Şimdi Ara

YENİ BMW X1 1.6 BENZİNLİ (255. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
6.055
Cevap
98
Favori
460.586
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 253254255256257
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • esOess E kullanıcısına yanıt
    Sayın esOess merhaba,

    Aracı heyecanla bir hayli beklemiştiniz, nasıl ayrılacaksınız :) Sizin forumda verdiğiniz bilgiyle 216d AT'yi kur farkı gelmeden almıştım, dün 2. bakımını yaptırdım (23000'de). Merhaba demek istedim. Kazasız günler dilerim.
  • erdknt E kullanıcısına yanıt
    Sayın erdknt, biraz önce 216 (F45) forumuna yazdığım yazının sorduğunuz soruya kısmen cevap verdiğini gördüğüm için buraya aynen kopyalıyorum. Ek olarak şunu söyleyeyim: bahsettiğim Ankara-Polatlı-Ankara yolculuğunu (320i ile) eşim ve 2 çocukla yaptık. Araç aile için rahattı. Hatta eşime, bu araç (320i) aile aracı olur mu diye sordum, son derece olumlu yaklaştı ki kendisi çok zor beğenir ve seçicidir. Bu doğrultuda değerlendirebilirsiniz. Kolay gelsin.

    --

    Merhaba,

    216d AT aracımın 2. bakımını yaptırdım. İlk bakım 12000km'de idi, 2. bakım 23000km'de yapıldı. Bu bakımda yağ ve mikrofiltre değişti. Menüde bir yerde servis geçmişi diye bir seçenek var. Orada hangi tarih ve km'de bakım yapıldığı konusunda bilgi veriyor. Üzerine tıklarsanız ilgili serviste nelerin yapıldığını doğrudan aracınızda görebilirsiniz. Ben 3 yıllık servis bakımı ile aracı aldığım için 2. bakıma bir ücret ödemedim. Eğer parası ile yapılsa idi 1050TL civarı tutacağı konusunda bilgi verildi.

    Randevuyu önceden ayarladığım için ikame araç alma fırsatım oldu. 320i benzinli bir araç kullanma şansım oldu. Bu aracı 213km kullandım, bunun 150km'si Ankara-Polatlı arası (sırf test etmek için), kalanı Ankara içi idi. 213km için yakıt ortalaması 6.8lt/100km oldu. Bu araçta diğer modlara ek olarak sport+ modu var. Bunu test etmek için gereğinden fazla yakıt harcamış olabilirim :) Bu araçta 216 aracımda olmayan bazı bileşenleri test etme fırsatım oldu;

    Harmon Kardon hoparlörler: Müzik dinlemeyi seviyorsanız almaya değer. Bir sonraki aracımda mutlaka olacak. Ses kalitesi güzel.

    Katlanan aynalar: Ben şu özelliğin 216 aracımda olacağını düşünüyordum: geri vitese aldığımda yolcu tarafındaki aynanın otomatik olarak aşağıya eğilmesi. Meğersem bu özellik için katlanan aynalar gerekiyormuş, bu araçta katlanan aynalar vardı ve bu özellik çalışıyordu. Bana katlanan ayna çok lazım değil, ama bu özellik benim için faydalı olurdu, çünkü park ederken kaldırım yanında isem bunu elle yapmak durumunda kalıyorum.
    Ben 216'nın aynalarını önceden kapatmaya çalışmıştım ama katlanmıyordu, zorlamak istemedim. Bunu sordum. Hafif açılı olarak güç uygulamak gerekiyormuş, yani otomatik katlanan aynası olmayan aynaları da elle kapatabiliyorsunuz.

    BMW online hizmetler: Ben en son baktığımda 1650TL ücreti vardı. Bu paraya değmezmiş. Haberler, hava durumu gibi kıytırık bir iki bilgi alabiliyorsunuz. Gereksiz değil, çok çok gereksiz (Yalnız uzaktan erişim diye ayrıca para verip alabileceğiniz bir hizmet var, iphone'dan aracı kilitleme/açma, aracın yerini bulma gibi işler yapabiliyorsunuz. Bunu almak için önce bmw online hizmetleri almanız gerekiyor).

