Şimdi Ara

Yep Yeni Yaris D4D (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.582
Cevap
10
Favori
294.903
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kardeş toyota trafik seti neresinde aracın
  • yaris 1.3 benzinli sol special ve terra arasında çok fark varmı. sol special fiyatı 28, terra 25 civarı. hangisini kullanıyorsunuz.
  • SAYGI DEĞER tyler78 VE İZZETBEY ABİCİM YORUMLARINIZI DİKKATLİCE ATLAMADAN OKUDUM.
    KESİNLİKLE YAZDIKLARINIZI KAFAMA NOT ETTİM VE DİKKATE ALICAM
    YORUMLARINIZ İÇİN ÇOOOKKK TEŞEKKÜRLER
    BU ARADA ATOHABER DERGİSİNİN BU SAYISINDAKİ YARİS-CLİO3 KARŞILAŞMASINI YANLIŞ HATIRLAMIYORSAM YARİS 2 PUAN FARKLA KAZANDIÖZELLİKLE İÇİ HACİM,FONKSİYONELLİK,KULLANIŞLIK KONULARINDA ÖVDÜLER
  • Ben 1.4 D-4D TERRA kullanıyorum
  • Clio3 ün baz fiyatı 24.000 YTL.ABS yok MP3 çaları bırak CD çalar bile yok.Kasetçalar koymuşlar stoklarındaki parçaları eritmek için ilk bir iki sene dandik donanımları sürecekler piyasaya.Dizel versiyonunda eski 65 beygirlik motoru koymuşlar 2006 sonunda ancak 80 beygirlik dizeli süreceklermiş.Clio3 bu fiyatlar ve donanımlarla B sınıfında hüsrana uğrayacaktır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Iamnotsuperman

    Rica ederim benim yazmayı unuttuğum sizin sormak istediğiniz bir şey olursa cevaplamaya çalışırım.

    Bu arada Yarisin bagajında 50 litrelik alt bölümdeki kriko kolu ve bijon anahtarının olduğu sağlı sollu iki gözü çıkarttım.Bagaj tabanını böylelikle aşağıya inmiş oldu.Kriko kolu ve bijon anahtarınıda Toyota nın verdiği Trafik setinin içine koydum.Arabanın bagajıda böylelikle derin ve geniş oldu artık bagajına küçük diyecek adamın anlını karışlarım.Yaris sahiplerine şiddetle tavsiye ederim.
    Komşum bagajı gördükten sonra şaşırdı.2006 model Jazz ın bagajından daha büyük olduğunu kıyaslayarak gördük.Hele birde Yarisin yakışını duyduktan sonra 10.7 ortalama şehir içi ortalama benzin yakan güya ekonomik Jazzını satıp Yaris almaya karar verdi.


    kardeş trafik seti aracın içindemi çıktı ayrıcamı verdiler...




  • Bu arada hep iyi şeylerinden bahsettim eksiklerinden de söz edeyim biraz. Yoldaki mıcırlar çamurluklarda çok ses yapıyor çamurlukların içini filinkot kaplatmalı yada varsa plastik bir aksam taktırmalı yoldaki taşları tekerlek fırlatınca çamurluktan çok ses geliyor.Birde arka çamurluklarda paçalığın orda kuytu bir yer var orda çamur ve kir birikiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi göbeklisüpermen -- 26 Mart 2006; 23:53:00 >
  • İzzet kardeş baktımda bayi vermiş onu üstünde bayinin adı var.
    Giderken Total gelirken shell aldımkesimlikle Total i tavsiye ediyorum.Kilometre olarak ikiside aynı kilometreyi yatı ama çekiş ve sessizlik açısından TOTAL i tavsiye ediyorum.
  • ya bana da BP yi çok methetti toyota satış müdürü,zaten kendiside arkadaşım
  • Yeni yaris kullanicilarina araçlarini gule gule kullanmalarini diliyorum. Ben de bu araci almayi dusundugumden sizlerden birkaç soruma eger bilginiz varsa cevap vermenizi rica edecegim. Bu araci seçmemin nedenlerini de kisaca belirtmeye çalisacagim.

    1-Bekar,genç bir makina muhendisiyim ve kendim kullanmak icin sehir ici ve disi karma trafik sartlarina yonelik, gunde 60 km yol katedecegim, isletme giderleri ve servis problemi yasamayacagim ekonomik bir arac arayisindayim. Ikinci el arac, kesinlikle dusunmuyorum.

