Şimdi Ara

Yeni corolla Yağ kontrolü !

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
585
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • yeni corollalar da yağ kontrolünü nasıl yapıcaz?

    özellikle dizeller için dikkat edilmesi gereken birşeyler varmı?



  • Motor Yağı Seviyesi Kontrolü

    Doğru bir okuma için öncelikle otomobilinizi düz bir zeminde parkedip en az 5dk. olmak üzere yağın süzülmesini bekleyin. Yağ çubuğunu çıkarıp bir bez ya da kağıt mendil ile silin. Yağ çubuğunu yerine yerleştirip birkaç saniye bekleyin. Yağ seviyesini okumak üzere tekrar çıkardığınızda büyük bir ihtimalle MIN ve MAX seviyeleri arasında, genellikle de MIN seviyesine yakın olacaktır. Her seferinde çok fazla olmamak sureti ile ve yine her defa kontrol etmek sureti ile MAX seviyesine yaklaşıncaya kadar yağ ekleyin. Kesinlikle MAX seviyesini geçmeyin. 1600 cc. hacimli bir motorda genellikle 1 lt.�lik yağın yarısı yeterli olacaktır. Belki biraz fazlası.. Ancak kutunun dibinde çok az dahi kalmış olsa, �bunu taşıyacağıma ekleyeyim, MAX seviyesini biraz geçiversin, ne olacak?� mantığıyla kalan yağı da eklemeyin. Motorun performansına göre birkaç hafta, en geç bir ay sonra zaten elinizde kalan yağ miktarı kadar eksilme olacaktır. Daha sonra ekleyin, en iyisi... Çubuğu yerine yerleştirdikten sonra motor yağ kapağını kapatmayı unutmayın. Periyodik yağ seviye kontrolleri her 2000 km.�de bir yapılabilir. Ancak en iyisi herkesin kendi istatistiğini tutması. Yağ eksiltme; motor performansı, motorun üzerindeki km. ve bakımıyla alakalı olduğu kadar aynı model ve yaşa sahip otomobillerde sürücülerin kullanım tarzından kaynaklanan farklılıklar olması da doğaldır. Bu sebeple isterseniz ilk birkaç sefer ortalama bir km. belirleyin, ve kontrollerinizi kendinize özel aralıklarla yapın.

    KAYNAK:http://www.araconline.com/h/haber.asp?id=216


    Motor yağı neden koyulaşarak kirli gibi görünür?

    Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğinde ki dağıtıcı ve deterjan katıkları sayesinde motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmasını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle de motor yağı kirlenir. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı, görevini iyi yerine getiriyor demektir.

    KAYNAK:http://www.castrol.com/castrol/faq.do?categoryId=73024007&contentId=6008642&currentPage=2



    YAĞLAR:


    Toyota olarak dünyanın en iyi motorlu taşıtlarını üretiyor olmaktan dolayı guruluyuz. Doğal olarak müşterilerimize sunduğumuz her türlü yedek parça ve aksesuar da her yönüyle test edilmiş, tamamen güvenilir ve Toyota marka araçlarla %100 uyumludur.

    Motor yağları, aracınızın görünmeyen bir parçası olmasına rağmen hayati önem taşımaktadır. Bu sebeple, sunduğumuz en üst kalitede motor yağları tüm orijinal parça gruplarımızın önemli bir kısmını oluşturmaktadır.

    Tüm Toyota motor yağları, uluslararası tanınan API (Amerikan Petrol Enstitüsü) ve ACEA (Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği) standartlarını karşılamanın yanı sıra kalite ve performansla ilgili daha yüksek standartları da karşılar. Toyota'da, geliştirilen yağların en yüksek performansı vermesi için optimum kalite ve özelliklerde oluşunu sağlamak amacıyla gerçek araç ve parçaları üzerinde testler yapılır.

    TGMO (Toyota Orijinal Motor Yağları) ürün gamı dizel motorlar için özel olarak geliştirilmiş motor yağlarından, mineralden sentetiğe, yüksek performanstan genel kullanıma kadar her türlü motor yağını içerir. Dişli yağları TGMO (Toyota Orijinal Motor Yağları) ürün gamının öneli bir kısmını oluşturur ve üniversal dişli yağları ve otomatik şanzıman yağlarını da içerir.

    TGMO (Toyota Orijinal Motor Yağları) ürün gamı, mevcut ve geçmişte satılan tüm Toyota modelleri için özel olarak geliştirilmiştir. Bu sebeple, hangi Toyota modelini kullanıyor olursanız olun, Toyotasa Yetkili Servisleri'nin size sunduğu tüm TGMO (Toyota Orijinal Motor Yağları) ürünleri ihtiyacınızı en iyi şekilde karşılayacaktır.

    Üstün kalite

    Tüm Toyota orijinal motor yağları, Toyota motorlarının özelliklerine ve API ile ACEA gibi sektör standartlarına en ideal şekilde uyum sağlamak amacıyla yapılan yoğun araştırma ve geliştirme çalışmalarının sonunda üretilmiştir.

    Bütün Toyota orijinal motor yağları, beş temel işlevi karşılar:

    Yağlama
    Yağın içindeki sürtünme önleyiciler, ince ve güçlü bir kaplama alanı oluşturur ve bu alan hareketli metal parçaların birbiri üzerinden kolayca kaymasını sağlar. Bu koruma alanı olmazsa, sürtünmeden dolayı motorda aşırı ısınma oluşur ve motor yanar.

