Şimdi Ara

Yeni C-max/Grand C-max (1000+ kullanıcı) (297. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11.579
Cevap
83
Favori
1.036.165
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 295296297298299
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Günaydın...

    Özellikle eğimli yollarda (Düz yolda dahi yapabiliyor) araba bazen birinci viteste olmasına rağmen turbo devreye girene kadar motor boğuluyormuş gibi zorlana zorlana gidiyor. İlk defa dizel araba kullanıyorum ve C-max'ların kavrama noktası yukarıda olduğu için henüz alışamadım. Acaba bu durum bir sorun mudur, yoksa benim bir kullanım hatam mı var ?

    Teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eyakut

    Günaydın...

    Özellikle eğimli yollarda (Düz yolda dahi yapabiliyor) araba bazen birinci viteste olmasına rağmen turbo devreye girene kadar motor boğuluyormuş gibi zorlana zorlana gidiyor. İlk defa dizel araba kullanıyorum ve C-max'ların kavrama noktası yukarıda olduğu için henüz alışamadım. Acaba bu durum bir sorun mudur, yoksa benim bir kullanım hatam mı var ?

    Teşekkürler...



    Dizel motorlu otomobiller, benzinlilere göre daha yüksek devirde kullanımı gerektirir. Motorunuz maksimum torku fabrika verilerine göre 1750d/d'da vermeye başlamaktadır. Rolantiden - 1750d/d'ya olan süreçte turbonuz aktif olarak devreye girememekte ve ani hızlanma ihtiyacını karşılayamamaktadır. Otomobilinizi kullanırken yapacağınız vites geçişlerini ortalama 500 - 1000d/d üst devirlerde gerçekleştirirseniz daha rahat edersiniz. Birinci viteste kalkarken ise biraz daha fazla gaz vererek kalkarsanız sorun kalmayacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FORD MANU

    quote:

    Orijinalden alıntı: eyakut

    Günaydın...

    Özellikle eğimli yollarda (Düz yolda dahi yapabiliyor) araba bazen birinci viteste olmasına rağmen turbo devreye girene kadar motor boğuluyormuş gibi zorlana zorlana gidiyor. İlk defa dizel araba kullanıyorum ve C-max'ların kavrama noktası yukarıda olduğu için henüz alışamadım. Acaba bu durum bir sorun mudur, yoksa benim bir kullanım hatam mı var ?

    Teşekkürler...



    Dizel motorlu otomobiller, benzinlilere göre daha yüksek devirde kullanımı gerektirir. Motorunuz maksimum torku fabrika verilerine göre 1750d/d'da vermeye başlamaktadır. Rolantiden - 1750d/d'ya olan süreçte turbonuz aktif olarak devreye girememekte ve ani hızlanma ihtiyacını karşılayamamaktadır. Otomobilinizi kullanırken yapacağınız vites geçişlerini ortalama 500 - 1000d/d üst devirlerde gerçekleştirirseniz daha rahat edersiniz. Birinci viteste kalkarken ise biraz daha fazla gaz vererek kalkarsanız sorun kalmayacaktır.


    Bu verdiğiniz bilgiden emin misiniz ??

    Dizel max 4000 devir/dakika çalışır; benzinli ise 6000/devir dakika~bazı motorlarda 8000 devir dakika bile görülebilinir.

    Bende olan bilgi dizellerin, benzinli motorlara daha düşük devir bandında çalıştığı yönünde

    Dizellerin düşük yakıt tüketim değerleride bundan kaynaklanmaktadır.

    İyi forumlar...




  • Benim anlatmaya çalıştığım şey düşük hızlarda yüksek viteslerde gezinmekten ileri geliyor. Yani 50km hız ile giderken 3. - 4. viteste seyrederken 1750d/d'in altında kalırsanız hızlanmak istediğinizde araç turbo açılana kadar istenildiği gibi hızlanmayacaktır.

