Şimdi Ara

Yeni C-max/Grand C-max (1000+ kullanıcı) (410. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11.579
Cevap
83
Favori
1.036.303
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 408409410411412
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kepeci

    Aracımızı (2012 model C-Max Titanimum 1.6L Duratorq TDCi 115PS X Paket + Oto Park) 2012 Nisan ayında aldık ve yaklaşık 9 aydır kullanıyoruz. Şu an 10,500 km.'de.

    Ford'un web sitesinde 1.6L Duratorq TDCi 115PS aracın yakıt değerleri şehir içi 5,4 ve şehir dışı 4,1 olarak belirtilmişti ve satın almamda önemli faktör olmuştu. Aracın yakıt tüketimi ilk 3,000 ortalama (ş. içi + ş. dışı) 5,8'in altında inmedi. Son 5,000 km. boyunca da şehir dışında 6,1 ve şehiriçi'nde 6,5'in altını görmedim. Yaşadığım şehir Ankara, Dikmen ve Cinnah'ı çok sık kullanıyorum. Şehirler arası yollarda ortalama 100 - 110 km. ile giden ve agresif kullanmayan birisi olarak yakıt tüketimini düşmemesini hala yadırgıyorum. Yakıt sürekli olarak Shell V-Power Diesel. Ayrıca yokuşlarda 1. Ve 2. Viteste yaşanan yığılmalara ben de katılıyorum ama aracın kasası ve motor hacmi belli, torkun önceki araçlarımıza kıyasla fazla olması alım esnasında beni olumlu etkileyen bir faktördü ancak sonuç çok olumlu değil.

    Aracın genel donanımından ve sessizliğinden mutluyum bazı memnun olmayan arkadaşların yorumlarını okuduktan sonra. Yine forumda bu bazı araçlardan garip seslerin gelmesinin işin şans olduğunu ben de kabul ediyorum ancak bilgisiz ve yetersiz müşteri - servis temsilcisini kabul edemiyorum. Bu yönden Ford'un elemanlarının yiyecek bir fırın ekmekleri var.

    Geçmiş araçlarımız 2009 C4 Dizel ve 2006 Benzinli Almera'dan sonra malzeme kalitesi ve işçilik hususlarında C-Max bir kaç gömlek üstte ve bu araçlardan sonra C-Max aracımızın toplam performansından memnunuz.

    Başıma gelen tek mekanik sorun arka cam silecek suyunun aktığı plastik delik nedenini bilmediğim bir şekilde fren lambasının içine kaçtı. Belki yıkamada olduğunu düşündüm ve artık her aracı yıkattığımda tembihliyorum.

    Benim kullanıcılara birkaç sorum var, yardımcı olurlarsa sevinirim.

    Lastiklerin havası tam iken basınç uyarıcısını nasıl sıfırlanıyordu, hatırlatma yapabilir misiniz? Bir de araçta yüklü olan EEPROM yazılım sürümünün seri numarasına nasıl bakıyorduk, güncel olan yazılım sürümü konusunda bilgilendirebilir misiniz? Yazılımı güncellemek pişmanlık mı sizce veya olumlu mu? Kim yazılımı güncellendiyse olumsuz yorumlar okudum forumda. Bir de ortalama yakıt tüketimini nasıl sıfırlıyoruz?

    Herkese kazasız sürüşler...


    hocam yazılım yükleme konusunda ben çok memnunum bir çok sorun ortadan kalktı,
    ama siz servise gidipte yazılım yüklemesi istiyorum deyince yapmazlar sadece şikayete göre güncelleme yapılıyor
    zaten aracınız cihaza bağlandıktan sonra otomatik olarak güncelleme var ise bunu söyliyecektir
    ortalama yakıt tüketim üzerine 3 sn basılı tutunca sıfırlanır
    aynı şekilde lastik basınç uyarı sistemide böyle basılı tutulması gerekiyor sıfırlanması için
    iyi forumlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: delimavii67

    hadi hadi bak itiraf ettiniz, siz ne kadar değil desenizde bilinçaltınız öyle demiyor şimdiki yazınızda bile hiç 5008 yüceltme falan yazısı olmamasına rağmen siz dedinizki amacım 5008i yüceltmek falan değil diye :)
    neyse gereksiz yorumlarla yine forum kirliliği oluşturmayalım
    herkese aracıyla kazasız sürüşler

    Peki dostum siz öyle diyorsanız öyledir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kepeci

    Aracımızı (2012 model C-Max Titanimum 1.6L Duratorq TDCi 115PS X Paket + Oto Park) 2012 Nisan ayında aldık ve yaklaşık 9 aydır kullanıyoruz. Şu an 10,500 km.'de.

