Şimdi Ara

Yeni Honda Civic Vites Oranları Arayanlar BURAYAAA

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
5.779
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • evet arkadaşlar geçen gün başka bir başlık altında dönen honda civic 1.6 vites oranlarını sizin için (evet sadece sizin için)Honda Türkiye A.Ş den ögrenmiş bulunmaktayım

    Meraktan çatlayın emi

    şaka lan şaka söylüyorum küfretmeyin hemen

    otomatik vites için vites oranları

    1. Vites 2.666
    2. Vites 1.534
    3. Vites 1.066
    4. Vites 0.756
    5. Vites 0.550
    Son Dişli Oranı:4.437


    Manuel vites için vites oranları

    1. Vites 3.142
    2. Vites 1.869
    3. Vites 1.235
    4. Vites 0.948
    5. Vites 0.727
    Son Dişli Oranı:4.750

    Bu oranlara göre otomatik vitesli bir civic 205/55/16 lastikle 6800 devirde son hız olarak 331.731 km yi , manuel vites ise aynı lastik ve devirde son son hız olarak 234.428 km yi görür

    HER ŞEY FORUM İÇİN








  • 331 km mi

    şu yaptığın hesAbı yazsana bi de.
  • otm vitesin oranları çok uzun tahmini hesabıma göre 3. viteste 180 km yapiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SAİM. -- 23 Ocak 2009; 15:16:08 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: EIRP

    331 km mi

    şu yaptığın hesAbı yazsana bi de.

    bana degil O.B.K ya sor istersen

    http://forum.donanimhaber.com/m_24360203/tm.htm

    edit: ekleme

    ya şimdi boşver adamın işi gücü vardır. al sana başka bir site ordan bak kaçıncı viteste kaç devirde kaç lastikle ne yapar

    http://www.fatboyraceworks.com/gears/

    bir edit daha:bir ek bilgi daha

    oradaki hız mile cisinden hesaplanır, 1 mile=1,609 km olduğunu bilirsin, değilmi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alikum -- 23 Ocak 2009; 15:48:26 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: warrior sako

    otm vitesin oranları çok uzun tahmini hesabıma göre 3. viteste 180 km yapiyor

    177 de kesiciye giriyo
  • yeni honda civic 1.6 manuel maksimum hız 197km/s, otomatik maksimum hız 192km/s
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alikum


    quote:

    Orjinalden alıntı: warrior sako

    otm vitesin oranları çok uzun tahmini hesabıma göre 3. viteste 180 km yapiyor

    177 de kesiciye giriyo


    peki top speed kaç
  • burdaki amaç aracın hangi viteste hangi devirde ne yapabilecegini hesaplamaktır. ordaki son hızlar tabiki ulaşılabilir hızlar değildir. ayrıca fabrika verilerine göre son hız geçerli değildir. herkez bilirki fabrikalar bazı riskleri minimize etmek için o hızları açıklar. yoksa dolaşin bakım bakalım internette kaç yapanlar var. vereceginiz cevabı duyar gibiyim...ibre sapması diceksiniz değilmi 40 km/h lik bir ibre yanılması o da güzel

    ayrıca o dediğiniz 197 km lik hızı 4. viteste yaptım, yol yetmedi neyazıkkı fazlasına
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alikum

    burdaki amaç aracın hangi viteste hangi devirde ne yapabilecegini hesaplamaktır. ordaki son hızlar tabiki ulaşılabilir hızlar değildir. ayrıca fabrika verilerine göre son hız geçerli değildir. herkez bilirki fabrikalar bazı riskleri minimize etmek için o hızları açıklar. yoksa dolaşin bakım bakalım internette kaç yapanlar var. vereceginiz cevabı duyar gibiyim...ibre sapması diceksiniz değilmi 40 km/h lik bir ibre yanılması o da güzel

    ayrıca o dediğiniz 197 km lik hızı 4. viteste yaptım, yol yetmedi neyazıkkı fazlasına



    bunu daha öncede yazdım ve daha iyi anlaşılsın diye tekrar yazıyorum, o otomobili icat eden mühendis aptal bizler akıllıyız yani, ömrünü bu işe adamış mühendisin yaptığı araç 250km/s hız yapacak ama fabrika değerini 200km/s yazacak manyakmı bu adam..

    bir otomobili boştayken rampa aşağı salsanız otomobil belkide orda bile 100km/s hıza çıkabilir, ama fabrika değeri hesaplanırken, bunun içine rampa gibi unsurlar katılmaz, öyle olsaydı hafif eğimli bir yolda mühendisde yüksek hızlara ulaşır o değeri yazardı ama mühendis dümdüz bir zeminde motorun üzerinde taşıdığı kütleyle beraber çıkacağı maksimum hız hesaplar..

    bunu en basit şekilde şöylede açıklayabilir, sırtınızda bir yükle dümdüz bir zemindemi yoksa yokuş aşağımı daha hızlı koşarsınız..




