Şimdi Ara

Yeni Focus 1.0 Ecoboost 125 bg (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
442
Cevap
12
Favori
149.257
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben de beyaz trend X sedan düşünüyorum. Hem mevcut vergi sistemine göre ,hem de emisyona göre düzenlenecek muhtemel yeni vergi sistemine göre en avantajlı araçlar bunlar olacak ve o zaman kıymeti anlaşılacak (taleple bu araçların fiyatları bile artabilir) biliyorum ama yine de çekincelerim var, bir golf,jetta gibi ya da corolla gibi prim yapar mı diye.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the engine

    Ben de beyaz trend X sedan düşünüyorum. Hem mevcut vergi sistemine göre ,hem de emisyona göre düzenlenecek muhtemel yeni vergi
    sistemine göre en avantajlı araçlar bunlar olacak ve o zaman kıymeti anlaşılacak (taleple bu araçların fiyatları bile artabilir)
    biliyorum ama yine de çekincelerim var, bir golf,jetta gibi ya da corolla gibi prim yapar mı diye.


    şu anda ford un prim yapması ne ise 5 sene sonrada o olacak çünkü, tüm firmalar atmosferik motoru bitirip turboya dönünce her marka kendi
    ismince popüler olacaktır. en son reno 1.2 turbo benzinli(120 bg) çıkardı. şu anda bu motorlar malum yüksek tork ve bg, düşük emsiyon
    pazarlaması ile satılıyorlar. her motor benzinli turbolu olunca 5 sene sonra, bugünün atmosferik motor şartları oluşacaktır değil mi?

    şu an olağan üstü gelen motorlar sıradanlaşacak ve sonra belki devir hybrid devri olacak.

    bakın ford dün mustang ı tanıttı. yeni motoru 2.3 ecoboost..300 bg 400 tork.. aynı motorun 2 ve 3.5 litreleride var..yakında 1.5 i çıkacak..1.6 iptal..
    1.0 motorun 25 patent başvurusu var(mesela biri, egsoz manifoltu motor bloğuna gömülü, ses yapmasın, motor çabuk ısınsın, motoru titretmesin diye)
    ve 2 yıldır yılın motoru seçiliyor. ford un dünya pazarında sattığı arabaların %95 i benzinli.. pickup larda bile 3.5 lt eb motor var, dizel i türkiye ve Avrupa
    da satıyor.

    herneyse biz aldık memnunuz, arkadaşın yazdığı gibi bilip bilmeyen sallıyor. vw nin 1.2 tsi süperde ford 1.0 mı kötü. bunlara fiat, reno, opel de katıldı.
    en son honda dan duyduk turbo benzinli motoru.. yakında çıkar 2014 2. yarı veya 2015 modellerle.. millet önce binsin sürsün sonra konuşsun..
    60 küsür bine lpg li honda aldı arkadaş otomatik, şu anda 35 krş yakıyor, lpg+benziniyle..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 5 Aralık 2013; 16:00:40 >
  • Forum malesef 10 sene önceki gibi değil, artık herkes bilgi sahibi olmadan fikir sahibi.

    Turbo motorlar konusunda haklısınız ancak "önyargıları parçalamak atomu parçalamaktan zor" malumunuz. Türk tüketicisinin bu motorlara o kadar çabuk alışacağını zannetmiyorum.

    Bildiğiniz gibi , 2.el fiyatları sıfırından daha pahalı olan modeller var ve Ford focus bu modellerden birisi değil. Bahsettiğimiz rakamlar çok kolay kazanılan rakamlar değil o yüzden ince eleyip sık dokuyorum.Aldığım aracın satarken çok değer kaybetmesini istemiyorum.

    Focus listemdeki yerini koruyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mdmrx

    quote:

    Orijinalden alıntı: the engine

    Ben de beyaz trend X sedan düşünüyorum. Hem mevcut vergi sistemine göre ,hem de emisyona göre düzenlenecek muhtemel yeni vergi
    sistemine göre en avantajlı araçlar bunlar olacak ve o zaman kıymeti anlaşılacak (taleple bu araçların fiyatları bile artabilir)
    biliyorum ama yine de çekincelerim var, bir golf,jetta gibi ya da corolla gibi prim yapar mı diye.


