Şimdi Ara

Yeni honda civic suspansiyon sistemi ve on duzen

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
15.995
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    2007 premium civic sahibiyim su anda aracim 39000 km'de. Genel olarak memnun olmakla birlikte aracla ilgili bazi goruslerimi paylasmak ve sizlerden fikir almak istiyorum.

    Gecen sene, tumsek veya kasis gibi yerlerden gecerken sag on taraftan iki metalin birbirine temasi sonucunda ciktigi hissini veren bir ses geliyordu. Bu durum duzgun yollarda hic ortaya cikmiyordu. Servise gittigimde sorunun on taraftaki sag alt salincagin gevsemesinden kaynaklandigi soylendi ve garanti kapsaminda parca degisimi yapildi. Servisteki ustaya bu durumun sebebi hakkinda gorusunu sordugumda, boyle bir arizayla ilk defa karsilastigini soyledi. Gercekten de parca degistirildikten sonra bu sorun tamamen ortadan kalkti.

    Arabada 4 kisi oldugu ve bagaj da dolu oldugu zamanlarda tumsek, kasis ve asfalt baglanti noktalarindan gecerken amortisorlerin tam kapanarak vurdugunu ve aracin fazla yaylandigini gozlemliyorum. Basta bu sorunun benim arabama has bir durum oldugu suphesindeydim. Fakat baska arabalarda da benzer durum oldugunu duydum. Servise sordugumda ise tum araclarin boyle oldugu cevabini aldim, yasadigim olayin arabanin karakterine aykiri olmadigini ogrendim. Fakat bu cevabi almis olmak sadece benim aracimin digerlerinden farkli olmadigi sonucunu doguruyordu. Bana kalirsa yeni civic'in suspansiyon yapisi Turkiye yollari icin fazla iyimser. Bir japon otomobili olmasi sebebiyle cok daha ideal sartlar gozonunde bulundurularak dizayn edilmis olmasini yadirgamamaya calisiyorum. Buna ragmen, yolda giderken hep amortisor yine carpip ses yapacak diye kaygi duymak hic hosuma gitmiyor. Bu durumun bir zarari olmadigi soyleniyor zaman zaman, fakat amortisorun tam olarak kapanmasindan ve carpma sesinin duyulmasindan, darbelerin tam olarak emilemedigi ve sasiye aktarildigi sonucunu cikariyorum.

    Suspansiyon sisteminde fazla esneyen ve az sonumleyen parcalarin kullanilmasi konfora olumlu katki saglamak icin yapiliyor. Fakat bu durum aracin yol tutusunu olumsuz yonde etkiliyor. Yay ve amortisor daha fazla agirlik karsisinda daha az esneyen parcalardan secildiginde ise aracin yol tutusu artiyor ve surucuye daha fazla guven veriyor. Bu bilgiler genel olarak dogrulugu kabul edilen bilgilerin bir baska ifadesi olabilir.

    Yukarida anlattiklarim olumsuz bir tablo sergiliyor olabilir. Fakat ben arabadan oldukca memnunum ve degistirmek gibi bir niyetim yok. Sevdigim yonlerini sayfalarca yazmakla bitiremeyebilirim. Sadece aracimin suspansiyon sisteminin ford focus gibi tepki vermesini tercih ederdim.

    Yedek parca sitelerini arastirirkenwww.parcatreni.com isimli siteye rastladim ve yeni civic in hangi parcalari yan sanayi olarak temin edilebiliyor diye bir gozattim. Yedek parca sektorunu bilmemekle birlikte, her sektor gibi arz - talep sonucunda bir parcanin piyasaya suruldugunu dusunuyorum. Yeni honda civic in yedek parcalarini inceledigimde;

    * on ve arkadan carpma sirasinda kirilan - ezilen tampon, far vs gibi parcalar,
    * periyodik bakim sirasinda degisen filtre, balata gibi parcalar,
    * on duzene ait rot, rotil ve salincak gibi parcalarin oldugunu gordum.

