Şimdi Ara

YENİ FİAT LİNEA (73. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.583
Cevap
8
Favori
757.958
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7172737475
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kalas tasarım konusunda sana katılıyorum..Linenın şu andaki tipi muhteşem ama boyut olarak yinede tam bir "C" sınıfı olamamış..zaten olsaydı fiyatı bu kadar makul olmazdı...Şahin ve doğanın yerini doldurabilecek ideal bir aile arabası..
  • Şahin ve doğan ile linea nın en ufak bir alakası yok.

    hani albea deseydin neyse
  • Ekşi Sözlükten bir Linea yorumu:

    "aynı grande punto gibi dışı gayet güzel ancak içi vasat bir otomobil. fiat neden konsol ya da göstergeleri bu kadar kişiliksiz, bu kadar eski görünümlü yapıyor, anlaşılır gibi değil. halbuki (bence) tasarımları sınıflarındaki rakiplerinin neredeyse hepsinden daha güzel olan bir hb, bir de sedan kasa var ellerinde; bravo'nun da fotoğraflarını gördüğüm kadarıyla dışı yine mükemmel. artık şundan eminim: fiat kastırdığında çok güzel otomobiller yapabiliyor ama ne kadar uğraşırsa uğraşsın içlerini güzelleştiremiyor.

    iç hacim ve bagajla ilgili takıldığım da şu oldu; bagaj küçük sayılmaz ama yükleme eşiği çok yüksek ve girişi çok dar. ayrıca içi de sahip olduğu hacmi verimli bir şekilde kullanmanıza izin vermeyen bir geometride. arka koltuklar yatırıldığında da neredeyse 45 derece gibi dik bir açıyla durması, linea'nın da uzun yüklerden uzak durması gerektiğini gösteriyor. tabi arka koltukları hayatta yatırmayan, bagajında daima boş yeri olan sürücüler için bu eksi bir puan sayılamaz. bir puset rahatlıkla sığar bagaja.

    performansa gelince... linea'nın çok merak ettiğim t-jet modelini sürdüm. test güzergâhındaki trafik yoğunluğu izin vermediğinden otomobili yüksek hızlarda kullanamadım ya da boş bir dönemeçte zorlayamadım; ancak dozu iyi ayarlanmış bir turbonun sağladığı zengin düşük devir torku ve 9 saniyelik 0-100, kaputun altındaki motorun hacminin 1368 cc olduğunu çabucak unutturuyor. sürüşü gayet keyifli bir otomobil, ama bütün aluminyum görünümlü plastiklere ve beyaz kadranlara rağmen iç mekâna hakim olan "90'ların otomobili" havası bir türlü dağılamıyor. linea, akselerasyonunun içinizi bir hoş ettiği anlarda bile harika giden bir palio hissi veriyor. gerçekten o kadar mı zor iç mekânı modernize etmek?

    son eleştireceğim kısım da telefonunuzla eşleşip sesli komutlarınızı algılayan blue and me sisteminin "seslendirmesi." bir fiat bayisine gidin, direksiyonda windows logolu tuşa basın, yüksek bir sesle "ayarlar" deyin. sonra da konuşmaya başlayan kadın sesini dinleyin. ses, 20 yıl öncenin trt haber spikerlerini andırıyor! hemen sıkıntı veriyor insana, dikkatiniz dağılıyor; biraz karakterli, çekici, renkli bir ses olsaymış ya... yani ara beni boya beni tonunda konuşsaymış demiyorum asla ama sesli arayüz kavramının da deneme yanılma sonucunda elde edilmiş kendi kuralları var. 25-30 yaşlarında ve dinamik bir kadın/erkek sesi olması gerekirdi diye düşünüyorum, orta yaşlı bir diksiyon hocası gibi değil... seslendiren belki de gençtir ama algıladığımı aktarıyorum.