    Ford'un web sitesinde 1.6L Duratorq TDCi 115PS aracın yakıt değerleri şehir içi 5,4 ve şehir dışı 4,1 olarak belirtilmişti ve satın almamda önemli faktör olmuştu. Aracın yakıt tüketimi ilk 3,000 ortalama (ş. içi + ş. dışı) 5,8'in altında inmedi. Son 5,000 km. boyunca da şehir dışında 6,1 ve şehiriçi'nde 6,5'in altını görmedim. Yaşadığım şehir Ankara, Dikmen ve Cinnah'ı çok sık kullanıyorum. Şehirler arası yollarda ortalama 100 - 110 km. ile giden ve agresif kullanmayan birisi olarak yakıt tüketimini düşmemesini hala yadırgıyorum. Yakıt sürekli olarak Shell V-Power Diesel. Ayrıca yokuşlarda 1. Ve 2. Viteste yaşanan yığılmalara ben de katılıyorum ama aracın kasası ve motor hacmi belli, torkun önceki araçlarımıza kıyasla fazla olması alım esnasında beni olumlu etkileyen bir faktördü ancak sonuç çok olumlu değil.

    Aracın genel donanımından ve sessizliğinden mutluyum bazı memnun olmayan arkadaşların yorumlarını okuduktan sonra. Yine forumda bu bazı araçlardan garip seslerin gelmesinin işin şans olduğunu ben de kabul ediyorum ancak bilgisiz ve yetersiz müşteri - servis temsilcisini kabul edemiyorum. Bu yönden Ford'un elemanlarının yiyecek bir fırın ekmekleri var.

    Geçmiş araçlarımız 2009 C4 Dizel ve 2006 Benzinli Almera'dan sonra malzeme kalitesi ve işçilik hususlarında C-Max bir kaç gömlek üstte ve bu araçlardan sonra C-Max aracımızın toplam performansından memnunuz.

    Başıma gelen tek mekanik sorun arka cam silecek suyunun aktığı plastik delik nedenini bilmediğim bir şekilde fren lambasının içine kaçtı. Belki yıkamada olduğunu düşündüm ve artık her aracı yıkattığımda tembihliyorum.

    Benim kullanıcılara birkaç sorum var, yardımcı olurlarsa sevinirim.

    Lastiklerin havası tam iken basınç uyarıcısını nasıl sıfırlanıyordu, hatırlatma yapabilir misiniz? Bir de araçta yüklü olan EEPROM yazılım sürümünün seri numarasına nasıl bakıyorduk, güncel olan yazılım sürümü konusunda bilgilendirebilir misiniz? Yazılımı güncellemek pişmanlık mı sizce veya olumlu mu? Kim yazılımı güncellendiyse olumsuz yorumlar okudum forumda. Bir de ortalama yakıt tüketimini nasıl sıfırlıyoruz?

    Herkese kazasız sürüşler...


    Dostum dizel araçlarda genelde 3.000 km yada 5.000 km üzerinde yakıt tüketimi düşmeye başlar ve farbrika verilerine yaklaşırsın. Arabanın kanalları şu anda açık o nedenle sarfiyat çok olur ilk başlarda. Belki bir kaç kere Opet Full force denersen çok yol yapabilirsin ben eskiden Fuel Save ile 800 - 900 km yapıyordum şehir içi şuanda en az 1000 km şehir içi yol yapabiliyorum Opet sayesinde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kepeci

    Aracımızı (2012 model C-Max Titanimum 1.6L Duratorq TDCi 115PS X Paket + Oto Park) 2012 Nisan ayında aldık ve yaklaşık 9 aydır kullanıyoruz. Şu an 10,500 km.'de.

    Ford'un web sitesinde 1.6L Duratorq TDCi 115PS aracın yakıt değerleri şehir içi 5,4 ve şehir dışı 4,1 olarak belirtilmişti ve satın almamda önemli faktör olmuştu. Aracın yakıt tüketimi ilk 3,000 ortalama (ş. içi + ş. dışı) 5,8'in altında inmedi. Son 5,000 km. boyunca da şehir dışında 6,1 ve şehiriçi'nde 6,5'in altını görmedim. Yaşadığım şehir Ankara, Dikmen ve Cinnah'ı çok sık kullanıyorum. Şehirler arası yollarda ortalama 100 - 110 km. ile giden ve agresif kullanmayan birisi olarak yakıt tüketimini düşmemesini hala yadırgıyorum. Yakıt sürekli olarak Shell V-Power Diesel. Ayrıca yokuşlarda 1. Ve 2. Viteste yaşanan yığılmalara ben de katılıyorum ama aracın kasası ve motor hacmi belli, torkun önceki araçlarımıza kıyasla fazla olması alım esnasında beni olumlu etkileyen bir faktördü ancak sonuç çok olumlu değil.

    Aracın genel donanımından ve sessizliğinden mutluyum bazı memnun olmayan arkadaşların yorumlarını okuduktan sonra. Yine forumda bu bazı araçlardan garip seslerin gelmesinin işin şans olduğunu ben de kabul ediyorum ancak bilgisiz ve yetersiz müşteri - servis temsilcisini kabul edemiyorum. Bu yönden Ford'un elemanlarının yiyecek bir fırın ekmekleri var.

    Geçmiş araçlarımız 2009 C4 Dizel ve 2006 Benzinli Almera'dan sonra malzeme kalitesi ve işçilik hususlarında C-Max bir kaç gömlek üstte ve bu araçlardan sonra C-Max aracımızın toplam performansından memnunuz.

