Şimdi Ara

Yeni Kia Sportage Alanlar ve Alacaklar (1324. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
8 Misafir (1 Mobil) - 7 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27.258
Cevap
186
Favori
2.711.530
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13221323132413251326
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba 2010-2015 kasa için yan basamak almak istiyorum. Servis 1700 lira istedi. O yüzden netten alıp kaportacıda taktırmaya karar verdim. İnternette Sportage için birçok çeşit yan basamak mevcut. Tavsiye ettiğiniz bir ürün var mı?
  • Evet arkadaşlar, hafta sonu aracımı 15 bin bakımına Gül-Al ' a götürdüm. Saolsunlar gerek danışmanlar gerekse servisdeki ustalar çok ilgililer ( Satış Kısmı Alıcı olmadığınızı anlayınca pek ilgilenmiyor ) gitmek isteyen olursa Mehmet Ali Bey çok ilgili birisi.

    Bakımı yaptırıyoruz her şey çok güzel giderken hatta elimde çayımı yudumlarken bir baktım arkadaş geldi ve ben şok Ön Fren Balataları bitmiş . Nasıl olur dedim araç daha 15 binde hangi kullanımda böyle biter, tamam eşim biraz yoğun trafikte sürüyor ama ne olursa olsun bu kadar mı dandik balatalar, gözümle gördüm 3-4 mm civarı bir balata kalmış. Hemen netten baktım 2 mm kritik seviye bende napalım servisteyken değişelim dedim, önüme koydular 400 e yakın fatura işçilik dahil sadece balatalar için. Dışarda yaptırsam 150 tl ye biter bu iş. Araç garantili diye sesimi çıkaramadım, ama bundan sonra servise gitmeden önce balatama baktıracağım, ve aynısında dışarırda değiştirmeyi düşünüyorum, servisin bunu anlayacağını pek düşünmüyorum ama siz ne dersiniz ?




  • Balata değişirse garantiye bişey olmaz bişey olmaz...

    İmparator otomotivde orjinal balatası mevcut bakılabilir...
    Birde otomatik araba çok çabuk ön fren balatası yer. Bunun için durduğunda vitesi boşa almanız balata ömrünü uzatır çünkü arabanın hep öne doğru gitme isteği vardır
  • Arkadaşlar merhabalar 2 sorum olacak

    1-2008 kia sportage dizel otomatik 2.0 crdi 4çeker moduna geçmek için 4wdlock tuşuna mı basacağız hangi hızlarda kullanmak gerekir ve otomatik ya da manuel viteste kullanmak fark eder mi?

    2-2008 kia sportage 2.0 dizel otomatik bir 112 hp bir de 140 hp modelleri var ikisi arasında yakıt tüketimi açısından ne kadar fark var yaklaşık olarak acaba?
  • cenk_99 C kullanıcısına yanıt
    1- Araçlar akıllı dört çeker sistemine sahip. Yani süerekli olarak önden çekiş ve patinaj durumunda arkalar da devreye giriyor. 4x4 modu ise arazi ve ağır kış şartında ihtiyaç olduğunda basınca aracı sürekli 4x4 haile getiriyor ama hız 40 km/s üzerine çıkınca araç yine 4x2 ye geçiyor.
    2- Benim eski aracım yüksek beygirli 2008 spo idi ve arkadaşımda da aynı model ancak ilk seri spo vardı ve özellikle aradaki HP farkı araç yüklü iken rampa vs belli oluyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: youdiditwellslowly

    1- Araçlar akıllı dört çeker sistemine sahip. Yani süerekli olarak önden çekiş ve patinaj durumunda arkalar da devreye giriyor. 4x4 modu ise arazi ve ağır kış şartında ihtiyaç olduğunda basınca aracı sürekli 4x4 haile getiriyor ama hız 40 km/s üzerine çıkınca araç yine 4x2 ye geçiyor.
    2- Benim eski aracım yüksek beygirli 2008 spo idi ve arkadaşımda da aynı model ancak ilk seri spo vardı ve özellikle aradaki HP farkı araç yüklü iken rampa vs belli oluyordu.