  • @volkan_kolay

    son hız hesaplanırken aracın sadece motorunun veya şansımanının bu hızları destekleyip desteklemeyecegi düşünülmez.

    bir aracın son hızı hesaplanırken göz önünde bulundurulan faktörlerin bazıları...

    aracın son hızda durabilme kabiliyeti
    son hızda izin verilen max yük ile giderken araç üzerine etki eden kuvetlerin araç aerodinamiği üzerinde yaptığı etkiler
    yine son hızda max yük ile giderken aracın yürüyen aksamı üzerine etki eden kuvvetler ve aracın buna dayanabilme kabiliyeti

    vs.vs

    yani aracın son hızı hesaplanırken sadece motor, şanzıman bakılmaz. evet bunlarda son hıza etki eden çok önemli faktörlerdir. ama yeterli değildir.

    daha öncede yazdım, fabrika bu son hızları açıklarken risk değerlendirmesi yapar ve derki "arkadaş benim aracımı max izin verilen yük ve hızdan fazla değerlerde kullanırsan ben buna KEFİL OLMAM". bu yüzden fabrika verileri teknik olarak yapılacak en yüksek hızlar değil, güvenli bir şekilde yapılabilecek en yüksek hızlardır.

    misal, siz son hızı 192 Km/s olarak açıklanan otomatik bir civic ile b hızdan daha hızlı bir şekilde giderken başınıza gelebilecek herhangi bir kazadan dolayı Honda Türkiye A.Ş yi hiçbir şekilde sorumlu tutamazsınız. mahkemede alacagınız cevap "biz müşterilerimize 192km/s lik bir hız belirttik, bu hızın üzerinde aracımızdan sorumlu değiliz" der. bütün bakımları tam ve zamanında yapılmış bir araç ile 150 ile giderken herhangi teknik bir arızadan dolayı başınıza gelebilecek bir kaza da firmaya tazminat davası açabilirsiniz ama 193 ile giderken haksız pozisyonda olursunuz.

    buradan da anladıgın kadarıyla o hesapları yapan mühendisler bizden aptal değili, tam tersine bizden çok daha akıllılar ve risk almıyorlar.

    son olarak otomatik vites civic için açıklanan son hız 192 iken manuel için açıklanan son hız neden 197 diye sormak istiyorum. bunun cevabı ne biliyormusun, otomatik civic 1217 kg iken manuel civic 1193 kg dır aradaki yaklaşık 24 kg lık fark da yukarıda yazdıgım hesapların tamamen değişip 192 km lik bir sonuç çıkmasını saglar

    yoksa civic kıçını yırtsa 331 km ye çıkamaz, çıkması için motoru değiştirmeniz gerekir ki, değiştirsen bile o hızlarda 100 mt bile düz gidemez. zaten gidebilecegine inansaydım 331 rakamının yanınakoymazdım, hemde 5 tane

    edit:ekbilgi

    bunu en basit şekilde şöylede açıklayabilir, sırtınızda bir yükle dümdüz bir zemindemi yoksa yokuş aşağımı daha hızlı koşarsınız.. diye sormuşsunya. çok güzel bu örnege göre açıklamak isterim dediklerimi

    doktor size diyorki, 30 kg yük ile düz yolda 20 km hızla koşarsan sorun yaşamazsın ama 25 ile koşarsan, ya kalp krizi geçirirsin yada eklem yerlerine binen yük artar sakatlık geçirirsin. sonra 25 ile koşup ölünce mahkemede doktor derki" ben ona söylemiştim koşma okadar hızlı diye ama ecel çagırdı heralde"

    kapiş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alikum -- 23 Ocak 2009; 16:41:17 >




  • Bu hondanın otomatik vitesleri sağlam kullanışlı iyi hoş da...


    Yau arkadaş 2. vitesi 115 gibi bitiriyorum. 3'e takılıyorum araba isteksizleşiyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jeandan Type-R

    Bu hondanın otomatik vitesleri sağlam kullanışlı iyi hoş da...


    Yau arkadaş 2. vitesi 115 gibi bitiriyorum. 3'e takılıyorum araba isteksizleşiyor


    e 3 de 2 gibi değil tabiki, 2 de şahlanıyo araba ama 3 de de fena diil, hatta fenayı da geç gayet iyi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alikum


    quote:

    Orjinalden alıntı: jeandan Type-R

    Bu hondanın otomatik vitesleri sağlam kullanışlı iyi hoş da...