    C-MAX 1.6 TDCI 115PS ile ilgili bilgiler:

    Maksimum tork (Nm/dd): 270Nm / 1.750d/d

    sizin bahsettiğiniz ise şu:

    Maksimum güç (PS/dd): 115PS / 3.600d/d

    Elbette dizel motorlar daha düşük devir bandında çalışıyorlar. Fakat bu devir bandında turbonun sürekli açık kalmasını sağlamak ve optimum performans ile ilerlemek için vites değişiminden sonra devirin 1750d/d ve üstü devirlerde olması gerekiyor. İdeal kullanım şekli budur bildiğiniz gibi. Gaza bastığınızda istediğiniz performansı almak için bu şart. Yoksa konuştuğumuz gibi turbo devreye girene kadar otomobil ilerlemekte zorlanacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FORD MANU

    Benim anlatmaya çalıştığım şey düşük hızlarda yüksek viteslerde gezinmekten ileri geliyor. Yani 50km hız ile giderken 3. - 4. viteste seyrederken 1750d/d'in altında kalırsanız hızlanmak istediğinizde araç turbo açılana kadar istenildiği gibi hızlanmayacaktır.

    C-MAX 1.6 TDCI 115PS ile ilgili bilgiler:

    Maksimum tork (Nm/dd): 270Nm / 1.750d/d

    sizin bahsettiğiniz ise şu:

    Maksimum güç (PS/dd): 115PS / 3.600d/d

    Elbette dizel motorlar daha düşük devir bandında çalışıyorlar. Fakat bu devir bandında turbonun sürekli açık kalmasını sağlamak ve optimum performans ile ilerlemek için vites değişiminden sonra devirin 1750d/d ve üstü devirlerde olması gerekiyor. İdeal kullanım şekli budur bildiğiniz gibi. Gaza bastığınızda istediğiniz performansı almak için bu şart. Yoksa konuştuğumuz gibi turbo devreye girene kadar otomobil ilerlemekte zorlanacaktır.

    Cevabınız için teşekkür ederim.

    Önceki aracımın benzinli ve güçlü olması (1.4 Turbo 150 Hp 240 Nm tork) yeni aracıma alışma sürecimi biraz uzatıyor sanırım. Bundan sonra uyarınıza uygun sürmeye çalışacağım...

    Peki hafif gaz vererek yapacağım kalkışlar balata ömrünü kısaltmaz mı ?




  • Otomobiliniz Titanium ise Yokuş Kalkış Desteği'niz (HLA) ise bunu yapmak elbette mümkün. Ancak gücü ideal olarak tekerlere ileterek kalkış yapmak (1.500 - 1750d/d arası aracın rahat kalkması için idealdir) sizi daha rahat ettirecektir.
  • ...sn.FORD MANU, EcoBoost motorlu aracımda 95 oktan'lımı yoksa 97 oktan'lımı benzin kullanmalıyım..?
  • Türkiye'de biliyorsunuz gerçek 98 oktanlı benzin satılmamaktadır. Satılan 97 oktan benzinde, 95 oktan olan standart benzinin üstüne ekstra kükürt ilave ederek elde edilen bir benzin türü.

    Yalnız ne yazık ki, otomobillerimizin ayarları fabrikamızın istediği ölçüde ve çoğu markada olduğu gibi RON 95 / 98 olarak yani ya 95 oktan ya da gerçek 98 oktan kullanımını öngörmektedir.

    97 oktan kullanabilirsiniz tabiiki. Fakat yüksek kükürt yüzünden avans ayarlarında sıkıntı oluşur ve aracınız rolantide çalışırken 800 - 1200d/d arasında sürekli gidip gelmeye başlayabilir. Bununla ilgili arada sırada şikayet alıyoruz çünkü. Çözümü ise gayet basit 95 oktan benzin ile deponuzu tamamlamanız. Hemen sorunun geçtiğini göreceksiniz.

    Kısacası otomobillerimiz için Türkiye'de, en azından gerçek 98 oktan gelene kadar, 95 oktan idealdir.




