Şimdi Ara

<<<<YENİ CLİO 4 PAYLAŞIM PLATFORMU ANA KONU>>>> (497. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
16.964
Cevap
182
Favori
1.168.265
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 495496497498499
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2015 model olucak , iconda bile 4 hava yastigi var sanirim. Multimediya ozellikleri iyi sayilir. On gogus malzemesi joy ile icon un ayni mi ? Sanki iconda daha farkli gbi geldi fotograflardan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    quote:

    Orijinalden alıntı: RuLazz™

    Sonrasında 2. el konusunu konuştuk şu an Renault un en çok ekmek yediren aracı 1.2 Joy inanılacak gibi değil. Icon alan satan yok , touch donanım zaten kaldırılmış, 0,9 motorda yıpranmalar söz konusu bundan dolayı overboost eklenmiş. Durum beni oldukça şaşırttı .

    Joy'un bu kadar tutmasına şaşıracak bir şey yok. Zira tüm güvenlik önlemleri ve temel konfor özellikleri (bluetooth, cruise control vb.) mevcut. Biz eşime Clio alırken bütçemiz müsait olduğu halde en mantıklı seçimin Joy olacağına karar verip, Joy aldık.

    Ayrıca standart bir B segmenti otomobili olduğunu da düşünürsek, en ucuz versiyonun en çok satan versiyon olması da çok doğal.

    Bence esas şaşırılacak nokta 1.2 motorda Joy'dan üst donanımların satılması olur...

    0.9 motorda yıpranma olduğu bilgisinin ciddi bir kaynağı var mı... Daha çok söylenti gibi... Sonuçta "yıpranma" dendiğinde göre motor blokundan, silindirlerden falan bahsediliyor olmalı ki bu parçaların yıpranması çok düşük ihtimal... Çünkü bu parçalar hem yapıları gereği aşırı dayanıklı üretilir hem de uzun dönem testlerde gözden kaçabilecek parçalar değil. Overboost teknolojisi de yıpranmayı nasıl çözüyor bilmiyorum, overboost benim bildiğim kadarıyla kısa süreli olarak turbo basıncını azami değerin de üstüne çıkartarak, aşırı güç üreten bir modül, yani motoru rahatlatmak bir tarafa, kısa süreli de olsa daha fazla yükleniyor. Bu haliyle "motorda yıpranma oldu, overboost ekledik" deniyorsa bir gariplik var. Çünkü overboost ile motor 5hp güç ve 15nm tork kazanıyor.


    Konuya şöyle bir açıklık getireyim bilgi almış olduğum satış temsilcisi tecrübeli bir arkadaş kendisi araçta alıp satıyor aynı zamanda. 0.9 motorun yüksek devirlerde kullanılmasından dolayı 50 bin km civarına yaklaşan araçlardan şikayetler geldiğini bundan dolayı motorda revize yapılarak Overboost özelliği eklendiğini söyledi . Bu arkadaş yurt dışına ve diğer lansmanlara sürekli gidiyor araçlardan anladığını düşünüyorum .



    Satış konusuna gelince , Joy donanım araçlar hem fazlasıyla prim etmiş hemde 2. el oldukça hızlı yine bu bayide yapılan satışlar ile ilgili sattıkları araçlardan takas yapıldığında joy modelleri ya aynı fiyata ya da 1000 tl üstüne geri aldıklarını ve sıfır araç satışı yaptıklarını satış sözleşmeleri ile gösterdi . Fakat 0.9 Icon modellerde ise sattıkları fiyattan çok aşağıya geri aldıklarını ve almak istemediklerini söyledi bunları şurdan doğrulayabilirim , kendimde sahibinden com da ilanlara baktığımda 1.2 Joy da hızlı bir değişim varken 0.9 motor araçlar gerçekten daha çok ilanda kalıyor gibi . 0.9 motor bence çok yeni Ford 1.0 motor kadar başarılı olmadığını düşünüyorum . Kullandığım kadarıyla yeterli performansı var.Motor sesi gerçekten çok güzel . Aşılamayacak bir sorun olacağınıda sanmıyorum .

    Sonuç olarak okunan rakamlar ve geriye dönük 10 aylık satış rakamları oldukça düşük bu konu Renault için böyle diğer firmalarında farklı olduğunu sanmıyorum .

    Bakalım king VW ne yapacak yıl sonu onu merak ediyorum asıl .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çev.müh.tolga

    2015 model olucak , iconda bile 4 hava yastigi var sanirim. Multimediya ozellikleri iyi sayilir. On gogus malzemesi joy ile icon un ayni mi ? Sanki iconda daha farkli gbi geldi fotograflardan.