    Başıma gelen tek mekanik sorun arka cam silecek suyunun aktığı plastik delik nedenini bilmediğim bir şekilde fren lambasının içine kaçtı. Belki yıkamada olduğunu düşündüm ve artık her aracı yıkattığımda tembihliyorum.

    Benim kullanıcılara birkaç sorum var, yardımcı olurlarsa sevinirim.

    Lastiklerin havası tam iken basınç uyarıcısını nasıl sıfırlanıyordu, hatırlatma yapabilir misiniz? Bir de araçta yüklü olan EEPROM yazılım sürümünün seri numarasına nasıl bakıyorduk, güncel olan yazılım sürümü konusunda bilgilendirebilir misiniz? Yazılımı güncellemek pişmanlık mı sizce veya olumlu mu? Kim yazılımı güncellendiyse olumsuz yorumlar okudum forumda. Bir de ortalama yakıt tüketimini nasıl sıfırlıyoruz?

    Herkese kazasız sürüşler...


    Azizim o değerler uluslararası bazı standrtlar altında ulaşılan değerlerdir.Mesela şehir içi diye elde edilen değer aslında belli düşük bir hızda soğuk motorla belli bir km aracı hareket ettirdikten sonra ölçülen değerlerdir.
    Sen şehir içinde rampa çıkıyorsun , kar yağıyor aracı kar üzerinde kaydıra kaydıra götürmeye çalışıyorsun kimi zamanlar acelen var gaza yükleniyorsun elbette senin ortalaman ile katalog verileri tutmaz.Zaten tutamaz
    Bu sadece c-max için tüm marka modeller için geçerli
    Katalog verilerine rahat rahat 1 lt ekleyebilirsin bence ancak o zaman kafan rahat eder
    Benzinli bir çok model için 7 küsürlü rakamlar yazıyor katalaogda ama herkes 8-9 lt nin altını unut der kullanıcıları

    O yüzden çok soğuk ve karlı havalarda 7 lt ortalamaları bile görebilirsin tabi çevre yolunda yüksek viteste çok seyahatin yoksa




  • aRKADAŞLAR BOYA KORUMA VEYA KOLTUK KORUMA YAPTIRAN VARMI? gERÇEKTEN BİR İŞE YARIYORMU? öNERİRMİSİNİZ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hewes

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kepeci

    Aracımızı (2012 model C-Max Titanimum 1.6L Duratorq TDCi 115PS X Paket + Oto Park) 2012 Nisan ayında aldık ve yaklaşık 9 aydır kullanıyoruz. Şu an 10,500 km.'de.

    Ford'un web sitesinde 1.6L Duratorq TDCi 115PS aracın yakıt değerleri şehir içi 5,4 ve şehir dışı 4,1 olarak belirtilmişti ve satın almamda önemli faktör olmuştu. Aracın yakıt tüketimi ilk 3,000 ortalama (ş. içi + ş. dışı) 5,8'in altında inmedi. Son 5,000 km. boyunca da şehir dışında 6,1 ve şehiriçi'nde 6,5'in altını görmedim. Yaşadığım şehir Ankara, Dikmen ve Cinnah'ı çok sık kullanıyorum. Şehirler arası yollarda ortalama 100 - 110 km. ile giden ve agresif kullanmayan birisi olarak yakıt tüketimini düşmemesini hala yadırgıyorum. Yakıt sürekli olarak Shell V-Power Diesel. Ayrıca yokuşlarda 1. Ve 2. Viteste yaşanan yığılmalara ben de katılıyorum ama aracın kasası ve motor hacmi belli, torkun önceki araçlarımıza kıyasla fazla olması alım esnasında beni olumlu etkileyen bir faktördü ancak sonuç çok olumlu değil.

    Aracın genel donanımından ve sessizliğinden mutluyum bazı memnun olmayan arkadaşların yorumlarını okuduktan sonra. Yine forumda bu bazı araçlardan garip seslerin gelmesinin işin şans olduğunu ben de kabul ediyorum ancak bilgisiz ve yetersiz müşteri - servis temsilcisini kabul edemiyorum. Bu yönden Ford'un elemanlarının yiyecek bir fırın ekmekleri var.

    Geçmiş araçlarımız 2009 C4 Dizel ve 2006 Benzinli Almera'dan sonra malzeme kalitesi ve işçilik hususlarında C-Max bir kaç gömlek üstte ve bu araçlardan sonra C-Max aracımızın toplam performansından memnunuz.

    Başıma gelen tek mekanik sorun arka cam silecek suyunun aktığı plastik delik nedenini bilmediğim bir şekilde fren lambasının içine kaçtı. Belki yıkamada olduğunu düşündüm ve artık her aracı yıkattığımda tembihliyorum.

    Benim kullanıcılara birkaç sorum var, yardımcı olurlarsa sevinirim.