    En son maddede yazmis oldugum parcalarin kaza veya bakim sirasinda degistigini sanmiyorum. On duzendeki salinimlarin yeterince sonumlenemedigi ve kontrol edilemedigi durumlarin sonucunda ortaya cikabilecek arizalarda degisecek parcalar oldugunu dusunuyorum. Basimdan gecen tecrube de belki beni boyle dusunmeye itiyor olabilir. Zira baska birkac markada da benzer yedek parcalari gordum. Bu durum belki de guzel yurdumuzdaki yollarin bozuklugunun araclara yansimasidir.

    Benzer tecrubeler yasayan veya izlenimleri olan var mi acaba ? Aracin suspansiyon sistemini iyilestirmek icin ne yapilabilir ? Amortisor carpmalari uzun vadede arizalara sebebiyet verebilir mi ?







  • süspansiyon sistemi 2 şekilde olabilir.
    1.si: helezonlar yüksek,amortisörün darbe emiş sertliği az.
    2.si: helezonlar kısa,amortisörün darbe emiş sertliği fazla.
    iki şekilde de aracın yüksekliği aynı olsa da biri gergin yay gibi,diğeri de daha yumuşak karakterli olur.
    yani 1. seçenekteki konforlu, 2.seçenekteki ise performanslı olur.
    tabi bu ikisinin iyi ayarlanması gerekir.iyi ayarlanamazsa hem çok iyi yol tutmaz hem de konforu kötü olur.

    ama bu sorun denilen olay tüm civiclerde mevcut.korkulacak birşey yok.en azından arabaya gözle görülür bir zararı olmadı şimdiye kadar.
  • corllanın süspansiyonu gayet yumuşaktı, civicten çok daha konforluydu ve yol tutşu hiçte kötü değildi, bana kalırsa civicin süspansiyonu çok sert, daha yumuşak ve konforlu olmalıydı, arabamı değiştirirsem ilk sebebi bu süspaniyon sertliği olacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caucass

    corllanın süspansiyonu gayet yumuşaktı, civicten çok daha konforluydu ve yol tutşu hiçte kötü değildi, bana kalırsa civicin süspansiyonu çok sert, daha yumuşak ve konforlu olmalıydı, arabamı değiştirirsem ilk sebebi bu süspaniyon sertliği olacak



    Sümbül al.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zameet

    quote:

    Orijinalden alıntı: caucass

    corllanın süspansiyonu gayet yumuşaktı, civicten çok daha konforluydu ve yol tutşu hiçte kötü değildi, bana kalırsa civicin süspansiyonu çok sert, daha yumuşak ve konforlu olmalıydı, arabamı değiştirirsem ilk sebebi bu süspaniyon sertliği olacak



    Sümbül al.

    Alıntıları Göster

    ismi de güzel




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll


    ismi de güzel

    Alıntıları Göster
    dalga geçmeyin, fiatçılar bozuluyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caucass

    dalga geçmeyin, fiatçılar bozuluyor

    Alıntıları Göster
    Amortisörü vurduracak kadar geçmek için kaç km süratle giriyorsun hız kesici tümseklere veya çukurlara
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307

    Amortisörü vurduracak kadar geçmek için kaç km süratle giriyorsun hız kesici tümseklere veya çukurlara

    Alıntıları Göster
    benim gözlemlediğim de yüklü civic'lerin arka tekerlerinde rotların biraz fazla açıldığı...önümde giden yüklü civiclerin tamamında vardı bu durum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plateau

    benim gözlemlediğim de yüklü civic'lerin arka tekerlerinde rotların biraz fazla açıldığı...önümde giden yüklü civiclerin tamamında vardı bu durum...