    Yau arkadaş 2. vitesi 115 gibi bitiriyorum. 3'e takılıyorum araba isteksizleşiyor


    e 3 de 2 gibi değil tabiki, 2 de şahlanıyo araba ama 3 de de fena diil, hatta fenayı da geç gayet iyi.


    Ama bendeki 4 ileri
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jeandan Type-R


    quote:

    Orjinalden alıntı: alikum


    quote:

    Orjinalden alıntı: jeandan Type-R

    Bu hondanın otomatik vitesleri sağlam kullanışlı iyi hoş da...


    Yau arkadaş 2. vitesi 115 gibi bitiriyorum. 3'e takılıyorum araba isteksizleşiyor


    e 3 de 2 gibi değil tabiki, 2 de şahlanıyo araba ama 3 de de fena diil, hatta fenayı da geç gayet iyi.


    Ama bendeki 4 ileri


    seninkisi 91-96 model galiba, değilmi?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alikum


    quote:

    Orjinalden alıntı: jeandan Type-R


    quote:

    Orjinalden alıntı: alikum


    quote:

    Orjinalden alıntı: jeandan Type-R

    Bu hondanın otomatik vitesleri sağlam kullanışlı iyi hoş da...


    Yau arkadaş 2. vitesi 115 gibi bitiriyorum. 3'e takılıyorum araba isteksizleşiyor


    e 3 de 2 gibi değil tabiki, 2 de şahlanıyo araba ama 3 de de fena diil, hatta fenayı da geç gayet iyi.


    Ama bendeki 4 ileri


    seninkisi 91-96 model galiba, değilmi?


    yok 2004 ep




  • çok kez baktım gerci tam rakamları hatırlamıyorum ama civicin otomatik viteslisinin en sevdigim yanı düşük devirli kullanımda yuksek hız yapması

    alfa 147 le karsılastırırsak 2 side 5. viteste civic 3k devirde 150 -160 arası yaparken alfa 3k devirde 120 falan anca yapıyo

    bu dusuk devirde yuksek hızda bence konforu arttıran birşey cunku ses olmuyo motorda sarsıntısız ve sessiz gidiyorsunuz ama diger araba orneginde araç 140 ta feci derecede bagırıyo ve rahatsız ediyo..

    alfacılar çömmesin buraya bu 2 araçta yakın dostlarımda var cok kez çok km yaptım ve alfanın olayını bi dezavantaj olarak solemiyorum sadece sesi rahatsız ediyo okadar
  • tam rakamları bunlar arkadaşım, honda turkiyeye sordum 3 gün sonra mail attılar sagolsunlar. zaten bu oranlarla hesaplarsan 5. vites 3000 devirde 147 yapıyor olarak çıkıyor, ki gerçek hayatta da 3000 deviri birazcık geçerken (3100 devir yok bile) 150 basıyor. bu yanını sevıyorum zaten bu aracın uzun yolda 130 larda felan 2500 cıvarı cevırıyor ki, büyük konfor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alikum

    tam rakamları bunlar arkadaşım, honda turkiyeye sordum 3 gün sonra mail attılar sagolsunlar. zaten bu oranlarla hesaplarsan 5. vites 3000 devirde 147 yapıyor olarak çıkıyor, ki gerçek hayatta da 3000 deviri birazcık geçerken (3100 devir yok bile) 150 basıyor. bu yanını sevıyorum zaten bu aracın uzun yolda 130 larda felan 2500 cıvarı cevırıyor ki, büyük konfor


    aynen katılıyorum kardeş verdigin rakamları bizzat çok denemişligim var sagdece artık deneyemiyorum rakamlardan emin degildim ama dogru hatırlıyormusum..

    inanılmaz bir konfor veriyor bu özelligi hatta araca binen cok kişinin ben dahil söyledigi şey eger lastik sesini biraz daha az alsa mercedes konforunda 150 ile gidiyorsun araçta çök hoş bir duygu bu civic gibi bir araba için..