    Hocam selamlar,

    Bahsettiğiniz model Sportage'lere (112-140 beygir olanlara) yazılım attırıp iyi sonuç alıyorlar. % 25-30 arası beygir ve tork artışı sağlanıyor.
  • celebic kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler Sayın Celebic.
  • Teşekkkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: celebic


    quote:

    Orijinalden alıntı: youdiditwellslowly

    1- Araçlar akıllı dört çeker sistemine sahip. Yani süerekli olarak önden çekiş ve patinaj durumunda arkalar da devreye giriyor. 4x4 modu ise arazi ve ağır kış şartında ihtiyaç olduğunda basınca aracı sürekli 4x4 haile getiriyor ama hız 40 km/s üzerine çıkınca araç yine 4x2 ye geçiyor.
    2- Benim eski aracım yüksek beygirli 2008 spo idi ve arkadaşımda da aynı model ancak ilk seri spo vardı ve özellikle aradaki HP farkı araç yüklü iken rampa vs belli oluyordu.

    Hocam selamlar,

    Bahsettiğiniz model Sportage'lere (112-140 beygir olanlara) yazılım attırıp iyi sonuç alıyorlar. % 25-30 arası beygir ve tork artışı sağlanıyor.

    Peki ne kadar bir masrafı olur birebir aynısı mı oluyor yetkili servisler yapıyor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cenk_99


    quote:

    Orijinalden alıntı: celebic


    quote:

    Orijinalden alıntı: youdiditwellslowly

    1- Araçlar akıllı dört çeker sistemine sahip. Yani süerekli olarak önden çekiş ve patinaj durumunda arkalar da devreye giriyor. 4x4 modu ise arazi ve ağır kış şartında ihtiyaç olduğunda basınca aracı sürekli 4x4 haile getiriyor ama hız 40 km/s üzerine çıkınca araç yine 4x2 ye geçiyor.
    2- Benim eski aracım yüksek beygirli 2008 spo idi ve arkadaşımda da aynı model ancak ilk seri spo vardı ve özellikle aradaki HP farkı araç yüklü iken rampa vs belli oluyordu.

    Hocam selamlar,

    Bahsettiğiniz model Sportage'lere (112-140 beygir olanlara) yazılım attırıp iyi sonuç alıyorlar. % 25-30 arası beygir ve tork artışı sağlanıyor.

    Peki ne kadar bir masrafı olur birebir aynısı mı oluyor yetkili servisler yapıyor mu?

    "bire bir aynısı mı oluyor" derken neyi kastettiğinizi anlayamadım?

    Ben daha önce bir başka turbo dizel aracıma 600.-TL'ye chip tuning yaptırmıştım. Yetkili servisler bunu yapmazlar. Bu işi yapan chip tuning firmaları var ama bu herkese de yaptırılmaz. Ben Megachips'e yaptırmıştım. Siz yine de piyasadaki diğer firmaları araştırın.




  • celebic kullanıcısına yanıt
    Sayın Celebic,
    Bilgi edinmek için soruyorum. Chip tuning konusunu bir aralar araştırmıştım. Yazılım ile aracın performansını, motorundaki tolerans sınırına yaklaşacak biçimde değiştiriyorlar. Yani bu işlem sonrasında aracı biraz usturuplu kullanmak lazım gibi geliyor bana. Bazı sitelerde chip tuning sonrası motor yakanları vs okumuştum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: celebic


    quote:

    Orijinalden alıntı: cenk_99


    quote:

    Orijinalden alıntı: celebic


    quote:

    Orijinalden alıntı: youdiditwellslowly

    1- Araçlar akıllı dört çeker sistemine sahip. Yani süerekli olarak önden çekiş ve patinaj durumunda arkalar da devreye giriyor. 4x4 modu ise arazi ve ağır kış şartında ihtiyaç olduğunda basınca aracı sürekli 4x4 haile getiriyor ama hız 40 km/s üzerine çıkınca araç yine 4x2 ye geçiyor.
    2- Benim eski aracım yüksek beygirli 2008 spo idi ve arkadaşımda da aynı model ancak ilk seri spo vardı ve özellikle aradaki HP farkı araç yüklü iken rampa vs belli oluyordu.

    Hocam selamlar,

    Bahsettiğiniz model Sportage'lere (112-140 beygir olanlara) yazılım attırıp iyi sonuç alıyorlar. % 25-30 arası beygir ve tork artışı sağlanıyor.