    şu anda ford un prim yapması ne ise 5 sene sonrada o olacak çünkü, tüm firmalar atmosferik motoru bitirip turboya dönünce her marka kendi
    ismince popüler olacaktır. en son reno 1.2 turbo benzinli(120 bg) çıkardı. şu anda bu motorlar malum yüksek tork ve bg, düşük emsiyon
    pazarlaması ile satılıyorlar. her motor benzinli turbolu olunca 5 sene sonra, bugünün atmosferik motor şartları oluşacaktır değil mi?

    şu an olağan üstü gelen motorlar sıradanlaşacak ve sonra belki devir hybrid devri olacak.

    bakın ford dün mustang ı tanıttı. yeni motoru 2.3 ecoboost..300 bg 400 tork.. aynı motorun 2 ve 3.5 litreleride var..yakında 1.5 i çıkacak..1.6 iptal..
    1.0 motorun 25 patent başvurusu var(mesela biri, egsoz manifoltu motor bloğuna gömülü, ses yapmasın, motor çabuk ısınsın, motoru titretmesin diye)
    ve 2 yıldır yılın motoru seçiliyor. ford un dünya pazarında sattığı arabaların %95 i benzinli.. pickup larda bile 3.5 lt eb motor var, dizel i türkiye ve Avrupa
    da satıyor.

    herneyse biz aldık memnunuz, arkadaşın yazdığı gibi bilip bilmeyen sallıyor. vw nin 1.2 tsi süperde ford 1.0 mı kötü. bunlara fiat, reno, opel de katıldı.
    en son honda dan duyduk turbo benzinli motoru.. yakında çıkar 2014 2. yarı veya 2015 modellerle.. millet önce binsin sürsün sonra konuşsun..
    60 küsür bine lpg li honda aldı arkadaş otomatik, şu anda 35 krş yakıyor, lpg+benziniyle..
    Aracınızdan memnunmusunuz acaba. Yakıt tüketimi gerçek anlamda iyi mi ? Bende Focus III titanyum siyah sedan + smart paket siparişi verdim yanlız aracım aralık ilk haftası teslim edilir denmesine rağmen hala gümrükte bekliyormuş. Bayide ellerinde hazır 1.0 Ecoboost titanyum beyaz sedan + smart paket var. Aklım o aracı almaya doğru gidiyor fakat rengi beyaz olduğu için alasım yok :) kararsız kaldım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the engine

    Forum malesef 10 sene önceki gibi değil, artık herkes bilgi sahibi olmadan fikir sahibi.

    Turbo motorlar konusunda haklısınız ancak "önyargıları parçalamak atomu parçalamaktan zor" malumunuz. Türk tüketicisinin bu motorlara o kadar çabuk alışacağını zannetmiyorum.

    Bildiğiniz gibi , 2.el fiyatları sıfırından daha pahalı olan modeller var ve Ford focus bu modellerden birisi değil. Bahsettiğimiz rakamlar çok kolay kazanılan rakamlar değil o yüzden ince eleyip sık dokuyorum.Aldığım aracın satarken çok değer kaybetmesini istemiyorum.

    Focus listemdeki yerini koruyor.

    2. el i alındığı zamandan daha çok para edebilen tek marka var o da vw polo ve golf, eski corolla lar denebilir. bu arada diğerleri ne durumda yazayım size..
    biladerde 2010 dizel focus vardı 38.000 e aldı, 2013 nisan da 37.000 e sattı.. bende 2008 era 1.4 benzinli vardı 24.500 alındı,
    aralık 2012 de arkadaşım olduğu için 21.250 ye satıldı..atıyorum o dönemde golf 40.000 dir, 3 sene sonra 41.000 e satılmış olabilir..

