Şimdi Ara

Yerli otomobil tasarımının beğenilme oranı açıklandı (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
165
Cevap
0
Favori
11.398
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vs-fb

    Asıl gerçek olan, asgari ücret yada 1000 TL dahi fazlasına adam gibi bir ev yada araba alınamayacak olması bence. Buna yeni çıkacak araba da dahil.
    Asgari ücret ile ev, araba alınıyor olsa kimse çalışmaz ki. Doğru dürüst okumamış, eğitim almamış büfede sadece hamburger saran vasıfsız bir genç aldığı asgari ücret ile ev araba alıyor ise niye okuyayım ki ben?

    Asgari ücretle ev araba alınıyor olsa kimse çalışıp yükselmek, terfi de etmek istemez. Kimse de patron olmak istemez, işçi maaşı yeter zaten yan gel yat.
  • Yerli otomobilin tanıtımı yapıldı. Herkes bir şey söyledi ama bazı hususlar yine boşlukta kaldı. Yerli ve milli otomobil kaç liradan satılacak? Hangi otomobile benziyor? Tasarımı gerçekten kopya mı? Dünya otomotiv sektörüne katkıda bulunacak orijinal özellikleri var mı? Ölçüleri ne? Test sürüşüne ait eleştiriler gerçeği ne kadar yansıtıyor? İlk modeller ne zaman Türkiye ve Dünya yollarında olacak? AutoClub Genel Müdürü Turgut Yüksekdağ sordu Otohaber Genel Yayın Yönetmeni Halit Bolkan cevapladı. Yerli otomobille ilgili hamaset dışı gerçek bilgiye ulaşmak için bu söyleşiyi sakın kaçırmayın.
    https://www.youtube.com/watch?v=NbsvqEwTuSc&feature=youtu.be




  • Yerli Arabanın 85Kw bataryası sadece Bataryasinin maliyeti 75000-80000 TL olacak. Sadece ve Sadece Batarya + Elektirik Motorunun Maliyeti 100.000 TL nin altına düşmez. Bunlar ithal ürünler ve Dünya üzerinde batarya maliyeti ve Elektirik Motoru maliyeti belli.



    Yerli Arabanın Maliyetinin 300.000-350.000 TL olmasını bekliyorum. Piyasa fiyatı ise 400-500 bin Arası olur. Çünkü tanıtılan donanımların çoğunun ithal olduğu ve birim maliyeti belli. Benim tahminim yüksek fiyattan çıkacak Bu Suv önce devlet tarafından makam aracı olarak alınacak. Ve zenginler tarafından. TOGG devlete sattığı arabaların kazancı ile Halka yönelik uygun fiyatlı elektirikli otomobil geliştirecek. Benim tahminim bu yönde. Öncelik olarak Lüx bir Suv ondan sonra uygun fiyatlı bir model.



    Ve ayrıca kurulacak Fabrika Band fabrikası. Çok yüksek seri üretim yapılacak fabrika olacağını sanmıyorum. Üretilen araçların çoğunluğu Devlete satılır ve normal piyasaya çok satış yapılmaz diye düşünüyorum.





  • cabriyo kullanıcısına yanıt
    reno zoe ye 235 bin vereceğime yerli suv alırım daha iyi hem menzili250 km daha fazla


  • < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Timsah-16

    Fabrikanın ilk üretime başlayacağı yılda kapasitesi 175 bin olmaz, o ileride ulaşması planlanan rakamdır.

    2023'te Türkiye'de 1 Milyon araç satılacağı var sayılarak hesap yapılmış.
    2019 yılında Türkiye de sadece 222 elektrikli araç satıldığı düşünülürse hedefler fazla iyimser.

    2023-2025 yıllarına tüm markalar elektrikli araçlarda yüksek satış hedefleyerek çalışıyor.
    Bizimde bir yerlerden yarışa katılmamız önemli.
    Sarj istasyonları konusunda bir anlaşma sağlarsak Avrupada da pazara çıkabiliriz.

