Şimdi Ara

Yeni anayasa değişikliği hakkinda sorularim var

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
295
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1. olarak cumhurbaşkanlığı kararnameleri hakkında ohal kalıcı hale getiriliyor dendi fakat bu kararnamelerin yetki kapsamı bakanlar kurulu kararnameleri ile aynı değil midir? Anayasadan okuduğum kadarıyla aynı gördüm ben degilse neler farkli maddeleriyle söyleyebilir misiniz?

    2. olarak cumhurbaşkanlığının yargılanması hakkında evet yargılanması için bir sürü şart sağlanması gerekiyor okuduğum kadarıyla ancak eski anayasaya baktığımda gordugum kadariyla ben Cumhurbaşkanı olsam ve önüme geleni öldürsem kimse beni yargılayamıyor cunku vatan hainliği disinda herhangi bir suctan yargilanamiyor diye okudum dogru mu anlamisim? Ve eger dogru anladiysam neden bir Allah'ın kulu gelip bunu duzeltmemis? Bu acidan bakilinca yeni anayasa bu konuda hic olmazsa bir yargi yolu aciyor. Simdiden tesekkur ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • 1.yi kararname konularına daha hakim kisiler yazsin ben size 2.yi aciklayayim



    Şuan cumhurbaşkanı adam öldürse yargilanamaz çünkü zaten gorevi sembolik, yürütme gucu olmayan birinin ne yapip da yargilanmasini bekliyorsunuz? E cumhurbaşkanın da adam öldürecek hali olmadığına göre...

    2 cumhurbaşkanı arasindaki tek benzerlik isim benzerligi. Biri sembolik, digeri ise kararname çıkaran, yargı uyesi atayan ve hükümetin başı olan bir kurum. E tabiki sorumluluklari da haliyle farkli olacak
    Yargi yolu açılsın diyelim bu sistemde
    1) yuzde 90 kendisiyle ayni partiden insanlar onu Yüce Divana mı götürecek
    2) Götürdü diyelim kendi atadığı AYM üyeleri mi yargılayacak onu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-9D2914531 -- 25 Mart 2017; 1:32:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam sadece görev süresince yargılanmasa anlarım ancak bence bu anayasadaki buyuk bir açık. Şuan rte çıkıp kılıçdaroğlunu öldürse bunu sadece temsili olarak söylüyorum baska bir suc da olabilir bu adam omru boyunca bu suçtan yargilanamiyor anladigim kadariyla suanki yasada ama yargilanmasi cok zor bile olsa yeni anayasada yargilanma yolu var

    Edit:
    Su sekilde olabilir mesela 1. Baskan uyeleri secti
    Daha sonra 2. Seçilen baskan (farkli bir kisi) sucu isledi
    3. Secilen baskan(yine baska bir kisi)in partisi bu 2. Secilen baskani yargilayabilir ve onu yargilayan uyeler de baska baskan tarafindan atandi

    Evet cok komplike neredeyse imkansiz bir durum bence oldukca yetersiz ama suanki sistem de cok sacma bence



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GenkaNuank -- 25 Mart 2017; 1:38:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1. Kararname yetkisi sadece ekonomik ve sosyal alanlarda yapılır. Temel hak ve hürriyetlerde yapılamaz. Aynı konuda da kanun varsa kanun geçerlidir. Eğer ki OHAL ilan edilmesi gerekiyorsa meclisten izin alınır, onaylatılır, uygulanır.(Yeni sistemde)

    2. Cumhurbaşkanı vatana ihanet haricindeki hiçbir konuda yargılanamaz. Her türlü siyasi sorumluluk ise hükümet üyelerine aittir. (Mantığa bak)(Eski Sistem)

    Yeni sistemde Cumhurbaşkanı yaptığı her işlemden sorumludur. Yargılabilir. Meclis üye tam sayısının 2/3 sayısı yeterlidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: srknpower

    1.yi kararname konularına daha hakim kisiler yazsin ben size 2.yi aciklayayim



    Şuan cumhurbaşkanı adam öldürse yargilanamaz çünkü zaten gorevi sembolik, yürütme gucu olmayan birinin ne yapip da yargilanmasini bekliyorsunuz? E cumhurbaşkanın da adam öldürecek hali olmadığına göre...

    2 cumhurbaşkanı arasindaki tek benzerlik isim benzerligi. Biri sembolik, digeri ise kararname çıkaran, yargı uyesi atayan ve hükümetin başı olan bir kurum. E tabiki sorumluluklari da haliyle farkli olacak
    Yargi yolu açılsın diyelim bu sistemde
    1) yuzde 90 kendisiyle ayni partiden insanlar onu Yüce Divana mı götürecek
    2) Götürdü diyelim kendi atadığı AYM üyeleri mi yargılayacak onu?

    Şuanda 17 üyenin 14 tanesini CB seçiyor. Ayrıca alakası olmayan bir sürü şey yazmış ve karman çorman bişeye çevirmişsin. Konuyu sen de anlamamışsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Predestination-


    quote:

    Orijinalden alıntı: srknpower

    1.yi kararname konularına daha hakim kisiler yazsin ben size 2.yi aciklayayim



    Şuan cumhurbaşkanı adam öldürse yargilanamaz çünkü zaten gorevi sembolik, yürütme gucu olmayan birinin ne yapip da yargilanmasini bekliyorsunuz? E cumhurbaşkanın da adam öldürecek hali olmadığına göre...