  • quote:



    Orjinalden alıntı: alikum




    son hız konusundaki en önemli unsurlardan biride motorun+şanzımanın+yürüyen aksamların vs.. yıpranma derecesidir, buna görede son hız limiti belli edilir ve bir marka eğer o hızlarda güvenliği düşünseydi ozaman euroncap testlerine göz at istersen hani 5 yıldız aldım diye yollarda gezen araçlar varya işte onlar o 5 yıldızı 65km/s hızla yapılan çarpışma testinden alıyor, maksimum 200km/s yapan bir otomobilin 65km/s hızla testte girmesi bu anlattıklarından sonra mantıklı bişeymi, eğer durum bahsettiğin gibi olsa ozaman markalar 65km/s hızla değil 120km/s hızla 5 yıldız alacak otomobiller üretirdi vede güvenlik sınırı olarak 200km/s koyardı, mantıklı olan budur..

    quote:

    "arkadaş benim aracımı max izin verilen yük ve hızdan fazla değerlerde kullanırsan ben buna KEFİL OLMAM".


    ben sana başka bişeyden bahsedeyim ozaman, fabrika değeri olarak yazarki bu araç 100km hızla 35 metrede duruyor, sende gittin hafif eğimli bir yerde frene bastın ve araban 40 metrede durdu, nolur..?? ne demiştim eğimli bir yoldaaa.. fabrika hız sınırının üzerine rahatlıkla çıkarsınız dedim, frenlemede öyledir, sen aracın fren testini gider yokuş yukarı yaparsın 35 metre olan fabrika değeri yerine sen 33 metrede dururdun, teri şekilde de yokuş aşağı fren yaparsın bu kez 35 metre olan fabrika değerini 38 metre olarak bulursun..

    allah korusun gider 120km/s ile gider çarparsın bi yere sakat kalırsın gidersin markaya dersin ulan hani bu araba 5 yıldızdı, ozamanda senin tezine ve mantığına görede marka derki ben bu aracı 65km/s hızda güvenli yaptım sen 120 ile çarptıysan banane ya ben buna kefil olmam der..


    quote:

    misal, siz son hızı 192 Km/s olarak açıklanan otomatik bir civic ile b hızdan daha hızlı bir şekilde giderken başınıza gelebilecek herhangi bir kazadan dolayı Honda Türkiye A.Ş yi hiçbir şekilde sorumlu tutamazsınız. mahkemede alacagınız cevap "biz müşterilerimize 192km/s lik bir hız belirttik, bu hızın üzerinde aracımızdan sorumlu değiliz" der.


    zaten otomobillerde hız limitörü var, bak maksimum 250km/s yapan jaguar XFR hız limitörü alındır aynı araç saatte 363km/s hız yaptı, fakat aynı araç bugün euroncap testine girsin 65km/s hızla oda çok rahat 5 yıldız alacaktır, 363km/s güvensizde, 250km/s bu araç için güvenlimi sanıyorsun, senin bahsettiğin gibi yok efendim ben hız sınırım belli bunun dışında sorumlu değilim vs.. dese ve sen o araçla 250'de olmasın 200 ile kaza et bak bakalım noluyor sana, yani markalar yüksek hızlarda güvemliğe çok önem verseydi dediğim gibi ortalıkta 65km/s hızla 5 yıldız almış değil 120km/s hızla 5 yıldız almış otomobiller dolaşırdı..

    evet hız sınırı belirlenirken güvenlikte göz önünde bulunduruluyor aksini iddia etmiyorum zaten ama anlatmak istediğim olay şudur, sırtında bir kütle var dümdüz bir zemindemi yoksa, yokuş aşağımı daha hızlı koşarsın, yada bir otomobil al önce dümdüz bir zeminde sonrada hafif yokuş olan bir zeminde 0-100km testi yap bakalım hangisinde 100km hıza daha çabuk çıkacaksın..

    fabrika değerinden çok daha hızlı gittiğimiz bir otomobili fabrika değerinden daha hızlıda 100km hıza çıkarabiliriz ozaman, aynen dediğim gibi hafif bir yokuş fabrika değeri 10 saniye biz 9 saniye elde ederiz oleyyyy... bu mühendisler amma aptal ya bile deriz..

    bazen dergilerde 0-160-0 testleri olur istersen o testlere bir dikkat et bu testleri yaparken seçilen mekan uzun geniş ve düz hava alanı zeminleridir, neden..? çünkü bir otomobilin böyle testini yapmak için ve gerçek potansiyelini görmek için bunun gibi yerlere ihtiyaç vardır, çünkü bir otomobilin gerçek hızlanma değerlerini ancak böyle bir yerde öğrenebilirsiniz..

    son olarak kendi tecrübemi paylaşmak istiyorum, bir yol var bildiğim düz bir yol, hatta iki ve genelde değişik araçlar kullanırken bu yollar boşsa eğer orda hız yaparım vede fabrika değerlerinin çok üstüne çıkarım, fakat bu düz yolun öncesinde çok hafif bir yokuş var, yokuşta gazı kapatıyorum artık allah ne verdiyse ve zaten yokuşta çok hızlanan araç düzlüğe geldiği zaman şahlanıyor ama yokuş olmayan düz yolda aynı araçla aynı değeri bulamıyorum, bunu tecrübesini bizzat yaşadım..




  • doğrudur.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.