    neden böyle çünkü yeni aldığımız arabalar çok pahalandı..
    bilader yeni focus dizel titanium smart paketi, 58.000 e aldı nisan 2013 de. aslına bakarsanız 21.000 tl zararda ama yeni araba, yeni donanımlar
    cabası bunuda gözardı etmemek lazım. ben era yerine blue 1.4 alsaydım 37.000 tl idi o dönemde bende 16.000 zarardaydım, focus alınca 49 a zarar 27 ye çıktı..
    golf de bugün 60 bin tle ise onun sahibide 20.bin zararda.. ama bizden daha az zararda o bir gerçek..yenilenme olmadı ise en dolu golf de var
    sadece hız sabitleyici.

    bazı şeyler zevk meselesidir, para meselesidir. vw servise gider 500 tl verirsiniz, ford da 400, Hyundai de 300..

    geçen yıl 1 milyona yakın adetle dünya birincisi olan focus bu yılda yine Toyota ile kapışıyor..bir Corolla bir focus öne geçiyor 5-10 bin adetlerle..
    mesela ben emekli olup çoluğu çocuğu evden atmadan hb bir arabaya binmem, golf almam yani. auris falanda almam, alacak olsam i30 alırım. fazla yakıyor,
    olsun daha ucuz, onlardan daha dolu. güvenlikte ise diğerlerinden hiçbir kusuru yok hatta bazı vw modellerinin small overlap testi bile yok vw arabalarına
    güvenmi yor mu acaba http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volkswagen/golf güvenmiyor olabilir, yeni golf u 100 kg hafiflettiler..

    elantra http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/hyundai/elantra
    jettahttp://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volkswagen/jetta-sedan

    elantra A- jetta M - focus A almış.. ncap ten 5 yıldız alanlar bu testte çuvallayabiliyor, golf un small overlap testi bile yok.

    neyse kardeş, beni yanlış anlamayın ford manyağı birisi değilim, Hyundai yi daha çok severim ah birde şu yakıta çözüm bulsalar..ama aldığım araba
    performansı ve yakıtı ortada iken karalamayada gerek yok..(sizi kastetmiyorum)

    umarım hayırlı karar verir, aracınıza keyifle kazasız belasız binersiniz. 1.0 başlığını fazla dağıtmış gibi oluyoruz bu tür diğer yazılarla..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Grimmj0w

    Aracınızdan memnunmusunuz acaba. Yakıt tüketimi gerçek anlamda iyi mi ? Bende Focus III titanyum siyah sedan + smart paket
    siparişi verdim yanlız aracım aralık ilk haftası teslim edilir denmesine rağmen hala gümrükte bekliyormuş. Bayide ellerinde hazır
    1.0 Ecoboost titanyum beyaz sedan + smart paket var. Aklım o aracı almaya doğru gidiyor fakat rengi beyaz olduğu için alasım yok :) kararsız kaldım.

    focus a en yakışan renklerden biri beyaz bence ve bence en yakışmayan renkte siyah. konya da yaşıyorum 1 tane siyah focus gördüm onuda beğenmedim,
    çünkü aracın hatlarını belli etmiyor.. boya farkı verilecekse füme veya aytozu gri tercih edilmeli.. olmadı beyaz alın 1000 tl ucuz olsun..

    yakıta gelince, konya da düz ve lambası az uzun yollar var max 6 litre min 5.7 ile bindim geçen 1 yılda..kışın en sert ayında 6.6..
    yaşadığını güzrgah, ev-iş aras km, motorun ısınması gibi veriler çok önemli. mesela sabah erkenden evden çıkıp tırmanıp işe gidiyorsanız
    aşırı tüketim olacaktır. hem rampa hem motor soğuk..anlaşılmak istenmeyen durum şu, buna 7 isterse 8 yaktırın, 1.6 focus a
    en az 1.5 litre fazlasını yaktırırsınız.

