Çoğu benzinli sürücüsü arkadaş 5 litre yakıyorum diye uzun yol ortalamalarını göndermiş. Ortalama süratler 65 km nin hatta 90 km nin üzerinde. Benzinli bir araç ile şehir içinde 7.5 ( ki bence 7.5 litrede imkansız) altında yakamazsınız arkadaşlar. Aşağıda koyduğum ortalamanın tamamı şehir içi olup ortalama hız 30 km altındadır. Araç: 1.5bluehdi. |
YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2025 (418. sayfa)
-
-
Hybrid olmadığı sürece, gerçek şehir içi şartlarında benzinli herhangi bir arabanın (ister 1.0 turbo motor olsun, ister 1.6 atmosferik motor olsun) 7-8 lt altında yakması olağandışı şartlarda ancak gerçekleşir.
Yokuşları olan, trafik ışıkları olan, dur-kalk trafik hele bir de kısa mesafe ise 9-11 lt arası tüketim çok çok normal.
Ben şu an tam yukarıdaki gibi bir senaryoda kullanıyorum, 530 km oldu ve tamamı şehir içi, 21 km/s ortalama hız, 8,7 lt/100km tüketim var yol bilgisayarında, salt şehir içi depo ölçümü yapmadım.
-
Muhtemelen uzun dönemde de benzer kullanım koşulları altında 8.5-9 litre arası bir değer yakalayacaksınız. 10 gün gibi bir süre 1.0 clio ikame araç kullandım 9.5 litre altına hiç düşmedi. şüphesiz uzun yol kullanımında 5-5.55 gibi değerler yakalayabilirsiniz.
-
Sorunuzu yeni gördüm kusura bakmayın.
Bilgisayarınıza citröen update uygulaması indirip (netten google drive gibi bir yerden bulmuştum) uygulamayı çalıştırıp şase no vb giriyorsunuz. Akabinde 32gb bir flashdisk takıp uygulamanın sizi yönlendirmelerini takip ediyorsunuz. Youtube da nasıl yapılacağı ile ilgili videolar mevcut.
Ben bir deli cesareti kendim yaptım ama işlem yarım kalsa ekran kilitlense falan baya bir sorun yaşatır. Hele de aracın garantisi devam ediyor ise bence kendiniz denemeyin sırf bu yüzden garanti dışı bırakabilirler. Güncellemeden sonra bir fark falan da görmedim sistemde. Aynı tas aynı hamam o riski almaya değmez gibi.
-
Aracın bütün klima fan hızı ayarlama tuşları kitlendi bu nasıl düzelir. Dönmüyor hiçbir şekilde :( -
Fiziki tuş dönmüyor, doğru mu? İlginçmiş.
-
Merhaba, şehir içi özellikle de İstanbul'da 7-7,5 litre arası bu aracın makulüdür.. Diğer şehirlerde ki durumu bilemiyorum. İstanbul'un bir yakasından bir yakasında ev-iş arası gidiş geliş. Durum aşağıdaki gibidir. Şehir içi kullanılacaksa elektrikli ya da en azından hibrit otomobil şart. Fosil yakıtlarla bir yere kadar düşer tüketim.
-
Evet her fan çıkışının yanında olan ayar, hiçbiri dönmüyor. Zorladım baya öyle döndü de aşırı saçma geldi bana hala çok sert
-
Ama o dönemde %70 uzun yol vardı tüketimde, yoksa şehir içinde 9-10 litre yakacağını tahmin edebiliyordum.
Uzun yolda yalnız ben sakin kullanırım, sürat yapmam. 5 lt. etrafında oluyor bu durumda tüketim.
-
Merhaba Hocam,
Resimdeki 7,4 lük değer tamamen şehir içi mi ? Öyleyse şayet normal bence. Benzinli ve otomatik olan aracın sadece 5 Lt. yakması pek olası değil.
Bende bu araç ve 1,5 ay sonra Türkiye'ye gelecek olan C3 aircross arasında kaldım çünkü. Çevremde kullanıcı olan 2 kişiye sordum biri Skoda Scala'dan indim bu C4x çok kötü bir araç, çok yakıyor vs dedi , diğer kullanıcı da övdü açıkçası kararsız kaldım.