    Nevigasyon: Bu hizmetin çok pahalı olduğunu forumda okumuştum. Güzel çalışıyor, harita bilgileri güncel göründü. Sağa/sola dönme konusunda yönlendirme yapıyor, zoom in/out yapabiliyorsunuz. Diğer nevigasyon araçları gibi işte ama bütünleşik, yönlendirmeleri hemen önünüzdeki ekrandan (yani direksiyonun arasından gördüğünüz küçük dijital ekran) görebiliyorsunuz. Yuvarlak denetleyici (dial) tabletler gibi dokunmatik özelliğe sahipti ama 1-2 basit işlev dışında bu dokunmatik özelliğinin pek işe koşulmadığını gördüm. Bütünleşik nevigasyon için astronomik ek ücret ödemeye değer mi? Çok param varsa bir sonraki aracımda düşünebilirim, ama kısıtlı bütçem varsa çok da kaçan birşey yok, şimdiki gibi iPhone nevigasyonu ile idare edilebilir. Şunu da not edeyim, bu araçta daha geniş bir ekran vardı, tahminim nevigasyonun dahil olmasından dolayı bu geniş ekran vardı. Bu ekranı iki parçaya bölüp sağ tarafında harita, hava durumu, v.b. bilgileri sabit olarak gösterebilirken diğer içeriği ekranın sol tarafında görebiliyorsunuz.

    Spor koltuklar: Aslında demek istediğim ön taraftaki koltukların ucunda bulunan ek parçalar. Bunlar kesinlikle konforu arttırıyor. 216'da başlarda çok rahat hissetmemiştim, koltuk yarım gibi gelmişti, şimdi alıştım gerçi. Ama bu uzatılmış parçanın olduğu koltuğa oturunca doğrudan konfor artışını farkediyorsunuz. Bütçe sorunu yoksa düşünülebilir.

    Farların direksiyonun döndüğü yöne dönmesi: Bu özelliği gece farkettim. 216'da bunun daha basit bir versiyonu var, sanırım sis farları sağa/sola dönüşlerde dönülen tarafı aydınlatıyor, ama 320'de deneyimlediğim bu özellik doğrudan şerit değiştirirken çalışıyordu, yani araba nispeten düz giderken. Belki bütün araçlarda alınabilecek ek bir özelliktir.

    Bence son nesil bmw'lerin en güzel özelliği içerisinde kullanıcıya standart bir deneyim yaşatması. Bu 320i'de kontroller ve iç tasarım kendi 216'ım ile çok benzerdi, hiç yabancılık hissetmedim (Sadece joystick vitese alışmak için biraz mesai harcadım). Hakeza aracımı servisten teslim alırken galeride X1'in içine baktım. çoğu şey 216 ile birebir, gene aynı kullanıcı deneyimi. Yani dönüp baktığımda 216d AT almakla iyi bir karar vermiş olduğumu görüyorum. Fiyat olarak 2015 Aralıkta 117000tl vermiştim. O zamanlar 50000tl fazla verse idim X1 alabiliyordum. Benim aracın şu anki fiyatı 176000tl olmuş. Galeride baktığım X1'in fiyatı da 226000tl gibi birşeydi, yani aradaki 50000tl'lik fark korunmuş. Bir sonraki araçta X1'e geçme planım devam ediyor ama bana çok çok ek birşey katmayacak. Fiyatı bu düzeye gelen bu araçları da sokağa bırakmak insanın içini acıtmıyor değil :)

    Kazasız günler, hayırlı ramazanlar dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HakMan06 -- 26 Mayıs 2017; 20:6:22 >




  • triana T kullanıcısına yanıt
    Sayın tiriana, ben 216 aracıma 1 sene önce fren fonksiyonlu cruise control taktırmıştım. X1 ve 216 çok benzer olduğu için bilginin sizin için de faydalı olacağını düşünüyorum.