    sonuçte linea, sertçe eleştirdiğim yönlerine rağmen fiyatına göre çok iyi özellikler sunan bir otomobil. test ettiğim 1.4 t-jet modeli 34.000 ytl'ye satılmakta. turbosuz 1.4 sanırım biraz daha ucuz, dizel ise 38 civarında (şu anda sitesine girip bakmaya üşendim, almaya niyetli olanlar zaten ciddi ciddi incelerler). eğer içi size tekdüze gelmiyorsa, baktığınızda sıkıntıdan ölecek gibi hissetmiyorsanız alıp çok mutlu olabilirsiniz.

    edit: bunlar tanıtım fiyatıymış ve t-jet eylül-ekim gibi gelecekmiş. henüz satılmayan bir modelin neden tanıtım fiyatı olur onu anlayamadım, tanıtan arkadaş bu fiyatın yaz sonunda t-jet için de artacağını söyledi. (ventolin, 20.05.2007 19:26 ~ 19:29) "




  • Ben mi taraflı bakıyorum ama bu da yeni Corollanın içi. Çok mu büyük fark var tasarım açısından? Bence Lineanın içi de dışı gibi şık.





  • Şahin ve Doğan'ın yerini bu ülkede doldurabilecek herhangibir araç tanımıyorum. Megane bile zor doldurur bana göre :).
    Tabii, Fiat'ın Alfa Romeo, Ferrari' yi üreten ve Tofaş'tan ayrı bir marka olduğunu da unutmamak gerekir. Zevkler elbette tartışılmaz ama kimse beni Laguna harici bir Renault araba almaya ikna edemezdi. Lİnea emotion MJ ile 12 günü bitirdim ve gözlerimi hala evimin penceresinden arabamı seyretmekten alamıyorum. Bugunde 2 Linea gördüm yolda, eğlenceliydi benzer araçlarla karşılaşmak.
    En derin saygılarımla.
    herkese mutlu günler.

    quote:

    Orjinalden alıntı: nouma35

    kalas tasarım konusunda sana katılıyorum..Linenın şu andaki tipi muhteşem ama boyut olarak yinede tam bir "C" sınıfı olamamış..zaten olsaydı fiyatı bu kadar makul olmazdı...Şahin ve doğanın yerini doldurabilecek ideal bir aile arabası..




  • Alakası var neden var;Fiat şahinden sonra o kadar iddialı sedan üretmemişti!!Albea benim gözümde sedanın yandan yemişi olur ancak..Yani Fiat sedan isteyen tüketicinin Linea varken Albea ile işi olmaz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    Şahin ve doğan ile linea nın en ufak bir alakası yok.

    hani albea deseydin neyse
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nouma35

    Alakası var neden var;Fiat şahinden sonra o kadar iddialı sedan üretmemişti!!Albea benim gözümde sedanın yandan yemişi olur ancak..Yani Fiat sedan isteyen tüketicinin Linea varken Albea ile işi olmaz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    Şahin ve doğan ile linea nın en ufak bir alakası yok.

    hani albea deseydin neyse




    Sen biraz laflarına dikkat et istersen.albea kullanan binlerce insan var.

    linea nın kuş ile alakası yok diyorum.ısrarla var diyorsun.

    bana alıntı yapma lütfen..sana katılmıyorum.uzatmanın anlamı yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sephiroth -- 22 Haziran 2007; 8:58:11 >
  • Zamanında Şahin ve doğan kullanan kişilere albea yerine Lineayı yakıştırıyorum bu kadar!Gücüne gitmesin boşuna!
  • Benim gücüme giden birşey yok.

    sana katılmıyorum.hepsi bu.
  • Bu haftaki Autoshow dergisinde Linea T-Jet Emotion modelinden övgüyle bahsedilmiş. Okurken çok keyif aldım doğrusu. Yakın zamanda almayı düşündüğüm araba hakkında böyle bir yazı okumak gerçekten keyifliydi.
  • AL BELA BENCE ARKADAN YEMİŞ BİR ARAÇTIR

    quote:

