Şimdi Ara

Yeni Kia Sportage Alanlar ve Alacaklar (1319. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
27.257
Cevap
186
Favori
2.711.734
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13171318131913201321
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • YozgatLee0666 kullanıcısına yanıt
    teşekkürler..
  • 2015 premium sportage aracımda stop edip araçtan indiğimde özellikle aracın arka tarafındaki tekerleklerin orada bir pilastik kablo yakarsınız kokusu olur ya aynı öyle bir yanık kokusu geliyor araç daha 2000 km de ayrıca aracı stop ettiğimde aracın alt kısmında çatır çutur bir sesler geliyor araç soğuduğunda o seslerde gidiyor. Araçta lpg yok. sizce neden olabilir teşekürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi spo34 -- 12 Ekim 2016; 20:33:45 >
  • Çatır çıtır sesler çok sıcak olan egsoz borularının soğumasından gelir. Her araçta olur az çok.
    Koku da egsoz sisteminden gelir. Susturucu ve boruların üzerindeki kaplama veya boya yanmaktadır. Yeni araçta normaldir. Zamanla gidecektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://forum.donanimhaber.com/m_121126770/tm.htm Aracıma led taktırdım linkidir
  • viztay kullanıcısına yanıt
    GT line Exlusive için hafta sonu test sürüşü yapmayı düşünüyorum. Uzun süredir kullanan biri olarak şunu sormak istiyorum. Şehir içi değilde , şehir dışı kullanımında yakıt tüketiminiz nedir acaba, bir GDI motora göre çok fazla kick down yapmıyordur diye düşünüyorum Turbodan dolayı. Bu konuda görüşlerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum. Tiguan her zaman aklımın kenarında çünkü Turbolu bir motor ve şehir dışı yakıtı çok iyi, bu araba 4*4 olduğundan dolayı daha atak bir araba olmasını bekliyorum. Güzel bir yorumunuz bekliyorum, şimdiden teşekkürler.
  • o lpgler 2-3 sene sonra tatlı tatlı tırmalamaya başlar her yerini arabanın... başa alınacak bela değil tüp denen zımbırtı. bu arabanın sıkıntısı tork dağılımının berbat olması. düşük devirden itibaren sabit tork vermeye başlasa bir nebze iyileşecek. bir de eski tip şanzımanla bir araya gelince facia bir kore arabası oluyor klasik olarak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thythy -- 20 Ekim 2016; 23:53:59 >
  • thythy T kullanıcısına yanıt
    Tork dağılımı konusunda dediğinize katılıyorum. Yüksek devirde olduğu sürece basmak gerekiyor bizim ülkemizde ise çoğu kişi devirlenen motor sesini sevmez.

    Lpg konusunda katılmıyorum çünkü 350 bin kmde Brc Ldi sistemli ve bir fiil 100 bini geçmiş Lpgli GDİ motor var :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • thythy T kullanıcısına yanıt
    YozgatLee0666 kullanıcısına yanıt
    Doğru ancak; buna 2-3 sene demeyelim de "100bin km'yi geçtikten sonra" ki o da iyimserlikle. Eski tip sıralı sistem için bunun rahatlıkla söyelebilirim. Çünkü, ben bunu en iyi şekilde yaşadım. IX35, CRV ve de Spo sayfasında bunlardan çok bahsetmiştim. Hatta bir kaç forumdaş ile birlikte bazı LPG firma sahipleriyle, zaman zaman sert ifadelere varan tartışmalar olmuştu. LPG'li araç; lpg kullandığı esnada mesela aracı, 130-140 km/s'in üzerinde ve/veya yüksek devirde kullandığınız zaman, aracın motoruna daha da fazla zarar veriyorsunuz. Bu husus, yeni karma sistemlerde ise araç, ara sıra benzin de kullandığı için, motorun LPG kaynaklı zarar görme süresi nispeten daha uzatabilir. Sorun her zaman yazıldığı gibi, özellikle LPG kaynaklı ısınma, benzinde olan katkıların bir çoğunun LPG'de olmaması (ki bu katkılar da olabilir belki ama o zaman da, LPG'nin fiyatı artar-bu konuda yabancı sitelerde epey bir yazı okumuştum). Her zaman yazıldığı gibi ben de katılıyorum yani, yılda 10bin km yapmak, LPG'li aracı ekonomik gösterebilir, doğrudur. Özellikle TR'deki firmalar sormak gerekir, yurtdışındaki gibi LPG'ye uygun model niçin bizde yok? (LPG'ye uygun derken motorunda kısmen tadilat yapılmış demek istedim). Sonuç olarak LPG tamamen tercih meselesidir. Amacım burada kimseyi eleştirmek değil, sadece LPG konusunda ayrıntılı düşünülüp karar verilmesi gerekliliğini özellikle forumlardaki genç arkadaşlara hatırlatmaktır.




