Şimdi Ara

TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA (1544. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
35.050
Cevap
331
Favori
2.218.206
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
44 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 15421543154415451546
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AveNTuriN_

    Tartışmak için söylemiyorum ama sadece net şekilde durum görülsün diye yazıyorum, keşke biraz dikkatli okusak herkese aynı reçeteyi yazmasak....



    Arkadaş bakımı yaptırmadığını 3 defa gideceğini açıkça yazmış. Klima temizlik spreyi ile ozonlama yada benzeri yöntemler tamamen farklıdır. O nedenle hepsinin yeri ayrı.

    Benim de düşüncem şu kimseyle tartışmaya girme gibi bir durumum yok. Sadece 30 bin km deki arabanın kliması çok kirli olacağını sanmadığım için bunu önerdim.





    Bu arada ayriyetten bugün servisi aradım 30 bin bakımı için;



    Ben Eneos 0w20 premium ultra 4LT aldım 113 tl Sakura polen filtresi 20 tl blue prınt hava filtresi 20 tl toplam 153 tl toyota köşkdereden fiyat aldım 30 bin bakımı yağ filtresi karter contası 320 tl 320 + 150 470 tl 610 tl den 535 tl ye çekmişlerdi ben kendim aldığım için ürünleri daha uyguna geldi. Polen ve hava filtresini ben değiştireceğim servis değiştirmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • _AveNTuriN_ kullanıcısına yanıt
    Galiba cogu markaya zam geldi. Skodaya 1 haftada üst üste iki zam geldi. Dun yine zam yapmislar. Benim 110binden aldigim arac bir bayiye yeni gelmis, beni bugun aradiklarinda fiyatini sordum 114.500 istediler. Liste fiyati 118binmis zubizu indirimi ile bu fiyat. Arac gelmeden önce gecen hafta pazartesi 110.600 istiyorlardi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tuerkraider kullanıcısına yanıt
    En basit örnek; 0w20 lpg varsa olmaz. O yüzden diyorum her reçete her hastaya uymaz. 30000 km yi 1 senede yapmakta var 4 senede yapmakta var. Kaldıki klima ile kmnin alakası yok. Araç durduğu yerde siz çalıştırmasanız dahi çalışıyor sirkülasyon. Normal şartlarda 2 senede bir temizletmek şart. Bu minimum olması gereken harici kullanıma bağlı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • _AveNTuriN_ kullanıcısına yanıt
    Adventuren hocam yazdıklarınızı şimdi gördüm aracım zaten 4 yaşını doldurdu 75 bin km yol yaptım düşüncelerinize hak veriyorum ama şimdi lastik masrafı akü masrafı gibi bir takım masraflar çıkacak birde anahtarsız çalıştırma daha iyi bir cvt daha iyi bir yalıtım istiyor abi insan 😀 hocam bu arada aracıma bugün bir arkadaş geldi 69 bine anlaştık biraz kapora bıraktı 10 gün mühlet istedi öyle anlaştık şimdi ben 16 17 advance bakıyorum içi siyah yağmur far sensörlü olandan.sizden ricam gözünüze çarpan olursa tavsiyelerinizi can kulağıyla bekliyor olacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nuri1979 N kullanıcısına yanıt
    Şöyle söyleyeyim makyajsız kasadan makyajlıya geçen biri olarak(her iki kasada 90-100000 km oldu toplam kullanımım) yalıtımda aman aman farklılık yok. İlla geçecekseniz bence 50. yıl premiuma geçin, advance için değmez. İkincielde 0 advance parasına denk geliyor, geçen hafta 96000 liraya bir tane kırmızı bir tanede füme vardı, içleri açık renkti, biri satılmıştı diğeride kapora alınmıştı sormadık sonradan. Arkadaşta beklemek istemedi 0 km aldık. Siyah döşemedense açık renk daha iyi(önceki siyahtı şimdiki açık renk) döşeme koruma yapılırsa kirlenme vs sıkıntı olmuyor hafif bir nemli bezle bile silsen anında çıkıyor.

