Şimdi Ara

Yeni Patch ile Gelicek Jungle Metası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
1
Favori
2.229
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 4saat önce NA forumda konu açılmış dh de varsa kusura bakmayın göremedim.

    alıntı:http://tr.leagueoflegends.com/tr/news/sezon-%C3%B6ncesi-ormanda-yap%C4%B1lan-de%C4%9Fi%C5%9Fiklikler

    Yeni yamada ormanda bazı değişiklikler olacak. Bunlar çoğunlukla oyun başında koridorların üstündeki baskıyı azaltmayı ve ormancı olarak oynanabilecek karakter sayısını artırmayı hedefliyor. Ben Statikk, sezon öncesi ormanda yapılacak değişiklikleri tasarlayanların başındaydım. Size amaçlarımızı nasıl gerçekleştireceğimizi detaylı olarak anlatayım.


    Oyun başındaki baskıyı azaltmak

    İkinci sezonda ormancıların, koridordakileri kıstırarak oyunun başında aksiyon yaratma şansı artmıştı. Bu oyunu olumlu etkiledi, ama ormandan, özellikle de çalılara kamp kuranlardan oyunun başında gelen kıstırma ve gafil avlamalar, koridorların üstünde fazla baskı oluşturuyor. Bu da, koridorlayacak şampiyonların neredeyse mutlaka uzaktan minyon biçmesini ya da hızla kaçabilmesini sağlayan bir yeteneği olmasını gerektiriyor, dolayısıyla etkin biçimde oynayabilen şampiyon sayısı azalıyordu.

    Oyunun başındaki bu baskıyı biraz azaltmak için, oyunun başında ormandan şampiyon kıstırmayı daha zor ve bilinçli yapılacak, risklerini sürekli kontrol etmesi gereken bir seçim haline getirmek istedik. Bunun için, orman canavarlarının verdiği hasarı artırıyoruz. Yani oyunun başından pusu kuran, kıstıran ormancıların ya canı az olacak ve Sürat Çizmeleri olmayacak, ya da çabuk altın kazanmak için başka şeylerden fedakarlık etmiş olacak.

    Bu ani zorluk artışıyla başa çıkmak için, ormancılara özel bazı eşyalar ekleyeceğiz. Örneğin, oyunun başında alabileceğiniz Avcı Palası, başlangıçta ormanı etkin bir şekilde temizleyebilmeniz için çok iyi bir eşya. Ayrıca oyun ortasında çok sık tercih edilen Madred’in Pençeleri, Wriggle’ın Feneri gibi pek çok eşyanın yapımında kullanılabiliyor.


    Ormanda çeşitliliği artırmak

    İkinci Sezon’da güçlü ormancıların tipik özellikleri; yüksek alan etkili hasar vermeleri, işlevsel becerileri olması ve oyun başından şampiyon kıstırmalarıydı. Sezon öncesinde, başka yönlerden güçlü olan şampiyonların da başarılı olabilmesini sağlayarak ormancı karakterlerin çeşitliliğini artırmak istiyoruz.

    Öncelikle, kamplardaki büyük canavarların canlarını ve verdikleri hasarı artırarak, alan etkili hasar verenlerin bu alandaki üstünlüğünü dengeleyeceğiz. Bu da, Gangplank gibi tek hedefe hasar veren karakterlerin orman temizleme zamanında diğerlerine yetişebilmesini kolaylaştıracak.

    Ayrıca, oyun ilerledikçe canavarların verdiği altınla XP’yi ve zaman içinde kazandıkları can ve hasar miktarını da epey artıracağız. Bu sayede, ormanda yaratık biçmeye odaklanan ormancılar daha hızlı altın ve XP toplayabilecek. Bu da ormanı; Master Yi gibi hasar odaklı, altına ihtiyaç duyan ve oyunun sonlarına doğru önem kazanan şampiyonlara açacak.

    Son olarak, daha önce de bahsettiğimiz gibi, orman canavarlarının verdiği hasarı artıracağız. Bu da Warwick ve Fiddlesticks gibi dayanıklı ormancılara rakipleri karşısında üstünlük sağlayarak yeniden oyuna girme şansı verecek.