    motora alışıp sakin kullanmayı öğrenmelisiniz.. yol bilgisayarındaki vites yükselt uyarısına uyun yeter(ilk 2000 km uyarı ok unu geciktirerek vites atın..
    2500 devir gibi daha sonra 2000-2250 arası, ilk zamanlar 1750-2000 arası sürün sonra 1500-1750 arası)..fakat ilk 2000 km aracı zorlamayın, zorlamaktan
    kasıt 3000 devir üstünde uzun süre sürmeyin.. ve sert duruş-kalkıştan sakının.. motor açmak diye bir şey yok..

    hayırlı olsun şimdiden
  • Bilgiler için teşekkür ederim. İndirim beklerken bugün zam geldi focuslara :(
  • aslı çıkar mı bilmem ama bir banka çalışanı yılbaşından sonra Euro 2500 seviyelerine inebilir dedi.. bu da %5 indirim demektir..
    sonuçta indirim arabaya gelecek vergilerine değil :)

    makyajlı focus bugünkü fiyatlardan pahalı olacaktır, dokunmatik ekrandan falan bahsediliyor. göreceğiz.
  • 9.aya kadar 60 milyar dolar cari açık oluştu ve döviz freni serbest bırakıldı.Bu haldeyken bile böyle cari açık oluyorsa indiğinde ithal mal patlaması olur, yani inmesi ülke yararına değil malesef.Ben döviz inmez diyorum.
  • Yani döviz düştüğünde de şimdiki gibi uygun faizli krediler ve uzun vadeler bulamayacağız diyebilirmiyiz özetle?
  • hiç kullanmadım alıp kullanmayı da çok istiyorum ama bir ford bayi çalışanıyla yaptığım sohbette bana 1.0 ecoboost yerine mümkünse 1.6 tdci tercih etmemi önerdi açıkçası bende şaşırdım ne alsam diye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bjk-salih

    hiç kullanmadım alıp kullanmayı da çok istiyorum ama bir ford bayi çalışanıyla yaptığım sohbette bana 1.0 ecoboost yerine mümkünse 1.6 tdci tercih etmemi önerdi açıkçası bende şaşırdım ne alsam diye


    en iyi araba satıcının elindeki arabadır(bir bayi müdürü söyledi, aynı sizin yorumunuzu aktarmıştım, bayiler bile 1.0 ı değil dizel i satmaya çalışıyor
    deyince) biri arka bahçede yatar diğeri 1 ay sonra gelir.

    aradaki 8000 tl nin nasıl ödeneceğinide söyledi mi?

    biladerde f3 dizel var..5.3 yakıyor, bende 1.0..6 lt yakıyor.ikimizde aynı yerde oturup aynı yerde çalışıyoruz..ben yılda 11-12 bin km yapıyorum, o 15-18 bin

    dizel 24, benzinli 30 krş yakıyor...11.000 km de 660 milyon yapar yılda..dizel e 12 sene binersem amorti eder yakıttan..

    yılda en az 20.000 km yapıp ben bu arabayı 6-8 sene binerim derseniz dizel alınır, birde paranız varsa..ha şu da var...
    aynı paralara B sınıfı dizelde alınır. amaç yakıt tasarrufu ise..Hyundai blue dizel, reno symbol vb..
    burada tercih önemli. ben dizel b sınıfı parasına, c sınıfı benzinli araç aldım.. sizin tercihinizde sizi ilgilendirir..biz sadece mantıklı yol gösteririz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mdmrx

    quote:

    Orijinalden alıntı: bjk-salih

    hiç kullanmadım alıp kullanmayı da çok istiyorum ama bir ford bayi çalışanıyla yaptığım sohbette bana 1.0 ecoboost yerine mümkünse 1.6 tdci tercih etmemi önerdi açıkçası bende şaşırdım ne alsam diye


    en iyi araba satıcının elindeki arabadır(bir bayi müdürü söyledi, aynı sizin yorumunuzu aktarmıştım, bayiler bile 1.0 ı değil dizel i satmaya çalışıyor
    deyince) biri arka bahçede yatar diğeri 1 ay sonra gelir.

    aradaki 8000 tl nin nasıl ödeneceğinide söyledi mi?