    Şuanda alacak olsam kesinlikle 50.yıl alırdım dediğim gibi. Diğerleri ile alakası yok çünkü aracın, 17 jantı, şerit takibi mercekli farlar vs vs... 0 km olmasın ama o olsun. Son zamlar ile zaten baya açıldı fiyatlar, eğer 0 km de niyetliyseniz yılbaşı sonrası elde kalanalrı değerlendirin fiyat daha aşağıda olur şuankinden. Örnek ilan ekliyorum, bizim baktıklarımızda 6 yıl garanti, tamamı orjinal spoiler kapı bandı koruyucular krom kapı aşiği vs vs vardı. Ekstraların tamamı 6000 gibi tutuyordu. Bu aracında fiyatı iyi gibi, ufak bir indirimle daha da güzel olur.

    Ancakkk dip not, ben olsam inci beyazı almam :) En ufak bir kaporta hasarında renk tutturmak çok sıkıntı ve komple parça boyama(yanındakilerede vernik) oluyor. Bu bile tam olmayabiliyor yerine göre. Benim favorim füme(1G3), iki aracımda fümeydi(ilki siyah döeşemeydi) ama makyajlıda kırmızıda güzel duruyor.
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-sahibinden-tertemiz-toyota-coroola-499477783/detay



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _AveNTuriN_ -- 16 Kasım 2017; 21:18:30 >




  • _AveNTuriN_ kullanıcısına yanıt
    Ben yag olayını ayrı olarak yazdım farkındaysan sen onlara neden katıyorsun :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tuerkraider kullanıcısına yanıt
    Bir şeye katmıyorum, sadece her okuduğunuza aynı cevabı vermeyin diyorum. Arkadaş bakımı yaptırmadığını yazmış, o kadar üstünkörü okumuşsunuzki bakımı yaptırdınız mı diye sormuşsunuz. Kaldıki 30000 kmdeki aracın kliması temizdir çok kirlenmemiştir gibi bir tahminde yürütülemez. Yürüten kişide kusura bakmayın kafadan atıyordur, bakarak bile anlayamayacağınız bir şeye hiç görmeden tahmin yürütmek başka bir şey olamaz. Bu işlem ne polen filtresiyle ne de aracın kmsi ile alakalıdır. Bİlmiyorum hiç baktınız mı ama, ya da iyice incelediniz mi, klima grubu elemanları(filtre, gaz kontrolü, polen filtresi gibi) bakım periyotlarında i ve d şeklinde iki ibare vardır. İ'nin anlamı, incele gerekiyorsa değiştir, d ise doğrudan değiştir demektir. Bunlara ek ilarak i ve d nin önünde belirli sayılar yazar, d:6(polen filtresi gibi) d:48(fren hidroliği gibi) bunlarda 6, 48 ayda 1 değiştir der.

    Klima mevzusunda da würthün temizleyicisini yazmışsınız mesela, o tarz bir temizleyici sadece ve sadece maskeleme yapar ve sağlığa zararlı olma ihtimali çok yüksektir(özellikle yanlış uygulamada) temizlik için o tarz bir ürün kullanılamaz, ozon(O3 yani) kullanılır ve dezenfekte işlemini tamamladığında oksijene dönerek havaya karışır. Sonrasında sizin temizleyici olarak önerdiğiniz ürünlerle içerisi ek hoş bir koku olması açısından kullanılabilir isteğe bağlı olarak.

    Özetle, bu hepimiz için geçerli, bir şey söylerken karşımızdaki kişinin ne söylediğini anlamak önemli. Diğer türlü laf olsun torba dolsun derler ya onun ötesine gitmez.

    Bu arada dip not; Polen ve hava filtresini harici ürün almak isteyen arkadaşlar için, valeo markasının kutulu ürünü yok normalde(araçtakiler valeo, ama sadece üreticilere satışı mevcut) yani ne yazıkki sahte ürünler. Orjinal olmayan polen filtresi sağlığa zarar verir(özellikle bazılarında filtrasyon olmadığı gibi birde hoş görünsün diye koku içeriği var) hava filtresi ise fazla yakıt, dengesiz rölanti, çekiş kayıbı gibi zararların yanında yakıt karışım oranının bozulması nedeniyle uzun vadede motorada zarar verir. Çoğu markanın yapısı bile orjinalle karşılaştırılınca çok çok düşük kalitededir hemen anlaşılır. Marka vermeyeceğim ama piyasada orjinal kadar kaliteli ürünler var onları tercih edin, sağlık bu şakaya gelmez.




