Şimdi Ara

<<<<YENİ CLİO 4 PAYLAŞIM PLATFORMU ANA KONU>>>> (498. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
16.963
Cevap
182
Favori
1.168.276
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 496497498499500
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAD34
    Güzel bir açıklama oldu bu. Peki 1.2 / 120 HP motorlar için ne düşünüyorsunuz?

    Konuyla ilgili teknik bilgim olsa da bu motorlarla ilgili özel bir bilgim yok. Dolayısıyla yorum yapmam çok sağlıklı olmaz. Fakat genel olarak bu şekilde düşük hacim / yüksek güç dengesine sahip motorların daha hassas ve kısa ömürlü olduğu bir gerçek. Ancak çok fazla yüklenilmez, yağı ve filtresi zamanında değiştirilirse, uzun süreler sıkıntı çıkarmayacağını düşünüyorum. Zaten günümüzde hemen hemen hiç bir motor ömrünün tamamını doldurmuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ghosttailor

    Arkadaşlar bende bugün Oyak Kampanyasından faydalanarak,Clio 1.2 16V Joy modelini sis farı ve stepne opsiyonları ile sipariş ettim.

    Bende forumdaki çoğu arkadaş gibi,vereceğim sipariş öncesi 0.9 Tce ile 1.2 16V arasında kararsız kalmıştım.Bu konuda yaptığım araştırmalardan edindiğim bilgileri,forumdaki dostlara yardımcı olması nedeni ile paylaşmak istiyorum.

    Öncelikle 0.9 Tce henüz çok yeni ve modern teknolojili bir motor.Son zamanlarda diğer global otomotiv üreticilerinin küçük hacimden büyük güç elde etme furyasına (Ford Ecoboost 1.0 ve Fiat 0.9 Twinair) Reanult'un cevabı niteliğinde.

    Burada konuyu uzatıp yazımı fazla teknik detaya boğmadan,özet olarak şunu söyleyebilirim.

    Bu ve benzeri motorlarda,küçük hacimden dolayı gücü ve torku optimum seviyede tutmak için turbo her zaman devrededir. Örneğin dizel bir arabada turbo yaklaşık olarak 1600-1800 dv/dk da devreye girer.Fakat bu tip motorlarda turbo rolantide bile (700-800 dv/dk) devrededir.Turbonun her zaman devrede olmasından dolayı,motorun tükettiği yakıt hacminden beklenmeyecek kadar fazla olur.Ayrıca turbo standarttan çok daha düşük kilometrelerde sıkıntı çıkarabilir.

    Özetle edindiğim bilgiler bu yöndeydi.Bu sebepten dolayı hem Renault'un senelerdir kullandığı bir motor olması hemde eski jenerasyon 1.2 8V motora göre daha modern teknolojili olması nedeni ile 1.2 16V motoru tercih ettim.

    0.9 Tce motorun performansının 1.2 16V motora göre,realitede ve kağıt üzerinde 2-3 tık daha iyi olduğu doğrudur.Ama bu tamamen beklenti ile ilgili bir durum diye düşünüyorum.

    Onun haricinde Clio şu an Türkiye piyasasında sınıfında f/p oranı olarak en iyisi.Aynı donanımda örneğin bir polo almaya kalksanız 45000-50000 TL yi gözden çıkarmanız gerekiyor.

    2015 model Clio'larda iç ambiyans ve malzeme değişikliği ile ilgili ne olacağını açıkçası bende merak ediyorum.Yukarıda bir arkadaş,kart sisteminden anahtar sistemine geçileceği yönünde bilgi vermiş.Bu konuda başka bir duyumu olan varsa ve buradan paylaşabilirse sevinirim.

    Saygılarımla..
    [
    2015 model Clio'larda iç ambiyans ve malzeme değişikliği ile ilgili ne olacağını açıkçası bende merak ediyorum.Yukarıda bir arkadaş,kart sisteminden anahtar sistemine geçileceği yönünde bilgi vermiş.Bu konuda başka bir duyumu olan varsa ve buradan paylaşabilirse sevinirim.





    bende 1.joy düşünüyorum oyaktan. ancak iç ambiyansta bir değişiklik yok diye biliyorum (keşke olsa). oyaktan gelen ekipman listesinde yazan yazı aşağıdaki şekilde;

    '- İç ambiyansta malzeme ve renk değişiklikleri olacaktır

    yani sadece malzeme değişikliği ve renk değişikliğ olacak. Aslında joy daki o çağdışı radyo mp3 çaları yenileseler çok iyi olur....Malzeme değişikliği de umarım iyi yönde bir değişiklik olur

    bu arada kart sistemi oyaktan gelen ekipman listesinde var. ancak hill holder yok, 2015 den itibaren joy dan hill holder i kaldıracaklarımıs aldıgım bilgiye göre...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KORO -- 13 Kasım 2014; 13:27:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KORO