    Orjinalden alıntı: nouma35

    Alakası var neden var;Fiat şahinden sonra o kadar iddialı sedan üretmemişti!!Albea benim gözümde sedanın yandan yemişi olur ancak..Yani Fiat sedan isteyen tüketicinin Linea varken Albea ile işi olmaz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    Şahin ve doğan ile linea nın en ufak bir alakası yok.

    hani albea deseydin neyse


  • merhaba arkadaşlar bilmiş olduğunuz üzere 1 ay önce dynamic 1.3 multijet 90 hp bir linea sahibi oldum. aracın herşeyinden çok memnunum ancak beni huzursuz etmeye başlayan tek nokta aracın ilk kalkışı sırasında meydana gelen yığılma ve bu yığılmanın 2 vitesede fazlaca etki etmesi eğer 2.vitese etki etmesini engellemeye kalkarsanız aracın devrini 5000devir/dakikaya kadar çıkartmak zorunda olmanız hele hele klima açıkken bir kalkış yapıyorsanız araba gazı algılamak için 2 sny bekliyor. şimdi sorum fiat linea sahibi diğer arkadaşlarıma aynı problemi yaşayıp yaşamadıkları konusunda . çünkü ben bu sorunu ne albea da ne dobloda yaşamadım vede albea ve doblo 70 hplik araçlar idi bu araçlarada böyle bir sorun yok iken 90 hplik yeni motor da böyle bir sorun yaşamak beni kızdırdı doğrusu bu konuda bilgisi ve fikri olan arkadaşlardan cevap bekliyorum ......




  • Tüm Avrupa tarafından kabul görmüş bir otomobil programı olan Top Gear her seni çok detaylı bir survey yapar.

    2006 yılı sonuçlarını alttaki linkten görebilirsiniz.Sonuç olarak bir Fiat 8.olabilirken en yukarıdaki fransız arabası 88.sıradaki Renault Modus ve çok kaliteli olduğu iddia edilen Megane'da 152 araç içerisinde 149. sırada.

    Sonuç olarak bu Linea'yı daha güzel bir araba ya da Megana'dan iyi yapmaz ama fiyat/performans çizelgesine göre kesinlikle daha iyi bir arabadır.Tasarımı/içi,malzeme kalitesi yenilikçi motorları kesinlikle iyidir. Sunduğu güvenlik ve yaratıcı teknolojilerirakiplerinde ya hiç yoktur ya da 50m uzeri fiyatlara dayayanan versiyonlarda sunulmaktadır.
    Kalite konusunda senelerdir yapılan istatsitiklere göre fransız hurdalarından kötü olmayı başaran zaten çıkmamıştır.Bu surveylerin detaylarını okumanızı ve gözünü açmanızı dilerim.Sonuçta 40 milyara 1.6l benzinli ESP si bile olmayan benzinli, kaliteli olduğu imajını veren ama gerçekte olmayan araba satmanın, 90 yıllardaki gibi hurdaları satmaktan bir farkı yoktur. Bir marka için imaj oluşturup öbürünü kötülerken gözünüzü biraz açıp gerçekleri görmekte de yarar vardır.

    Ayrıca kalitenin fiyatla bire bir ilişkisinin olmadığı da ortadadır.Bir Mercedes her şart altında bir Fiat'tan kalitelidir ancak bir Merceden kullanıcısın ödediği yüksel bedel karşılığında beklentiside yüksektir ve karşılanamadığında da bu survey de olduğu gibi dibi boylayabilmektedir.Özetle kalite pahalidir ancak ödenen yüksek bedel kalite eşiğini ve beklentileri de yukarı çekmektedir.a


    Ayrıca ben konuya bir Skoda kullanıcısı olarak katılıyorum.Bunu da belirtmek isterim.


    http://www.topgear.com/content/carsurvey/2006/

    2006 yılının sonucuna göre en güvenilir arabalar;