    Lastiklerin havası tam iken basınç uyarıcısını nasıl sıfırlanıyordu, hatırlatma yapabilir misiniz? Bir de araçta yüklü olan EEPROM yazılım sürümünün seri numarasına nasıl bakıyorduk, güncel olan yazılım sürümü konusunda bilgilendirebilir misiniz? Yazılımı güncellemek pişmanlık mı sizce veya olumlu mu? Kim yazılımı güncellendiyse olumsuz yorumlar okudum forumda. Bir de ortalama yakıt tüketimini nasıl sıfırlıyoruz?

    Herkese kazasız sürüşler...


    Dostum dizel araçlarda genelde 3.000 km yada 5.000 km üzerinde yakıt tüketimi düşmeye başlar ve farbrika verilerine yaklaşırsın. Arabanın kanalları şu anda açık o nedenle sarfiyat çok olur ilk başlarda. Belki bir kaç kere Opet Full force denersen çok yol yapabilirsin ben eskiden Fuel Save ile 800 - 900 km yapıyordum şehir içi şuanda en az 1000 km şehir içi yol yapabiliyorum Opet sayesinde.

    Gerçekten s.içi 1000 km yapabiliyormusunuz? 5008 in deposu kaç litre yakıt aliyor?Birde hangi şehirdesiniz acaba?Yanlış anlamayın sözünüze inanıyorum.Ancak gerçekten inanılmaz bir rakam bu.Tabi yakıt deposu cmax ile aynı ise.Ben 750 nin üstünü göreyim başka birşey istemem.Gerci ben surekli kısa mesafe, soğuk motor, yokuş ve dur kalkli istanbul yollarindayim ayrı mesele.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vs-fb


    quote:

    Orijinalden alıntı: hewes

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kepeci

    Aracımızı (2012 model C-Max Titanimum 1.6L Duratorq TDCi 115PS X Paket + Oto Park) 2012 Nisan ayında aldık ve yaklaşık 9 aydır kullanıyoruz. Şu an 10,500 km.'de.

    Ford'un web sitesinde 1.6L Duratorq TDCi 115PS aracın yakıt değerleri şehir içi 5,4 ve şehir dışı 4,1 olarak belirtilmişti ve satın almamda önemli faktör olmuştu. Aracın yakıt tüketimi ilk 3,000 ortalama (ş. içi + ş. dışı) 5,8'in altında inmedi. Son 5,000 km. boyunca da şehir dışında 6,1 ve şehiriçi'nde 6,5'in altını görmedim. Yaşadığım şehir Ankara, Dikmen ve Cinnah'ı çok sık kullanıyorum. Şehirler arası yollarda ortalama 100 - 110 km. ile giden ve agresif kullanmayan birisi olarak yakıt tüketimini düşmemesini hala yadırgıyorum. Yakıt sürekli olarak Shell V-Power Diesel. Ayrıca yokuşlarda 1. Ve 2. Viteste yaşanan yığılmalara ben de katılıyorum ama aracın kasası ve motor hacmi belli, torkun önceki araçlarımıza kıyasla fazla olması alım esnasında beni olumlu etkileyen bir faktördü ancak sonuç çok olumlu değil.

    Aracın genel donanımından ve sessizliğinden mutluyum bazı memnun olmayan arkadaşların yorumlarını okuduktan sonra. Yine forumda bu bazı araçlardan garip seslerin gelmesinin işin şans olduğunu ben de kabul ediyorum ancak bilgisiz ve yetersiz müşteri - servis temsilcisini kabul edemiyorum. Bu yönden Ford'un elemanlarının yiyecek bir fırın ekmekleri var.

    Geçmiş araçlarımız 2009 C4 Dizel ve 2006 Benzinli Almera'dan sonra malzeme kalitesi ve işçilik hususlarında C-Max bir kaç gömlek üstte ve bu araçlardan sonra C-Max aracımızın toplam performansından memnunuz.

    Başıma gelen tek mekanik sorun arka cam silecek suyunun aktığı plastik delik nedenini bilmediğim bir şekilde fren lambasının içine kaçtı. Belki yıkamada olduğunu düşündüm ve artık her aracı yıkattığımda tembihliyorum.

    Benim kullanıcılara birkaç sorum var, yardımcı olurlarsa sevinirim.

    Lastiklerin havası tam iken basınç uyarıcısını nasıl sıfırlanıyordu, hatırlatma yapabilir misiniz? Bir de araçta yüklü olan EEPROM yazılım sürümünün seri numarasına nasıl bakıyorduk, güncel olan yazılım sürümü konusunda bilgilendirebilir misiniz? Yazılımı güncellemek pişmanlık mı sizce veya olumlu mu? Kim yazılımı güncellendiyse olumsuz yorumlar okudum forumda. Bir de ortalama yakıt tüketimini nasıl sıfırlıyoruz?

    Herkese kazasız sürüşler...


    Dostum dizel araçlarda genelde 3.000 km yada 5.000 km üzerinde yakıt tüketimi düşmeye başlar ve farbrika verilerine yaklaşırsın. Arabanın kanalları şu anda açık o nedenle sarfiyat çok olur ilk başlarda. Belki bir kaç kere Opet Full force denersen çok yol yapabilirsin ben eskiden Fuel Save ile 800 - 900 km yapıyordum şehir içi şuanda en az 1000 km şehir içi yol yapabiliyorum Opet sayesinde.

