herkesin teyit edebileceği şeyler. Haklı olup olmama gibi bir iddiam yok mesajları okuyan ilgili mevzuatlara bakan insanlar doğrusunun ne olduğuna kendileri karar verirler. İyi akşamlar.

    ISO / TS 16949'la ilgili varsa bir sorunuz cevaplayabilirim ancak konumuz ile bir alakası yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 22 Ocak 2020; 19:49:14 >
    |
    |
    aLLyC kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    9125 Mesaj

    ISO / TS 16949 ile bir tedarikçinin sistem ve proses kalitesine olan güvenini arttırmayı veya güçlendirmeyi amaçlamaktadır.

    Bugün, geçerli bir iso sertifikasına sahip olmayan bir tedarikçinin Seviye 1 tedarikçisine tedarik etme şansı çok düşüktür ve kesinlikle OEM'in bir otomobil üreticisine standart parçalar sağlama şansı yoktur.

    Bütün bunlara istinaden konumuz ile alakasi yok diyorsun öyle mi ?

    Aftermarket Ürün de bu sertifikasyon gerekiyor mu ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aLLyC -- 22 Ocak 2020; 20:10:37 >
    |
    |
    edgar1899 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Sapere aude!
  • Yarbay
    3031 Mesaj
    Seni buna düşünmeye iten ne? Eğer şüphelerin sağlamsa özel serviste söktürüp bakabilirsin parçalara.Sonra belgeli şekilde şikayet edersin tüketici mahkemesine.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    21
  • Yarbay
    2650 Mesaj

    Standartlar ihtiyaridir ve herhangi bir mevzuatta atıf yapılmadığı sürece zorunlu olmazlar. Ancak ilgili standart otomotiv sanayinde üretimi kapsayan geniş bir kalite standardı olduğu için ezici çoğunlukla tedarik firmalarından ana sanayi firmaları tarafından yapılan anlaşmalarda talep edilir. Bu da doğaldır zaten. Burada konuştuğumuz şey orijinal parça nedir konusu, kalite standardının bununla bir alakası bulunmuyor.

    Öncelikle siz Oem ne onu bilmiyorsunuz bana Oem nedir sizin kafanızdaki tanımı ne onu söyleyebilir misiniz?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    aLLyC kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    9125 Mesaj

    OEM Original Equipment Manufacturer.

    Ne demek ? ne anladin ?
    Düşün bakalım orijinal ekipman üreticisi ?
    Kim yani ? Bakkal Ahmet Amca mi ?
    Hayir , ISO TS 16949'a sahip olup FORD ile anlaşmış firma.
    Kime göre ?
    Uluslararası Otomotiv Görev Gücü (IATF), dünya çapındaki otomotiv müşterilerine daha kaliteli ürünler sunmayı amaçlayan bir grup otomotiv üreticisidir.

    Sen üslubunu gözden gecir arkadaş.

    Buraya mevzuat c/p yaparak tartisamazsin. En azindan benimle.

    Bu konudaki son mesajim. Gereksiz tartışma uzatmaya gerek yok en çok sen biliyorsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aLLyC -- 22 Ocak 2020; 20:22:15 >
    |
    |
    edgar1899 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Sapere aude!
  • Yarbay
    2650 Mesaj

    OEM ana sanayi üreticidir yani Ford OEM'dir. Sizin bahsettiğiniz anlaşma ile Forda ürün üreten firma OES'tir. Bahsettiğiniz kalite standardı ürünün değil üretildiği tesisin standardıdır ve ihtiyaridir. Firma bunu OES'ten talepte edebilir etmeyedebilir ancak %99 oranla talep eder. Ancak bu sadece ana üretici ile tedarikçi arasında bir prosedürdür, parçanın orjinalliği ya da orijinal parça mevzuatı ile bir alakası yoktur.


    Yukarıda yazdığınız OEM'in üreticiye parça verme şansı yok ifadenize istinaden bilmediğinizi yazdım çünkü bu cümlenin meali Fordun Forda parça verme şansı yoktur demektir.

    Bu işi ülkede en çok bilen insan değilim ancak yazdıklarınıza baktığımda sizden net olarak daha fazla bildiğim bence ortada bu kadar özgüven için bence asgari seviyede tanımların ne olduğuna hakim olmanız gerekli en azından. Bence de uzatmaya gerek yok benim de son mesajım iyi akşamlar.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 22 Ocak 2020; 20:35:34 >
    |
    |
    aLLyC kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________




  • Yarbay
    6286 Mesaj
    kocaeli tarcanlar oto ekspertize uğra bence. yetkili servisi afişe edersin
    |
    |
    _____________________________
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Web Tasarım
Cancer Clinical Trials
Radyo Dinle
Europatrans evden eve nakliyat '' 444 69 95''
Sohbet
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR6
0,203
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.