Şimdi Ara

Yeni Tesla'lar Norveç'te sürücü kurslarında yasaklanmaya başladı: İşte sebebi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.523
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Tesla araçların oldukça popüler olduğu Norveç'te yeni Tesla araçları sürücü kurslarında yasaklanmaya başladı. Sebep ise Tesla'nın yeni sinyal düğmeleri. 



    Norveç'teki bazı sürücü kursları, Tesla'nın ilk olarak Model S ve Model X'te tanıttığı, ve yakın zamanda çıkan yeni Model 3'te de yerini alan bir özellik nedeniyle yeni Tesla araçlarının kullanılmasını yasaklıyor. Tesla, direksiyonun arkasında yer alan klasik sinyal kollarını kaldırarak yerine direksiyonun üstünde yer alan basınca duyarlı sinyal düğmeleri koymuştu. Firma buna gerekçe olarak da otonom sürüş neticesinde sinyal koluna gerek olmayacak olmasını göstermişti. Şirket sinyal vermek için düğmenin daha kolay olduğunu savunsa da birçok kullanıcı yeni yöntemin klasik sinyal kolları kadar pratik olmadığını belirtiyor.



    Dönel kavşaklarda tehlike yaratıyor



    Norveç'teki Harstad Sürücü Kursu'nu yöneten Jåhn Hansen Øyen, kursu için yeni bir araç arıyordu ve listesinin başında Tesla vardı. Øyen yeni Tesla Model 3'ü test etti ve dönüş sinyallerini beğenmemekle kalmadı, aynı zamanda tehlikeli olduğu özel bir durum da buldu: Dönel kavşaklar. Norveç'te, dönel kavşak içindeyken sinyal ile çıkışınızı belirtmeniz gerekiyor. Øyen, direksiyonu çevirirken sinyal düğmesine basmanın zor olduğunu belirtiyor. Norveç'te sürücülük öğrencisi bir kavşakta dönüş sinyalini vermediği takdirde sınavda başarısız oluyor.



    Øyen konuyla ilgili şunları söylüyor: "Model 3'ü test ettim ve kavşaklarda hem odağımı hem de yönümü kaybettiğimi fark ettim. Doğrudan hayati tehlike oluşturmaz, ancak iki şerit varsa dönüşlerde diğer araçlara karşı risk ortaya çıkıyor."



    Ayrıca Bkz.Hyundai, 2024'te 4.24 milyon araç satmayı planlıyor



    Øyen deneyimlerini sürücü kurslarına yönelik bir grupta yayınladıktan sonra, aynı sorunu yaşadıklarını ve riskin öğrencilerde çok daha yüksek olduğunu söyleyen diğer birçok eğitmen tarafından da onaylandı. Birçoğu bu nedenle kuvvetle dokunmatik sinyal düğmelerine sahip Tesla araçlarını yasaklamaya karar verdi. Norveç Kamu Yolları İdaresi'nin kıdemli danışmanlarından Lars-Inge Haslie, konuyu inceleyeceğini söyledi.



     




    Kaynak:https://electrek.co/2024/01/03/tesla-is-banned-from-driving-schools-because-of-new-turn-signals/







  • teknolojik olacaz diye mokunu çıkarttılar. sinyal kolunu teknolojikleştirin
  • Cidden sinyal düğmeleri saçma bir yerdeymiş. Togg'da nasıl acaba? İnşallah bizimkiler de bunlara özenmemiştir.

  • Allah başka dert vermesin
  • Tesla ergonomi konusunda cidden sınıfta kaldı.
  • Dor Niro kullanıcısına yanıt
    TOGG'da geleneksel sinyal kolu kullanılıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yc#1 -- 4 Ocak 2024; 12:46:55 >
  • Tesla arabaları çok abartılıyor. Yazılım olarak iyidir belki de kaliteli bulmuyorum teslaları. Kaporta kalitesi vasat bence. Ayrıca bunların da derdini ...
  • Sinyal düğmelerini Ferrari'de olduğu gibi direksiyon üzerine almışlar lakin direksiyonu çevirirken bunları kullanabilmek zor. Norveçliler haklı.
  • Anlatan adamlar'da güzel bi Tesla incelemesi vardı. Rakiplerinin neredeyse 100 yıllık tecrübesi olduğu için kullanıcı gözüyle bu tip tasarımsal hataları oluyor.
  • Bazı şeyler mekanik ve geleneksel kalmalı.
  • Araba kullanmayı zevk olmaktan çıkartıyorlar..
  • Allam yarabbim sanki alabilicez sanki norvecteyiz sanki kursa gidiyoruz orda. Öfff
  • Norveç
  • HakanErTr kullanıcısına yanıt
    kolu tutuncamı zevk veriyor :))
  • Turkiye'de hiiiiç sorun olmaz. Zaten sinyal veren yok. E zaten kullanmadığın bir sey zor kullanılsa ne yazar?

    Trafik polislerinin trafik kuralına uymaya gerek duymadığı, en üst mahkemenin kararlarına uyulmayan özgüüür bir ülkemiz var. Bunun kiymetini bilmeyen cahiller iktidarı filan eleştiriyor. Pes diyorum.

    Daha ne istiyonuuuuz !!!
  • Sinyal butonlarını sağ ve sol tarafına yeşil ve kırmızı olarak ayrı iki renk olacak şekilde yapsalardı hem karışıklığı önlerdi hem de kullanımı daha rahat olurdu. Gerçekten sıkıntılı bir durum.
  • Bence Tesla bir sıralama hatası yaptı. Önce Steer-By-Wire teknolojisini ve Yoke direksiyonu entegre edip ardından sinyal kollarını direksiyona taşımalıydı.


    Çok turlu bir direksiyonda o tuşlara basmak gerçekten zor ama steer-by-wire sistemde dönüş belirli bir açıyla limitleneceğinden elleri kaldırmadan rahatlıkla sinyallere basılabilir.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.