    2-Halihazirdaki aracim fiat tipo slx full aksesuar. Bir cogunuzun tanidigi bir arac. Digital gosterge paneli var. Aracimdan kurtulmak istiyor olmam, artik yeni ekonomik araclara gore benzin canavari haline gelmis olmasindandir. Diger en onemli sebep ise, fiat markasinin servis rezillikleridir. Aracimin uzerinden yillardir sokup calmadiklari, bozup elime vermedikleri pek bir parcasi kalmamistir. Bu duruma elimden geldigince engel olabilmek icin her servis ziyaretimde mufettis gibi aracin basinda bekleyisim, iscilerin gozumun icine baka baka yalan soylemesi, aracin tamirinden anlamayan egitimsiz mekanikerlerin istihdam edilmesi, servis formenlerinin terbiyesiz tavirlari, dag basina gidecek oldugumdan yanima yedek filtre ve buji almak istedigimde servisin parcalari satmamasi, sifir km aldigim aracimin fabrika hatali kaporta hasarli teslim edilmesi, en son gevsek klima kayisinin sesini engellemek icin triger kayisini degistirmeleri bardagi tasiran son damlalardir. Buradan fiat markasina lanetlerimi gonderiyorum ve fiat almaktan vazgecirdigim onlarca arkadasim adina cok sevincliyim. İnsanin canini emanet ederek bindigi otomobiline guven duyamamasi acinasi bir durumdur. Muhendis oldugum ve otomotiv alaninda az da olsa bilgi sahibi oldugum icin biraz titiz davraniyorum.

    3-kucuk sinif otomobiller hakkinda bir suredir yaptigim arastirmalar beni yaris modeline dogru yonlendirdi. Araci pahali bulmamakla birlikte, yaptigim fiyat analizleri neticesinde, 1.4 dizel baz versiyon ile 1.0 benzinli baz versiyon arasindaki fiyat farklarinin ve yakit tuketiminden ileri gelen giderlerin, banka faizi tahmini gelirlerinin karsilastirmasi neticesinde, 5 yillik bir sure sonunda, dizel araca odeyecegim fiyat farkinin her zaman icin 3 000 ytl zarar olarak geri dondugu sonucuna ulastim. Bu sonuc beni 1.0 benzinli modeline yonlendiriyor.

    4-Fiat punto, opel corsa, peugeot 206 ve ford fiesta seceneklerini servis probleminden, polo’yu ekonomik olmamasi ve bakim giderlerinin yuksekliginden, renault clio3 ‘u fakirce donanimi ve siradan tasarimi ve arac hakkindaki olumsuz duyumlarimdan, picanto, getz, colt gibi modelleri de begenime hitap etmediklerinden dolayi dusunmuyorum.

    5- yaris’e alternatif kafami kurcalayan tek model, nissan micra secenegi. Micra’yi daha once test surusunde kullandigimda aracin cok narin oldugu, bozuk satihli yollarda cok fazla gurultu cikardigi, cukura girince zangir zangir sert titresim tepkileri vermesi nedeniyle tekrar bayiye gidip incelemeye gerek duymuyorum. Henuz yaris icin test surusu yapmadigimdan fikir yurutemiyorum ancak eger micra gibiyse vazgecmekten korkuyorum.

    6-Inceledigim yabanci forumlarda yaris 1.0 benzinli model icin yapilan yorumlarda, aracin sehir icinde kullanmak icin cok eglenceli ve yeterli oldugu, sehir disi kisa seyahatler icin ihtiyaci karsiladigi, ancak uzun otoban seyahatlerinde motorun zayifligindan ileri gelen sonuk karakterinin kimi suruculerin canini sıkacagi yonunde yorumlar okudum. Araci yuksek devirlerde kullanma egilimi gosterildiginde ise motorun bir nebze canlandigi ancak ayari bozuk bir dikis makinasi gibi ottugunden de bahsedilmis. Tum bunlari deneyimlemek icin test surusu yapmayi sabirsizlikla bekliyorum, eger tabi ki 1.0 motor icin boyle bir test surusu var ise. Mesela onceki aylarda clio 1.2 ‘ye niyetlendigimde ankara sogutozu bolge mudurlugu bana araci kullandirmadan zorla satmaya kalkti. Hemen bayiden kactim. Guc bela rica minnet bir baska bayinin kendi sirket aracini bir satis elemani hanimefendiye rica ederek test edebildim. Ancak clio 1.2 16v (1149 cc, 75 HP, 105 Nm) bekledigimden cok daha atak ve canli bir makinaydi ve rampalarda 130 kmh seviyelerine kadar ivmelenme kaybi gostermedi (test aracinda 3 yolcu vardi). Demek istedigim o ki, bazi markalar zayif motorlu araclarini teste vermek istemiyor. Benim 1.0 benzinli motordan beklentim, kategorisinde (dikkat dizelle mukayese edildiginde degil) ekonomik tuketim, ekonomik servis bakim, arizadan uzak, en az 150 000 km hizmet edebilecek, servisine goturdugumde aracin uzerinde parcalarin calinip eskileriyle veya bozuk olanlariyla hile yoluyla degistirilmedigi, onurlu servis hizmeti alabilecegim, yaris araci olarak kullanmayacagim, tasarimiyla fark yaratan, ergonomik bir araca sahip olmak. Umarim etraflica ozetleyebilmisimdir. Belki diyeceksiniz ki, neden 1.3 benzinliyi istemiyorsun?? Kanaatim odur ki, 1.3 benzinli de en az dizel motor gibi bu araci performansli kilacaktir. Ancak 1.3 benzinli secenegi, benim ekonomi kriterimden uzaklasmaktadir.