    cruise control için %15 indirim vardı. Bu indirimle birlikte toplam 342Euro'ya maliyeti oldu. Borusan Balgat (Ankara)'da yapıldı ama kampanya tüm Borusan şubelerinde mevcuttu. Kolay gelsin.
  • mekatu M kullanıcısına yanıt
    Sayın mekatu, benim 216d AT üzerinde Good Year (yaz lastikleri) ile gelmişti. Karşılaştırma konusunda sağlayabileceğim bir veri olursa memnun olurum.
  • aaker_ A kullanıcısına yanıt
    Sayın aaker_, kesinlikle haklısınız. Bugün bayide araçlara baktım. 2015 Aralık'ta 117'ye aldığım 216dAt şu anda olmuş 176. O zaman 167'ye alabileceğim X1 olmuş 226. Çılgın fiyatlar, parayı alınteri ile kazanıyorsanız bu araçları alıp sokağa koymak yürek ister.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HakMan06 -- 26 Mayıs 2017; 20:39:12 >
  • xuraj X kullanıcısına yanıt
    Sayın xuraj, ben bugün ikame olarak verilen 320i'de menzili sıfırladım, yolda kalmadım. Üzerine bi 10-15km gittim. Hala da yolda kalmadı :) Tahminim (Deneyimli bir tasarımcı gözünden) menzilin üzerine bi 50km gidiyordur, malum bazı insanlar (hele bizim insanımız) sınırları zorluyor :)
  • HakMan06 H kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkür ederim. Açıkçası X1'i beğeniyorum ama fiyatı oldukça yüksek. 3.20i fiyat/performans açısından kesinlikle daha iyi. Ekonomik şartlarımı çok da zorlamak istemiyorum. Görüşünüzü paylaştığınız için tekrar sağolun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HakMan06 H kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. Gürültü konusu malum, ölçüm cihazı ve birebir aynı şartlar olmadığı sürece sadece kulak hassasiyetine güvenmek gerekiyor. O nedenle lastiklerin katalog değerlerine itibar etmek kalıyor bize.
    Fakat sizin aracı kullanırken sessizlik konusunda algınız nedir? "gayet yeterli sessizliği" diyebiliyor musunuz? yoksa "bu araç daha sessiz olmalıydı" mı diyorsunuz? Önceki mesajda da yazdığım gibi, 4 dB fark, aslında oldukça önemli bir gürültü farkı.
  • HakMan06 H kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim, foruma çok uğramaz oldunuz, güzel yazılarınızı okuyorduk, bundan sonra sık sık yazarsınız umarım. Araçtan ayrılmak zor olacak ancak bu aracı sadece E veya 5 serisi için bırakabilirim, araştırmalarım sürüyor... Benim araç da 23 bin km oldu, daha nice güzel günlerde kullanmanız dileğiyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dostlar merhaba, aracımı takasa verip oldukça dolu bir E200 amg aldım, hepinizin gönlüne göre olsun, aracı sattım diye foruma yazmamazlık etmem, maddi imkanım olsa şehir içi ve sayfiye bölgesinde kullanımı için X1'i kesinlikle elimde tutardım, fakat şunu da söyleyeyim iki araç arasında çok büyük farklar var, geçen sene fiyatlar günümüze göre çok ucuzken X1'in yerine E200 siparişi verseydim çok doğru bir hareket olurmuş.

    Bmw markasına da şöyle bir sitemim var, sen yeni çıkmış araca motor+şanzıman güncellemesi yapıyorsun ancak, bunu en baştan yapsaydınız da araç alanları mağdur etmeseydiniz. Aracı satmamda bu güncelleme işi de etkili oldu, hepinize kazasız belasız sürüşler dilerim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sayın esOess merhaba,

    Öncelikle aracınız hayırlı uğurlu olsun. Kazasız, belasız ve de cezasız günlerde kullanmanızı dilerim. Sitemlerinize kesinlikle katılıyorum. Bmw X1 de güncellemeye gittiği için ben de siparişimi durdurma kararı aldım. Ne zaman çıkacağı konusunda da bayiler net bilgiye sahip değil. Hatta görüştüğümüz bayilerin güncellemeden haberi yoktu (ben de forumdaki arkadaş vasıtasıyla öğrendim, sağolsun.) Almanya'ya soruldu evet böyle bir güncelleme yapılacak cevabı alındı. Ancak ne zamana gelir, ne olur net bilgi yok. Zaten haberlerden de takip etmişsinizdir Bmw şuanda yedek parça temininde bazı firmalar ile sorun yaşadığından üretimi durdurmuş, ya da azaltmış durumda. Bizde alternatif araç arayışlarına başladık, kimse bulunmaz Bursa kumaşı değil biz de, Bmw de:)))
  • esOess E kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun guzel gunlerde kullanın.
  • esOess E kullanıcısına yanıt
    Aracınız şimdiden hayırlı olsun. 5 serisinden ziyade E200 AMG'yi seçerek bana sorarsanız daha doğru bir karar verdiniz. Araca ne gibi donanımlar eklettiniz ve özel olmazsa fiyat bilgisini paylaşabilir misiniz? Güzel günlerde kullanın.
  • Merhabalar hepinize güzel dilekleriniz için çok teşekkürler, sizlere daha iyileri nasip olsun.