    Alıntıları Göster
    Hocam ben de ilk yil demedim zaten o yuzden 4. yilda yuzde 50 kapasite ile calisacak dedim.

    Elektrikli araba pazarini tahmin etmek cok zor. (Bknz. Mercedes EQC nin Almanyadaki cok kotu satis rakamlari)
    Burada onemli olanlar insanlar davranislarini degistirecekler mi? Uzun yola gittiklerinde yarim saat sarj etmek icin beklemeyi kabul edecekler mi? Aaa benzin bitmis dur gecerken alim demek yerine bugun AVM ye gittigim de sunu takayim da sarj olsun diyecekler mi? Esas konu bu. Tabii once alt yapi olmasi gerekiyor. Su an yeterince sarj istasyonu yok. Yilda 50-60 bin elektrikli arac satilacaksa cok ciddi sayida sarj istasyonu lazim. Kimse evinden 10-20 km uzaga gitmek istemez araba sarj etmek icin. Elektrik ve benzin fiyatinin orani da etkili olacaktir.

    Yani eger cidden elektrikli arac satisi artmasi isteniyorsa olmasi gerekenler:
    1- Ciddi sekilde sarj istasyonu sayisi artirimi.
    2- Yillik kullanimda avantajli olmasi (Mesela MTV duserse falan) ya da benzin elektrik fiyati oranindan gelen kar.

    Su an Tesladan baska hedefledigi kadar elektrikli arac satan olmadi
    Nissan Leaf Chevrolet Volt ve Bolt, Bmw i3 vs. hepsi tahminin cok altinda satti.




  • Üretilmeyecek bir aracı beğenseler ne beğenmeseler ne...

  • Ortada yerli araba diye birşey yok.. İtalyadan ithal araba var. Bir de dalga geçer gibi 200 000 TL öyle mi ve cebe uygun he mi? hahahaha



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Draken 24 -- 8 Ocak 2020; 0:28:40 >
  • Allahim vatana millete hayirli etsin, kuduranlara tez zamanda aşısını nasip etsin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murat1981pls -- 8 Ocak 2020; 1:17:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu araba şu an minimum 200bin lira. Satışa sunulduğu dönemdeki enflasyon, tefe tüfeyi de baz alırsak. Satılacağı dönem bu araç 300bin liradan başlayacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrikli ve akıllı otomobil furyasının yeni yeni başladığı şu dönemlerde treni erkenden yakalamamız çok iyi oldu. Umarım yakın gelecekte bir an önce batarya üretimi ve ihracatı da yaparız fabrikalarımızda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Hocam ben de ilk yil demedim zaten o yuzden 4. yilda yuzde 50 kapasite ile calisacak dedim.

    Elektrikli araba pazarini tahmin etmek cok zor. (Bknz. Mercedes EQC nin Almanyadaki cok kotu satis rakamlari)
    Burada onemli olanlar insanlar davranislarini degistirecekler mi? Uzun yola gittiklerinde yarim saat sarj etmek icin beklemeyi kabul edecekler mi? Aaa benzin bitmis dur gecerken alim demek yerine bugun AVM ye gittigim de sunu takayim da sarj olsun diyecekler mi? Esas konu bu. Tabii once alt yapi olmasi gerekiyor. Su an yeterince sarj istasyonu yok. Yilda 50-60 bin elektrikli arac satilacaksa cok ciddi sayida sarj istasyonu lazim. Kimse evinden 10-20 km uzaga gitmek istemez araba sarj etmek icin. Elektrik ve benzin fiyatinin orani da etkili olacaktir.

    Yani eger cidden elektrikli arac satisi artmasi isteniyorsa olmasi gerekenler:
    1- Ciddi sekilde sarj istasyonu sayisi artirimi.
    2- Yillik kullanimda avantajli olmasi (Mesela MTV duserse falan) ya da benzin elektrik fiyati oranindan gelen kar.