    The top ten list in full:

    1 Honda S2000
    For the third year in the trot, screaming VTEC power wins

    2 Honda Jazz
    Honda's yin and yang at the top of the table. Sensible, but great

    3 Skoda Octavia
    Old-gen Octavia, a masterpiece of dependability

    4 Skoda Fabia
    No fluke for Skoda, the Fabia is cheap and charming

    5 Lexus RX300
    Pseudo-SUV is so solid, and perfectly sorted by dealers too

    6 Lexus IS200/300
    Owners of the old-style IS are still smiling about Lexus service

    7 Skoda Superb
    Stretched Passat ranks 67 places above the original

    8 Fiat Panda
    A long awaited return to tiny car form for Fiat. Ciao bambino!

    9 Mazda MX-5
    The one before the MX-5 grew up on us. Still did the business

    10 Jaguar XK
    All-aluminium XJ6 and 8 justify every penny of owners' outlay



    2006 yılının sonucuna göre en güvenilmez arabalar;

    Here's the bottom ten list in full:

    143 Renault Laguna
    Last year's fourth from bottom car staggers up the table

    144 Ford C-Max
    Owners of Ford's other sports MAV say they're treated like dirt

    145 Mercedes A-Class
    Quite a claim: the old-shape A-Class is the UK's worst car to drive

    146 Mercedes M-Class
    Bottom placed two years ago, very nearly as miserable now

    147 Peugeot 407
    One of the newest cars in the survey falls at the first hurdle

    148 Citroen C8
    Near-identical twin MPV to the Peugeot 807, only just better

    149 Renault Megane
    A cute backside isn't enough distraction for the Megane's owners

    150 Peugeot 307
    No area of fit, finish or reliability ranks above awful for this heap

    151 Renault Espace
    As before, big MPVs like the Espace get the strongest kicking here

    152 Peugeot 807
    Falls down in every area. As satisfying as a dose of dysentery




    Özet olarak işte üretici durumları;


    1 Skoda (UP)
    Once-humble Skoda pushes the Japanese from the top slot

    2 Lexus (DOWN)
    Masters of build quality forced to a still-good second place

    3 Honda (-)
    Top two places in the car list helped secure a third place overall

    4 Mazda (-)
    Fourth place for the second year running

    5 Mini (UP)
    Mini's strong following means it's up two places at five

    6 Subaru (-)
    Another non-mover - would have scored higher but for high ownership costs

    7 Toyota (DOWN)
    Down two places for Toyota against last year's survey

    8 Porsche (-)
    Consistent performer, but reliability score lower than you'd expect

    9 Jaguar (-)
    Strong performance from the XJ helped Jag hold on to ninth

    10 Hyundai (UP)
    Hyundai swaps places with BMW - thanks in part to good service

    11 BMW (DOWN)
    X3 is most reliable car in the survey, but BMW still slipped a place

    12 Suzuki (UP)
    Decent performance means Suzuki moves up three places

    13 Seat (UP)
    Seat's up too, but not so impressive next to Skoda's performance

    14 Lotus (UP)
    Build quality was the only thing holding Lotus back

    15 Audi (DOWN)
    We expected better than middle of the table from Audi

    16 Volvo (DOWN)
    Reasonable effort, but didn't score well for ownership costs

    17 Kia (UP)
    A promising improvement against last year - up from 23rd place

    'Citroen, Renault and Peugeot bring up the rear, shrugging haplessly and disappointing buyers...'