    biladerde f3 dizel var..5.3 yakıyor, bende 1.0..6 lt yakıyor.ikimizde aynı yerde oturup aynı yerde çalışıyoruz..ben yılda 11-12 bin km yapıyorum, o 15-18 bin

    dizel 24, benzinli 30 krş yakıyor...11.000 km de 660 milyon yapar yılda..dizel e 12 sene binersem amorti eder yakıttan..

    yılda en az 20.000 km yapıp ben bu arabayı 6-8 sene binerim derseniz dizel alınır, birde paranız varsa..ha şu da var...
    aynı paralara B sınıfı dizelde alınır. amaç yakıt tasarrufu ise..Hyundai blue dizel, reno symbol vb..
    burada tercih önemli. ben dizel b sınıfı parasına, c sınıfı benzinli araç aldım.. sizin tercihinizde sizi ilgilendirir..biz sadece mantıklı yol gösteririz.

    bana uzak olan bir bayide çalışan tanıdığımla görüştüm. yani onlar bana araba satamayacaklarını biliyordu. bana bi dost abi tavsiyesi olarak verdi bu fikri. bu kadar kararsız olmam konusunda da yeni vergi sisteminin belirsizliği çok etkili.
  • Ecoboostun yakıt avantajı var, tork avantajı var, emisyon ve silindir hacminde dolayı hem mevcut hem de muhtemel vergi sistemine göre düşük vergisi var.

    Tek dezavantajı garanti sonrasında başına bir hal gelirse elimizde patlar, ettiğimiz tüm karları öderiz tamirine. Üst km lerde bir turbo motoru da 2. elde kimsenin tercih etmeyeceğini ve değerinin düşük olacağını düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the engine

    Ecoboostun yakıt avantajı var, tork avantajı var, emisyon ve silindir hacminde dolayı hem mevcut hem de muhtemel vergi sistemine göre düşük vergisi var.

    Tek dezavantajı garanti sonrasında başına bir hal gelirse elimizde patlar, ettiğimiz tüm karları öderiz tamirine. Üst km lerde bir turbo motoru da 2. elde kimsenin tercih etmeyeceğini ve değerinin düşük olacağını düşünüyorum.

    benim araç 1 yaşında 7 sene sonra satarken her yer, dağ taş turbo benzinli araç dolacak merak etmeyin. 2. el alan mecbur bu motorları alacak,
    nasıl şimdi 100 bini devirmiş dizele şüpheyle bakılıyorsa, bu motorada bakılabilir bu doğal.. aracımı temiz ve titiz kullandıkça diğer aracım gibi bir
    tanıdığa en az değerinde satarım. korkunun ecele faydası yok denir ya. trend bu motorlar, sonra sırada hybrid gelebilir..

    benzinli turbo motor yapmayı yeni mi öğrendi bu adamlar hayır, eski yatırımlarını değerlendirdiler.. büyük karlarla sattılar.. usa da elektrikli Toyota pirius
    çok yaygın mesela, ş.dışında araba süremeyecek kadar yaşlanınca belki son arabam ya hybrid yada elektrikli olacaktır..

    bakalım ford u elden çıkaracağımız dönemde, hangi araç piyasada olacak..

    garanti 3+2 yıl, 5 yılda bir model değiştirir ford; bu mantığı güdersek 2011+5 : 2016 + 10: 2026 yılına kadar bu araçların parçasını ellerinde bulundurmak
    zorunda. artık çok satan bir araba, yan sanayilerininde çıktığı parçaları mevcut. motor parçaları ise hiçbir zaman sıkıntı olmaz.. 1.0 motor uzun yıllar bu
    hacimle hizmet edecek gibi. 1.6 eb, 1.5 e indiriliyor, 2.0 vardı, mustang için 2.3 ü üretildi..300 bg, 400 tork..sırf avrupada satabilmek için, usa bu motor
    ve 5 lt liği olacak. turbo deseniz bugün bile dışarda 3.000 tl ye değiştiriliyor.. 200. binde değişse turbosu, verdiği tasarrufun yanında 3.000 tl hiçbir şey..
    ben bile bu aracı almakla eski aracım era ya göre yılda 800, elantra alsaydım 1100 tl kar sağladı..200 bin i ben 15 yılda yaparım yani bana en az 12-15 bin tl
    tasarruf sağladıktan sonra 3 bin e turbo değiştirilir bu olağan.