  • FORD MANU hocam aracımı sizden aldım 3 ay önce. Size getiricem müsait zamanımda. USB soketi içeri kaçtı çıkartamıyorum. Bir de yokuşta kalkışlarda çok zor kalkıyor araç. Önceki aracımda dizeldi ama bu araba gaz yemiyor. Yokuş Kalkış Desteğini kapattım yine sorun devam ediyor. Yarım debrijay da hak getirdi. Bu kasaya bu motor sanki biraz az gelmiş gibi...
  • ...bu arada özellikle grand kullanan arkadaşların (tabii benimde) şikayet ettiği kayar kapılardan gelen tıkırtı/şıkırtı/gıcırtı vb. sesler son gittiğim meçikoğulları yetkili serviste yapılan ayarlamayla tamamen bu seslerden kurtuldum.yaklaşık 1 ay geçmesine rağmen sessiz yolculuğum devam ediyor. (daha önce iki farklı serviste çözüm bulamamışlardı. )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: genckanat

    FORD MANU hocam aracımı sizden aldım 3 ay önce. Size getiricem müsait zamanımda. USB soketi içeri kaçtı çıkartamıyorum. Bir de yokuşta kalkışlarda çok zor kalkıyor araç. Önceki aracımda dizeldi ama bu araba gaz yemiyor. Yokuş Kalkış Desteğini kapattım yine sorun devam ediyor. Yarım debrijay da hak getirdi. Bu kasaya bu motor sanki biraz az gelmiş gibi...

    İstediğiniz zaman getirebilirsiniz tabiiki. Sorunlarınız tamamen çözüme ulaşacaktır.

    Yokuşlarda, Yokuş Kalkış Sistemi'ni devreden çıkartmadan 1.750d/d ile 2.000d/d arasında aracınızı kaldırmanızı deneyiniz. Turbo devreye gireceği için daha rahat edeceğinize inanıyorum. Bu durumun bizlerde farkındayız ve bu durum Ford Motor Company'e tüm dünyadaki müşterilerimizden gelen geri bildirimler sayesinde iletilmiştir. AR-GE departmanları eğer bir düzenleme yaparsa sonuçlarını sizlerle paylaşırız ve elbette gerekenler servislerimizde yapılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FORD MANU -- 10 Temmuz 2012; 12:03:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FORD MANU

    Türkiye'de biliyorsunuz gerçek 98 oktanlı benzin satılmamaktadır. Satılan 97 oktan benzinde, 95 oktan olan standart benzinin üstüne ekstra kükürt ilave ederek elde edilen bir benzin türü.

    Yalnız ne yazık ki, otomobillerimizin ayarları fabrikamızın istediği ölçüde ve çoğu markada olduğu gibi RON 95 / 98 olarak yani ya 95 oktan ya da gerçek 98 oktan kullanımını öngörmektedir.

    97 oktan kullanabilirsiniz tabiiki. Fakat yüksek kükürt yüzünden avans ayarlarında sıkıntı oluşur ve aracınız rolantide çalışırken 800 - 1200d/d arasında sürekli gidip gelmeye başlayabilir. Bununla ilgili arada sırada şikayet alıyoruz çünkü. Çözümü ise gayet basit 95 oktan benzin ile deponuzu tamamlamanız. Hemen sorunun geçtiğini göreceksiniz.

    Kısacası otomobillerimiz için Türkiye'de, en azından gerçek 98 oktan gelene kadar, 95 oktan idealdir.

    ...sn.FORD MANU, verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim.ben aracımda (ne şiş, ne kebap yansın misali.)yarı yarıya 95 / 97 oktan kullanıyordum ve söylediğiniz gibi bazen sabah ilk çalıştığında birkaç dakika 800 - 1700 d/d arasında gidip geliyordu.serviste bunun nedenini sorduğumda bilgisayara bağladılar,öyle yaptılar böyle yaptılar bir sorun olmadığını söyleyip geçiştirdiler.yine nasıl benzin kullanayım dediğimde 95 - 97 farketmez dediler karışık kullanayım dedim sorun olmaz dediler, ama bilgi/tecrübe eksikliği şimdi ortaya çıktı.artık 95 kullanacağım ve d/d yı kontrol edip durumu paylaşacağım...




  • @FORD MANU,

    Yetkilisini bulmuşken sorayım müsaadenizle...
    2012 Compact Dizel C-max'im ile İstanbul'da genele kısa mesafe, sıkışık trafikte kullanımdan dolayı yakıt tüketimim forumda bahsedilenlerden daha yüksek.. Ancak uzun yolda da (110-120 km/sa) henüz 5,9'un altına düşemedim (araç 3.500 km'de)...
    Son zamanlarda 1500 d/d civarı kullanmaya çalışıyorum, yalnız şimdiye kadar hiç dpf'nin devreye girmesine neden olacak bir şekilde kullanmadım (20 dk boyunca sabit hız 3000 d/d), fazla yakıt tüketiminin sebebi bu olabilir mi? Dpf'nin temizlenmesi için başka bir yol var mı?