    [
    2015 model Clio'larda iç ambiyans ve malzeme değişikliği ile ilgili ne olacağını açıkçası bende merak ediyorum.Yukarıda bir arkadaş,kart sisteminden anahtar sistemine geçileceği yönünde bilgi vermiş.Bu konuda başka bir duyumu olan varsa ve buradan paylaşabilirse sevinirim.





    bende 1.joy düşünüyorum oyaktan. ancak iç ambiyansta bir değişiklik yok diye biliyorum (keşke olsa). oyaktan gelen ekipman listesinde yazan yazı aşağıdaki şekilde;

    '- İç ambiyansta malzeme ve renk değişiklikleri olacaktır

    yani sadece malzeme değişikliği ve renk değişikliğ olacak. Aslında joy daki o çağdışı radyo mp3 çaları yenileseler çok iyi olur....Malzeme değişikliği de umarım iyi yönde bir değişiklik olur

    bu arada kart sistemi oyaktan gelen ekipman listesinde var. ancak hill holder yok, 2015 den itibaren joy dan hill holder i kaldıracaklarımıs aldıgım bilgiye göre...

    Bilgi için teşekkürler Dostum.. Oyaktan gelen ekipman listesine,nereden ulaşabileceğimiz konusunda aydınlatabilirsen sevinirim.Ayrıca hill holder konusunda aldığın bilginin kaynağı nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ghosttailor -- 13 Kasım 2014; 13:40:48 >




  • wolfien W kullanıcısına yanıt
    iyide günümüzde neredeyse bütün araçlar artık böyle üretiliyor. bakınız mercedes, BMW. onlar bile 2-3 bin motorlardan 1.6 motorlara düşürdüler. avrupa da çıkan ve üreticileri zorlayan yeni emisyon ve çevre kirliliği değerleri bundan sonra düşük hacim ve turbo motorlar devri demek.
  • ghosttailor kullanıcısına yanıt
    oyak üyelere özel sayfasına giriş yaparsan ekipman dosyasını indermene izin veriyor. onun dışında belki mais şubelerinden de edinebilirsin diye düşünüyorum.

    oyak ekipman listesi ile renaultun kendi sayfasındaki ekipman listesini karşılaştırdımi hill holder oyak listesinde yok. durumu sordugum mais şb si oyak ekipman listesinde görünen neyse o gelecek dedi.
    hill holder yok mesela deyince de hill hollder zaten 2015 joy donanımından kalkıyor dediler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cagdaaktan

    iyide günümüzde neredeyse bütün araçlar artık böyle üretiliyor. bakınız mercedes, BMW. onlar bile 2-3 bin motorlardan 1.6 motorlara düşürdüler. avrupa da çıkan ve üreticileri zorlayan yeni emisyon ve çevre kirliliği değerleri bundan sonra düşük hacim ve turbo motorlar devri demek.

    Dedim ya artık motor ömrü eskisi kadar önemli değil. Bundan 20 sene önce bir otomobilin "ekonomik ömrü" yaklaşık 20 sene iken, bugün belki de 10 senenin altında. (Rakamları örnek olması açısından verdim.) Dolayısıyla da küçük hacimli turbolu motorlar oldukça popüler oldu. Ben zaten bu motorları kötülemiyorum, aksine ben de bugün benzinli araç alacak olsam TSI, TCE vb. aşırı beslemeli düşük hacimli motorları tercih ederim. Fakat bunların daha kısa ömürlü oldukları ve daha özenli kullanım gerektirdikleri de bir gerçek.




  • wolfien W kullanıcısına yanıt
    adamların amacı 3-5 senede araç yeniletmek millete :). bende kötüleme olarak algılamadım zaten, ama gerçek bu. istesek de istemesek de düşük hacimli motorlara binmek modası oldu mecburen. bu motorların dayanıklılık konusu tartışılır tabi ki, kullanıma bağlı olarak yüksek hacimli motorları da 50 binde eline alan oluyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KORO

    oyak üyelere özel sayfasına giriş yaparsan ekipman dosyasını indermene izin veriyor. onun dışında belki mais şubelerinden de edinebilirsin diye düşünüyorum.

    oyak ekipman listesi ile renaultun kendi sayfasındaki ekipman listesini karşılaştırdımi hill holder oyak listesinde yok. durumu sordugum mais şb si oyak ekipman listesinde görünen neyse o gelecek dedi.
    hill holder yok mesela deyince de hill hollder zaten 2015 joy donanımından kalkıyor dediler...