    Sızdırmazlık
    Piston ve silindir yüzeyi arasındaki ölçü son derece az olmasına rağmen, arada çok küçük bir boşluk kalmaktadır. Yağ, bu açıklığı kapatarak kompresyon kaçağını önler ve sıkıştırma oranını, dolayısıyla motor gücünü korur.

    Soğutma
    Yağın daha az bilinen fakat hayati önemi olan bir yanı da soğutma sıvısı olarak işlev görmesidir. Motorun daha sıcak bölgelerindeki ısıyı alır ve taşıyarak yağ soğutucusundan geçerken dışarıya atar.

    Temizleme
    Yağın içindeki deterjanlar, sıcak bölgelerde kurum oluşmasını engeller. Bu, motorun, özellikle de pistonların temiz kalmasını sağlarken, piston segmanlarının da sıkışmasını engeller.

    Pas önleme
    Motordaki yanma sonucu oluşan asitler, pas ve korozyon oluşumuna neden olabilir. Yağın içindeki özel katkılar bu asitleri nötralize ederek pas ve korozyon oluşumunu engeller.

    MOTOR YAĞLARI

    - Sentetik Motor Yağı SAE SW-40
    Toyota sentetik motor yağı, sürücülerin ihtiyaç duyduğu en üst seviyede yağlamayı ve daha fazlasını karşılayacak niteliktedir. Sabit viskozite kontrolü, termal denge ve düşük sıcaklıkta mükemmel akışkanlık sağlar. Toyota sentetik motor yağı, Antalya'nın sıcağında da Erzurum'un dondurucu soğuğunda da aynı korumayı sağlar.

    ACEA: A3 / B3 / B4
    API: SL / CF
    1 ve 4 litrelik ambalajlarda

    Yarı Sentetik Motor Yağı SAE 10W-40
    Toyota yarı sentetik motor yağı, yüksek performans motorlarında mükemmel korumayı sağlamak amacıyla en gelişmiş yağlama teknolojisi ile üretilmiştir. Çok geniş bir sıcaklık aralığında yüksek termal denge sağlayarak çalışabilir. Bu sayede motor ömrünü uzatırken, yağ sarfiyatını da azaltır.

    ACEA: A3 / B3
    API: SL / CF
    1, 4 ve 208 litrelik ambalajlarda

    Premium Motor Yağı SAE 1 SW-40
    Toyota premium motor yağı, ilk çalışma anındaki sürtünmeyi ve sıcaklık gerilimini azaltarak, motorunuzu aşırı sürtünmeden kaynaklanan zararlı etkilere karşı korur. Özel formülü, metal yüzeyleri motor atık ve tortulardan korur ve böylece motor ömrünü uzatır.

    ACEA: A2 / B2
    API: SL / CF
    1, 4 ve 208 litrelik ambalajlarda

    DİŞLİ YAĞLARI

    Üniversal Dişli Yağı SAE 80W-90
    Toyota üniversal dişli yağı SAE 80W-90, yüsek basınç altında katkılarla zenginleştirilmiş parafinli mineral bir yağdır. Mükemmel termal dengesi sayesinde çok yüksek sıcaklıklarda bile kritik parçaları tortu ve atıklardan korur, temiz tutar. Bu sayede hem düz şanzımanda, hem de nihai dişli ünitelerinde kullanılır.

    API: GL-4 / GL-5
    18 ve 208 litrelik ambalajlarda

    Sentetik Dişli Yağı SAE 75W-90
    Toyota sentetik dişli yağı SAE 75W-90, yüksek standartlı kalitesi ile şanzıman, hipoid arka aks ve direksiyon kutularında kullanılmaktadır. Dayanıklı termal dengesi, hayati parçaları yüksek sıcaklıklarda tortu ve atıklardan korur. Bu sayede hem düz şanzımanda, hem de nihai dişli ünitelerde kullanılabilir.

    API: GL-4 / GL-5
    1 ve 18 litrelik ambalajlarda

    Tahditli Kaymalı Diferansiyel SAE 85W-90
    Toyota tahditli kaymalı diferansiyel yağı, parafin bazlı yağlardan yüksek kaliteli incelticiler kullanılarak ve yüksek performanslı katkı maddeleri karıştırılarak elde edilmiş mineral bazlı bir EP yağıdır. Bu yağ özellikle tahditli kaymalı diferansiyelle donatılmış hipoid arka akslar için önerilir. API GL-5 standardını sağlaması gereken EP yağlarına ihtiyaç duyulan konvansiyonel aks ve diferansiyellerde de kullanılabilir.

    API: GL-5
    1 ve 18 litrelik ambalajlarda

    Otomatik Şanzıman Yağı
    Toyota otomatik şanzıman yağı, rafine bazlı yağlar ile özel katkıların dengeli olarak karıştırılmasından elde edilmiş bir sıvıdır. Standart D-III otomatik şanzıman yağı, sadece otomatik şanzıman yağı olarak değil, hidrolik direksiyon yağı ve multigrade hidrolik sıvısı olarak da kullanılabilir (ISO 32 derecesine kadar). T-IV otomatik şanzıman yağı, sadece Toyota otomatik şanzımanları için geliştirilmiştir.

    D-III / T-IV
    1 ve 18 litrelik ambalajlarda

    KAYNAK:http://www.toyotasa.com.tr/turkey-local/yaglar.aspx



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 30 Eylül 2007; 23:19:16 >




  • Başlığı görünce ben de farklı bir durum var sanmıştım.
  • bilgilenmiş olduk..
    emeğine sağlık, teşekkürler acu_men
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    i20 Yağ Değişimi Hakkında..
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.