    7-Bu durumda, aranizda eger varsa, 1.0 benzinli yaris kullanicilarinin yorumlarini, eger yoksa test surusu yapabilme sansina sahip olanlarin fikirlerini paylasmalarini acilen bekliyorum. Onceki sayfalari da okudum fakat belirgin bir yorum yapilmamis. Merak edenler icin, manuel vites kutusunu tercih edecegim. Yorumlarinizi bekledigim nokta, aracin bagaji veya konforu degil, 1.0 benzinli motorun canliligi, yakit ekonomisi ve manuel vites disli oranlarinin degisken sehir trafigi icin uygun bir karakter cizip cizmedigidir. Daha net bir ornek vermek icin, ornegin baska marka 1.6 lt sedan bir aracin (11,7 kg/HP, 8,8 kg/Nm) testini yaptigimda, aracin vites oranlarinin ornegin alisveris merkezi otoparklarindaki standart egimli rampalari bile ikinci viteste tirmanamayacak degerlerde oldugunu gordum. Arac yigilip kaliyor, vitesi bire takmadan cikamiyorsunuz. Ancak su an kullanmakta oldugum tipo 1.6 (12,3 kg/HP, 7,85 kg/Nm) ile bu tip rampalari ikinci vitesle rahatca cikip gidiyorum. burada tiponun bagil torku daha yuksek ancak vites oranlarinin da etkisi oldugu kanaatindeyim.

    8-Yaris aksesuar seceneklerine baktigimda, kaucuk paspaslari 74 ytl, bagaj havuzu denilen ve ne ise yarayacagini fotograftan net kestiremedigim seyi 70 ytl’ye, orta konsol kutusunu 203 ytl’ye sattiklarini gordum. Bu ivir zivirlar disinda sizin akliniza gelen ve almak istediginiz aksesuarlar neler oldu?

    9-Yaris’in gostergeleri ulkemizde dijital mi analog mu? Resme bakiniz analog icin :
    http://www.toyotanation.com/photos/showphoto.php/photo/4890/cat/842

    10-Ulkemizde sedan kasa yaris’in pazara girme sansi sizce var midir?

    11-ve en samimi cevap bekledigim soru bu olacak herhalde, bir yaris kullanicisi olarak, aracinizin en buyuk eksikligi sizce nedir? (eksigi olmadigini dusunenler lutfen bu soruya cevap yazmasinlar)


    12-onemli bir tavsiye, araclarinizda mutlaka tam sentetik motor yagi kullaniniz, yari sentetik diye satilan (mineral bazli yaglar) ucuz urunlere ragbet etmeyiniz. Yoksa 100 000 km sonunda motorunuz pek de icinize sinecek halde olmayacaktir.


    Hepinize sabirla bu yazdiklarimi okudugunuz icin ve cevaplayacaklara da ayrica zaman ayirdiklari icin tesekkur ediyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: caganh

    Meriva ile Yaris kıyaslanmaz kardeşim.
    Bazıları yaris’in tipini beğenmiyormuş… Kişiden kişiye değişir bu, bana göre de meriva tipsiz bir araç hiçbir özelliği, özgünlüğü yok, sıradan bir opel kazığı……YEPYENİ YARİS (d-4d olacak ama ) kullanmadan bu araç hakkında yorum yapanlara hiçbir şekilde hak vermiyorum.. Bu araç gerçekten farklı, tercih edenlerin ne kadar haklı olduğunu zaman gösterecek.