  • _AveNTuriN_ kullanıcısına yanıt
    Hocam ben işim gereği krem döşeme kullanabileceğimi sanmıyorum siyah tercih etmem bu yüzden bende 4 adet Toyota kullandım bugüne dek üçü dizeldi yaklaşık 150 bin km tecrübem vardır Toyota’da ilkkez benzinli araç kullandım 75 bin çok memnun kaldım lpg den de cvt den de link teki ilan çok hoş acaba 2016 tısı aynımı hocam özellik olarak far ve yağmur varmıdır yani birde 50 yıl jantları bana hoş gelmedi ama özellik çok araçta.size daha önce sormuştum eski kasa ile Yen’i farkını cvt çok daha kararlı ve davlumbaz izolesi bizde yoktu bunlarda var diye biliyorum hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nuri1979 N kullanıcısına yanıt
    50. yılda 2017 harici yok(isterseniz 16 jantlısı da var), advance donanım içinde 2016 kasım sonrası üretimde far ve yağmur sensörü var. Premiumda zaten hep vardı yağmur sensörü vs o nedenle onda hangi model olursa olsun sorun yok, 50 yıl olarak sadece dediğim gibi 2017 mevcut.

    Krem renk ile ilgili şöyle söyleyeyim, alınca döşeme koruma yapılırsa(iyi bir yerde) kirlenme sıkıntı olmaz kullanıma göre temizlenirse sorun çıkmaz. Gelelim sizin ve birçoğumuzun mantığına;

    "Bej kirlenir siyah kirlenmez ":) Aslında bej bu açıdan daha sağlıklıdır. Neden? Bejde kir görünür ve gidip temizletirsiniz görüntü olarak rahatsız edeceği için. Ama siyah olursa en son kir kusana kadar(beyaz beyaz kusar) öyle kalır. Bu hem sağlığımız açısından zararlı hemde döşemeyi sonrasında temizletirken daha güçlü kimyasallar gerekeceği için daha fazla yıpratır. Koltukları çok değil senede 1 temizletin en temiz kullanan kişide bile çıkan suyun rengini görseniz demek istediğimi daha net anlarsınız. Yani o yüzden krem renk kirlensin önemli değil, koruma olduktan sonra işlemeyeceği için sıkıntı olmaz.




  • Aracı alalı yaklaşık 2 hafta oldu. Aracımız 580kmde şuanda, 1.6 Advance modeli. Küçük bir değerlendirmede bulunayım bende ki belki almayı düşünüp forumu okuyanlara bir faydası olur.

    Öncelikle ben lüks araba kullanmış birisi değilim, bunu göz önünde bulundurun yazımı okurken. Önceki aracımız 2006 C3 1.4 HDI idi. 2016 Focus 1.5TDCi Trend X otomatik kiraladım ve şehir içi/dışı 2000km kullandım. Bir arkadaşımın aracı olan 2013 Renault Fluence 1.6 Icon otomatiği yine şehir içi/dışı 700-800km civarı kullandım. Bunlardan başka daha kısa km boyunca 2004 Fiesta 1.4 dizel, 2015 Fiesta 1.6 benzinli otomatik, 2012 Fiat Linea 1.6 Multijet, Renault Megane II 1.5dCi otomatik araçları kullandım. Yani skalam daha çok bu arabalar düzeyinde olabilir.