    Joy donanım ile Icon arasında fark var tabiki
    Neden kendinizi yazınızda eklediniz anlamadım
  • Telefondan Forumu kullanmayi ogrenenedim zor oluyor . On gogus farki var mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Joy larda sert plastik iconlarda ise yumusak bi malzemeyle kaplanmis. Parmak arasi terlik tabaninin kaliteli hali :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni i20 de fena olmuş !
  • Sorma ya. Clio dan önceki aracım i20 idi. Bu fena olmuş. Yeni i20 Baz modeli 37.000 civarında. içim gitmedide değil ama aracımı ufak ufak satmam gerek. Bir süre Düşük model araca binmem gerekli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RuLazz™

    Yeni i20 de fena olmuş !

    Herkeze iyi akşamlar..bugün severek kullandığım dizel i20.mi sattım ve fazla km yapmadığım için 1.2 benzinli bir araç alacağım..bugün renault bayisi için 0.9 ve 1.2 motorlar için baya görüştük..aklımda 0.9 motor vardı ama teknik servis ve satıştaki kişiler 1.2 yi önerdi..1.2 ikinci elde üzmez sizi,0.9 motora insanlar psikolijman önyargıyla bakar dediler...ayrıca 1.2 ler lpg uyumluymuş... 0.9 a niyetlenmişken böyle şeyler duyunca kafam karıştı..

    1.5 yıl 1.2 joy kullanıp, şimdi 1.5 icon kullanan clio kurdu birisiyle konuştum..düz zeminli normal trafikli bir yerde sadece şehir içinde 1.2 motor ortalama 7.5 lt yakar dedi..1.2 cliolar şehir içi 7 lt nin altına düşermi? 0.9 ve 1.2 clioların 2. el fiyatlarıda nerdeyse aynı valla kafayı yicem sizce ne yapmalıyım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjjoookkkeeerrr

    quote:

    Orijinalden alıntı: RuLazz™

    Yeni i20 de fena olmuş !

    Herkeze iyi akşamlar..bugün severek kullandığım dizel i20.mi sattım ve fazla km yapmadığım için 1.2 benzinli bir araç alacağım..bugün renault bayisi için 0.9 ve 1.2 motorlar için baya görüştük..aklımda 0.9 motor vardı ama teknik servis ve satıştaki kişiler 1.2 yi önerdi..1.2 ikinci elde üzmez sizi,0.9 motora insanlar psikolijman önyargıyla bakar dediler...ayrıca 1.2 ler lpg uyumluymuş... 0.9 a niyetlenmişken böyle şeyler duyunca kafam karıştı..

    1.5 yıl 1.2 joy kullanıp, şimdi 1.5 icon kullanan clio kurdu birisiyle konuştum..düz zeminli normal trafikli bir yerde sadece şehir içinde 1.2 motor ortalama 7.5 lt yakar dedi..1.2 cliolar şehir içi 7 lt nin altına düşermi? 0.9 ve 1.2 clioların 2. el fiyatlarıda nerdeyse aynı valla kafayı yicem sizce ne yapmalıyım

    Yeni İ20 öneririm 1.2 motor .
    Clio da ise 1.2 den şaşma.
    0.9 Performanslı ama umduğunu bulamayabilirsin haliyle çok yakıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RuLazz™

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjjoookkkeeerrr

    quote:

    Orijinalden alıntı: RuLazz™

    Yeni i20 de fena olmuş !

    Herkeze iyi akşamlar..bugün severek kullandığım dizel i20.mi sattım ve fazla km yapmadığım için 1.2 benzinli bir araç alacağım..bugün renault bayisi için 0.9 ve 1.2 motorlar için baya görüştük..aklımda 0.9 motor vardı ama teknik servis ve satıştaki kişiler 1.2 yi önerdi..1.2 ikinci elde üzmez sizi,0.9 motora insanlar psikolijman önyargıyla bakar dediler...ayrıca 1.2 ler lpg uyumluymuş... 0.9 a niyetlenmişken böyle şeyler duyunca kafam karıştı..