    KARDEŞİM HEM ARABANIN TİPİ KİŞİDEN KİŞİYE DEĞİŞİR DİYORSUN HEMDE MERİVA TİPSİZ ÖZELLİĞİ YOK FALAN FİLAN DİYORSUN .NİYE BAŞKASININ GÖRÜŞÜNE SAYGI GÖSTERMİYORSUN.BURDA HERKES KENDİ ARABASINI ÖVÜYOR. SEN MERİVA KULLANDIN MI?MERİVAYLA YARİS TABİ KIYASLANMAZ.MERİVA BİR AİLE ARABASI.YARİS İSE BENCE DAHA ÇOK GENÇLERE VE BAYANLARA HİTAP EDEN BİR ARABA.HERKESİN ZEVKİNE SAYGI DUYUYORUM.MERİVAYA BİNEN KİŞİ YARİS VB ARABALAR DAR GELİR.BİNMEK İSTEMEZ.NEYSE ARABANIZ HAYIRLI OLSUN.




  • [Deleted by Admins]
  • YARİSTEKİ MULTİMOD NASIL BİR SİSTEMDİR YANİ BENİM ANLADIĞIM KADARIYLA TAM OTOMATİK DEĞİL BU SİSTEM?
    Bİ DE M/M ÇOK YAKARMI KULLANIMI NASIL???
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bernaece


    quote:

    Orjinalden alıntı: izzetbey

    ya bana da BP yi çok methetti toyota satış müdürü,zaten kendiside arkadaşım

    İzzet bey öncelikle yeni yarisiniz hayırlı olsun.ben yazılarınızı daha bugün okudum yoksa size kozmik mavinin gayet hoş olduğunu söyleyebilirdim.tabii benim favorim ateş kırmızısı.ben de 2006 model yaris sahibiyim lakin eski kasa!yeni kasalara da hayran oldum.aracınız yarı otomatik mi ???eğer öyle ise bilgilendire bilirmisiniz.


    teşekkür ederim,aracım düz vites. hakikaten kozmik maviyi ilk gördüğümde beğenmemiştim şimdi de iyiki kozmik mavi olmuş diyorum,bence yarisin eski kasaları da güzel inşallah yeni kasasını da Allah almak nasip eder,gerçekten çok ama çok memnunum...




  • hepsini alıntı yapmasam daha iyi olacaktı ama neyse.
    benim test ettiğim bayiide 1.0 test aracı yoktu. 1.3 benzinli düz vites ve d-4d mmt vardı onları test ettim. eski kasa yaris 1.0 var dediler test etmek için. fakat dikkat etmek gereken bir konu var eski yaristeki motorla yeni yaristeki 1.0 motor aynı değil. yanlış bilmiyosam eskisi 4 silindirdi, şimdiki 3 silindir.
    senin için önemi varmı bilmiyorum ama 1.0 terra daki donanım 1.3 veya 1.4 terradaki donanıma eşit değil. direksiyondan kumanda yok, mp3 player yok, deri direksiyon simidi yok.
    1.0 ın performansını bilmiyorum açıkçası büyük beklentilerin yoksa ve sadece senede 1 kere tatil için uzun yola çıkacaksan, can sıkıntısı yaratsa bile katlanılabilir. rampada kamyon sollarken biraz daha dikkatli ve sabırlı olursun. 0.8 motorlu bir suzuki maruti ile 2 kere antalyaya gidip gelmiş biri olarak, çok can sıkacağını zannetmiyorum.
    yarisin en büyük eksiği kesinlikle arka camların elektrikli olmaması. uyuz olduğum nokta ise avrupada amerikada dize kadar bir sürü havayastığı olmasına rağmen, 5 yıldızı o hava yastıklarıyla almış olmalarına rağmen türkiyeye getirdikleri araçlarda 2 veya 4 havayastığı olması.
    başka biriside yarisin içi kötü demiş, corollayı öve öve bitirememiş, 1.4 d-4d hb sol corolla sahibi biri olarak dürüstçe söylüyorum, yarisin içini tercih ederim. corollanın tek zayıf yanı içi.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06

    Yeni yaris kullanicilarina araçlarini gule gule kullanmalarini diliyorum. Ben de bu araci almayi dusundugumden sizlerden birkaç soruma eger bilginiz varsa cevap vermenizi rica edecegim. Bu araci seçmemin nedenlerini de kisaca belirtmeye çalisacagim.

    1-Bekar,genç bir makina muhendisiyim ve kendim kullanmak icin sehir ici ve disi karma trafik sartlarina yonelik, gunde 60 km yol katedecegim, isletme giderleri ve servis problemi yasamayacagim ekonomik bir arac arayisindayim. Ikinci el arac, kesinlikle dusunmuyorum.