    Alıntıları Göster
    Arabanın arkasına yük bindikçe tekerlekler / \ şekline geliyorsa bu çok iyidir, yol tutuş artar ve savrulmaz kolay kolay...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caucass

    corllanın süspansiyonu gayet yumuşaktı, civicten çok daha konforluydu ve yol tutşu hiçte kötü değildi, bana kalırsa civicin süspansiyonu çok sert, daha yumuşak ve konforlu olmalıydı, arabamı değiştirirsem ilk sebebi bu süspaniyon sertliği olacak

    arkada 3 kişi olunca yayların sonuna kadar kapanıp ses gelmesinden dolayı civici değiştirdim. iyi ki de değişmişim... civicin viraj dışına yattığı yerde accord virajı yararcasına esnemeden alıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tanerm


    quote:

    Orijinalden alıntı: caucass

    corllanın süspansiyonu gayet yumuşaktı, civicten çok daha konforluydu ve yol tutşu hiçte kötü değildi, bana kalırsa civicin süspansiyonu çok sert, daha yumuşak ve konforlu olmalıydı, arabamı değiştirirsem ilk sebebi bu süspaniyon sertliği olacak

    arkada 3 kişi olunca yayların sonuna kadar kapanıp ses gelmesinden dolayı civici değiştirdim. iyi ki de değişmişim... civicin viraj dışına yattığı yerde accord virajı yararcasına esnemeden alıyor.


    Yani civic'i satip accord mu aldin ? Ben daha ekonomik bir cozum bulunabilecegini dusunuyorum. Ideal bir suspansiyon taktirmak ne kadara malolur acaba ?
    Yedek parcalarla ilgili tespitlerim hakkinda yorum yapan yok mu ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xargs

    quote:

    Orijinalden alıntı: tanerm


    quote:

    Orijinalden alıntı: caucass

    corllanın süspansiyonu gayet yumuşaktı, civicten çok daha konforluydu ve yol tutşu hiçte kötü değildi, bana kalırsa civicin süspansiyonu çok sert, daha yumuşak ve konforlu olmalıydı, arabamı değiştirirsem ilk sebebi bu süspaniyon sertliği olacak

    arkada 3 kişi olunca yayların sonuna kadar kapanıp ses gelmesinden dolayı civici değiştirdim. iyi ki de değişmişim... civicin viraj dışına yattığı yerde accord virajı yararcasına esnemeden alıyor.


    Yani civic'i satip accord mu aldin ? Ben daha ekonomik bir cozum bulunabilecegini dusunuyorum. Ideal bir suspansiyon taktirmak ne kadara malolur acaba ?
    Yedek parcalarla ilgili tespitlerim hakkinda yorum yapan yok mu ?

    Alıntıları Göster
    he yaa. süspansiyonla uğraşmak yerine accorda geçiş yaptım.süspansiyonu kurcalasaydım motor yetmeyecekti zaten...
    zaten civicten sıkılmıştım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307

    Arabanın arkasına yük bindikçe tekerlekler / \ şekline geliyorsa bu çok iyidir, yol tutuş artar ve savrulmaz kolay kolay...


    bir zamanlar \ / şeklinde teker kombinasyonuna sahip skodalar vardı. karpuzları yükleyince / \ oluyordu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tanerm -- 2 Ağustos 2009; 22:42:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tanerm

    quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307

    Arabanın arkasına yük bindikçe tekerlekler / \ şekline geliyorsa bu çok iyidir, yol tutuş artar ve savrulmaz kolay kolay...


    bir zamanlar \ / şeklinde teker kombinasyonuna sahip skodalar vardı. karpuzları yükleyince / \ oluyordu

    Alıntıları Göster
    Ben bekar bi adamım...
    Arabada yanıma alacağım maksimum bir hatun olur...
    En fazla iki kişi iken sürmeye alıştığım yollarda, aynı süratte, aynı tümseklere ya da çukurlara arabada 4 kişi ile girersem Civic'in arka tarafından kütt diye ses geliyo...
    Demek herkeste bu sorun varmış...
    Ben de amortisörü patlattığımı düşünüyordum...
    Ben de Accord'a terfi etmek istiyorum ama aradaki 30 bin liralık farkı ne kadar zamanda kapatabilirim bilemiyorum..
    iyi geceler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: a1g0rithm

    Ben bekar bi adamım...
    Arabada yanıma alacağım maksimum bir hatun olur...
    En fazla iki kişi iken sürmeye alıştığım yollarda, aynı süratte, aynı tümseklere ya da çukurlara arabada 4 kişi ile girersem Civic'in arka tarafından kütt diye ses geliyo...
    Demek herkeste bu sorun varmış...
    Ben de amortisörü patlattığımı düşünüyordum...
    Ben de Accord'a terfi etmek istiyorum ama aradaki 30 bin liralık farkı ne kadar zamanda kapatabilirim bilemiyorum..
    iyi geceler.