    Su an Tesladan baska hedefledigi kadar elektrikli arac satan olmadi
    Nissan Leaf Chevrolet Volt ve Bolt, Bmw i3 vs. hepsi tahminin cok altinda satti.

    Alıntıları Göster
    Önümüzde ki 15-20 yıl ikisinin de bir arada satıldığı yıllar olacak. Belki bu süre 50-100 yıl a da uzayabilir, akaryakıtlı araçları vazgeçilmez kılan yanlarda var.
    Elektrikli araçların pazarlarda oynayacağı rol her ülkenin kendi özel şartlarına göre değişecek.
    Ufak ufakta olsa her ülkede kullanımı genişliyor.

    Bu süreçte çok büyük otomobil firmaları batabilir.
    Ama öyle yada böyle ileride bir gün Elektrikli araçların avantajları, akaryakıtlı araçları geçecek gibi görünüyor.
    Çünkü daha ucuz fiyata satılan, daha az yakan araçlar olabilme potansiyelleri var.




  • Cosmos2999 kullanıcısına yanıt
    Neden hala BATARYA İTHAL ! deniliyor anlamıyorum

    Ayrıca bu aracın elektrik motorunun İTHAL olduğunu yazmışsınız kaynağınız nedir, bilginiz nedir yada bu konuda kim böyle bir beyanat verdi ?

    Nerden biliyorsunuz İTHAL olduğunu ?

    Mesala DMA var motor, inverter, yazılım herşeyi ile yerli üretiyor hatta ÇİN 'e satıyor adamlar yani biz üretmiş olamayız da ondanmı İTHAL ?

    TOGG CEO'SU: BATARYAYI SIFIRDAN ÜRETTİK
    Toplantıda konuşan TOGG CEO'su Gürcan Karakaş şunları söyledi: "Dünyada oyunun kuralları değişiyor. Otomobil akıllı bir cihaza dönüşmekte. Projeye başlamadan önce 18 şirketi inceledik. Fikri mülkiyeti yüzde 100 bizim olan bir otomobilden bahsediyoruz. 15 yıl içinde 5 modelimiz olacak. Neden SUV'u seçtik? Dünyanın en büyük segmenti. Yüzde 95'i ithal olan bir segment. Markanın adlandırma sürecini önümüzdeki senenin ortasında tamamlamayı düşünüyoruz. 200 ve 400 bg iki alternatif, arkadan itiş veya 4 çeker olacak. 500 km menzil ve 30 dakikanın altında şarj edilebilir olacak. Bataryasını sıfırdan geliştirdik. Aracın holografik asistanı var."

    kaynak:https://www.ntv.com.tr/galeri/turkiye/togg-ceosu-yerli-otomobili-anlatti-bataryasi-yerli-30-dakika-altinda-sarj,ZRRopc8qw06JzgSNAKyBlQ/2hzWYGIUCUCsru0GP0jSHw





  • Anket saçma, donanımhaber yorumları rezalet...

  • casper marka bilgisayar gibi (içi farklı markaların dış plastik kasası kendisinin) diyecem ama, dış kasası bile buram buram ithal kokuyo. biz bu kadar kaliteli arabayı nerde yapcaz da yerli olacak, o zaman topraklarımızda üretilen toyota, fiat... bunlar da yerli

  • yeni asgari ücret hesaplamada 100tl araç taksidi diyenler NERDASİZ

  • fatihmhizli F kullanıcısına yanıt
    https://www.haberturk.com/kuresel-pil-pastasina-2023ten-itibaren-turkiye-de-ortak-olacak-1854489-ekonomi

    Türkiye henüz lityum pil üretimine dahil değil. 2023 den itibaren lityum pil üretmeye başlayacak. Tesla bile lityum pilleri Asya ülkelerinden alıyor. Vw ve Mercedes dahil büyük otomobil üreticileri LG ve Samsung ile işbirliği içinde. Çünkü batarya nin en önemli parçası lityum üreticileri sınırlı sayıda. Batarya yi tasarlamak ile üretmek aynı değil. Benim anlatmak istediğim maliyet. Tesla batarya yi kendisi tasarladigi halde pilleri başka üreticiden aldığı için Kw birim fiyatı 150 doların altına düşüremiyor.