    X1'e makyaj gibi güncelleme yapılması gerçekten hoşuma gitmedi, belki de makyaja kadar bu güncellemeyi bekletirler ancak pek sanmıyorum. @ Şiraze34



    İşi mantığa yatırdığımda gerçekten E serisi daha ağır bastı; özellikle iç dizayn, malzeme kalitesi, konfor ve uzun yol performansı bence daha başarılı. Tüm bunların üzerine daha da ucuz olunca E srisini tercih ettim, 285 bin TL ödedim, 5 serisi en az 50 bin TL daha fazlaya malolacaktı. 252hp olmasın da 184hp olsun bana yeterli geldi. Araç selenit gri amg paket üzerine panaromik cam tavan, 12" dijital gösterge ve command ekran ( apple car play, navigasyon vs güzel bileşenleri var), otomatik park paketi, keyless go paketi var. @alpernative.



    Hepinizin gönlüne göre olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız günlerde kullanmanız dileğiyle çok güzel bir tercih yapmışsınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu arada x1 yeni bir araç makyajmı yapılacak? pek bir bilgim yok...
  • babasulta kullanıcısına yanıt
    Hayır, aracın görünümü adına birşey yapılmıyor. Ancak Temmuz 2017'den itibaren yapılacak 18i üretimlerinde motorun gücü 136 HP'den 140 HP'ye çıkıyor. Motor aynı B38 motor. Sanırım ya yazılımsal ya da ufak bir tuning ile 4 HP güç artışı sağlamışlar.

    Ayrıca 18i ve 20i modellerinde mevcut olan şu anki 6 vites tork konvertörlü Aisin şanzıman, 7 vites Getrag marka çift kavrama şanzıman ile değiştiriliyor.

    Ben şahsen bunun sıradan bir kullanıcın pek fark edeceği değişiklikler olacağını düşünmüyorum. Zaten DCT şanzımanı bir geriye gidiş olarak düşünmek gerekir şeklinde yorumlar var. Çünkü DCT şanzıman BMW'nin sadece giriş seviyelerinde mevcut görünüyor ve X1'in sadece giriş modellerini (18i/20i) de bu şanzımanla değiştirmeleri, acaba neden diye de düşünmeye gerek bırakmıyor. Zaten Japon bir şanzıman üreticisinden yerli (Alman) üreticiye geçmekle, aslında ilk elde maliyeti düşündükleri de söylenebilir.

    BMW M bölümü de kısa süre önce, kimi M araçlarda mevcut DCT şanzımanı da yakında tamamen terk edip tork konvertörlü şanzımana geçilebileceğini açıkladı.

    DCT'nin en büyük artısının, (daha az yakıt tüketimine yönelik cüzi katkısının yanında), aracı manuel modda (eğer varsa) direksiyondaki vites kulakçıkları ile vites değiştirirseniz, daha hızlı tepkime vermesi olduğu söyleniyor. Bizi pek ilgilendirmiyor yani
    http://www.bmwblog.com/2017/04/21/bmw-m-claims-dual-clutch-manual-transmissions-soon-gone/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi civcivx -- 1 Haziran 2017; 16:1:59 >




  • esOess E kullanıcısına yanıt
    Çok güzel ve yeterli bir donanım almışsınız. Fiyattan da anladığım %12-13 gibi bir indirim yapılmış. Tekrar güzel günlerde kullanın. İlk değerlendirme yorumlarınızı da buraya yazarsanız benim gibi geçiş yapmayı düşünen kullanıcılar için çok faydalı olur.
  • civcivx C kullanıcısına yanıt
    kapsamlı detaylı bilgi için teşekkürler :)
  • alpernative A kullanıcısına yanıt
    benim anladığım temiz ikinci el aldı az km de sn @esOess
  • 
Sayfa: önceki 253254255256257
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.