    Peki ne kadar bir masrafı olur birebir aynısı mı oluyor yetkili servisler yapıyor mu?

    "bire bir aynısı mı oluyor" derken neyi kastettiğinizi anlayamadım?

    Ben daha önce bir başka turbo dizel aracıma 600.-TL'ye chip tuning yaptırmıştım. Yetkili servisler bunu yapmazlar. Bu işi yapan chip tuning firmaları var ama bu herkese de yaptırılmaz. Ben Megachips'e yaptırmıştım. Siz yine de piyasadaki diğer firmaları araştırın.

    Yani bir fabrika çıkışlı 2008 2.0 dizel otomatik 140 beygir sportage ile motor ve diğer teknik özellikler parçalar vs bakımından birebir mi oluyor 112 beygirliği chip tuning ile 140 yaptığımızda? fabrika çıkışlı 140 beygir ile yazılımla 140 beygire yükseltilmişi birebir aynı mı oluyor ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: youdiditwellslowly

    Sayın Celebic,
    Bilgi edinmek için soruyorum. Chip tuning konusunu bir aralar araştırmıştım. Yazılım ile aracın performansını, motorundaki tolerans sınırına yaklaşacak biçimde değiştiriyorlar. Yani bu işlem sonrasında aracı biraz usturuplu kullanmak lazım gibi geliyor bana. Bazı sitelerde chip tuning sonrası motor yakanları vs okumuştum.

    Değerli dostum, chip tuning kısaca aracın beynindeki yazılımı değiştirerek yakıt hava karışımını daha fazla güç elde etmek amacıyla değiştirmektir.



    Bilindigi üzere üreticiler belirli emisyonlara uymak zorundadır. Üreticiler emisyonu kısınca performanstan ödün vermek zorunda kalıyorlar. Chip tuning ile emisyondan vazgeçiliyor yani hava kirliliği oluşuyor ama performans artıyor.



    Motora ve arabaya hiç bir zararı yok. Ancak bu işi ehil ellere yaptırmak lazım.



    Şöyle bir zararı olabilir. Rakamı atıyorum; motoru 750.000 km kullanacaksınız chip tuning ile 700 bin km kullanıyorsunuz. Kullanırken özel bir şeye dikkat etmeniz gerekmiyor.



    Chip tuning çevremizde sanıldığından fazla sayıda yapılmaktadır. Avrupa'da bu sayı hayli daha fazladır.



    € 150-200 euro fazla vererek aracınızın performansını %25-30 artırabilmek çok mantıklı.



    Bu uygulama sadece turbo motorlu araçlarda mümkün olmakla birlikte atmosferik basınçlı motorlara da uygulanabilmektedir. Ancak atmosferik motorlu araçlarda atılan taş ürküttüğünüz kurbağaya değmez. Pek fark yaratmaz. Sportage için araştırdığımda 7-8 beygir artış olduğunu öğrendim ama bu artışı yolda hissetmek pek mümkün değil.



    Uygulamayı yaptıracak kişinin isteği üzerine hem performans artırılabilir hem de yakıt tasarrufu sağlanabilir. Bu konuda soracağınız başka şeyler varsa bilgim dahilinde yardımcı olmaya çalışırım. Selamlar.




  • cenk_99 C kullanıcısına yanıt
    Sorunuza önceki yorumumla cevap verdiğimi düşünüyorum. Yine de soracağınız bir şey varsa buyrun.

    Ekleme: Araca sonradan takılan bir parça vs yok sadece beyindeki yazılımla oynanıyor. Dilerseniz orjinal yazılım bu işi yapan kişi tarafından kaydediliyor ve istenirse sonradan bu yazılım aracınıza geri yükleniyor. Garanti kapsamında servise gidildiğinde bakım esnasında servisin bunu anlaması mümkün değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi celebic -- 11 Ocak 2017; 22:32:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: celebic

    Sorunuza önceki yorumumla cevap verdiğimi düşünüyorum. Yine de soracağınız bir şey varsa buyrun.