    Kısacası Türkiye Lityum Pilleri üretmeye yönelik yatırım yapıyor ama yinede Ana malzeme yurtdisinda geldiği için Kw birim fiyatı çok düşük olmayacak. Benim anlatmak istediğim bu.

    Motora gelince %90 gösterilen araçta kullanılan motor ithal çünkü Elektirikli otomobillerde kullanılan Elektirik Motoru üst teknoloji içeren motorlar. Bosch, Tesla, VW gibi büyük üreticiler milyarlık Fabrikalarında üretiyorlar.

    Türkiye yapılacak yatırım ile Türkiyede Motorda üretilir batarya da ama bunlar çok yüksek yatırım demek. Milyar dolarlar demek. Özeti Realist bir politika izlemek ve fiyatının düşük olmayacağını ve olamayacağını kabul etmek ve ayrıca en azından kullanılan prototip in Büyük oranda ithal ürün içerdiği ve ancak milyarlarca dolarlık yatırım ile yerlilik oranının artacağı. Türkiyede Özel sektörde bu yatırımı yapacak para olmadığı için özel sektöre alım garantisi verileceği, üretilen araçların öncelikli Devlet tarafından alınacağı, üreticilerin Devlet desteğine güvenerek kredi ile yatırım yapacağı gerçeğini kabul etmek. Benim vurgulamak istediğim bu. Çünkü hem otomobil üretimini ve tedarik zincirini bildiğim için hem de batarya, elektirik motoru üretimi ve fiyatlandırmasini bu nedenlerle fiyatın söylendiği gibi 250.000 gibi hayalperest fiyatlarla satılamayacagini belirtmek istedim.

    Gösterilen otomobil Lüx ve yüksek donanımlı.

    Bu arada Mercedes Suv unda kullanacağı Elektirik Motorunu üretmek için Hamburg da 500M EUR yatırım yaptı. Sırf tek bir Suv un elektirik Motorunu üretmek için.

    LG den aldığı pilleri birleştirmek için açtığı Batarya tesisine 1.5 milyar Euro luk tesis açtı.

    Peki hiç ekonomik göstergeleri takip ediyormusunuz?

    Merkez Bankası Rezervleri?
    Bütçe deki para
    Bankaların Kredite imkanı?
    Söylenen 22 milyar TL lik yatırımın kaynağı?
    Bu kaynağın Faizi?
    Yapılacak yatırımların Devlet garantisi
    Verilen Alim garantisi + Faiz + Yatirim maliyeti + ithal edilecek Teknoloji bunların toplamında üretilecek Otomobil in gösterilen Donanım ile Tahmini fiyatı..?

    Umarim bu açıklama yeterli olmuştur. Tekrar tekrar söylediğim gibi benim anlatmak istediğim Fiyatı nin düşük olmayacağı ve olamayacağı. Söylenen sürümden kazanma laflarının gerçekçi olmadığı, Halk için değil başlangıçta Kamu kurumları için üretilecegi ve üreticilerin o yönde devlete güvendiği gerçeği.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • monacomen kullanıcısına yanıt
    Tasarımın çalıntı olma durumu şöyle, aynı tasarımcı firma 2017de başka bir müşteri için bu ürünün benzerini yapıyor, büyük ihtimal müşteri seri üretimden vazgeçiyor bu sebeple aynı tasarım ufak 'güncelleme'ler ile bizimkilere veriliyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.