    Aracın içerisine ilk oturduğumda bana ergonomisi çok hoş geldi. Özellikle direksiyon-vites-el freni üçlüsünün bir birlerine olan mesafeleri çok hoşuma gitti. Yani direksiyondan hemen şak diye vitesin yerini bulabiliyorum. Ayrıca bu 3lü ye ek olarak 4lü flaşörlerin direksiyona çok yakın olmasıda harika. 1-2 kere ani yavaşlayan trafikte arkayı uyarmak için yakma ihtiyacı hissettiğimde hemen yerini buldum. Bu kontrollerin kaplı olduğu suni derinin ele verdiği hissiyatta çok güzel.

    İkinci hemen gelmek istediğim konu ise vites. Vites araları birbirine yakın ve löpür löpür geçiyor vitesler. Her vitesin yeri çok iyi belli, ele verdiği sağlamlık hissiyatı çok güzel ve dediğim gibi löp ederek yuvasına oturmak istiyor vitesler hemen. Aracın en sevdiğim özelliklerinden birisi muhtemelen vites geçişleri.

    Motora gelicek olursak araç rodajda olduğu için ambiyane tabir ile henüz gazlayamadım. 3bin deviri kati suret ile geçmedim. Kullandığım nadir atmosferik araçlardan birisi bu ve karakteristiği çok farklı benim alışkanlıklarımdan. Kullandığım çoğu araba 2bin de kendine gelip 2500de max gücü verip 3binden sonra ölüyordu. Bu motorda ise 3bin devire kadar evde kimse yok. 132 beygir ile uzaktan yakından alakası yok gibi duruyor şuanda. Korktum biraz çok mu hantalmış bu araba acaba diye, umarım 4binlerde falan kendine geliyordur. Devir çevirmek istiyor motor belli ki, ona da benim fırsatım olmadı henüz. Motor 1700-1800 civarı devire kadar çok sessiz. Durduğu yerde çalıştığını anlamakta bile zorluk çektim. Yeni arabanın debriyajına alışma sürecinde arabayı bi kaç kere stop ettirdim. Bunlardan bir keresinde son anda stop ettirmekten kurtardım fakat stop ettim sandım ve tekrar çalıştırmaya çalıştım arabayı. Motor o kadar sessiz alt devirlerde. Yakıt olarak 8.2lt/100km şuandaki ortalamam, tamamen Antalya şehir içi.

    İç mekana gelirsek, bizim aracımızın döşemeleri siyah. İyi ki de siyah almışız, çok güzel duruyor. Torpidonun ağır ağır açılması, tutamaçların bırakılınca ağır ağır kapanması hoşuma gitti. Nispeten yumuşak plastikleri üst kısımlarda kullanmaları güzel. Konsolun dik ve yüksek olmasından memnun olmayanları gördüm çok, fakat ben beğendim. Yüksek olması aracın içine gömülüyorum hissiyatı verdi bana. Müzik kontollerinin hepsinin dokunmatik olmasını ise sevmedim. Özellikle ses seviyesi kontrolü tekerlekli olmalıydı. Elim hala bi tekerleğe uzanmak ister gibi gidiyor bazen. Ani ses açma-kapamalara imkan vermiyor dokunmatikler. Eğlence sistemi ise vasat. Grafik geçişleri akıcı ve güzel işlenmiş değil. Ses kalitesi beni tatmin etmedi. Enstrumanları bir birinden iyi ayıramıyor. Patlamadan çıkabildiği ses seviyesi ise fena değil. Geri dönüş kamerası gayet yeterli netlikte, gece ise oldukça iyi gösteriyor. Bluetooth bağlantısı ile telefon görüşmesindeki mikrafon netliği güzel. Genel olarak kalite algısı segmentininde memnun ediyor iç mekanın fakat bir iki küçük detay var ki bunlar bütünlük hissini baltalıyor. Örneğin arka bagajın tabanını oluşturan karton çok ince, kalitesiz ve düzgün yerine oturtulmuyor. Yine bagajdaki kriko saklama kabı yerine kitlenmiyor ve oldukça ucuz. Tavandaki gözlük kabının ise bir köşesi sarkıyor. Bunlar çözümlenmesi çok küçük maliyetler ile mümkün olan şeyler olmasına rağmen bunların atlanmış olması üzücü çünkü kalite hissiyatındaki bütünlüğü baltalıyor.

