Şimdi Ara

'Yerli Otomobil' Birşeyi Açıklığa Kavuşturalım..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
367
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle araç çok iyi ve hükümet doğru yolda ama forumda ve ülkede gerçekten birşeyler ters, öyle alışmışız ki...
    Uzun bir süredir takip ediyorum millet 200-250 binlerden beklenti içerisinde ve ben bu duruma hem kızıyorum hemde acıyorum.Bir insan nasıl bu kadar cahil olabilir?

    Yahu YERLİ OTOMOBİL yapıyor koskoca bir ülke bütün imkanlarını ortaya koyuyor ve bizim kazığa alışmış kitle de 200 binden araba bekliyor... ve bunu yaparken dünyada ki araçlarla kıyaslıyor, bmw, audi vs. ya siz aklınızı mı kaybettiniz? Bu araçlar euro ile girdiği gibi yüksek vergiler ile giriyor.Ve tl satış fiyatlarıyla kıyaslıyorlar

    Şu fiyatlara bakın yurtdışında.

    Mercedes EQ: 67 bin 900 dolar.

    Volvo XC40 Electric: Tahmini başlangıç fiyatı 55 bin dolar.

    Audi e-Tron: 74 bin 800 dolar.

    BMW iX3: Tahmini başlangıç fiyatı 60 bin dolar.

    Hyundai Kona: 38 bin 600 Pound.

    Tesla Model Y: 60 bin dolar.

    Ford Mach-E: Vergi hariç fiyatı 44 bin dolar.

    Volkswagen I.D. Crozz: Tahmini fiyat 40 bin pound.

    ŞİMDİ BANA SÖYLEYİN ÜLKELERİNDE ÜRETTİKLERİ BU ÖZEL ŞİRKETLERİN BU ARAÇLARI BU KADAR KOMİK RAKAMLARKEN, ÜRETİLİP SATILIRKEN, BEN NEDEN ÜLKEMDE MÜTHİŞ MUAFİYETLER VERİLMİŞ(KDV-ÖTV-STOPAJ VS.), DEVLET İMKANLARI ARAYA SOKULMUŞ, YETMEMİŞ TEŞVİKLER VERİLMİŞ BİR YERLİ ARACA 50-100 BİN ARASI FİYAT ÇIKMASI GEREKİRKEN NEDEN 200-250 BİN LİRALARDAN BANA BİRŞEYLER DAYATILMAYA ÇALIŞILIYOR ACABA?

    Yani biz bu özel şirketler topluluğuna bir çok teşviki ve muafiyeti verip sırtımız da neden taşıyoruz? bu adamları zengin edelim diye mi? yoksa bu adamlar niye euro-dolar çevrilip ithal edilen yurtdışı tl vergili giriş fiyatlarıyla kıyaslayıp bize kapitalistçe fiyat biçeceklerse yapmasınlar bu işi, vermeyelim bu desteği daha iyi.

    Açık ve net kardeşim bu adamlar maliyeti ne ise zarar etmeyecek kadar kar koyup satacaklar başka bir lüksleri yok.Gitsin satsın dünyaya karıyla.Bu milletin sırtından geçinip bana klasman kıyaslayıp mal satamassın bu ülkede.Kaldı ki boşboş araç, yani motor-şanzıman-defransiyel gibi çok maliyetli arge ve mühendislik maliyetleri gibi bir giderin yok.Böylece aracın iç kalite ve teknolojik eklentilerine kafa yorabiliyorsun.

    Bu millet artık fayda görmek istiyor.Bu millet kaliteyi olması gerektiği fiyatlardan görmek istiyor.200-250 bin lira çok uçuk bir rakam böyle imkanlara rağmen.Yani biz yine muafiyeti verip bir kaç şirkete meze olmak istemiyoruz.Hükümetin yaptığı işin şuan doğru buluyorum, doğru yolda ama bu durumu kontrol etmesi lazım.Yani maliyetler ne çıkıyorsa türkiye fiyatını millet nasıl fedakarlık yapıyorsa o şekilde bana verecek başka yolu yok.Bunun takipçisi ve kontrolcüsü olması lazım.

    Şimdi gelelim seri üretime;
    -Aracın Motoru %100 yerli
    -Aracın Bataryası %100 yerli
    -Yazılım %100 Yerli
    -Aracın Kasa ve İç dizaynı %100 yerli (türkiyede çok kolay zaten yapılıyor yıllarca.)
    -Tek ithal gelecek olan şey ise Ekran kısımları çünkü panel üreten bir şirketimiz yok.O da ne olabilir yani? 4 tane ekran var toplamda.
    Bu şekilde bu aracın 100 binliraya satılabilmesi lazım türkiye de.Hadi olsun 150 bin.