    Ekleme: Araca sonradan takılan bir parça vs yok sadece beyindeki yazılımla oynanıyor. Dilerseniz orjinal yazılım bu işi yapan kişi tarafından kaydediliyor ve istenirse sonradan bu yazılım aracınıza geri yükleniyor. Garanti kapsamında servise gidildiğinde bakım esnasında servisin bunu anlaması mümkün değil.

    teşekkürler
  • celebic kullanıcısına yanıt
    Cengiz Bey,
    Cevabınız için teşekkürler. Benim okuduğum yorum ve yazılarda motor yakma vs haberleri boldu. Bu durumda sanırım aracı fazla zorlamaları ile ilgili diye düşünüyorum. Chip tuning sonrası emisyon artması, mesela eksoz muayenesinde sorun olmuyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: youdiditwellslowly

    Cengiz Bey,
    Cevabınız için teşekkürler. Benim okuduğum yorum ve yazılarda motor yakma vs haberleri boldu. Bu durumda sanırım aracı fazla zorlamaları ile ilgili diye düşünüyorum. Chip tuning sonrası emisyon artması, mesela eksoz muayenesinde sorun olmuyor mu?

    Ben arabayı aldıktan 1.500 km sonra chip tuning yaptırdım. Satana kadar 35.000 km yaptım. Bu sürede 2 ya da 3 kere servis bakımına girdim. Ne sorun yaşadım, ne de servis bir şey anladı.

    Chip tuningin arabayı zorlaması diye bir şey mümkün değil tamamen sallama bir haber çünkü chip tuning zaten arabanın, motorun sahip olduğu bir güç. Bu işlem motorun sahip olduğu ama kısıtlandırılmış gücünü açığa çıkarıyor. Bazı chip tuning firmaları ki bunlardan biri arkadaşım müşterilerine özel araçlar yaptırıyor. Örneğin 500 ile 1.000 beygirlik özel araçlar yaptırıyorlar. Bakın o zaman aracı bu yüksek güçten dolayı korunması gerekir ama bizim kullandığımız standart arabalarda 25 - 30 beygir artışı arabaya hiç bir şey yapmaz.

    Sadece ve sadece DSG ve EDC tip yarı otomatik şanzımanların kaldıracağı tork sınırı vardır, bunları aşmamaya gayret edilse yeter. Bu tip araçlara chip tuning yapılacaksa şanzımanın tork kaldırma sınırı öğrenilmeli buna dikkat edilmelidir. Araçta fazla tork olması demek illa ki araca zarar vermez. Araca tork zorlaması ancak direkisyonu tam kırdığınızda dip gaz yaparsanız direksiyon mil ve sistemine fazla tork yükü biner. Belki o zaman sıkıntı olabilir ama normal şekilde senin, benim gibi kullanıcılar aracın sahip olduğu % 25-30 fazla tork+beygir gücüyle arabaya zarar veremez.

    Daha önce dediğim gibi bu işi ehil kişilere, bilindik kişilere yaptırmak lazım. Bu işi merdiven altı usullerle yapanların durumu hemen anlaşılıyor. İşlemden sonra araç siyah hemen duman atmaya başlıyor. Siyah duman atıyorsa bil ki o iş olmamış. Arabayı satarken benim egsoz çıkışı pırıl pırıldı.

    Egsoz muyanesine takılıyor mu bilemiyorum çünkü arabayı 3 sene dolmadan yani egsoz muayenesine girmeden satmıştım, araştırmak lazım.

    Şu anda şirket aracı kullanıyorum, eğer kendime araba alacak olursam aldığım gün hiç düşünmeden chip tuning yaptırırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi celebic -- 13 Ocak 2017; 10:20:7 >




  • celebic kullanıcısına yanıt
    Uzman cevabı için teşekkürler Cengiz Bey.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: youdiditwellslowly

    Uzman cevabı için teşekkürler Cengiz Bey.

    Yok hocam estağfurullah. Uzmanlık değil, işlerin içine girince bir şeyler öğrendim. Selamlar.
  • Yeni Kia Sportage Alanlar ve Alacaklar bu videoyu da izlemeleri gerek

    Abi detaylı anlatmış sanki. Karşılaştırma güzel.


    https://www.youtube.com/watch?v=T-K3VQeTQsY



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alonzo_35 -- 19 Ocak 2017; 14:24:55 >
  • 
Sayfa: önceki 13221323132413251326
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.