    1.5 yıl 1.2 joy kullanıp, şimdi 1.5 icon kullanan clio kurdu birisiyle konuştum..düz zeminli normal trafikli bir yerde sadece şehir içinde 1.2 motor ortalama 7.5 lt yakar dedi..1.2 cliolar şehir içi 7 lt nin altına düşermi? 0.9 ve 1.2 clioların 2. el fiyatlarıda nerdeyse aynı valla kafayı yicem sizce ne yapmalıyım

    Yeni İ20 öneririm 1.2 motor .
    Clio da ise 1.2 den şaşma.
    0.9 Performanslı ama umduğunu bulamayabilirsin haliyle çok yakıyor.

    yeni i20 için 3-4 gündür bayilerle görüştüm..1.2 en boş paket için en en son 37.000 tl dediler..orta peketi güzel ama 40.000 tl diyorlar...bu fiyatlar tanırım için uygun, 1-2 ay sonra fiyatlar artacak diyorlar..kredi kampayalarıda yok..1.2 clio ya bakıyorum ama bu araba şehir içi gerçekten ne kadar yakıyor..1.2 kullanıcılarının bilgisine ihtiyacım var..




  • jjjoookkkeeerrr J kullanıcısına yanıt
    Benim arkadaşımda vardı karışık 28 kr filan diyordu ama bence 30-35 yakar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seeder

    Benim arkadaşımda vardı karışık 28 kr filan diyordu ama bence 30-35 yakar.

    1.2 clio şehir içi lpg.siz 30 krş yakıyorsa çok iyi..1.4 veya 1.5 dizeller şehir içi ortalama 23-25 krş yakıyor.
  • arkadaşlar touch modelinde olan 16' flexwheel kapaklı jantlarını aracından cıkarıp satmak isteyen varsa kışlık lastiklerim için talibim
  • jjjoookkkeeerrr J kullanıcısına yanıt
    1.2 için sakin kullanımda 31 32 krş ama uzun yolda araç dolu iken rampalarda üzebilir.0.9 da aynı ama 0.9 turbo tam performans kullanırsa ş.içi 35-40 krs lara çıkar.bende 0.9 tce stepway var normal kullanımda ş.içi 6.7 ort ile geziyorum 31 krş falan yakıyor ayrıca 0.9 motorada LPG uygulanabiliyor.
  • Arkadaşlar bende bugün Oyak Kampanyasından faydalanarak,Clio 1.2 16V Joy modelini sis farı ve stepne opsiyonları ile sipariş ettim.

    Bende forumdaki çoğu arkadaş gibi,vereceğim sipariş öncesi 0.9 Tce ile 1.2 16V arasında kararsız kalmıştım.Bu konuda yaptığım araştırmalardan edindiğim bilgileri,forumdaki dostlara yardımcı olması nedeni ile paylaşmak istiyorum.

    Öncelikle 0.9 Tce henüz çok yeni ve modern teknolojili bir motor.Son zamanlarda diğer global otomotiv üreticilerinin küçük hacimden büyük güç elde etme furyasına (Ford Ecoboost 1.0 ve Fiat 0.9 Twinair) Reanult'un cevabı niteliğinde.

    Burada konuyu uzatıp yazımı fazla teknik detaya boğmadan,özet olarak şunu söyleyebilirim.

    Bu ve benzeri motorlarda,küçük hacimden dolayı gücü ve torku optimum seviyede tutmak için turbo her zaman devrededir. Örneğin dizel bir arabada turbo yaklaşık olarak 1600-1800 dv/dk da devreye girer.Fakat bu tip motorlarda turbo rolantide bile (700-800 dv/dk) devrededir.Turbonun her zaman devrede olmasından dolayı,motorun tükettiği yakıt hacminden beklenmeyecek kadar fazla olur.Ayrıca turbo standarttan çok daha düşük kilometrelerde sıkıntı çıkarabilir.

    Özetle edindiğim bilgiler bu yöndeydi.Bu sebepten dolayı hem Renault'un senelerdir kullandığı bir motor olması hemde eski jenerasyon 1.2 8V motora göre daha modern teknolojili olması nedeni ile 1.2 16V motoru tercih ettim.

    0.9 Tce motorun performansının 1.2 16V motora göre,realitede ve kağıt üzerinde 2-3 tık daha iyi olduğu doğrudur.Ama bu tamamen beklenti ile ilgili bir durum diye düşünüyorum.

    Onun haricinde Clio şu an Türkiye piyasasında sınıfında f/p oranı olarak en iyisi.Aynı donanımda örneğin bir polo almaya kalksanız 45000-50000 TL yi gözden çıkarmanız gerekiyor.