  • Tork dağılımı berbat diye bir şey yok.Bu araba atmosferik motorlu bir araç turbo yok be 165 torku var.Dusuk devirden itibaren tork vermeye başlasa motorda başka bir şeylerin yanması lazım çok cahilce bir yorum olmuş.Atmosferik motorda zaten 1.6 motorlar içinde maks tork 165 o da gdi motor zaten onuda 4800 devirde veriyor yani başka bir şansı yok zaten atmosferik motorlu oldugu icin .Ayrıca eski tip şanzıman demissiniz ama tork konvertör olarak sınıfında hiz,kararlilik,akicilik olarak ust seviyelere oynar bütün suvları test etmiş eski dsg yeti sahibi olarak yazıyorum bunu spo babamın arabası yani uzun sure kullndik araçları biliyoruz.Cok yanlış bilgiler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karma sistemler GDİ için daha zararlı. 80-100 bin km sonra subap oturtur. karma sistemlerdeki benzin püskürtmesi motoru korumak için değil ısınan enjektörleri soğutmak için püskürtme yapılır. Direk enjeksiyonlu motorun ilacı Sıvı sistemdir. Sıvı sistemde gaz aşırı soğuk şekilde motora girdiği için karma sistemin ısıtılıp gaz fazına dönüştürülüp motora girmesinden ciddi derece daha soğuktur. Sıvı sistemde performans artmasıda bu yüzdendir. Benzinden daha soğuk şekilde gaz fazında yanan bir yakıt.
    Birde 130-140 km değil ordaki devir çevirmenize göre motor yüke biner. Bu da ısınmayı arttırır.Yani düz vites araçlarda 3700-4000 devir arasında otomatik için 3000-3100 devire gelir. Burda bir terslik var :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • YozgatLee0666 kullanıcısına yanıt
    130-140, rakam önemli değil, demek istediğim mesela, aracı 130-140'ı tutturmak için yokuş yukarı yüksek devirde sıkıştırmak anlamında. Benzer şekilde yine örneğin 4x4 aracı arazide zorlamak, derin karda zorlamak vb anlamında.
    Benim LPG için söyleyeceğim, yanma sonucu çıkarttığı ısının yüksek olması. Benzin de bile yanma sonucu oluşan ısıyı azaltmaya yönelik katkı vs var.
    Ben LPG'den çok çektiğim için paylaşmak istedim. Bu nedenle son iki 4x4'üm dizel oldu.
    Tercih kullanıcıların tabiki.
    Son bir hatırlatma (sietlerde sıklıkla paylaışılır):
    Mesela kabaca; bir araç için, aynı miktar benzin, LPG ve dizeli karşılaştırısak, 100lt benzin yaktıysa, 130-140 lt LPG, 60-70 lt dizel yakar diyebiliriz (yanma verimi farkı).
    Ama hepsinden öte; dünyanın en pahalı yakıtını kullanmasak da, bunları tartışmasak derim.
  • Keşke dünyanın en pahalı akaryakıt fiyatları bizim ülkemizde olmasa ama yapacak bişey yok. Benim gibi yılda +30 bin km binen adam için benzinde Sportage a binmek direk incir üretim tesisleri kurmak demek :) Ha birde diğer not sıvı sistemde 10 Lt benzin yakan 10 Lt Lpg yakar. 100 Lt benzin yakan araba 100 lt gaz yakar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • merhaba , bir sorum olacaktı arkadaşlar 2014 concept plus sahibiyim aracı sabah çalıştırdığımda lastik basınç uyarı ışığı yandı basınçları 34 yapmamam rağmen hala sönmedi yardımcı olursanız sevinirim teşekkür ederim.
  • Yedek lastiği de şişirin hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ULUKAR Otomotiv uygun fiyat veriyor 0 arac icin bu aralar gercekten bi ziyaret etmekte fayda var.

    http://www.vasitam.com/ulukar-kiadan-kampanya-sportage-concept-plus-88-750-tl+681.html

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YozgatLee0666

    Keşke dünyanın en pahalı akaryakıt fiyatları bizim ülkemizde olmasa ama yapacak bişey yok. Benim gibi yılda +30 bin km binen adam için benzinde Sportage a binmek direk incir üretim tesisleri kurmak demek :) Ha birde diğer not sıvı sistemde 10 Lt benzin yakan 10 Lt Lpg yakar. 100 Lt benzin yakan araba 100 lt gaz yakar.

    bende yılda 20bin yapan biriyim, yenı sportage showroom da gordum ınceledım gercekten tam bana gore, kokpit direksiyon hersey cok ıyı, ancak yakıt tuketımı malum, keşke 1.6 dizel üretseler kesınlıkle nissan q.q 'ın elınden alır piyasa birinciliğini, sportage alıp lpg taktırsak uzun vaade de motora zarar verir diye endıse edıyorum.
  • jackhammer kullanıcısına yanıt
    Birşey olmaz 10 yıl kullansanız 200 bin eder. Bu kmdede normal kullanıcının elinde birşey olmaz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YozgatLee0666

    Birşey olmaz 10 yıl kullansanız 200 bin eder. Bu kmdede normal kullanıcının elinde birşey olmaz

    Hocam lpg çok tavsiye etmiyorlar ama

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • jackhammer kullanıcısına yanıt
    Çünkü geçmişte sorun montajdan yada Lpg kitinden dolayı sorun yaşamış teknik konularını bilmeyenler tavsiye etmez.

    10400 km olmuş Lpgde kullanalı yani 2.5 ayda kitin parasını amorti etmişim :) Ben Lpg uzmanı olarak. Şunu derim Lpg olmayacak sağlıklı şekilde yürümeyecek araba yok. Sadece Fsi motorların yüksek basınç benzin pompası yağ ile çalışır. Buna bi sıvı olmaz. Manifold delinirsede direkt enjeksiyonlu özelliği gider vs vs... Sportage alıp sıvı Lpg taktırsanız. %55-60 tasarruf ederseniz. %5-10 performans artar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jackhammer


    quote:

    Orijinalden alıntı: YozgatLee0666

    Birşey olmaz 10 yıl kullansanız 200 bin eder. Bu kmdede normal kullanıcının elinde birşey olmaz

    Hocam lpg çok tavsiye etmiyorlar ama

    Benim 2014 aracım.. 2015 nisanda aldım aracı ve şuan 37 binde.. İlk aldığım günden itibaren lpg takılı.. Hiçbir sıkıntı çıkmadı.. Çıkmaz da inşallah..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 13171318131913201321
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.