Şimdi Ara

Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH (39. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
2.916
Cevap
38
Favori
140.297
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3738394041
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alkali Feldispat

    quote:

    Orijinalden alıntı: mtrlw220

    Herkes çok uzatmış olayın özeti şudur.
    399 dolara ps4 kalitesinde grafik oynatacak pc yok. Daha çok parası olan varsa gider paraya kıyar pc alır daha iyi grafiklere sahip olur. Bu işin sınırı yok. Tartışılcak bir durumda yok.
    Şunu ekliyim konsol kontrolleriyle olsun stabil olmasıyla olsun oyun için tasarlandığı için benim için doldurulmuycak bir yere sahip. Ucu olmayan grafiklere sahip olmak isteyen pc alır. Kafam rahat olsun 10 saniye sonra oyuna giriyim tek tuşla konsolu kapatiyim tek derdim kontrolörü şarj etmek olsun diyen konsol alır.
    Saygılar

    Çok güzel özetlemişsiniz

    Teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    Nedenleri yok sayıp sonuçlardan hareketle niye böyle kötü diyorsun sen. Sadece kötü diyeceksen geçeceksen kabul, ama bi tarafının eksik olduğunu kabul etmen lazım. "Niye" diye sorduğun zaman, engellerin ne olduğunu merak ettiğin zaman bulabileceğin çok cevap var. Cevaplar sonucu değiştiriyor mu? Hayır. O yüzden önemli mi? Belli insanlara göre olmayabilir. Ama Eleştirirken nedenlerden bağımsız kötü diye gitmek benim bakış açıma göre pek hoş değil. Kimse bilmek merak etmek zorunda değil sonuçta herkesin dediği gibi aptal bi kutuyu tv ye bağlayıp eğlenme peşindesin bişey bilmen araştırman öğrenmen gerekmez. "woaahh" lık şeyler yok diye kızarsın, ama niye yok dediğin zaman birbirimiz ile alakamız yokken yollarımız kesişir. O noktadan sonra ABD'deki parasal genişlemenin etkisinden çip üretim teknolojisindeki sorunlara, kodlama yapılarına algoritmalara kadar tonla alakalı şeyimiz çıkar karşımıza.

    cancanax da mesela kısmen aynı noktadan gidiyor. Nitelikli yapım diyor. Bunu, bu nitelikli yapım dediğin şeyleri yani(kimisinin grafiği efekkteleri iyi olur, kimsiinin çevre ile etkileşimi iyi olur, kimisi motion cap'i süper uygular, kimsi harika bi fikir sunar gameplay adına vs.), geçmişte gerçekleştirebilen stüdyoların neden nasıl yapabildiklerini ve başka bi sürü oyun olamadığına bakarsak yukarda sana yönelttiğim şeye benzer / kesişen yere geliriz. Milyon dolarlık bütçe ile motion capi + Cell'i yalayıp yutmuş core-group programcılardan harika yönetmene kadar bi sürü insanı bi araya getirebilen stüdyo ile, grafiğe önem versem başka yerim açık kalıyor fikrin üstüne gitsem grafikler açık kalıyo diyen adamların arasında devasa farklar vardı geçmişte. Oyun gelmiyorsa, istenilen seviyelerde 3-5 oyunun ötesine geçilemiyorsa yine aynı yere geliyorz ama nedenini nasılı hakkında fikir sahibi olup beklentilerini ona göre de ayarlayabilirsin, "hmm hnnn" da diyebilirsin, "topusunun dibine kibrit suyu, hafta sonu 2 saat bi oyun oynucaz yok ısınan konsola fan takmak lazımış yok sarı ışıkmış bilmemneymişle uğraşıoz " da diyebilirsin.

    Eleştiriye bişeyine bişey demiyorum. Merak etmek ilgilenmek zorunda değil insanlar ona da bişey demiyorum. Ama az çok bişeylerle ilgisi olan varsa nedenlerine bakıp beklentilerini ona göre ayarlayabilir. Veya öbür arkadaşın dediği gibi deli grafik olmasa bile orjinal oynanılabilirlik içerecek şeyleri neden bekleyebileceğini bilbilirsin.