    hayırlısı diyelim.. 1.5 yılda sıfır sıkıntılı bir motor, nazar değmesin, vw nin tsi leri daha bismillah dediler sıkıntılarla başladılar..(ama ilklerdendi dünya da) belki
    son elden geçmiş yeni nesil tsi ler yeni golf lerle artık sorun çıkarmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 12 Aralık 2013; 21:19:50 >
  • 1.6 siyah tit+smart paket olarak sipariş verdiğim aracımı 1.0 EB tit+smart paket olarak değiştirmeye karar verdim. Renk yüzünden EB yi istemiyordum fakat yakıt ve vergi karı olduğu için böyle bir karar verdim. Sizce pişman olurmuyum ? 2. El satışında sıkıntı yaşatır mı bana uzun süre binecem araca bir aksilik olmaz sa.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Grimmj0w

    1.6 siyah tit+smart paket olarak sipariş verdiğim aracımı 1.0 EB tit+smart paket olarak değiştirmeye karar verdim. Renk yüzünden EB yi istemiyordum fakat yakıt ve vergi karı olduğu için böyle bir karar verdim. Sizce pişman olurmuyum ? 2. El satışında sıkıntı yaşatır mı bana uzun süre binecem araca bir aksilik olmaz sa.

    uzun süre binilince 2. elde sıkıntı olacağını sanamıyorum, çünkü şu anda sadece vw grubunun 1.2 ve 1.4 tsi leri biliniyor. ford un 1.0 motoru olduğunu yetkili skoda servisi bile benden öğrendi. herhalde dünyadaki tek turbo benzinli motoru vw yapıyor sanıyorlar. hele 2-3 sene geçsin atmosferik motorlar piyasadan silinsin, turbo benzinliler revaçta olacak. şimdi bile başladı bu lpg 3 tl yi geçtikten sonra. çünkü şu anda 1.6 tüp takılı focusla 1.0 eb focusun yakıtı aynı. 2 gün öncede iş yerimdeki arkadaşa aldık 1.0. sizinki de hayırlı olsun.
  • motor sıkıntı çıkarır diyenlere bir haberim var, geçen sahibinden com a 1.6 eb ilanı koymuşlar..araba değil, motorunun ilanı.
    sıfır motor faturalı 7.000 tl :D
  • Açıklama için teşekkürler ben uzun bir süre bincem bu araca bir aksilik çıkmazsa. Çünkü sırada ki işim ev almak olacak. Evi aldıktan sonra borcu bitince anca o zaman değiştiririm. Dediğiniz gibi 1.0 motor hakkında bilgisi olan kimse yok ve aldığım ilk tepki o motor o aracı çeker mi oluyor. İnş hayırlısı olur.
  • bir arkadaş yazmış ve çekmiş: (bende baharda ş.içi çekip ekleyeceğim buraya)

    http://www.youtube.com/watch?v=ho6VKlr7KNs

    Yaklaşık 1 sene önce Focus 1.0 ecoboost aldım ve şuana kadar gayet memnunum :yeah: Bazı tüketim değerlerini sizlerle paylaşıp fikirlerinizi öğrenmek istedim. Tüketim değerlerinden çok fazla anlamam ve hiç bir iddaam yoktur !! Sadece işinize yarayabilceğini düşündüm.

    Yaklaşık 2 ay önce şehir dışına çıktığımda yolda giderken aracın farklı hızlardaki anlık tüketim değerlerini çekmiştim.

    Videoda sırasıyla

    0-59 arası 120km

    59-2.29 arası 100km

    2.36-2.50 arası 90km

    3.10-3.40 arası 140km

    3.40 sonrası 160km
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.