    Alıntıları Göster
    slm arkadaşlar severek 2008 de civic elegance aldım ama alt takımlarından şikayetçiyim özellkle sağ taraftan çok kötü sesler geliyo hafif taşlı yollarda o yollara girmemek için inanın yolları uzatıyorum.şikayetimi bildirip servise gittim bana sağ amortisörden geldiğini söyleyip garanti kapsamnda değiştrdiler ama sorun hala devam ediyorr. ve çok sinir oluyorum ne yapmalıyım yardım ederseniz çok sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: urungu_20

    slm arkadaşlar severek 2008 de civic elegance aldım ama alt takımlarından şikayetçiyim özellkle sağ taraftan çok kötü sesler geliyo hafif taşlı yollarda o yollara girmemek için inanın yolları uzatıyorum.şikayetimi bildirip servise gittim bana sağ amortisörden geldiğini söyleyip garanti kapsamnda değiştrdiler ama sorun hala devam ediyorr. ve çok sinir oluyorum ne yapmalıyım yardım ederseniz çok sevinirim.

    Alıntıları Göster
    Bazı araçların alt takımları sağlam da olsa sesli çalışırlar,bu ses genelde bir problem olduğunu göstermez.


    Civic inizdeki sesin abartılı olduğunu düşünüyorsanız serviste makyajlanan Civic lerde bu aksamın geliştirilip geliştirilmediğini sorun,çözüm bulamazsanız Bosch servislerine danışın,bu servislerden Peugeot 307lerin kronik şikayet konusu olan sesli alt takımlarına çözüm üretildiğini duymuştum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Bazı araçların alt takımları sağlam da olsa sesli çalışırlar,bu ses genelde bir problem olduğunu göstermez.


    Civic inizdeki sesin abartılı olduğunu düşünüyorsanız serviste makyajlanan Civic lerde bu aksamın geliştirilip geliştirilmediğini sorun,çözüm bulamazsanız Bosch servislerine danışın,bu servislerden Peugeot 307lerin kronik şikayet konusu olan sesli alt takımlarına çözüm üretildiğini duymuştum.


    Alıntıları Göster
    Esmerim biçim biçim, Ölürem esmer için,
    Alem bana düşmandır lo, Esmer sevdiğim için

    Gel sen de Hondacı ol da kurtul bu dertten esmercecim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307

    Esmerim biçim biçim, Ölürem esmer için,
    Alem bana düşmandır lo, Esmer sevdiğim için

    Gel sen de Hondacı ol da kurtul bu dertten esmercecim

    Alıntıları Göster
    Sen beni sev, men sevi sevim
    sen menin için yan..
    Men seni severah yanim dutuşim
    Glasik aşk neyse onu yaşiyah,
    Aşk için senle Focusa taşinah..



    Ne derdi miyav be yav.. Ben arabamdan bir hayli memnunum,ilerde Honda alırsam Accord olur içim gideyir içimm...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caucass

    corllanın süspansiyonu gayet yumuşaktı, civicten çok daha konforluydu ve yol tutşu hiçte kötü değildi, bana kalırsa civicin süspansiyonu çok sert, daha yumuşak ve konforlu olmalıydı, arabamı değiştirirsem ilk sebebi bu süspaniyon sertliği olacak

    Civic'in süspansiyonuna sert diyorsanız, bir de pejo 308'i deneyin derim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN
    Civic'in süspansiyonuna sert diyorsanız, bir de pejo 308'i deneyin derim


    Anlaşılan sizde 308'i daha denememişsiniz.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.