    Gerçekten s.içi 1000 km yapabiliyormusunuz? 5008 in deposu kaç litre yakıt aliyor?Birde hangi şehirdesiniz acaba?Yanlış anlamayın sözünüze inanıyorum.Ancak gerçekten inanılmaz bir rakam bu.Tabi yakıt deposu cmax ile aynı ise.Ben 750 nin üstünü göreyim başka birşey istemem.Gerci ben surekli kısa mesafe, soğuk motor, yokuş ve dur kalkli istanbul yollarindayim ayrı mesele.

    Ben Bursada yaşıyorum. Depom 60lt lik. Cmax in kaç bilmiyorum ama önceden Fuel Save kullanıyorudum Shell'in ama Opet kullanmaya başlayınca gerçekten bende çok şaşırdım. İlk arabayı aldığımda 7.093 km hep Shel kullandım hep. Ancak Opet alayım dedim ve daha ilk depoda arabamda ilk kez 1.000km yol yapar diye gösterdi. Ve Şehirler arası Net 1400km en az yol yapabiliyorum. Bunuda şundan kesin söyleyebiliyorum her yaz İzmirden Erzuruma 1600 km yolu tek seferde gidiyorum. Yani şu açıdan çok fazla tedirginim siz sorduğunuz için ayrıntılı cevap veriyorum. Yoksa başka bir niyetim yok, çünkü ne zaman böyle ayrıntılı cevap yazsam bazı arkadaşlar beni başla şeylerle itam ediyorlar. Ve elimde bununla ilgili fotoğraflarda mevcut dostum. Ve arabanın yol bilgisayarına dayalı değil, tam kanıtı olsun diye pompa başında çektiğim resimlerde var ve pompa ilede sağlamasını yaptım doğru göstermekte.

    Bursada da Altıparmakta oturuyorum, dar hafif yokuşlu sokakları olan bir yerdir. Genelde İzmir yoluna çıkıp Metro Grosmarket civarına giderim ve saat akşam 7.30 , 8.00 civarında iş çıkışında giderim trafik genelde sıkışık olur ama Buski yi geçtikten sonra açılır. Yani Toplamda 10 - 15 km yol giderim ve bunun yarısı 1 ve 3 vitesten yukarı çıkamam. Bursanın trafiği rezalet oldu. 3 şeritli yol var ama hep 1 be 2. vites de belli bir süre gidilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hewes -- 4 Ocak 2013; 23:57:12 >




  • Normalde zaten 60 lt lik depo ile 1000km demek 6.0lt ortalama tüketime denk geliyor ki zaten bu normal. Eskiden aracı daha dikkatli kullanırdım ve baya bir düşüktü ortalama yakıt miktarım ancak biraz asi kullandığımdan da dolayı tüketim değerlerim 6.0lt lere kadar çıktı. İzmirde şehir içi trafik pek olmadığı için ve düz ayak olduğu için yakıt tüketimim İzmirde şehiriçi 4,7lt 4,9lt idi. Bursaya o ortalama ile geldim ve 5,4lt altına indiremedim çünkü düz ayak değil ve sokaklarımız çok dar. Ama bu aralar devirli kullandığım için 6,0 lt civarında şehiriçi tüketimim. Böyle olunca 1000km yol yapabiliyorum. Ama mesela Arkadaşımda Ford Focus Ghaia eski kasalardan var 1.6 motor dizel sanırım onun Bursa şehir içi ortalaması 4,7lt Kullandığımız yollar farklı gerçi ama bence Ford Cmaxlarında bu değerleri yakalayabileceğine ben eminim. Kullanım stili konusunda dikkat etmek lazım diye düşünüyorum. Bizim araçlar otomatik olduğu için yakıt tüketiminin düşmesinde büyük bir etken oluyor, Mesela Manuel 5008 kullanan arkadaşlarımız bize göre daha falza yakıyor. Sanırım 6,5lt 7lt civarı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hewes -- 5 Ocak 2013; 0:11:31 >




  • Sayın hewes tek seferde 60 lt depoyla gerçekten 1600 km yol yapabiliyorsanız tebrikler gerçekten sanırım 70-80 'i falan pek geçmiyorsunuz diye düşünüyorum.Bildiğim kadarıyla 5008 şehirdışı verisi 4.5 sizin söyleminize göre araç 100 km de 3.7 litre falan yakıyor gerçekten aşırı düşük.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz6

    Sayın hewes tek seferde 60 lt depoyla gerçekten 1600 km yol yapabiliyorsanız tebrikler gerçekten sanırım 70-80 'i falan pek geçmiyorsunuz diye düşünüyorum.Bildiğim kadarıyla 5008 şehirdışı verisi 4.5 sizin söyleminize göre araç 100 km de 3.7 litre falan yakıyor gerçekten aşırı düşük.