    Yeni eşyalar da, eskiden orman yapmak istediğinde düzgün eşya bulamayan büyücülere ve büyüyle hasar veren SG karakterlere yeni bir oynanabilirlik katmada rol oynayacak.
    Yaşam kalitesi ve meta-oyun ayarlamaları


    Ormanda daha ufak bazı ayarlamalar da yapıyoruz. Örneğin:

    • Orman canavarlarının davranışlarının daha tutarlı olması için, artık ilk saldıranı takip etmek yerine en yakın hedefe saldıracaklar.
    • Zorluklarını ve ulaşma kolaylıklarını daha iyi yansıtmak için ifrit kampının verdiği altın azaltıldı, golem ve kurt kampının verdiği altın ise artırıldı.
    • İfritlerin saldırı menzili azaltıldı. Orta koridor şampiyonlarının fazladan altın elde etmek için bu kampı alırken daha çok riske girmesi için büyük ifritin yeri değiştirildi.
    • Golem kampındaki canavarların hızları, özellikle de alt koridorun mavi tarafındakileri çekip uzaklaştırmanın zorlaşması için artırıldı.

    Bu değişikliklerin, ormana daha çok şampiyon, rol ve oynanış çeşidi getireceğini umuyoruz. Halihazırda iyi oynanan ormancıların önünü tıkama değil, yanlarına daha çok şampiyon ekleme niyetindeyiz.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • Gankları zorlaştırmışlar Jungle temizlemeyi hızlandırmışlar sanırım farm mı yapcak jungler
  • pek hoşuma gitmedi, artık pull denen olay kalmicak, jungle temizlemek zorlaşcak, armor+5 pot metasına geri döncez

    bence böyle daha iyiydi,ne zaman gank atcagımıza karar veriyoduk,şimdi eskisi gibi, jungle temizle, bitince gank

    lee sin noc vs champlarla bot+3 potla zor jungle dönülüyo hafif pulla falan çoğu zaman red'i alamıyorum recall veya gank atmadan zaten nocla mesela

    ama umuyorum minareyi çalanlar olarak kılıf hazırlamışlardır, şu hunter's machete hoşuma gitti, bi ondan bi de bi de 3 pot alırsak fena olmaz gibi
  • quote:

    Jungle monsters now attack the nearest target rather than attempting to chase their original attacker to make their behavior more consistent.


    Ap carry blueyi pull yapamaz artık. Junglerlara baya bir sağlam pull gerekecek.

    Yine Ap carryinin farmını azaltmak istemişler wraithler ile. Ben Kennen ile ne güzel Q atıp W + aa ile büyük wraithi alıyodum ortadan. Şimdi alınamaz artık herhalde. İçeri almışlar büyüğünü. Alınır da daha fazla zaman harcamamız gerekecek.
  • almayın artık,laner'lar cehennemin dibine gitsin, fakir kaldım bütün sezon :)

    heyecan yaptım şimdi, güzel değişiklikler geliyo

    machete+5 pot iyiymiş, artık rush'lamam gerekmicem direk shaco falan değilsem,

    lee sin'e yazık oldu ya level 2 akıyodu^^ neyse gene akarız
  • Türkçe meali ?
  • Yanlış hatırlamıyorsam Morello zaten böyle bir değişiklik olacağını haber vermişti. Junglerların oyunun kaderini değiştirmede çok fazla etkisi olduğunu düşündükleri için. Middeki rakip oyuncu, senin mid oyuncuna hard-counter pick yapmış olsa bile jungler sayesinde bu durumun tamamen tersine dönmesi vs. vs. Main rolü jungle olan biri olarak hoşuma giden değişiklikler olduğunu söyleyemem ama görmemiz lazım tabi oyunu ne kadar etkileyeceğini

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Dedigin gibi gormedik yorum zor ama jungler olarakk degismesinden memnunum eline alan herkes jungler yapiyordu iyi oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • morello olarak çık, 'değişikliklerle oyuna tamamen fransız kalmicaksınız' de, ondan sonra tonla değişiklik ortaya çıkar,

    pro scene bile tökezler demedi demeyin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erynch

    Dedigin gibi gormedik yorum zor ama jungler olarakk degismesinden memnunum eline alan herkes jungler yapiyordu iyi oldu