    18 Smart (-)
    Smart holds onto its place just past the half way mark

    19 Volkswagen (UP)
    Modest improvement held back by surprisingly average scores

    20 Nissan (DOWN)
    Nissan slips one place from last year

    21 Chrysler (DOWN)
    And so does Chrysler...

    22 Alfa Romeo (UP)
    Predictably below-average performance from Alfa

    23 Rover (DOWN)
    Down one, but who really cares?

    24 Ford (UP)
    Up one place but not much to shout about

    25 Mitsubishi (DOWN)
    Lowest placed Japanese manufacturer

    26 Saab (DOWN)
    A huge drop from 14th place for the Swedes

    27 Vauxhall (-)
    No improvement for Vauxhall this year

    28 Daewoo (UP)
    A two-place jump for Daewoo. Chevy will be pleased...

    29 Land Rover (UP)
    Up by two places, but still a poor effort

    30 Mercedes (UP)
    Woeful performance from a so-called 'premium' brand

    31 Fiat (UP)
    Good score from the Panda helps lift Fiat a bit. But only a bit

    32 Jeep (DOWN)
    Jeep slides further down the table

    33 Citroen (-)
    Best of the French manufacturers, but that's no consolation

    34 Renault (-)
    Dismal

    35 Peugeot (-)
    Oh dear. Again




  • Buna benzer "customer satisfaction" (müşteri memnuniyeti) araştırmalarında Fransızların sonunculuğu kimseye kaptırdığını görmedim.
    Paylaşım için teşekkürler.
  • merhaba arkadaşlar...
    herkes elinden geldiğince bir şeyler yazmaya çalışmış.konumuz linea ama bende yazmadan geçemeyeceğim.arabalara konulan kadranlar,o aracın o hızı yapacağı anlamına gelmiyor.örnneğin bir sürü araçtaki kadran 220 olmasına rağmen o hızı görmesi mümkün değildir.ibre ve gerçekleşen hıza gelince çok azda olsa farklılık gösterebilir.ama % 25 falan asla.gecenlerde 117 ile radarın önünden geçtim (dijital gösterge) polis çevirdiğindede 117 ile radara girdiğimi söyledi.
    LİNEA ya gelince tekrar ediyorum TOFAŞ ın yıllardan beridir (veya tempra-tipodan sonra) çıkardığı en güzel araba.duruşuyla,kalitesiyle,fiyatıyla çok iş yapacak.bu arada da diğer motor seçeneklerinin bir an önce gelmesi lazım.plastik aksamların kalitesine gelince;arkadaşlar daha öncede yazmıştım inanın ki yerli araçların plastik aksamlarının hepsi aynı yerlerde yapılıyor.birbirinden kalite farkı falanda yok.




  • Selam arkadaşlar. Bu Fiat Linea konusunda çok ön yargılı olan arkadaşlara birkaç sözüm olacak.

    Ben Otomotiv Yansanayisin de çalışan biriyim.

    Öncelikle Linea türk otomotiv sektörü için şuan krizin içinden çıkmasını sağlayan bir kurtarıcı gibi yansanayiciye destek olan müthiş bir proje idi. Fordun 2001 yılında v227 projesinden sonra (Ford Transit Connect) piyasaya ikinci can veren araçtır. Ne toy... nede ren... meg... piyasayı fazla etkilemedi cünkü kendi yansanayicisinden hep ihraç edip burda montaj taktiği ile genelde çalışıyorlar. Ne zamanki yasal zorunluluk örneğin %20 yerlileştirme zorunluluğu kapıya dayanırsa o zaman bitmekte olan serideki araçları yansanayiye zulüm ederek demeyim ama ürettirme kararı genelde çıkıyor.

    Fiat linea ile 2005 sonundan beri tüm yansanayiciler yogun bir şekilde ortak bir çalışma sonuçu oluşturuldu.

    Yani tasarıma destek verilmiş bir araçtır.

    Benim çalıştığım firmadan örnek vericek olursam 2006 sonu vede ocak-şubat döneminde işler %30 azaldı vede yaklaşık 50-60 personel işsiz kalma durumuna geldi çıkarılacak kişiler tespit bile edilmeye başlandı hatta pürüzlü işçiler hemen çıkarıldı. Yaklaşık 10 kişi . Linea devreye girmesini bekliyorduk kalıpve aparatların aylar öncesinden hazırladık seriye geçmesini bekliyorduk. .

    martta ilk seri üretim istendiğinde herkes çok sevindi sonra azalan içler artmaya başladı vede gözden çıkarılan personel linea hattına kaydırıldı.