    Valla ben olayın teknik detayına fazla inmeden görselleri kıyaslıyorum Rubisco.Son 2 senedir her yeni çıkan oyunun platformlar arası grafik kıyaslamalarına bakıyorum , izliyorum , inceliyorum ve bundan keyif alıyorum.Hobi gibi birşey oldu benim için.Hatta zaman zaman oyun oynamaktan daha çok keyif veriyor bana.Bu durum son dönemde nesiller arası kıyaslamaya döndü.PS3-PS4 , xbox360-xbox one , xbox one-ps4 , pc-ps4 , pc-xbox one arası grafik kıyaslamalarını izliyorum.Son dönem yapımlarından örnek verecek olursam MGS5 Ground Zero ps3 ve ps4 arasında çok ciddi farklar yok.Bu da bana ps4'ün ps3'ten çok da öte şeyler sunamayacağı hissiyatını yaratıyor.Bilmiyorum belki cross gen bir oyun olduğu için grafik olarak çok fark yaratmak istememişlerdir.Fakat bir yandanda Battlefield 4'e baktığımızda ps4'ün sınırlarının zorlandığını görüyoruz.Bundan sanki daha iyisini sunamayacak gibi geliyor.Hadi bu biraz yapımcıların elinde diye düşünelim.Daha iyi yapımcılarla ilerde daha iyi şeyler sunulabilir.Fakat ps4'ün ps3'e göre pek güçlü olmadığı ve pek farklı grafiksel özellikler sunamayacağı hissiyatını yine de yenemiyorum.Cross gen oyunlara baktığımızda ps4 oyunları ps3 versiyonlarının yüksek çözünürlüklü hallerinden başka birşey değil.PS4 exlusive oyunlara bakınca da sanki düşük çözünürlükte biraz da kaplamaları düşürerek ps3 o oyunları çok rahat oynatırmış gibi geliyor bana.Lafın özeti ps3-ps4 arasında pek bir fark yok gibi.Hd ps3 gibi bir cihaz çıktı piyasaya bana kalırsa.

    Bir de bazı arkadaşlar konuyu yanlış yere çekiyorlar.Konumuz konsol-pc oyunculuğu değil.Hangisinde daha rahat oyun oynanır, daha fazla keyif alınır değil.Daha ziyade konsollar arası grafikler, yeni nesil grafikler, yeni nesil konsollar ve pc arası grafik karşılaştırmaları.Bunun üzerinden gidersek daha iyi olur.




  • Microsoft DirectX12 ile ilgili ilk bilgileri bir süre önce vermişti. Üstelik Xbox One da DirectX12'nin nimetlerinden yararlanabileceği açıklanmıştı. Bu durum oyuncular kadar geliştiricileri de memnun etti.

    Stardock'ın patronu Brad Wardell'in kendisine Twitter üzerinden sorulan sorulara verdiği yanıtlar dikkar çekici. Wardell, Dx 12'nin bir donanım değil, yazılım olduğunu, ama bu yazılım sayesinde oyunların performansının 2 kattan daha fazla hızlanacağını açıkladı.

    Wardell ayrıca Xbox One'ın DX API'sinin şu an temel olarak tek çekirdeğe kümelendiğini, DX 12 ile birlikte konsolun 8 çekirdeğinin de işlemleri bölüşeceklerini belirtti.

    Eğer bu söylenilenler gerçekleşirse Xbox One oyunlarının performansında çok büyük artışlar göreceğiz diyebiliriz. Umarız Microsoft söylendiği gibi konsolun performansında DX 12 ile birlikte büyük artış sağlar.




  • Nasıl kısaltırım bilmiyorum. Önce Kısırdöngüyü görmen lazım. Sonrada çıkış için varolan fare deliğine bakıp umudunun orda oldğunu kavraman lazım. Herkes için geçerli bu. Çünkü hepsi birbirine bağlı. İnfografik olmadan da kolayca herkese ulaşabilir şekilde de anlatamam sanırm. Eski konsollar yeni konsollar, eski konsollardan sonra niye yatıp durdular da innovatif şeylere gidemediler, Pcler niye dandik, niye dandik dx yüzünden hala bu haldeyiz, kurmak istediğim süper yenilikci motoru neden ne dx'de ne GL'de kuramıyorum, 20nm GPU'lar nolcak, CGI ile bilmem kaçıncı dereceden polinom ile logaritmik ölçeklenme arasındaki ilişki ne seviyede vs. vs. vs. Bunların hepsi kısırdöngü.