    Bu seni de etkileyecek haberin ola.
  • Herzaman değişiklik iyidr oyuna heyecan katar sürekli oldugu yerde sekerse oyundan bir süre sonra zevk alamamaya başlarsn 1 oynarsn 2 oynarsn alışırsn elbet ilk 1 ay ranked girmeyiver nolmş yani
  • Yok mu çeviri yapabilecek adam :D
  • alıntı:http://tr.leagueoflegends.com/tr/news/sezon-%C3%B6ncesi-ormanda-yap%C4%B1lan-de%C4%9Fi%C5%9Fiklikler

    Yeni yamada ormanda bazı değişiklikler olacak. Bunlar çoğunlukla oyun başında koridorların üstündeki baskıyı azaltmayı ve ormancı olarak oynanabilecek karakter sayısını artırmayı hedefliyor. Ben Statikk, sezon öncesi ormanda yapılacak değişiklikleri tasarlayanların başındaydım. Size amaçlarımızı nasıl gerçekleştireceğimizi detaylı olarak anlatayım.


    Oyun başındaki baskıyı azaltmak

    İkinci sezonda ormancıların, koridordakileri kıstırarak oyunun başında aksiyon yaratma şansı artmıştı. Bu oyunu olumlu etkiledi, ama ormandan, özellikle de çalılara kamp kuranlardan oyunun başında gelen kıstırma ve gafil avlamalar, koridorların üstünde fazla baskı oluşturuyor. Bu da, koridorlayacak şampiyonların neredeyse mutlaka uzaktan minyon biçmesini ya da hızla kaçabilmesini sağlayan bir yeteneği olmasını gerektiriyor, dolayısıyla etkin biçimde oynayabilen şampiyon sayısı azalıyordu.

    Oyunun başındaki bu baskıyı biraz azaltmak için, oyunun başında ormandan şampiyon kıstırmayı daha zor ve bilinçli yapılacak, risklerini sürekli kontrol etmesi gereken bir seçim haline getirmek istedik. Bunun için, orman canavarlarının verdiği hasarı artırıyoruz. Yani oyunun başından pusu kuran, kıstıran ormancıların ya canı az olacak ve Sürat Çizmeleri olmayacak, ya da çabuk altın kazanmak için başka şeylerden fedakarlık etmiş olacak.

    Bu ani zorluk artışıyla başa çıkmak için, ormancılara özel bazı eşyalar ekleyeceğiz. Örneğin, oyunun başında alabileceğiniz Avcı Palası, başlangıçta ormanı etkin bir şekilde temizleyebilmeniz için çok iyi bir eşya. Ayrıca oyun ortasında çok sık tercih edilen Madred’in Pençeleri, Wriggle’ın Feneri gibi pek çok eşyanın yapımında kullanılabiliyor.


    Ormanda çeşitliliği artırmak

    İkinci Sezon’da güçlü ormancıların tipik özellikleri; yüksek alan etkili hasar vermeleri, işlevsel becerileri olması ve oyun başından şampiyon kıstırmalarıydı. Sezon öncesinde, başka yönlerden güçlü olan şampiyonların da başarılı olabilmesini sağlayarak ormancı karakterlerin çeşitliliğini artırmak istiyoruz.

    Öncelikle, kamplardaki büyük canavarların canlarını ve verdikleri hasarı artırarak, alan etkili hasar verenlerin bu alandaki üstünlüğünü dengeleyeceğiz. Bu da, Gangplank gibi tek hedefe hasar veren karakterlerin orman temizleme zamanında diğerlerine yetişebilmesini kolaylaştıracak.

    Ayrıca, oyun ilerledikçe canavarların verdiği altınla XP’yi ve zaman içinde kazandıkları can ve hasar miktarını da epey artıracağız. Bu sayede, ormanda yaratık biçmeye odaklanan ormancılar daha hızlı altın ve XP toplayabilecek. Bu da ormanı; Master Yi gibi hasar odaklı, altına ihtiyaç duyan ve oyunun sonlarına doğru önem kazanan şampiyonlara açacak.

    Son olarak, daha önce de bahsettiğimiz gibi, orman canavarlarının verdiği hasarı artıracağız. Bu da Warwick ve Fiddlesticks gibi dayanıklı ormancılara rakipleri karşısında üstünlük sağlayarak yeniden oyuna girme şansı verecek.