    şimdiki durum nedir derseniz arkadaşlar.

    İşler o kadar yoğunlaştıki pazar dahil 3 vardiya linea için çalışıyoruz. yetiştirmek için. Vede yaklaşık beyaz ve mavi yaka 30 personel iş başı yaptı linea hattı için. vede fiat-Tofaş'tan gelen bilgilere göre önümüzdeki günlerde üretimi dahada artıracaklarını vede tedbirleri ona göre almamızı bildirdiler.

    10 binlerce kişi otomotiv yansanayisinde çalışıyor vede şuan bu proje kapsamında herkesin benim baktığım gözle lineaya Yani proje kod adı "D200" baktığını biliyorum.

    Benim evime ekmek getirebilmem vede kazandığımı para ile diğer kişilere (market sahipleri,kasap,tekstilci,v.s.) destek oluyorum. o dışarıda üretilip türk ekonomisine bir kuruş katkı sağlamayan araçlardan alan arkadaşlara diğeceğim buğün belki benim kazandığım para ile sendende alışveriş yapmışımdır vede o arabayı almışsındır ama yarın ben kazanamassam sende kazanamassın vede elindekindende olursun. Önce yerliyi destekleyelim arkadaşlar.
    Anlayana duygularımı fazlasıyla yazdım. Anlamak istemeyenlerde ileride beni iyi anlayacağına eminim.

    Eksisiyle artısıyla herşeyde kusur olur ama lütfen uzunca bir zaman emek verilip ortaya çıkan meyveyi taşlarken birkez daha düşünmenizi tavsiye ederim .

    Nedir o düşmanı eleştirir gibi kesin ön yargılı bir yaklaşım. Dön bir kendine bak ben ne yazıyorum diye... 100 binlerce kişinin emeğine bir kusur bulacaksan biraz hangi deneyim ve tecrübe ile yorumladığına bak.

    İşte Fiat-Tofaş herkesin kafasında kötü imajı var. Kimdedi işte felanca kişi o uzman mı peki ? Tabi çok senedir araba kullanıyor.. Biz böyle uzmanız galiba..

    Yazacak şok şey var ama milletimizin yoluda önüde hep açık olsun diyerek noktalıyorum yazacaklarımı..


    Herkeze selamlar, saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senturk041 -- 24 Haziran 2007; 0:25:20 >




  • Bursa kalıp fuarına gittiğimde Lineayı ilk defa gördüm vede gerçekten heycanlanmıştım.

    Çektiğim fotoğrafları paylaşmak istedim.














    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senturk041 -- 24 Haziran 2007; 0:38:52 >




  • senturk041 arkadaşım eline sağlık çok güzel yazmışsın.
    bu yazdıklarında bu ülke düşmanlarına kendi yaptığımızı beğenmeyip hep kusur bulanlara kapak olsun.
  • Teşekkür ederim dostum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ronin67777

    senturk041 arkadaşım eline sağlık çok güzel yazmışsın.
    bu yazdıklarında bu ülke düşmanlarına kendi yaptığımızı beğenmeyip hep kusur bulanlara kapak olsun.
  • ESP güvenlik sistemi olan birçok yeni araçta ESP yi açma/kapatma tuşu da bulunuyor. Anlamadığım nokta şu, böylesine gelişmiş bir güvenlik sistemini kapatma ihtiyacı neden duyulsun ki? Neden ESP sistemine sahip birçok araçta böyle bir açma/kapatma düğmesi bulunuyor? Bunun mantığı nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi seg -- 24 Haziran 2007; 3:12:02 >
  • 
Sayfa: önceki 7172737475
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.