    Çıkış için olan fare deliği yeni konsolların esnek programlanabilir olması, PS4'ün bi yere kadar en azından. CPU'su eski konsollardan daha iyi, GPU'su da daha iyi. CPU daha iyi çünkü sana esnek kodlama imkanı veriyor, buda herşey demek zaten. Cell güçlüydü vs. idi demeden önce, kaba halde bakarsan bugün hala i7 4960'dan daha yüksek raw-işleme kapasitesi var. Peki kodladığın zaman bu iş böyle yürüyür mu? Bi yere varamıyorsun. Cell'deki çekirdek diye görülen şeylerin(SPU/SPE'lerin) doğru düzgün belleğe erişme imkanı bile yok. Dandik tablet işlemcisi denilen Jaguar o yüzden Cell'e 10 basacak yeteneğe sahip. Yeni konsol güçsüz değil yani. Ha CPU daha esnek diye bu sana aklını alacak oyuna dönüşmez. Ama konsola gereksiz dandik yaftalamasını azaltır.
    GPU'dan bahsetmiyecem tonla tonla fark var.

    Fare deliğinden dışarıdaki dünyaya çıkış biletin programlanabilirlikdir. PC'de işler yürümüyorsa, programlanabilirlik yüzünden yürümüyor. API yüzünden yürümüyor, GL'in içine eden 3dLabs yüzünden Nvidia yüzünden yürümüyor. Dx yüzünden yürümüyor. x360'da yazdığın kod 60 fps çalışırken i7 920 + gtx295 de 25-30fps çalışmasını sağlayan MS + Dx yüzünden yürümüyor. Ps3ün CPU'sunun deli gibi güçlü olacağını düşünen, GPU bile koymamayı düşünecek kadar egosu bozuklar yüzünden yürümüyor. Ps3'deki GPU'nun kendi başına altından kalkamayacağı işler için CPU'ya bağımlı kalmasından yürümüyor. Sony'nin geliştirme işini çekirdek bi grup ama PS3'ün herşeyine hakim insanlardan başlayıp piramit gibi aşağı yaymayı düşünmesinden işe yaramıyor. Böyle tonla şey var. Çıkış yolu programlanabilirlik. Nvidia Gameworks ile tehlikeli bi yolda mesela. Nvidianın programlanabilirlik açısından iyi bi yolu var. Mantle ile ters ayakta yakalandılar ama. Gameworks API içinden ve dışından library ile donanımı kontrol etmeyi bunu da oyunda kullanılan API ile aynı anda ypmayı planlıyor. Konuyla ne alakası var, programlanabilirlik açısından alakası var. Nvidia mı bizi ileri götürecek o zman onu destekleyelim mi ? Zerre alakası yok, Nvidia'ya kalsa iş sömürünün beterini yapar.

    Konsollar ile alakası ne bunların? Fare deliği ile alakası ne? Çıkış orda. Sana 10 seneden fazla alıştığın render yolundan başka bişeye yönelme imkanı veriyor (aynı zamanda zorluyor mecbur bırakıyor. Deli manyak güçlü olmayan ama programlanabilirlik açısından esnek olan yapı ile. Ama yazılım tarafı da eksik olarak. Yani bi taraftan iyi iken bi taraftan eksik). 10 seneyi geçen zamandır oyun kodlama paradigması çok fazla şeyler ile kısıtlandı. Bugün o fare deliği yeni bi başlangıç için imkan veriyor kısmen.