    Yeni eşyalar da, eskiden orman yapmak istediğinde düzgün eşya bulamayan büyücülere ve büyüyle hasar veren SG karakterlere yeni bir oynanabilirlik katmada rol oynayacak.
    Yaşam kalitesi ve meta-oyun ayarlamaları


    Ormanda daha ufak bazı ayarlamalar da yapıyoruz. Örneğin:

    • Orman canavarlarının davranışlarının daha tutarlı olması için, artık ilk saldıranı takip etmek yerine en yakın hedefe saldıracaklar.
    • Zorluklarını ve ulaşma kolaylıklarını daha iyi yansıtmak için ifrit kampının verdiği altın azaltıldı, golem ve kurt kampının verdiği altın ise artırıldı.
    • İfritlerin saldırı menzili azaltıldı. Orta koridor şampiyonlarının fazladan altın elde etmek için bu kampı alırken daha çok riske girmesi için büyük ifritin yeri değiştirildi.
    • Golem kampındaki canavarların hızları, özellikle de alt koridorun mavi tarafındakileri çekip uzaklaştırmanın zorlaşması için artırıldı.

    Bu değişikliklerin, ormana daha çok şampiyon, rol ve oynanış çeşidi getireceğini umuyoruz. Halihazırda iyi oynanan ormancıların önünü tıkama değil, yanlarına daha çok şampiyon ekleme niyetindeyiz.

    Elbette olaylar geliştikçe değişiklikler yapılacak. Oyunu denedikçe konu hakkında getireceğiniz eleştirileri de çok merak ediyoruz. Adalet Meydanlarında bir tur attıktan sonra bize çekinmeden yorum bırakabilirsiniz!




  • Takımına gelen adamlarla Skype veya TS ile iletişim kuramıyorsun. Şimdi senin top/mid oyuncun counter yerse ne yapabileceksin jungler olarak? Benim aklıma gelen ilk soru bu. Çünkü East, West, TR farketmeksizin her serverda trade ile uğraşmayıp "First pick benim. En yüksek elo bende, istediğim rolde oynarım o zaman" diyen tipler var. Oyuncuların bu yeni sistemle pick ekranında, kendi isteklerini artık 'tamamen' göz ardı edip takımı düşünmesi lazım. Ama bu oyuncu kitlesiyle zor gibi duruyor bu.


    Edit: Jungler korkusu olduğu için mobility sahibi olmayan championlar tercih edilmiyordu mid ve top lanede. Bu championları daha viable hale getirmek, oyuna bir bakıma yeniden kazandırmak için yapılmış bir değişikliğe benziyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Randy Blythe* -- 10 Kasım 2012; 2:57:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Özeti yazmıştım ama yukarıda arkadaş direkt Türkçe'sini koymuş gerek kalmadı.

    Yalnız şurası yanlış çevrilmiş. "Yeni eşyalar da, eskiden orman yapmak istediğinde düzgün eşya bulamayan büyücülere ve büyüyle hasar veren SG karakterlere yeni bir oynanabilirlik katmada rol oynayacak. "
    Orjinalinde mage ler ve AD casterlar için jungle ı kolaylaştıracak itemlerden bahsediyor.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • Çok merak ettim..
  • • Orman canavarlarının davranışlarının daha tutarlı olması için, artık ilk saldıranı takip etmek yerine en yakın hedefe saldıracaklar.
  • Jungle isini zorlastirmislar ama yeni item avantaj getirirmi bilmiyorum
    Artik gank atma isi azalcak babysit yapmak, bot 3 potla baslamak, karsi jungle ı basmak risk olucak farkli olucak aslinda iyi oldu artik oynayip gorucez(bende jungle oyuncusuyum)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kurar jungle sonuna jitbleri beklerim adam gelene kadar. illaki canı az bir şekilde yanıma gelecek.. mantığü beğenmedim açıkcası. jungle metasını mid ve üzeri oyun sürelerine taşımak ister gibi bir halleri var.
    ne getirir ne götürür bakacağız.
  • işin özeti 3. sezonda jungle karakterlerin gank atması zorlaşacak,yeni moda kordordakilerin jungelera gank atması olacak.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.