-
Aynı kişinin, aynı yer ve şartlarda kullandığı benzinli otomatik scala ne yakıyorsa bu da onu yakar. Hadi farketsin farketsin 0,5 lt farketsin. Öyle scalanın 5 lt yaktığı yerde bu 8 yakmaz.
Arkadaşın paylaştığı 28 km/s ortalama hız normal ş.içi trafiği, biraz daha ağır trafiğe girilirse 9-10 lt bandına çıkar ve ortalama hız 20 km/s ve altına düşer. Ortalama hız düştükçe ortalama yakıt artar maalesef.
-
belli partide vardi sorun cozuldu vs. hikaye,l...
www.sikayetvar.comYeni Aldığım Citroen C4'te Paslanma Sorunu Ve Servis İlgisizliği!https://www.sikayetvar.com/citroen/yeni-aldigim-citroen-c4te-paslanma-sorunu-ve-servis-ilgisizligi
-
Kapıların tasarım hatası, kuvvetle muhtemel; su camların fiillerinden kapı içine doluyor, orada tahliye delikleri iyi ayarlanmadığından kapılar kapatılınca kapı içindeki su tahliye olamıyor ve doğal olarak korozyona neden oluyor. Burada bir değişiklik yapılmadığı sürece kuvvetle muhtemel çoğumuz bu sorunla yüzleşeceğiz er geç.
-
Evet onlar baya zor dönüyor. Niye öyle anlamadım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi QRX -- 25 Eylül 2024; 8:1:57 > -
Bence bu sorun köpükten oluyor. Arabayı benzinlikte yıkarsanız hiç kapıyı açmasanız bile yıkama esnasında, kapı iç alt tarafı köpük oluyor. Yıkama ile de geçmiyor bu köpük. Özellikle yıkama bittikten sonra kapı iç alt tarafındaki köpüğü su dökerek veya bezle silerek çıkarmanız gerekiyor. Yoksa köpük orada öylece kalıyor ve kuruyor. Bu da muhtemelen boyaya zarar veriyor. Tasarım hatası. -
Triger için 2017 den beri her yıl üretici değiştirdik triger sorunu kalmadı diyor 2023 modellerin bile hala trigerleri dökülüyor hikayeden başka bir şey değil. 2024 de 1.2 lere zincire döndü hala ülkemize trigerli motor gönderiyor.
Boya sorunu tasarım ile falan alakası yok o bölgenin hatalı üretim ile alakalı sadece citroende değil tüm psa grubunda tavan bagaj kapuz her yerinde sorunlar çıkıyor. Boya kalitesizliğinden başka bir şey değil. Piyasada ki tüm arabaların kapı altları ıslak. Önceki aracımında böyleydi 9 yıl bindim hep ıslak olurdu bir kere silmedim gram sıkıntı yaşamadım.
Psa demek teknoloji olabilir ama kalitesizlik demektir.
-
Merhaba, tamamı şehir içi değil. %90 şehir içi günlük kullanım. Sabah avrupa yakasından asya yakasına trafik olmadan akşam ise asyadan avrupaya kimi zaman 20 dakikalık yolu 3 saatte katederek oluşmuş bir sonuç benimkisi. Trafik olan Şehir içi kullanımda benzinli bir aracın 5 litre yakması bence de pek olası değil.
-
Citroen'in sadece bu modellerinde mi bu kronik problem var acaba ? ve hepsinde aşağı yukarı oluyor mu bu boya kalkması ? Sonuçta araca az da para ödemiyorsun.
Bu kadar ufak bir sorunun yıllardır çözülememesi de enteresan.
-
PSA Grubundaki çift renk araçların hepsinde var boya atması. Genelde Tavandaki siyah, beyaz renkler atıyor. Diğer kısımlardaki boyalarda çok ince, hafif dokunma sürtünmede kağıt gibi sökülüyor.
-
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X