    Teşekkür ederim...
  • ...sn.FORD MANU, bir bilgi daha rica edeceğim.araç 1750 d/d geçtiğinde ayak gaz pedalında çekilince (tabiri caizse) motordan bir ' ffooss' sesi geliyor, bu ses turbonun sesimidir ve normalmidir,teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ardarda7

    @FORD MANU,

    Yetkilisini bulmuşken sorayım müsaadenizle...
    2012 Compact Dizel C-max'im ile İstanbul'da genele kısa mesafe, sıkışık trafikte kullanımdan dolayı yakıt tüketimim forumda bahsedilenlerden daha yüksek.. Ancak uzun yolda da (110-120 km/sa) henüz 5,9'un altına düşemedim (araç 3.500 km'de)...
    Son zamanlarda 1500 d/d civarı kullanmaya çalışıyorum, yalnız şimdiye kadar hiç dpf'nin devreye girmesine neden olacak bir şekilde kullanmadım (20 dk boyunca sabit hız 3000 d/d), fazla yakıt tüketiminin sebebi bu olabilir mi? Dpf'nin temizlenmesi için başka bir yol var mı?

    Teşekkür ederim...


    Her ne kadar rodaj konusu eskisi gibi olmasa da, üretilen her aracın ister istemez mekanik parçalarının biribirine alışma süresi vardır. Bu da ortalama olarak 2500 ile 5000km arasıdır.

    Bunun haricinde artık fabrikadaki ilk üretim safhasında, araca günlük kullandığımız tam sentetik yağ dışında, rodaj yağı denilen bir yağ konulmaktadır. Rodaj yağı normal yağa göre daha yoğundur ve parçaların biribirine alışma sürecinde motoru, parçaları daha iyi korur. İlk periyodik bakımla birlikte tam sentetik yağa geçilir. Yağın yoğunluğunun azalması, parçaların birbirine alışması ile 5000km ve sonrasında aracınız daha az yakacaktır. Bundan emin olabilirsiniz.






  • araçlarımıza böyle bir arma takabilir miyiz acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: g-gold

    ...sn.FORD MANU, bir bilgi daha rica edeceğim.araç 1750 d/d geçtiğinde ayak gaz pedalında çekilince (tabiri caizse) motordan bir ' ffooss' sesi geliyor, bu ses turbonun sesimidir ve normalmidir,teşekkürler...

    Evet. Turbonun sesidir. Normaldir. Gaza basmayı bıraktığınızda içindeki basıncı dışarı bırakır. Hava basıncının dışarıya atılma sesidir.

    Ecoboost ve TDCI motorlarımızda bu ses mevcuttur. Diğer motorlarımız atmosfer basıncı ile çalıştığından bu sesi duyamazsınız. Eğer atmosferik olmasına rağmen bu tip bir ses gelirse, başka şeylerin akla gelmesi gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FORD MANU -- 10 Temmuz 2012; 12:44:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FORD MANU

    quote:

    Orijinalden alıntı: g-gold

    ...sn.FORD MANU, bir bilgi daha rica edeceğim.araç 1750 d/d geçtiğinde ayak gaz pedalında çekilince (tabiri caizse) motordan bir ' ffooss' sesi geliyor, bu ses turbonun sesimidir ve normalmidir,teşekkürler...

    Evet. Turbonun sesidir. Normaldir. Gaza basmayı bıraktığınızda içindeki basıncı dışarı bırakır. Hava basıncının dışarıya atılma sesidir.

    ...ilgi ve bilgi için teşekkürler..




  • Rica ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FORD MANU -- 10 Temmuz 2012; 16:52:16 >
  • Sn. FORD MANU bu şekilde bir arma tüm servislerde bulunur mu? sonradan takılması sorun yaratır mı? yapıştıktan sonra düşme ihtimali varmı? şimdiden teşekkürler...

     Yeni C-max/Grand C-max (1000+ kullanıcı)
  • 
Sayfa: önceki 295296297298299
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.