    Konu ile ilgili Renault'a mail attım.Cevabı buradan paylaşırım.
  • İyi Akşamlar arkadaşlar kısa zamanda clio alacağım sizce kırmızı iç döşeme nasıl duruyor canlı olarak hiç görmedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bizim araca (1.5 dCi) hangi antifirizi koymalıyız acaba? Kırmızı Sarı Vs? Bilen varmı?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • benabc B kullanıcısına yanıt
    Süper
  • CAD34 kullanıcısına yanıt
    Ben de benzer şekilde 2006 model 60.000 km'deki 1.4 8v benzinli Clio symbol aracımı satıp Clio 1.2 16v Joy versiyon aracımı aldım.Yaklaşık 1.5 yıl oldu ve şu an aracım 14.000 km'de.Açıkçası ilk bayiden çıkardığımda performans zayıf geldi.Önceki aracım alt devirlerde daha canlıydı mesela.Ancak belli km'leri geçince 1000-3000-10000 gibi..Performans artmaya başladı.Şu an gayet de memnunum.Önemli olan rodajı sabırla ve kurallara uygun tamamlamak.Alt devirlerde 1.4 8v araca göre daha cansız.Ama üst devirlere 16v olması nedeniyle sanırım daha rahat çıkıyor.Rampalarda da öyle çok üzmüyor.Bana kamyonların arkasındaki yazıları okursun diyorlardı ama hiç de öyle bir durum söz konusu değil.Ayrıca bana göre 1.4 8v araçtan daha hoş ve sportif bir motor sesi var.Kısacası biraz da araçtan ne beklediğinizle ilgili bir durum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: moondance

    Ben de benzer şekilde 2006 model 60.000 km'deki 1.4 8v benzinli Clio symbol aracımı satıp Clio 1.2 16v Joy versiyon aracımı aldım.Yaklaşık 1.5 yıl oldu ve şu an aracım 14.000 km'de.Açıkçası ilk bayiden çıkardığımda performans zayıf geldi.Önceki aracım alt devirlerde daha canlıydı mesela.Ancak belli km'leri geçince 1000-3000-10000 gibi..Performans artmaya başladı.Şu an gayet de memnunum.Önemli olan rodajı sabırla ve kurallara uygun tamamlamak.Alt devirlerde 1.4 8v araca göre daha cansız.Ama üst devirlere 16v olması nedeniyle sanırım daha rahat çıkıyor.Rampalarda da öyle çok üzmüyor.Bana kamyonların arkasındaki yazıları okursun diyorlardı ama hiç de öyle bir durum söz konusu değil.Ayrıca bana göre 1.4 8v araçtan daha hoş ve sportif bir motor sesi var.Kısacası biraz da araçtan ne beklediğinizle ilgili bir durum.

    Aslında doğru söylüyorsunuz. Bu arabalar, daha doğrusu 1.2 / 75 HP'lik motorlar performans amaçlı değil. Tamamen şehir içi ekonomi amaçlı motorlar. Şehirler arası içinde çok yüklenilmediği taktirde beklentiyi karşılar. Ben şahsen şu an ki arabam ile o meşhur Sabuncubeli rampasını 3. ve 4. vitesler ile rahatça çıkabiliyorum. Çıkarken klima açıksa kapatıyorum orası ayrı. Ama o rampaları 3. vites 80 km/h ile gayet rahat çıkıyorum ve 4. vitese atıyorum. 1.2'nin torku 107, benim 1.4'ün torku da 114 NM. Aramızda 8 valf fark var. HP'ler aynı. Birde en büyük korkum bagaj. Aslında arabayı koca bir yıl benden başka kullanan ve binen dahi yok. Hafta sonu eğer bir yere gidecekse annem biner. Birde bayramlarda vs. 4 kişi bineriz ki o da mezarlık ziyareti. Bu durumlarda bagaj umrumuzda olmaz. Ama şehirler arası yolda tatile giderken işte 4 kişi ve bagaj devreye giriyor. Ben Symbol'ün bagajını tıka basa dolduruyorum. 3 valiz + 1 buzluk ile ancak sığıyoruz. Bu CLIO'nun bagajına 3 valiz + 1 buzluk rahat sığamayabiliriz. Bakalım, durum ne gösterecek? Kafamda birde 1.33 motorlu COROLLA var. Alternatif olarak 1.6 benzinli Megane var. 50 bin lirayı geçmeyecek şekilde kafamada ki planı uygulayabilirsem olur. Mevcut arabamın üzerini 20 bin liraya tamamlayıp geri kalanı 24 veya 36 ay kredi planı kafamda ki plan. Birde Peugeot 301'ler var, onlara da bakacağım. Aslında CLIO Sport Tourer var ama onuda ev halki station diye istemiyor. Olmazsa da arabamla gittiği yere kadar devam. En azından her şeyini biliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhat516

    ya arkadaşlar oyak kampanyasındaki 2015 model mart teslim 90 hp 1.5 icon dizel otomatik clio yo stepne dahil 53050 tl ye tavsiye edermisiniz yoksa daha uygun dizel araç veya bunun altında araç sağlıyabilecek bayi varmıdır
    ayrıca 30.000 tl ye%0.69 36 ay vade ile veriyor oyak yardımlarınızı bekliyorum

    bu konuda yardımcı olabilecek arkadaş yok galiba forumda?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: moondance