    Yok dostum şöyle anlatmaya çalıştım. 60 lt lik depo ile 1400km 1440km yol yapabiliyorum. "Ve Şehirler arası Net 1400km en az yol yapabiliyorum. Bunuda şundan kesin söyleyebiliyorum her yaz İzmirden Erzuruma 1600 km yolu tek seferde gidiyorum. " şöyle yazdım, aslında burada anlatmak istediğim şuydu onu düzeltmek isterim. Yazın 1600km 'lik yolu tek seferde kat ettiğim için 1400km gittiğimi biliyorum demeye çalıştım. Yoksa 1600km yol gitmek imkansız. Yada o yol 2 güne bitmez 1600km'yi tek seferde gidiyorum dememde ki gaye şuydu, 1400km yol yapabiliyorum deyince bi 500km yol yaparım ve yol bilgisayarında da gidilebilecek yolun 900km olarak gösterir. 500km ile 900km yi toplar ortalama bi rakam çıkartırım gibi algılanmaması içindi.




  • Yok orasını anladım zaten:) Ne olursa olsun ben çoğunlukla sabit hızda (maksimum 110 km/h) kullanmama rağmen şehirdışı 900 km yi geçemedim mesela,53 lt C-Max'ın deposu.Verdiğiniz değerler çok çok düşük bence özellikle o ağırlıktaki bir araç için gerçekten başarılı.
  • Forumdan çok şey öğreniyoruzda bazen de kafam karışıyor?
    Ben sürekli shell dizel yakıt kullandım. Aracın ilk bakımı da yapıldı ama ortalama da 5,8 lt lerin altını hiç görmedim.
    Şu anki ortalamam 7 lt civarı. Aracı ekonomik kullanmaya çalışıyorum. Ama genelde şehir içi 1. ve 2. viteslerde kullandığımdan bir de kısa mesafe olduğundan değerler daha düşük çıkmıyor.
    Shell ile Opet arasında gerçekten söylenildiği kadar fark olabilirmi?

    Yakıt garantisi için tüm yakıt fişlerini saklamıştım.
    Baştan beri olan ortalama yakıt tüketimlerimi aşağıda veriyorum. (Tüketimleri bir depo tam doldurulmuş olarak yazdım)

    7.9 lt araç 0 km de iken tarih şubat 2012
    7.7 lt
    6,1 lt
    6,2 lt
    6,7 lt
    6,0 lt araç 4000 km de iken tarih mayıs 2012
    6,2 lt
    6,5 lt
    6.3 lt
    5.8 lt araç 7000 km de iken tarih temmuz 2012 yolculuğun geneli şehirler arasıydı
    6,3 lt
    6,2 lt
    5,9 lt araç 9000 km de iken tarih eylül 2012
    5.9 lt
    6,4 lt araç 11000 km de iken tarih ekim 2012
    6.5 lt
    7,1 lt araç 12000 km de iken tarih aralık 2012


    Bir depo mazotla tüketimin düşük olduğu zamanda yaklaşık 800 km, tüketimin fazla olduğu zamanda ise yaklaşık 550 km yapabilmişim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz6

    Sayın hewes tek seferde 60 lt depoyla gerçekten 1600 km yol yapabiliyorsanız tebrikler gerçekten sanırım 70-80 'i falan pek geçmiyorsunuz diye düşünüyorum.Bildiğim kadarıyla 5008 şehirdışı verisi 4.5 sizin söyleminize göre araç 100 km de 3.7 litre falan yakıyor gerçekten aşırı düşük.

    Aslında arkadaşlar size bu konuda yardımcı olmaya hazırım. Gerekirse başka kişilerinde bu konu hakkında yazdığı bilgileri alıntılarım. Genelde hepimiz benzinli araçlardan dizel araçlara geçtiğimiz için dizel araçlarımızı benzinli araç gibi kullandığınızdan fazla yakıyorsunuz. Yani gerçekten yazılarımın yanlış anlaşılmasından çekiniyorum, burada ki asıl amacım sizinle deneyimlerimi paylaşarak sizlerinde daha az yakıt tüketmenin yolunu bulmaktır. Sonuçta sizin arabalarınızda ki motor ile benim arabamda ki motor aynısı tek fark şanzuman farkıdır.