    Arka diz mesafesi mükemmel. Benim boyum 1.77 ve ben ideal oturuş pozisyonunda dik bir şekilde kullanırım arabayı. Koltuk bana göre ayarlıyken arka taraf çayır çimen oluyor. Yerin de düz olması ferahlık hissini arttırıyor. Arkada kol dayama ve 12V soket de mevcut olunca, arkada seyahat etmesi çok güzel.

    Süspansiyonlarını ben oldukça beğendim. Beklentim komfor yönündeydi ve beklentilerimi karşıladı. Pıh-pıh sesiyle çalışıyor süspansiyon kasislere hızlı girmedikçe. Hız arttıkça pıh-pıh tak-tak a dönüşmeye başlıyor. Darbe yemesini beğendiğim gibi çalışma mesafesini de beğendim. Focus da konforluydu örneğin ama biraz fazla derin çukura girince süspansiyon bitiyor, baaaam diye bi ses ile çalışma aralığının dibini görüyorduk hemen. Biraz virajlara fırlattım arabayı, gövde kontrolü güzel fazla yatma yapmıyor, viraj ortası yol bozukluklarında kendini kaybetmedi ki bu torsiyonlu arabaların baş belasıdır zaten.

    Direksiyon yine bi Focus değil tabii ama ben çok rezalet bişey bekliyordum. Herkes direksiyon hissi şu kadar kötü, öyle kötü, böyle kötü, vay dede arabası, vay çevir çevir boş dönüyor demesinden etkilenmiş olacağım ki, beklentim yerlerde sürünüyordu. Fakat kesinlikle o kadar kötü değil. En azından hız ile yükleme yapıyor ve direksiyon ağırlığı hafif-sert düzeyinde. Ani çevirmek istediğimde ise yine yüklüyor direksiyonu.

    İzelasyon ise 100kmye kadar iyi düzeyde. Gerek motor sesi, gerek rüzgar sesi, gerekse yol sesi olarak.

    Şöyle toparlayacak olursam; önceki aracımız olan 2006 C3'ün nasıl rezil bişey olduğunu anlatamam bile. Şangır şungur girer her çukura, zaten her 50-60bin kmde bir komple süspansiyon ve takozlarını yenilersiniz o arabada ön takımı dağıtır devamlı. Zır zır öten trim sesleri, direksiyonun ortasında o boşluk, traktör motorunun sesi, dışarının bütün gürültüsü, kamyon şanzumanı gibi aralıklı vitesleri, Antalya sıcağında aklı giden kliması, CD yutup radyoya mahkum bırakan teybi vs. vs. den kalkıp buna binince, Allah'ım dedim çok şükür. Araba nasıl bir huzur hissi verdi anlatamam. Dışarının gürültüsünü almayışı, otomatik klimanın soft modunda hafif hafif ısıtması içeriyi, süspansiyonlarının yumuşaklığı, koltuklarının tam yanlardan sarışı, motorun sessiz çalışması ve içten içe bildiğim zibilyon hava yastığının varoluşu, yüksek EURO NCap skoru bana arabayı sürerken dinginlik veriyor. Hızlı gitmek ordan oraya arabayı atmak gelmiyor zaten içimden. Bence fiyatına göre verdiği rahatlık değerlendirildiğinde ve çok iyi bilenen bir Japon markasının çok iyi bilinen bir modeli olduğu düşünüldüğünde çok güzel bir seçenek bu araba.

    Umarım iyi anlatabilmişimdir hissiyatımı, herkese iyi günler.




  • _AveNTuriN_ kullanıcısına yanıt
    Size birsey soracağım. Benim aracın sitedeki ve pdfdeki katalogda comfort donanım için active donanıma ek olarak 17 jant oldugu yazıyor. Aracın sertifika yani uygunluk belgesi geldi, 16 değil 17 yazıyor. Model yılı olarak bayi 2018 yazmıştı. Active doanımda skoda jant değişkliğine gitmiş olabilirmi? Uygunluk belgesinde yazan herşey aracta olması gerekiyor değilmi? Fotografları ekliyorum.



    TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA

    TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • oasis99 O kullanıcısına yanıt
    Normalde uygunluk belgelerinde birkaç ebat yazabiliyor(donanıma göre değişiklik gösterebildiği ve opsiyonel olarak alınabildiği için) Jant ebatında değişiklik yapılmış olabilir ya da donanım isimlerinde değişikliğe gidilmiş olabilir. Uygunluk belgesinde yazan sadece uygulanabilir(yani iki farklı ebat olabilir mesela, ikisine de uygundur der bu belge ve bu olmaz ise harici ölçülerde muayenede sıkıntı çıkar) demektir, aracın konfigrasyon kodu vardır(şasi ilede sorgulanabilir bu özellikler) orada yazan herşeyin araçta olması beklenir.
  • Sayın @_AveNTuriN_ ve @tuerkraider yardımlarınız ve önerileriniz için çok teşekkürler.

    30 bin bakımını daha yaptırmadım. Bu klima temizliği olayında asıl amacım araba bebek için temiz ve steril olsun düşüncesi olduğu için öyle kendim temizleyici madde sıkmak istemem.
    Bu bahsedilen ozonlama işlemini araştırdım , mantıklı geldi.
    Böyle bir uygulama yaptırmayı düşünüyorum.
    Tavsiyeler için yeniden teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AveNTuriN_

    Normalde uygunluk belgelerinde birkaç ebat yazabiliyor(donanıma göre değişiklik gösterebildiği ve opsiyonel olarak alınabildiği için) Jant ebatında değişiklik yapılmış olabilir ya da donanım isimlerinde değişikliğe gidilmiş olabilir. Uygunluk belgesinde yazan sadece uygulanabilir(yani iki farklı ebat olabilir mesela, ikisine de uygundur der bu belge ve bu olmaz ise harici ölçülerde muayenede sıkıntı çıkar) demektir, aracın konfigrasyon kodu vardır(şasi ilede sorgulanabilir bu özellikler) orada yazan herşeyin araçta olması beklenir.

    Donanım adı değişmedi. Lastik tekerlek kombinasyonunda 215/55 R17 yazıyor. Konfigurasyon kodu uygunluk belgesinde varmı? Uygunluk belgesinde harfler küçük zor okunuyor. Nerden sorgulayabilirim? Tipi, varyantı ve versiyonda bununla ilgili mi?.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oasis99 -- 16 Kasım 2017; 23:20:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • oasis99 O kullanıcısına yanıt
    Konfigrasyon kodu genellikle faturada ya da size verilen teklif belgesinde yazar ekstra birşey varsa üzerinde aracınızın. Şasi ilede bakılabilir ama skodada sistem nasıl işliyor tam bilmiyorum, normalde araç sahiplerinin giriş yapabildiği platform üzerinden sorgulama yapılabiliyor(Toyota da da mümkün bu) ama skoda için bakmak lazım.