    Ben de benzer şekilde 2006 model 60.000 km'deki 1.4 8v benzinli Clio symbol aracımı satıp Clio 1.2 16v Joy versiyon aracımı aldım.Yaklaşık 1.5 yıl oldu ve şu an aracım 14.000 km'de.Açıkçası ilk bayiden çıkardığımda performans zayıf geldi.Önceki aracım alt devirlerde daha canlıydı mesela.Ancak belli km'leri geçince 1000-3000-10000 gibi..Performans artmaya başladı.Şu an gayet de memnunum.Önemli olan rodajı sabırla ve kurallara uygun tamamlamak.Alt devirlerde 1.4 8v araca göre daha cansız.Ama üst devirlere 16v olması nedeniyle sanırım daha rahat çıkıyor.Rampalarda da öyle çok üzmüyor.Bana kamyonların arkasındaki yazıları okursun diyorlardı ama hiç de öyle bir durum söz konusu değil.Ayrıca bana göre 1.4 8v araçtan daha hoş ve sportif bir motor sesi var.Kısacası biraz da araçtan ne beklediğinizle ilgili bir durum.

    Söylediklerine harfiyen katılıyorum Dostum Rica etsem 1.2 16V aracının rodaj dönemini nasıl geçirdiğini,bununla ilgili tecrübelerini paylaşabilir misin?




  • serhat516 S kullanıcısına yanıt
    Ben arastirdim uygunu yok . 2014 modele bile 54 bin pesin alimda fiyat cekti Reno Adana. Bugun ucakla Istanbula gitti babam,yazilmis 49 a mi ne gelmis metalik boya ile. Bizde suanda clio 3 1,5dci var yakit cok ekonomik. Ikinci aracimizda clio 4 1,5 dci olcak artik kismetse. Pisman oluncak bir kampanya degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhat516

    quote:

    Orijinalden alıntı: serhat516

    ya arkadaşlar oyak kampanyasındaki 2015 model mart teslim 90 hp 1.5 icon dizel otomatik clio yo stepne dahil 53050 tl ye tavsiye edermisiniz yoksa daha uygun dizel araç veya bunun altında araç sağlıyabilecek bayi varmıdır
    ayrıca 30.000 tl ye%0.69 36 ay vade ile veriyor oyak yardımlarınızı bekliyorum

    bu konuda yardımcı olabilecek arkadaş yok galiba forumda?

    Şimdi yapılacak kampanyalar ile Oyak kampanyalarını karşılaştırmayalım çünkü oyak 2015 model veriyor . Şu an 2014 model araçlar için pazarlık yapıyor . Yeni yıl farkını saymıyorum bile



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _RuLazz_ -- 14 Kasım 2014; 23:26:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar 11 kasımda aracımı sattım ., 1.2 touch kırmızı renk 18300 kmdeydi. 35500 liraya satışı verdim. akabinde hemen o gün 1.4 tdci ford fiesta aldım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _CsMaNiA_

    arkadaşlar 11 kasımda aracımı sattım ., 1.2 touch kırmızı renk 18300 kmdeydi. 35500 liraya satışı verdim. akabinde hemen o gün 1.4 tdci ford fiesta aldım

    kaça almıştınız?

    bir de ben de 56ninde 1.5dci 90 hp ICON 2012 beyaz aracımı satmak istiyorum sizce kaç tl doğru fiyattır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hot_sauce

    quote:

    Orijinalden alıntı: _CsMaNiA_

    arkadaşlar 11 kasımda aracımı sattım ., 1.2 touch kırmızı renk 18300 kmdeydi. 35500 liraya satışı verdim. akabinde hemen o gün 1.4 tdci ford fiesta aldım

    kaça almıştınız?

    bir de ben de 56ninde 1.5dci 90 hp ICON 2012 beyaz aracımı satmak istiyorum sizce kaç tl doğru fiyattır?

    34000 tlye almıştım. 1500 tl kar yaptım satarken :) dizellerin piyasasını hiç bilmioyrm ama bi tanıdık 2012 model gri renk cliosunu 4 cam otomatik olanı 40500 tlye sattı. araç 37000kmdeydi
  • 
Sayfa: önceki 496497498499500
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.