    Vites geçişlerinde en çok dikkat edeceğiniz husulardan ilki yolun eğim miktarı eğer düz bir yolda veya bayır aşağı gidiyorsanız ve ani hızlanmak istemiyorsanız yani gaza çok basmadan yol alıyorsanız her zaman vites geçişlerini 1900 yada 2000 devirde yapın. Arabaya hiç bir zararı yoktur, aklınıza gelmesin düşük devirde vites değişirmi diye değişir. Sebebi ise arabalarımızın maksimum tork aralığına ulaştığınız anda bile vites değiştirebilirsiniz Mesela araçlarımız için maksimum tork devri 1750 ile başlar. Ve arabada olabildiğince freni az kullanmak lazım ve duracağımız zaman freni kullanmak yerine motor frenini kullanabileceğimiz şekilde sürüşlerimizi ayarlamak lazım. Mesela kırmızı ışık yanıyorsa ben ayağımı gazdan çekiyorum, en sağ şeride geçiyorum ve araba kendi kendine yavaşlıyor, yeşil yanmamışsa araba kendi kendine geliyor ve hiç frene basmadan kırmızı ışıkta duruyorum. Eğer yeşil yandıysa araba yavaşlamış oluyor ve önümde ki trafiğe göre ya gaza basıyorum yada gaza basmak için bekliyorum. Zaten bunları yapınca yakıt tüketimim düşüyor. Mesela şehiriçinde önümdekini yakın takip etmiyorum, önümdeki frene bastığında ben ayağımı gazdan çekiyorum ve sonra gene gaza basıyorum. Ve trafik akış hızına göre bir hız belirliyorum ve o hıza sabitliyorum. En sol şerit diyelim bi 70km hızda gidiyor bi 60 km hıza düşüyor ise ben önümde ki ile mesafemi açıyorum ve hızımı 60 - 65 km 'ye sabitliyorum frene basmamada gerek kalmıyor, cruise dan çıkmamada gerek kalmıyor. Şehir içinde kullanmanın altın kurallarından birisi hızını sabit tutabilmektedir. Haa zaten adım adım ilerleyen trafiğer girdiğim zaman onda yapacak birşey olmuyor. hep 1, 2 dur oluyor. Şaşmaz66 saat 7 -8 gibi izmir yolunu kullanıyorsa o Bursalıdır yolu iyi bilir. Bunları yapınca ortalama tüketimim 5,4lt ye kadar düşüyor şehir içinde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz6

    Yok orasını anladım zaten:) Ne olursa olsun ben çoğunlukla sabit hızda (maksimum 110 km/h) kullanmama rağmen şehirdışı 900 km yi geçemedim mesela,53 lt C-Max'ın deposu.Verdiğiniz değerler çok çok düşük bence özellikle o ağırlıktaki bir araç için gerçekten başarılı.

    Bende şaşırıyorum özellikle otomatik olmasından dolayı ama bencede başarılı. Eğer dediğim bilgiler dahilinde aracınızı kullanır ve vites geçişlerini dediğim zamanda değiştirirseniz emin olun sizlerinde bu seviyeye geldiğini görürsünüz ve mutlaka Opet Full force öneririm bunuda yaparken. Shel aldığım anda araba çok yakmaya başlıyor çünkü araba gitmediği için daha fazla gaza basmak zorunda kalıyorum. Opette gaza hafif dokunayım hemen reaksiyon alıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz6

    Yok orasını anladım zaten:) Ne olursa olsun ben çoğunlukla sabit hızda (maksimum 110 km/h) kullanmama rağmen şehirdışı 900 km yi geçemedim mesela,53 lt C-Max'ın deposu.Verdiğiniz değerler çok çok düşük bence özellikle o ağırlıktaki bir araç için gerçekten başarılı.

    Arkadaşlar izin verirse burada detaylı yakıt tüketimi bilgilerimi paylaşabilriim inanmayanlar için ama burada olmasını istemezseniz isteyen arkadaşlar olursa PM den yakıt tüketimi ile ilgili resimleri atabilirim. Burada resim paylaşınca delimavi kızıyor sonra hatta bugün bahsettiği 1 yıl önceki tartışmamızda gene aynı sebepden çıkmıştı. O zaman e.ercu arkadaş vardı ve ona bu şekilde yardımcı oluyordum şimdide deniz6 ile halil altın var. Ama bu sefer daha temkinli olmaya çalışıyorum.




  • Opet FullForce hep duyuyorum az yakıyor diye ben genelde Shell FuelSave kullanıyorum aslında denemek lazım.İnanmama gibi bir durum yok tabiki burada şu kadar km yapıyorum diye yalan söyleyipte elinize geçecek birşey yok sonuçta herkesin kendi cebinden çıkıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz6

    Opet FullForce hep duyuyorum az yakıyor diye ben genelde Shell FuelSave kullanıyorum aslında denemek lazım.İnanmama gibi bir durum yok tabiki burada şu kadar km yapıyorum diye yalan söyleyipte elinize geçecek birşey yok sonuçta herkesin kendi cebinden çıkıyor.

    Bence Shell olan deponu bitir opetten al derim. Mesela ben opetten yakıtı internet üzerinden alıyorum. Böyle olunca %5 anında para veriyor bundan haberdar değilseniz mutlaka böyle yapın. Ben hep bu şekilde yapıyorum. İsterseniz detay verebilriim bu konu ile ilgili.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hewes

    quote:

    Orijinalden alıntı: deniz6

    Opet FullForce hep duyuyorum az yakıyor diye ben genelde Shell FuelSave kullanıyorum aslında denemek lazım.İnanmama gibi bir durum yok tabiki burada şu kadar km yapıyorum diye yalan söyleyipte elinize geçecek birşey yok sonuçta herkesin kendi cebinden çıkıyor.

    Bence Shell olan deponu bitir opetten al derim. Mesela ben opetten yakıtı internet üzerinden alıyorum. Böyle olunca %5 anında para veriyor bundan haberdar değilseniz mutlaka böyle yapın. Ben hep bu şekilde yapıyorum. İsterseniz detay verebilriim bu konu ile ilgili.