    Son olarak söylemek istediğim, biz ne yapıyoruz? neden bu aracı yapıyoruz? şov için mi? yoksa gerçekten vatandaş bu kadar fedakarlık yapıyor ve faydasını görsün diye mi?toplumun tamamı faydalanamıyacaksa ozmn neden yapıyoruz? Parası olan zengin %1-%5 kesim zaten alabilir ama ülkenin her kesimi asgari ücretle dahi tüm dünyada nasıl bu tarz araçları rahatlıkla alabiliyorsa bende alabilmeliyim.Bu benim ülkemde %1'e hitap etmemeli.

    Bu projede diğer rant projeleri gibi %1'e mi hitap edecek fiyatıyla? yoksa toplumun tamamına hitap edecek ve cari açığı ve dışa bağımlılığı azaltacak bir proje mi olacak?Hükümet bu konuda vatandaşını umarım bu şirketlere peşgeş çekmez ve takibini yapar diye umuyorum.

    Lütfen konuyu yükseltelim milet etrafta saf saf gaza gelmenin etkisi ile ne dediğini bilmiyor.Farkında olalım hak ettiğimiz şeylerin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Steelo -- 31 Aralık 2019; 14:11:24 >







  • Arabayı bu haliyle pek bozmadan satsınlar da varsın 250 bin e satsınlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nacila

    Arabayı bu haliyle pek bozmadan satsınlar da varsın 250 bin e satsınlar.
    Bak işte bende tam bu zihniyetten bahsediyorum.Ya zaten bozulmasına gerekecek birşey yok ki? boşboş araç zaten bir motor var bir yazılım birde batarya.Geri kalan zaten belirlenmiş.

    Bu zihniyetle düşünürseniz bu astronomik rakamlardan kurtulamayacağız.Bir millet bir araç üretiyorsa o milletin ortalama kazancına uygun olması gerekir.Bu bütün dünya da böyle millet asgari ücretle bu tür araçları alabiliyor ben neden kendi ülkemde ilk defa üretiyorkan bu fiyatlardan alamayım?Kaldı ki sen belki alabilirsin ama bu ülkenin büyük çoğunluğu alamaz 250 bin liraya bu insanlara sövmek gibi birşey.Dışa bağımlılık da azalmamış olur.%1 ile olmaz bu iş.
  • Boşuna anlatmaya çalışmayacağım. Bir kaç cümle bir şeyler karalayıp gidiyorum..

    Fiyatını TL olarak vermeme nedenleri Dolar veya Euro olarak hammadde almak zorunda olduklarındandır. O nedenle Türkiye'de %100 Türk dedikleri araç için TL olarak fiyat veremediler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Boşuna anlatmaya çalışmayacağım. Bir kaç cümle bir şeyler karalayıp gidiyorum..

    Fiyatını TL olarak vermeme nedenleri Dolar veya Euro olarak hammadde almak zorunda olduklarındandır. O nedenle Türkiye'de %100 Türk dedikleri araç için TL olarak fiyat veremediler..
    Aracın Ceo'su Gürcan Karakaş zaten ilk üretilen araçların %51 yerli olacağını ve en önemli parça olan pillerin dünyanın en iyi 5 üreticisinin birinden alınacağını ve burada monte edileceğini söyledi.Bu aracı Dolar maliyetiyle hesaplamak gerek.
  • 100 bekleyen adam ya cahil yada hicbirseyden anlamiyor arastirma yaomadan sadece kendi istedigini yazmis , pilleri yerli yapamazsinin cunku hammedde disaedan geliyor lion pillerle lityum elementi sadece cin endonezya ve birkac ulkede daha var o yuzden bunu yerli urettim demek aptallik olur cunku hocbir ulke 100 de 100 yerli arac yapamaz , bazi parcalari uretmek disardan almaktan pahaliya denk geliyor nedeni bu . 2. Ci gecenlerde opel corsa elektrikli 250 km menziki olan arac almanyada 29.500 euro orada vergi yuzde 10 sadece en iyi ihtimalle 25.000 euro olsun. Bizim arabada yerli bu fiyata tekabul etsin 25000 euro ne kadar eder asagi yukari 200.000 tl bunun alti siddin sene arabayi uretemezler cunku arabanin celigine kadar hammeddeyi disaedan ithal ediyorsun hammedde ithal olunca araba fiyatida dolar euro bazinda olmak zorunda senin paranin degeri yog onuda artik anlayana

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu ülkede köprüler yollar yapıldı. Ama zenginler geçsin diye. Dolar üzerinden fiyatlandırıldı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • O beklentiyi arabayı istemeyen kişiler bilerek yaratıyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu arabanın muadili model x audi e tron fln onların yarı fiyatına olur muhtemelen bahsettiğim araçlar da 1milyon TL, 500 bin normal şuanki durumda ama kim alabilecek sade vatandaşlar alamaz ben en fazla 150 bin olursa alabilirim haricinde alamam tabi.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.