    2018 model yılı avrupa model yılı olduğu için belki değişiklik yapılıp siteye yansımamış olabilir
  • _AveNTuriN_ kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkürler. Faturaya baktım motor ve şasi no yazıyor ama öyle bir kod yazmıyor. Faturada gümrük beyan no, makbuz no bile yazıyor. Teklif formuna baktım orda ürün tanıtım kataloğunda yazdığı gibi 16 jant yazıyor. Satış sorumlusu belkide donanım özelliklerini kopyalayıp teklif formuna yapıştırdı. Artık aracı teslim alınca goreceğiz kac jantmış. Supriz olup 17 jant olursa iyi olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oasis99 O kullanıcısına yanıt
    Aslında gelmese daha iyi, 16 jant için bir lastik 250 lirayken 17 de 400-450 liradan aşağı zor bulunuyor.
  • _AveNTuriN_ kullanıcısına yanıt
    Iste bunu bilmiyordum. Araçları çok uzun süre kullanmadığımdan lastik değiştirmedim. Aslında sizinde yazdıgınız gibi hata yapıyoruz. Yani bir arac en az lastikleri değişecek duruma gelinceye kadar kullanılmalı. Gerçi düşük ve zayıf motorlu bir araç alınca 10bin km bile dolmadan arac satısa çıkarılabiliyor ve düşük fiyatada satılabiliyor. Yeni aracı henüz kullanmadım ama soyle dusunuyorum da aslında 1.33 hic fena degildi. Aracımı satıp temiz bir 2.el bulamayınca bu dusunce olustu bende. Yani arac bulamayınca sattıgıma pişman oldum. Bu da bir tecrube. Hazırda para olunca para durttu tabiki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oasis99 -- 17 Kasım 2017; 0:20:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oasis99 O kullanıcısına yanıt
    Ne yazıkki toplum olarak çok fazla tüketime meraklıyız. Bizden çok çok daha kolay ve ucuza erişebilme imkanı olmasına rağmen çoğu toplumda bu yok, nerde iş görmez hale gelirse o zaman değiştirme yoluna gidiliyor oralarda. Hatta yine buna endekli şekilde ikinciel olayıda bu kadar geniş değil haliyle, yani buradaki kadar çok çeşit ve ilan bulamazsınız oralarda. İnsanlar kullanmak için alıyorlar ve kullanıyorlar, biz alıyoruz aman bir şey olmasın satamam, aman bir şey olmasın değeri düşer diye diye kullanmaya çalışıyoruz sadece.



    Yaklaşık 5 sene önce bir arkadaşıma ailesinden miras olarak 250000 lira gibi bir rakam kalmıştı. Hemen bmw araştırmaya başladı, bende hani başka paran yok koy kenarda dursun ya da değerlendir bir şekilde yazık etme dedim. Bunu söyledim diye küstü bana, sonra gitti 5.20 aldı üste kalan parayıda kenara koydu sözde. Aldığı maaş ile o aracı çevirmesi imkansız, sigortasıydı bakımıydı yakıtıydı derken geçen yaz geldi ve sen haklıymışsın diyebildi sadece. Aracı sattık, kenardaki para suyunu çekmişti totalde 5 sene önce 200000 verip aldığı aracı geçen sene 150000 liraya sattı. O dönemde bir ev vardı kendisine önerdiğim, 200000 liraydı, şuanda 330000 civarında. Yani en kötü ihtimalle 130000 lira kazancı olacakken(kiradan kurtulacaktı, araca harcadıkları vs bunlarda hariç) üste 100000 zarar etti.



    Artık ev vs yatırım için zor, fiyatlar malum. Ama en azından parayı el altında tutmak her açıdan sağlıklı. Herkes işini kaybetme korkusu yaşıyor ve en ufak bir aksaklıkta tam tersine dönebilir herşey. Ama bunu insanlara anlatmak zor.



    Geçen gün plazada corollanın en dolu versiyonu için alabileceği kadar kredi, üzerinide sağdan soldan borç alıp tamamlayacağını söyleyen birine denk geldim. Bizdeki mantık bu, ayak ve yorgan meselesi.....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • _AveNTuriN_ kullanıcısına yanıt
    Ben bahsettiğiniz arkadaşiniz kadar ileri gitmedim. Once bir ev almadan kesinlikle bir ev parası kadar parayı arabaya vermem. Yazık etmiş mirasa. Ev ticaretle uğraşmayalar için iyi bir yatırım aracı. Kredi cekmek zorunda kalsaydım aracımı hiç satmazdım.



    Aslında esen ruzgara kapılıyoruz, ister istemez etkileniyoruz. Son birkaç yılda toplumumuzda lükse yönelim var. Cep telefonu ve otomobil başı çekiyor. Tuketim cılgınlıgı demek daha dogru. Adamın aldığı maaş belli gidiyor iphone 6-7 alıyor. Birkaç yıl önce böyle değidi. Evde bulgur makarnaya talim ama dısarda zengin imaji verme cabaları. Degerlerimizden uzaklaşınca değerlendirme kriterleri kapitale ve maddiyata göre sekilleniyor ve boyle tuhaf tuketim alışkanlıkları doğuyor. Ecdadımız mezardan kalksa gelse bizleri tanıyamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 15421543154415451546
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.