    2-Halihazirdaki aracim fiat tipo slx full aksesuar. Bir cogunuzun tanidigi bir arac. Digital gosterge paneli var. Aracimdan kurtulmak istiyor olmam, artik yeni ekonomik araclara gore benzin canavari haline gelmis olmasindandir. Diger en onemli sebep ise, fiat markasinin servis rezillikleridir. Aracimin uzerinden yillardir sokup calmadiklari, bozup elime vermedikleri pek bir parcasi kalmamistir. Bu duruma elimden geldigince engel olabilmek icin her servis ziyaretimde mufettis gibi aracin basinda bekleyisim, iscilerin gozumun icine baka baka yalan soylemesi, aracin tamirinden anlamayan egitimsiz mekanikerlerin istihdam edilmesi, servis formenlerinin terbiyesiz tavirlari, dag basina gidecek oldugumdan yanima yedek filtre ve buji almak istedigimde servisin parcalari satmamasi, sifir km aldigim aracimin fabrika hatali kaporta hasarli teslim edilmesi, en son gevsek klima kayisinin sesini engellemek icin triger kayisini degistirmeleri bardagi tasiran son damlalardir. Buradan fiat markasina lanetlerimi gonderiyorum ve fiat almaktan vazgecirdigim onlarca arkadasim adina cok sevincliyim. İnsanin canini emanet ederek bindigi otomobiline guven duyamamasi acinasi bir durumdur. Muhendis oldugum ve otomotiv alaninda az da olsa bilgi sahibi oldugum icin biraz titiz davraniyorum.

    3-kucuk sinif otomobiller hakkinda bir suredir yaptigim arastirmalar beni yaris modeline dogru yonlendirdi. Araci pahali bulmamakla birlikte, yaptigim fiyat analizleri neticesinde, 1.4 dizel baz versiyon ile 1.0 benzinli baz versiyon arasindaki fiyat farklarinin ve yakit tuketiminden ileri gelen giderlerin, banka faizi tahmini gelirlerinin karsilastirmasi neticesinde, 5 yillik bir sure sonunda, dizel araca odeyecegim fiyat farkinin her zaman icin 3 000 ytl zarar olarak geri dondugu sonucuna ulastim. Bu sonuc beni 1.0 benzinli modeline yonlendiriyor.

    4-Fiat punto, opel corsa, peugeot 206 ve ford fiesta seceneklerini servis probleminden, polo�yu ekonomik olmamasi ve bakim giderlerinin yuksekliginden, renault clio3 �u fakirce donanimi ve siradan tasarimi ve arac hakkindaki olumsuz duyumlarimdan, picanto, getz, colt gibi modelleri de begenime hitap etmediklerinden dolayi dusunmuyorum.

    5- yaris�e alternatif kafami kurcalayan tek model, nissan micra secenegi. Micra�yi daha once test surusunde kullandigimda aracin cok narin oldugu, bozuk satihli yollarda cok fazla gurultu cikardigi, cukura girince zangir zangir sert titresim tepkileri vermesi nedeniyle tekrar bayiye gidip incelemeye gerek duymuyorum. Henuz yaris icin test surusu yapmadigimdan fikir yurutemiyorum ancak eger micra gibiyse vazgecmekten korkuyorum.

    6-Inceledigim yabanci forumlarda yaris 1.0 benzinli model icin yapilan yorumlarda, aracin sehir icinde kullanmak icin cok eglenceli ve yeterli oldugu, sehir disi kisa seyahatler icin ihtiyaci karsiladigi, ancak uzun otoban seyahatlerinde motorun zayifligindan ileri gelen sonuk karakterinin kimi suruculerin canini sıkacagi yonunde yorumlar okudum. Araci yuksek devirlerde kullanma egilimi gosterildiginde ise motorun bir nebze canlandigi ancak ayari bozuk bir dikis makinasi gibi ottugunden de bahsedilmis. Tum bunlari deneyimlemek icin test surusu yapmayi sabirsizlikla bekliyorum, eger tabi ki 1.0 motor icin boyle bir test surusu var ise. Mesela onceki aylarda clio 1.2 �ye niyetlendigimde ankara sogutozu bolge mudurlugu bana araci kullandirmadan zorla satmaya kalkti. Hemen bayiden kactim. Guc bela rica minnet bir baska bayinin kendi sirket aracini bir satis elemani hanimefendiye rica ederek test edebildim. Ancak clio 1.2 16v (1149 cc, 75 HP, 105 Nm) bekledigimden cok daha atak ve canli bir makinaydi ve rampalarda 130 kmh seviyelerine kadar ivmelenme kaybi gostermedi (test aracinda 3 yolcu vardi). Demek istedigim o ki, bazi markalar zayif motorlu araclarini teste vermek istemiyor. Benim 1.0 benzinli motordan beklentim, kategorisinde (dikkat dizelle mukayese edildiginde degil) ekonomik tuketim, ekonomik servis bakim, arizadan uzak, en az 150 000 km hizmet edebilecek, servisine goturdugumde aracin uzerinde parcalarin calinip eskileriyle veya bozuk olanlariyla hile yoluyla degistirilmedigi, onurlu servis hizmeti alabilecegim, yaris araci olarak kullanmayacagim, tasarimiyla fark yaratan, ergonomik bir araca sahip olmak. Umarim etraflica ozetleyebilmisimdir. Belki diyeceksiniz ki, neden 1.3 benzinliyi istemiyorsun?? Kanaatim odur ki, 1.3 benzinli de en az dizel motor gibi bu araci performansli kilacaktir. Ancak 1.3 benzinli secenegi, benim ekonomi kriterimden uzaklasmaktadir.