    Senin aklını başından alacak oyunlara imkan verir vermez bugünden bilemem. Ama çıkış yolu ordan geçiyor. 5 sene önceki oyun kısım kısım şimdiki oyunla aynı gözüküyorsa, şimdiki oyun sana fazlasını vermekte sıkıntı yaşıyorsa, paradigmanın yıllarca aynı olmasından kod GPU'da ROP ünitelerini kullanmaya çalışırken GPU'nun %70'i malak gibi boş boş yatıyorsa işer yürümüyor işte. Sende kıytırık bi ışıklandırma kodu çalışsın diye bekliyorsun, perf yetmyior, indirgeme yapıyorsun. Hepsinin değişmesi lazım, herşeyin değişmesi lazım. Yeni konsollarda, PS4'de en azından, kısmen de olsa buna imkan var. Sana gaz verip paradigma değişimine zorlayıp herşeyin değişmesine ön-ayak olursa, anca o zman ilerde bambaşka şeyler görme ihtimalin olur.

    Second Son'da bunların kısım kısım izleri var. Ama dünyayı değiştirmeye yetecek seviyede veya donanımın ona müsade edeceği seviyede değil daha.




  • Arkadaşın biri ps 4 400 dolar siz o paraya bir ekran kartını anca alıyorsunuz demiş fakat bilmiyorum ps4 için oyun fiyatlarından haberi varmı. Her şeyi fiyata vuran arkadaşlar şuan piyasadan gidip 10 tane ps 4 oyunu alsınlar bakalım ne kadar tutuyor

    thief ps4 = 250 tl pc de 100 tl
    call of duty ghosts ps4 = 280 tl pc de 120 tl
    Ac black flag ps 4 = 250 tl pc de 80-90 tl

    örnekler genelde bunlar gibi. Tabi ki alabilecek arkadaşlar alıp ps 4 de oynayabilir pc ye istediklerini diyebilirler fakat günümüzde bu koşullarda ps 4 oynayamayacak birçok insan var olay sadece görüntü kalitesi fps vs. değil. Ben 1500 tl yeni bir konsola para verip her bir oyunu için pc deki fiyatına +100-150 para verip oynayacağıma pc mi güncellerim (bu fiyata güncelleme değil yeni pc toplanır bile) ve önüme bakarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cay1

    Arkadaşın biri ps 4 400 dolar siz o paraya bir ekran kartını anca alıyorsunuz demiş fakat bilmiyorum ps4 için oyun fiyatlarından haberi varmı. Her şeyi fiyata vuran arkadaşlar şuan piyasadan gidip 10 tane ps 4 oyunu alsınlar bakalım ne kadar tutuyor

    thief ps4 = 250 tl pc de 100 tl
    call of duty ghosts ps4 = 280 tl pc de 120 tl
    Ac black flag ps 4 = 250 tl pc de 80-90 tl

    örnekler genelde bunlar gibi. Tabi ki alabilecek arkadaşlar alıp ps 4 de oynayabilir pc ye istediklerini diyebilirler fakat günümüzde bu koşullarda ps 4 oynayamayacak birçok insan var olay sadece görüntü kalitesi fps vs. değil. Ben 1500 tl yeni bir konsola para verip her bir oyunu için pc deki fiyatına +100-150 para verip oynayacağıma pc mi güncellerim (bu fiyata güncelleme değil yeni pc toplanır bile) ve önüme bakarım.

    saymış olduğunuz tüm ps4 oyunları 100-120 tl civarında spot alınabiliyor.. ikinci el daha bile ucuz ama tabiki bu yine de ucuz olukları anlamına gelmiyor ..sadece korsan olmayan pc oyunları ile başa baş diyebiliriz.










  • [DHVideo=]










  • [DHVideo=]




  • mavvrick kullanıcısına yanıt
    Doğrudur öyleyse daha mantıklı olabilir. Fakat yine de bu konuda öyle çok büyük tartışmalara gerek yok ikisinin de zevki farklıdır pc nin kendine has zevkleri vardır konsolun kendine has. Onun dışında 2-3 fps yada az bi grafik farkı insanların zevkini çok da çok engellemez. Tabii ki benim görüşüm.




  • cay1 kullanıcısına yanıt
    Aynen hocam katılıyorum hepsinin yeri ve zevki farklı :) ben sadece o kadar yüksek olmadığını söylemek istedim
  • Amazondan alıp sonra da kardeş payı yapıp oyunu daha da ucuza getirebilirsin abartmayın 250tl oyunlar diye.


