Şimdi Ara

Silinebilir (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
2
Favori
3.407
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Paralı finolar neden uğramıyor bu konuya?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de nerede kaldı bu yerli otomobil haberi diyordum.
  • Ortada fabrika yok bunlar 2022 de satış yapacağız diyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 90 yil once ucak 50 yil once otomobil uretebilen ulke bugun daha mi geride ki bunlari simdi uretemiyo ? Simdi daha kolay degil mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aga iq seviyemizi kaçlara düşürürsek bu duyduklarımıza ciddi ciddi inanabiliriz yani insan bazen bu tarz haberlere inanmak istiyor kendi arablalarımız kendi uçaklarımız felan ama yok anasını satayım hep aynı terane seçim zamanı sonra yine tırt..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • neredeyse 10 sene olacak daha arpa boyu yol katedemediler.

    Her seçim döneminde ısıtıp ısıtıp önümüze koyuyorlar.

    Projenin geç çıkması problem değilde, vatandaşın enayi yerine konulması zoruma gidiyor.

    10 yıl boyunca yaptıkları tek şey şirket kurmak.

    Daha fabrika falan da yok.

    Adamlar çıkıyor, Bursa da yapmak istiyoruz fabrikayı ama yer yok diyorlar. Bursa B.Ş. Belediye başkanı çıkıp 19 tane yer gösteriyor ücretsiz olarak.

    Yani bunların fabrika falan kurma niyetleri yok işleri güçleri gündem oluşturmak, ısmarlama röportaj veriyorlar.
  • Meshur yerli otomobil 2019marttan önce konusunun linkini atsin biri :D

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir secim klasigi..

    Petrol bulundu.
    Suriyeye ansizin gelebiliriz.
    Milli Ucak
    Uzaydayiz
    Araba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Başka bir konuda yazmıştım şuraya bırakayım.



    Şirket 28 Haziranda sicil gazetesinde tescil edilerek faaliyetine başladı. Gürcan KARAKAŞ(Kim olduğuna bakınız lütfen) ceo olarak atandı. Faaliyet sürüyor ancak mevcut kriz ortamında 3 milyar euroyu bulacak yatırım maliyetini bu beş şirketin karşılaması olası görünmüyor, bunun yanında devlet açısından da likidite sorunu aşikar. Kredi kullandırma konusunda ve kaynak kullanma konusunda bu denli zorluk yaşandığı bir dönemde sürecin aksayabileceği ya da ertelenebileceği öngörülebilir.



    Gelelim diğer konuya, yerli otomobil evet rahatlıkla yapılabilir prototip olarak ancak bunun ticarileşebilmesi maalesef en büyük sorun. Kendisini çevirebilen ve kar elde eden bir şirket için 150-200 bin civarı araç üretilebilmesi ve satılması gerekiyor. Bu rakamların ancak 20-30 bin kadarlık bir kısmını iç piyasada eritebileceğinizi düşünürseniz(oluşacak yüksek fiyat dolayısı ile) 100 bini aşan ihracat yapmanız gerekmekte.



    Maalesef pazara erken giremediğiniz için bu durum kırıcı rekabet sebebiyle olası görünmemekte. Çinin dev üreticileri çoktan avrupa pazarına ucuz elektrikli otomobil için harekete geçmiş durumda. BYD Motor Fasta, BAIC ve SAIC Mısırda fabrika kuruyor. Ucuz elektrikli otomobil piyasasını ele geçireceklerini öngörmek zor değil, bunun yanında orta segmentte geleneksel üreticiler varken, yeni olarak Tesla, Google, Facebook, Apple gibi firmalar pazarda olacak.



    Elektrikli otomobilde maliyetler çok çok yüksek. Geleneksel bir aracın şu an için 3 katı maliyetler söz konusu. Bu sebeple yerli bir elektrikli araç yapılsa dahi bunun fiyatının 200-250 bin TL altında olması mümkün değil. İlk etapta yerlilik oranı çok düşük kalacağı için batarya, elektrik motoru, inverter, şarj ünitesi gibi bir çok parça ithal olabilecek, bu sebeple rekabetçiliğiniz inanılmaz oranda geri çekilmiş olacak. Örneğin Çinin en büyük üreticisi olan ve aynı zamanda bahsettiğim gibi Fasa fabrika açan BYD aynı zamanda en büyük pil üreticilerindendir. Bir çok Avrupalı firma ve yeni firma LG, Samsung, Panasonic gibi pil üreticileri ile ortaklık yoluna gitmektedir.



    Maalesef ülkemizde sadece üretebilmenin değerli olduğu düşüncesi hakimdir ki artık bu devre dışı kalmıştır. Artık bazı kritik parçalar dışında üretmek işin hamallığıdır. Apple elektrikli araç üretecek peki nasıl üretecek. İphone u nasıl üretiyorsa aynı şekilde. Bir tasarım yapacak, bunun yazılım kısmı ve entegrasyonunu sağladıktan sonra BYD firmasına gidip bana bunu üret diyecek. 15 bin dolara bydden aldığı aracı 60-70 bin dolara dünyaya satacak.



    Burada en önemli konu ticarileşebilmektir. Aracı 15 bin dolara üretebilecek hammadde ve işçilik kaynağına sahipseniz BYD olur yaşarsınız, 15 bin dolara ürettiğiniz aracı 60-70 bin dolara satacak marka değerine sahip olursunuz Apple olur yaşarsınız. Ancak hem aracı 15 bin dolar yerine 30 bin dolara üretip, hem de marka algısına sahip olmadığınız için 60-70 bin dolara satanlarla değil 15 bin dolara araç üretenlerle rekabet etmeye kalkarsanız batarsınız.



    Durum bu kadar net maalesef.
    Aqp hükümeti bu bahsettiğiniz oranda karlari ötv olarak alıyor ve ülkeyi geliştirmek gibi bir dertleri varmis gibi gorunmediler 17 yıldır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.