    7-Bu durumda, aranizda eger varsa, 1.0 benzinli yaris kullanicilarinin yorumlarini, eger yoksa test surusu yapabilme sansina sahip olanlarin fikirlerini paylasmalarini acilen bekliyorum. Onceki sayfalari da okudum fakat belirgin bir yorum yapilmamis. Merak edenler icin, manuel vites kutusunu tercih edecegim. Yorumlarinizi bekledigim nokta, aracin bagaji veya konforu degil, 1.0 benzinli motorun canliligi, yakit ekonomisi ve manuel vites disli oranlarinin degisken sehir trafigi icin uygun bir karakter cizip cizmedigidir. Daha net bir ornek vermek icin, ornegin baska marka 1.6 lt sedan bir aracin (11,7 kg/HP, 8,8 kg/Nm) testini yaptigimda, aracin vites oranlarinin ornegin alisveris merkezi otoparklarindaki standart egimli rampalari bile ikinci viteste tirmanamayacak degerlerde oldugunu gordum. Arac yigilip kaliyor, vitesi bire takmadan cikamiyorsunuz. Ancak su an kullanmakta oldugum tipo 1.6 (12,3 kg/HP, 7,85 kg/Nm) ile bu tip rampalari ikinci vitesle rahatca cikip gidiyorum. burada tiponun bagil torku daha yuksek ancak vites oranlarinin da etkisi oldugu kanaatindeyim.

    8-Yaris aksesuar seceneklerine baktigimda, kaucuk paspaslari 74 ytl, bagaj havuzu denilen ve ne ise yarayacagini fotograftan net kestiremedigim seyi 70 ytl�ye, orta konsol kutusunu 203 ytl�ye sattiklarini gordum. Bu ivir zivirlar disinda sizin akliniza gelen ve almak istediginiz aksesuarlar neler oldu?

    9-Yaris�in gostergeleri ulkemizde dijital mi analog mu? Resme bakiniz analog icin :
    http://www.toyotanation.com/photos/showphoto.php/photo/4890/cat/842

    10-Ulkemizde sedan kasa yaris�in pazara girme sansi sizce var midir?

    11-ve en samimi cevap bekledigim soru bu olacak herhalde, bir yaris kullanicisi olarak, aracinizin en buyuk eksikligi sizce nedir? (eksigi olmadigini dusunenler lutfen bu soruya cevap yazmasinlar)


    12-onemli bir tavsiye, araclarinizda mutlaka tam sentetik motor yagi kullaniniz, yari sentetik diye satilan (mineral bazli yaglar) ucuz urunlere ragbet etmeyiniz. Yoksa 100 000 km sonunda motorunuz pek de icinize sinecek halde olmayacaktir.


    Hepinize sabirla bu yazdiklarimi okudugunuz icin ve cevaplayacaklara da ayrica zaman ayirdiklari icin tesekkur ediyorum.





  • quote:

    Orjinalden alıntı: orhan368


    quote:

    Orjinalden alıntı: caganh

    Meriva ile Yaris kıyaslanmaz kardeşim.
    Bazıları yaris’in tipini beğenmiyormuş… Kişiden kişiye değişir bu, bana göre de meriva tipsiz bir araç hiçbir özelliği, özgünlüğü yok, sıradan bir opel kazığı……YEPYENİ YARİS (d-4d olacak ama ) kullanmadan bu araç hakkında yorum yapanlara hiçbir şekilde hak vermiyorum.. Bu araç gerçekten farklı, tercih edenlerin ne kadar haklı olduğunu zaman gösterecek.