    2015 model Clio'larda iç ambiyans ve malzeme değişikliği ile ilgili ne olacağını açıkçası bende merak ediyorum.Yukarıda bir arkadaş,kart sisteminden anahtar sistemine geçileceği yönünde bilgi vermiş.Bu konuda başka bir duyumu olan varsa ve buradan paylaşabilirse sevinirim.

    Saygılarımla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ghosttailor -- 13 Kasım 2014; 0:39:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RuLazz™

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjjoookkkeeerrr

    quote:

    Orijinalden alıntı: RuLazz™

    Yeni i20 de fena olmuş !

    Herkeze iyi akşamlar..bugün severek kullandığım dizel i20.mi sattım ve fazla km yapmadığım için 1.2 benzinli bir araç alacağım..bugün renault bayisi için 0.9 ve 1.2 motorlar için baya görüştük..aklımda 0.9 motor vardı ama teknik servis ve satıştaki kişiler 1.2 yi önerdi..1.2 ikinci elde üzmez sizi,0.9 motora insanlar psikolijman önyargıyla bakar dediler...ayrıca 1.2 ler lpg uyumluymuş... 0.9 a niyetlenmişken böyle şeyler duyunca kafam karıştı..

    1.5 yıl 1.2 joy kullanıp, şimdi 1.5 icon kullanan clio kurdu birisiyle konuştum..düz zeminli normal trafikli bir yerde sadece şehir içinde 1.2 motor ortalama 7.5 lt yakar dedi..1.2 cliolar şehir içi 7 lt nin altına düşermi? 0.9 ve 1.2 clioların 2. el fiyatlarıda nerdeyse aynı valla kafayı yicem sizce ne yapmalıyım

    Yeni İ20 öneririm 1.2 motor .
    Clio da ise 1.2 den şaşma.
    0.9 Performanslı ama umduğunu bulamayabilirsin haliyle çok yakıyor.

    Clio 1.2 derken 75 HP / 16 V motoru diyorsunuz galiba. Yoksa 1.2 - 120 HP / EDC şanzımanlıyı mı? Bu aralar ev halkını razı edebilirsem 1.2 CLIO IV (75 HP'lik ve ICON donanım veya JOY'da olabilir) almak var kafamda. Bu nedenle soruyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ghosttailor
    Bu ve benzeri motorlarda,küçük hacimden dolayı gücü ve torku optimum seviyede tutmak için turbo her zaman devrededir. Örneğin dizel bir arabada turbo yaklaşık olarak 1600-1800 dv/dk da devreye girer.Fakat bu tip motorlarda turbo rolantide bile (700-800 dv/dk) devrededir.Turbonun her zaman devrede olmasından dolayı,motorun tükettiği yakıt hacminden beklenmeyecek kadar fazla olur.Ayrıca turbo standarttan çok daha düşük kilometrelerde sıkıntı çıkarabilir.

    Turbo ünitesi olan tüm motorlarda, turbo her zaman devrededir. Belli bir devire kadar turbonun ürettiği güç hissedilmez, bu yüzden de "turbo devreye girmedi" denir ama teknik olarak tamamen yanlış. Dediğim gibi turbo her zaman devrededir. Bu durum 0.9 motor için de; 1.5 dizel için de böyle.

    0.9 gibi motorların motor hacimleri çok düşük olduğundan, turbosuz halde güçleri de çok düşüktür, 90bg'lik gücün büyük bir kısmı turbonun katkısıyla gelir. Bunu sağlamak için de yüksek basınçlı turbolar kullanılır. Bu yüzden de aşınma daha büyük hacimli motorlara göre daha fazla olur. Turbo basıncı ne kadar yüksek olursa, motor ömrünün de o kadar kısa olması beklenir. Somut örnek vermek gerekirse, 2.0 lt 130ps Insignia'nın aynı şekilde kullanılan 2.0 lt 160ps Insignia'dan veya 1.6lt 130ps Renault motorundan daha dayanıklı olması beklenir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RuLazz™
    Konuya şöyle bir açıklık getireyim bilgi almış olduğum satış temsilcisi tecrübeli bir arkadaş kendisi araçta alıp satıyor aynı zamanda. 0.9 motorun yüksek devirlerde kullanılmasından dolayı 50 bin km civarına yaklaşan araçlardan şikayetler geldiğini bundan dolayı motorda revize yapılarak Overboost özelliği eklendiğini söyledi . Bu arkadaş yurt dışına ve diğer lansmanlara sürekli gidiyor araçlardan anladığını düşünüyorum .

    Satış konusuna gelince , .....