  • IGNyoutube
    Dark Souls 2: PS3 vs. PC Graphics Comparison
    http://www.youtube.com/watch?v=Hht46rZBscc




  • Eski konsolları atsan atamıyorsun bi dünya insan var kullanan. Tamam destek mestek yok artık size oyun çıkmayacak desinler başlarına belayı alsınlar. Eski konsolları çöpe atamadıktan sonra böyle videolara bakıp bakıp dudak büküp dururz (içinden daha fazlasını diyen varsa da bilemem ben diyorum). Eski konsolları da daha çöpe atamayacaklarına göre bu iş böyle uzar gider daha.
  • Bu konsol düşmanlığı nedir ? Hardcore oyuncu hem Konsol, hem de PC kullanır..
    Bknz; Ben PC Fan'ı olduğum halde iki sistem hakkında ne karalayıcı yorum yaparım, ne de tartışma yaratırım..
    Lütfen attığınız mesajlara dikkat edin.. Fakir Edebiyatı yapmaya gerek yok..
  • 2005-2006 dan beri konsollar oyun sektörünün gelişimini yavaşlatmaya devam ediyor. Crysis oyununda seneler önce bize sunulan yenilikleri şimdi yeni nesil adı altında yeni süper efektler diye kakalıyorlar.

    Yeni nesil diye birşey yok. Sadece tembel oyun yapımcıları var...
  • İmkanın varsa PC'de bütün ayarlar kısıkkenki hali ile PS3'ü karşılaştır bide, veya öyle karşılaştırma yapan varsa onlara da bak. PC'de herşey kapalıyken çok kötü, su falan bu ne böle bulaşık suyu mu dersin :// Tamam felaket değil ama herşey kapalıyken konsol ile karşılaştırmak lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rubisco -- 8 Nisan 2014; 23:10:23 >
  • Hiç kimse konsol savunmasın.Daha konsol yeni çıktı 30 fps muhabbetleri başladı.İlerde 720p'ye geçicek konsollar yine
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    İmkanın varsa PC'de bütün ayarlar kısıkkenki hali ile PS3'ü karşılaştır bide, veya öyle karşılaştırma yapan varsa onlara da bak. PC'de herşey kapalıyken çok kötü, su falan bu ne böle bulaşık suyu mu dersin :// Tamam felaket değil ama herşey kapalıyken konsol ile karşılaştırmak lazım.

    O oyun pek tarzım olmadığı için oynamıyorum .Ama doğrudur yüksek ayarlardaki hali ne ki düşük ayarlarda ne olsun.Tam bi eski nesil portu olmuş pcde.
  • The Witcher 3'ün Konsol ve PC Sürümünden Teknik Söylentiler


    Geçtiğimiz günlerde erteleme haberiyle bekleyenlerini bir nebze üzen aksiyon RPG oyunu The Witcher 3 için Rus menşei bir oyun sitesinden bazı teknik detaylar geldi. Bu bilgilerin onaylanmamış söylentilerden ibaret olduğunun altını çizelim.

    Gametech'e göre The Witcher 3: Wild Hunt sistemleri epey zorlayacak. Tek bir GTX780Ti, oyunu üst düzey ayarlarda ve AA açıkken oynatınca biraz zorlanabiliyormuş. Şu an yapım aşamasında olmasına rağmen tüm ayarlar açık ve 8xMSAA'ya yükseltildiğinde yapım GTX 780Ti'de 1080p ve saniyede 35-45fps oranıyla oynatıyor ki şayet MSAA seviyesi düşürüldüğünde saniyede 60 kare oranı yakalanabiliyormuş.

    Yeni nesil konsollar cephesine bakıldığında ise PlayStation 4'ün yine çözünürlük yönünde bir üstünlüğü söz konusu. Söylenti habere göre The Witcher 3: Wild Hunt, görsel olarak yeni nesil konsollarda The Witcher 2'ye benzeyecek ve PC'nin minimum grafik ayarlarında oyunu çalıştıracak: PlayStation 4'de 900p/30fps ve Xbox One'da 720p/30fps.

    Son cümle kavgada bile söylenmez




  • 
Sayfa: önceki 3738394041
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.