    KARDEŞİM HEM ARABANIN TİPİ KİŞİDEN KİŞİYE DEĞİŞİR DİYORSUN HEMDE MERİVA TİPSİZ ÖZELLİĞİ YOK FALAN FİLAN DİYORSUN .NİYE BAŞKASININ GÖRÜŞÜNE SAYGI GÖSTERMİYORSUN.BURDA HERKES KENDİ ARABASINI ÖVÜYOR. SEN MERİVA KULLANDIN MI?MERİVAYLA YARİS TABİ KIYASLANMAZ.MERİVA BİR AİLE ARABASI.YARİS İSE BENCE DAHA ÇOK GENÇLERE VE BAYANLARA HİTAP EDEN BİR ARABA.HERKESİN ZEVKİNE SAYGI DUYUYORUM.MERİVAYA BİNEN KİŞİ YARİS VB ARABALAR DAR GELİR.BİNMEK İSTEMEZ.NEYSE ARABANIZ HAYIRLI OLSUN.


    orhan368,
    Meriva ile ilgili yazıma neden bu kadar tepki gösterdiniz anlamadım!
    Yaris’i eleştirenler genelde bu arabayı hiç kullanmayan kişiler. Oysa ben bu aracı alana dek piyasada bulunan pek çok aracı denedim ve inceledim, Meriva da bunlara dahil…Aracı beğenmedim, tipsiz ve sıradan buldum, halen de ayni fikirdeyim.… Siz Meriva’ya aile arabası, Yaris’e bayan arabası ve gençlere göre diyorsunuz. Bu tanımı yaparken hangi kriterleri baz aldınız? Ben Yaris’e ailemle birlikte rahatça biniyorum, gayet de memnunun. Yaşım 33, erkeğim, kendimi genç hissediyorum. O vakit sizin kriterlerinize göre yaşlı erkelere hitap eden Meriva’ya başkaları binsin. Madem bana fikirlere saygı göster diyorsunuz, siz de bu fikre saygı gösterin…..saygılar.




  • Daha önce yaptığım bir yorumu tekrarlıyayım....
    Valla eşimle araca her bindiğimizde ne kadar iyi bir seçim yapmışız diye bir sohbet kesin açılıyor.Israrla dediğim gibi yarisi almadan önce yabancı siteler dahil o kadar çok araştırma yaptım ki inanamazsın.....
    Yaşım 30 mesleğim avukat ve öğrencilik yıllarımdan beri hep hayalim Sıfır araba alabilmekti, bu yüzden en iyi seçimi yapmak dahada bir önem kazanmıştı.Bundan önceki aracım 2001 Bravoydu.Tasarımı yol tutuşu falan güzel arabaydı ama benzin yetiştiremez olmuştum.Şehir içinde 12 lt benzin yakıyordu.üstelik parçalarıda çok ucuz değildi araç 5 yaşında olduğundan artık servise sık gider olmuştum ve parça fiyatları beni üzmeye başlamıştı.Bunları neden anlattım;bir önceki araçta bu sorunları yaşayınca amaç az yakan bakımlar hariç servise gitmeyeceğim sorunsuz bir araba almaktı.Yaklaşık 2 ay bütün markaların 30 milyar civarı modellerini inceledim.Doğal olarak dizellere baktım hep kalabalık bir aile olmadıgımız ve nakliye işi yapmayacağımız için hep B segmenti araçlarla ilgilendim.Fiesta ya baktım ilk ABS dir falandır filandırı ekleyince fiesta 33 milyara falan geldi birde fiestada hayal kırıklığına uğrayanların sayısının az olmadığını duyunca vazgeçtim.Seat İbizaya baktım 3 silindir motor, parçasının pahallı olması ve 2.elini düşününce çok kanım ısınmadı, Rio çıktı ona baktım ABS bile opsiyonel müzik sistemi Türkiyede takılmış Blaupunkt sırıtıyor orda ben sonradan takıldım diye ondan vazgeçtim,Poloya bakmadım bile onu ekle bunu ekle fiyat 35 e yaklaştı yuh dedim.Sonra Yarisi fark ettim kasası yeni değişmiş bir çok şey standart ,dizel ,kokpit çok şık ve modern En önemlisi TOYOTA sorunsuzluğu tamamdır dedim bu araba alınır.Rio ya 27,500 vereceğime 29 milyar veririm(sol versiyonu mmt ) içime sine sine binerim dedim gerçektende öyle.Rio 27,500 iken artıları çok olan bu aracın pahalı olduğunu söylemek haksızlık olur.Neyse aracı Türkiyede ilk alanlardan biriyim ve inan çok memnunum motoru çok güzel sessiz ve atak 110 beygir olan rakiplerinden daha iyi çünki onlar 1280-1300 kilo Yaris 1050 kilo orantılarsan kilo ile yarisin beygir gücü daha fazla çıkıyor.Kullanımı zevkli tipi hoş çoğu insanın ilgisini çekiyor dikkatlice süzüyorlar aracı:) ve TOYOTA yani

    Aracın beğenmediğim yönleri :
    1-Yoldaki ufak taşlar çamurlukta çok ses yapıyor çamurluk içlerini flinkotlamak lazım
    2-Kornası çok cılız hatta komik
    3-Torpidoda ışıklandırma yok.