    Dediğim gibi overboost teknolojisi motordan daha fazla güç elde etmek için kullanılır; kelime anlamı bile "aşırı arttırma"dır. Zaten overboost'lu 0.9 motor, önceki versiyondan anlık olarak 5ps daha fazla güç ve 15nm daha fazla tork üretir. Overboost'un ne olduğu ile ilgili net'te kaynaklar mevcut. Şu sayfada O.B.K nick'li birisi çok güzel açıklamış :http://forum.donanimhaber.com/m_23772899/tm.htm Daha formal bir kaynak :http://otomex.com/2012/06/overboost-nedir-ve-motora-etkisi-nasildir.html

    Dediğim gibi motorda beklenmedik sorunlar çıkıyor olabilir ama overboost bunu çözmek için eklenen bir sistem değildir, olamaz.

    Turbolu motorların sürekli yüksek devirde ve sıkıştırılarak kullanılması sonucu sorunlar olması normaldir. Muhtemelen 0.9 kullanıcıları gaza yüklendiklerinde aracın yapabildiklerine çok şaşırıp, sürekli yüklenmeyi tercih ediyorlar. Bu da sorunlar doğuruyor olabilir.

    Satış konusunda ben de Joy'un çok satmasının normal ve beklenen bir durum olduğunu söylüyorum. Joy az satsa idi o zaman şaşırırdım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    quote:

    Orijinalden alıntı: RuLazz™
    Konuya şöyle bir açıklık getireyim bilgi almış olduğum satış temsilcisi tecrübeli bir arkadaş kendisi araçta alıp satıyor aynı zamanda. 0.9 motorun yüksek devirlerde kullanılmasından dolayı 50 bin km civarına yaklaşan araçlardan şikayetler geldiğini bundan dolayı motorda revize yapılarak Overboost özelliği eklendiğini söyledi . Bu arkadaş yurt dışına ve diğer lansmanlara sürekli gidiyor araçlardan anladığını düşünüyorum .

    Satış konusuna gelince , .....

    Dediğim gibi overboost teknolojisi motordan daha fazla güç elde etmek için kullanılır; kelime anlamı bile "aşırı arttırma"dır. Zaten overboost'lu 0.9 motor, önceki versiyondan anlık olarak 5ps daha fazla güç ve 15nm daha fazla tork üretir. Overboost'un ne olduğu ile ilgili net'te kaynaklar mevcut. Şu sayfada O.B.K nick'li birisi çok güzel açıklamış :http://forum.donanimhaber.com/m_23772899/tm.htm Daha formal bir kaynak :http://otomex.com/2012/06/overboost-nedir-ve-motora-etkisi-nasildir.html

    Dediğim gibi motorda beklenmedik sorunlar çıkıyor olabilir ama overboost bunu çözmek için eklenen bir sistem değildir, olamaz.

    Turbolu motorların sürekli yüksek devirde ve sıkıştırılarak kullanılması sonucu sorunlar olması normaldir. Muhtemelen 0.9 kullanıcıları gaza yüklendiklerinde aracın yapabildiklerine çok şaşırıp, sürekli yüklenmeyi tercih ediyorlar. Bu da sorunlar doğuruyor olabilir.

    Satış konusunda ben de Joy'un çok satmasının normal ve beklenen bir durum olduğunu söylüyorum. Joy az satsa idi o zaman şaşırırdım.

    Güzel bir açıklama oldu bu. Peki 1.2 / 120 HP motorlar için ne düşünüyorsunuz?

    JOY paket temel güvenlik unsurları açısından gayet yeterli. ESP, yan hava yastıkları JOY'da bile var. Fiyat desen 1.2'yi baz alırsak gayet cazip. Ben şahsım adıma konuşursam, 1.2 / 75 HP'Lik CLIO için ICON donanım düşünüyorum. Full dolu. Birde ben 10 yıl gibi uzun süre kullandığım için düşüncem ICON yönünde. Bakalım, ev ahalisi ile anlaşırsak bir şeyler olur inşallah. Olmazsa da arabamla gittiği yere kadar devam.




  • ya arkadaşlar oyak kampanyasındaki 2015 model mart teslim 90 hp 1.5 icon dizel otomatik clio yo stepne dahil 53050 tl ye tavsiye edermisiniz yoksa daha uygun dizel araç veya bunun altında araç sağlıyabilecek bayi varmıdır
    ayrıca 30.000 tl ye%0.69 36 ay vade ile veriyor oyak yardımlarınızı bekliyorum
  • 
Sayfa: önceki 495496497498499
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.