    Teşekkür ederim o olaydan haberim var bu Ford dan daha önce Opet kart verdiler zaten dediğiniz gibi yapıcam ilk depo bitiminde Opet'i denerim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hewes

    quote:

    Orijinalden alıntı: deniz6

    Yok orasını anladım zaten:) Ne olursa olsun ben çoğunlukla sabit hızda (maksimum 110 km/h) kullanmama rağmen şehirdışı 900 km yi geçemedim mesela,53 lt C-Max'ın deposu.Verdiğiniz değerler çok çok düşük bence özellikle o ağırlıktaki bir araç için gerçekten başarılı.

    Arkadaşlar izin verirse burada detaylı yakıt tüketimi bilgilerimi paylaşabilriim inanmayanlar için ama burada olmasını istemezseniz isteyen arkadaşlar olursa PM den yakıt tüketimi ile ilgili resimleri atabilirim. Burada resim paylaşınca delimavi kızıyor sonra hatta bugün bahsettiği 1 yıl önceki tartışmamızda gene aynı sebepden çıkmıştı. O zaman e.ercu arkadaş vardı ve ona bu şekilde yardımcı oluyordum şimdide deniz6 ile halil altın var. Ama bu sefer daha temkinli olmaya çalışıyorum.

    Lütfen paylaşın.
    Ben yukarıda bir yıllık tüketimimi verdim. Bundan önceki aracımda dizel fiestaydı. Dizel araca yabancı değilim. Aracı agresif te kullanmıyorum. Dediğiniz teknikleri bende araç sürerken kullanmaya çalışıyorum. Ama ben kısa mesafede aracı kullandığımdan dolayı değerler biraz yüksek çıkıyor. Şöyle ki özellikle bu aylarda gideceğim yere vardığımda aracın sıcaklık göstergesi hala sıfırda oluyor.
    Uzun mesafede 90 km/h hızla gitmeyi başarabilirseniz gerçekten fabrika verilerine yakın değerler çıkıyor. Ama şehir içinde fabrika verileri ile alakası yok.
    Arabanın yakıtından şikayetçimisin derseniz şikayetçi değilim. Önceki kullandığım dizel fiesta dan çok ta farklı yakmıyor.
    Yakıt istasyonu konusuna gelince shell de opette bildiğimiz markalar. İkisi arasında o kadar fark olacağını sanmıyorum. Ama yine de opeti denemek isterim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: halil altın

    quote:

    Orijinalden alıntı: hewes

    quote:

    Orijinalden alıntı: deniz6

    Yok orasını anladım zaten:) Ne olursa olsun ben çoğunlukla sabit hızda (maksimum 110 km/h) kullanmama rağmen şehirdışı 900 km yi geçemedim mesela,53 lt C-Max'ın deposu.Verdiğiniz değerler çok çok düşük bence özellikle o ağırlıktaki bir araç için gerçekten başarılı.

    Arkadaşlar izin verirse burada detaylı yakıt tüketimi bilgilerimi paylaşabilriim inanmayanlar için ama burada olmasını istemezseniz isteyen arkadaşlar olursa PM den yakıt tüketimi ile ilgili resimleri atabilirim. Burada resim paylaşınca delimavi kızıyor sonra hatta bugün bahsettiği 1 yıl önceki tartışmamızda gene aynı sebepden çıkmıştı. O zaman e.ercu arkadaş vardı ve ona bu şekilde yardımcı oluyordum şimdide deniz6 ile halil altın var. Ama bu sefer daha temkinli olmaya çalışıyorum.

    Lütfen paylaşın.
    Ben yukarıda bir yıllık tüketimimi verdim. Bundan önceki aracımda dizel fiestaydı. Dizel araca yabancı değilim. Aracı agresif te kullanmıyorum. Dediğiniz teknikleri bende araç sürerken kullanmaya çalışıyorum. Ama ben kısa mesafede aracı kullandığımdan dolayı değerler biraz yüksek çıkıyor. Şöyle ki özellikle bu aylarda gideceğim yere vardığımda aracın sıcaklık göstergesi hala sıfırda oluyor.
    Uzun mesafede 90 km/h hızla gitmeyi başarabilirseniz gerçekten fabrika verilerine yakın değerler çıkıyor. Ama şehir içinde fabrika verileri ile alakası yok.
    Arabanın yakıtından şikayetçimisin derseniz şikayetçi değilim. Önceki kullandığım dizel fiesta dan çok ta farklı yakmıyor.
    Yakıt istasyonu konusuna gelince shell de opette bildiğimiz markalar. İkisi arasında o kadar fark olacağını sanmıyorum. Ama yine de opeti denemek isterim

    Ben size PM'den bi mesaj hazırlarım eğer siz isterseniz burada paylaşırsınız dostum, ben paylaşınca sıkıntı oluyor, ama isterseniz bizim foruma gelirseniz orada rahatlıkla herşeyi sizinle konuşabilirim. Aslında böyle olmaması lazım ancak bu forumda ki aradaşlara saygım sonsuz olduğu için burada paylaşmasak daha iyi olur.




  • 
Sayfa: önceki 408409410411412
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.