  • Multimod otomatiğin konforu düz vitesin ekonomisi birarada toplamış bir sistem Temel olarak düz vites debriyaja basma işini sistem üstlenmiş.
    Fabrika değerlerine bakılacak olursa MMT nin düzvitesten bile daha az yaktığı görülecektir.
    Ama tavsiyem düz vites kullanmada sorun yoksa düz vites alınması olacaktır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ErEn ErKaN

    YARİSTEKİ MULTİMOD NASIL BİR SİSTEMDİR YANİ BENİM ANLADIĞIM KADARIYLA TAM OTOMATİK DEĞİL BU SİSTEM?
    Bİ DE M/M ÇOK YAKARMI KULLANIMI NASIL???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi göbeklisüpermen -- 28 Mart 2006; 0:12:15 >




  • Meriva ile Yaris'in karşılaştırılması hatadır zaten.

    Meriva'nın tartışmaya konu olan 1.3 CDTI motoru neredeyse 20 sn'de 0-100 km'ye çıkıyor. Sınıfının en ağır ve hantal arabasıdır Meriva. Aynı şekilde yakıt tüketimi de rakiplerinden fazladır. Yani performans olarak rakip olamazlar birbirlerine...

    Donanım/Fiyat olarak düşünülünce de Yaris çok daha üstündür.

    Yine aynı noktaya, göreceli zevklere geliyoruz. Bu noktada kişiye kalmış zevk işidir.
    Somut rakkamların tamamı Yaris'den yanadır. Meriva'yı daha güzel bulanlar, aradaki farka katlanmayı kabul de edeceklerdir.

    Not: Yeni Yaris'in iç hacmi, diz mesafesi falan aynı segmentteki rakiplerinin hepsinden büyüktür.(Punto ile aynı sanırım ama diz mesafesi Yaris'de 10 cm daha fazla)

    Sonuç:

    Yaris'in performans olarak rakibi Kia Rio dizel 110 hp motordur.(Şu an aynı fiyat aralığında sadece 0.3 sn daha iyi hızlanma(0-100km) sunmaktadır. Bu fark içn neden Kia alınır tartışılır?

    Yaris'İn güvenlik açısından rakipleri yine 5'er yıldızlı olan Clio3 ve G.Punto'dur. Yanılmıyorsam Yaris'İn 38 mt olan fren mesafesi hepsinden üstündür. Yani daha hızlı süratlenen, daha çabuk duran bir araba Yaris!

    Yaris'in donanım/fiyat olarak ve tasarım olarak rakibi Clio3 ve G.Punto'dur. Peugeot,Citroen falan çok uzaktır. Polo da çok pahalıdır. Bana sorarsanız 90 hp seçenekleri düşündüğünüzde fiyat/donanım olarak da Yaris'e kimse rakip olamaz.

    Estetik açıdan ise Clio3, G.Punto ve Yaris arasında süper bir fark olmalı ki Yaris'İ bırakıp diğerlerinden birini seçesiniz. Ben o farkı göremedim kusura bakmayın. Zevk meselesi tabi. Ama bence Yaris'in future concept görüntüsü rakiplerinin klasikleşmeye başlamış çizgilerinden çok daha şık. (Spoiler takılmış siyah bir Yaris göreniniz var mı aranızda, bi de onu görün tasarım demeden önce)

    Ha bi de marka güvenilirliği ve sorunsuzluk konusu var.. O konuda herhalde Toyota'ya yine ancak başka bir toyota rakip olabilir




  • diğer markalarla kıyaslamayı birde şöyle yapın. 10 sene önce satılan arabaları gözünüzün önüne getirin. o 2-3 eski kasa corollaları, aynı dönemde türkiyede pazar lideri olan, tempra, tipo, eski kasa gerçekten güzel astra, siena, europa, escort vs. bunların hepsi toyotalardan 5 kat daha fazla satmıştır. ama çıkın istanbul trafiğinde sayın bakalım bu arabalardan hangisini daha fazla göreceksiniz.
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.