    2 cumhurbaşkanı arasindaki tek benzerlik isim benzerligi. Biri sembolik, digeri ise kararname çıkaran, yargı uyesi atayan ve hükümetin başı olan bir kurum. E tabiki sorumluluklari da haliyle farkli olacak
    Yargi yolu açılsın diyelim bu sistemde
    1) yuzde 90 kendisiyle ayni partiden insanlar onu Yüce Divana mı götürecek
    2) Götürdü diyelim kendi atadığı AYM üyeleri mi yargılayacak onu?

    Şuanda 17 üyenin 14 tanesini CB seçiyor. Ayrıca alakası olmayan bir sürü şey yazmış ve karman çorman bişeye çevirmişsin. Konuyu sen de anlamamışsın.

    Ben şuan farklı bir şey var demedim ki

    Yalniz suan bu uyeleri parti lideri atamıyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-9D2914531 -- 25 Mart 2017; 1:47:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1. cumhurbaşkanı kararnameleri kanun hükmünde olacak. cumhurbaşkanının imzalayıp yayınladığı kararname hiçbir denetime tabi olmadan kanun ile eşdeğer yaptırım gücüne sahip olacak. ancak cumhurbaşkanının kararnamesi ile çelişen bir kanun mevcutta varsa ya da aynı şekilde kararname ile zıt bir yasa kararname yayımlandıktan sonra çıkarılırsa yasa geçerli olacak.

    özetle: kararname kanunla aynı güçte olacak. ama kararnamenin zıttı bir yasa olursa kararname hükümsüz kalacak

    2. şu anda cumhurbaşkanının siyasi sorumluluğu yok çünkü siyasi bir kişilik değil. ayrıca yürütme başbakan ve bakanlarda olduğu için cumhurbaşkanının yürütme ile alakalı bir durumdan ötürü yargılanması mümkün değil. şu anda cumhurbaşkanı sadece vatana ihanetten yargılanabilir. ama yürütmenin başındaki başbakan 276 vekil ile direkt yürütme yetkisini usule uygun kullanmamaktan yargılanabilir

    getirilen sistemde cumhurbaşkanının yargılanması mevcut duruma göre kolaylaştırılıyor gibi görünüyor. ama mevcut sistemde başbakan çok daha kolay yargılanabiliyor. olaya doğru taraftan bakarsanız başbakanın yetkilerinin cumhurbaşkanına verildiğini ama bu yetkilerin sahibinin çok daha zor yargılanabileceğini görürsünüz

    ayrıca şu anda başbakanı anayasa mahkemesi yargılar. ve anayasa mankemesinin üye seçimini başbakan yapmaz. getirilen sistemdeyse cumhurbaşkanını anayasa mahkemesi yargılayacak ama yargılayacak olan kişileri cumhurbaşkanı kendisi seçiyor

    ek olarak adam öldürme kısmına gelirsek o kişisel suçtur, görevle alakası yoktur. ve bahsettiğiniz olay asıl getirilmek istenen değişiklikte var. yani cumhurbaşkanı kasten adam öldürse getirilen sisteme göre meclisten gereken çoğunluk kabul ederse yargıya gidebilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: srknpower


    quote:

    Orijinalden alıntı: -Predestination-


    quote:

    Orijinalden alıntı: srknpower

    1.yi kararname konularına daha hakim kisiler yazsin ben size 2.yi aciklayayim



    Şuan cumhurbaşkanı adam öldürse yargilanamaz çünkü zaten gorevi sembolik, yürütme gucu olmayan birinin ne yapip da yargilanmasini bekliyorsunuz? E cumhurbaşkanın da adam öldürecek hali olmadığına göre...

    2 cumhurbaşkanı arasindaki tek benzerlik isim benzerligi. Biri sembolik, digeri ise kararname çıkaran, yargı uyesi atayan ve hükümetin başı olan bir kurum. E tabiki sorumluluklari da haliyle farkli olacak
    Yargi yolu açılsın diyelim bu sistemde
    1) yuzde 90 kendisiyle ayni partiden insanlar onu Yüce Divana mı götürecek
    2) Götürdü diyelim kendi atadığı AYM üyeleri mi yargılayacak onu?

    Şuanda 17 üyenin 14 tanesini CB seçiyor. Ayrıca alakası olmayan bir sürü şey yazmış ve karman çorman bişeye çevirmişsin. Konuyu sen de anlamamışsın.

    Ben şuan farklı bir şey var demedim ki

    Yalniz suan bu uyeleri parti lideri atamıyor...

    Türkiyede hangi CB tarafsız oldu ? Bu kültür zaten hiç yoktu ki. Önemli olan CB tarafsız olması değil, yargının tarafsız olmasıdır. Yeni anayasada bu ilke geliyor. Güney Korede AYM üyelerinin ve Yüksek yargının tamamını CB atar. Keza Hollanda da hükümet atar. Örnekler çoğaltılabilir.




  • uyumak istemeyen adam U kullanıcısına yanıt
    Peki hocam birinci madde hakkında suanki bakanlar kurulu da bakanlar kurulu kararnamesi çıkartarak kanun ile esit gucte kararnameler cikartamiyor mu kanuna ters dusmemek kaydıyla?



    İkinci madde hakkında suan Cumhurbaşkanı suanki gorev suresi boyunca mesela yolsuzluk yapsa gorev suresi bitince yargilanabiliyor mu? Dokunulmazlık görev bittikten sonra da sürmüyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Predestination-


    quote:

    Orijinalden alıntı: srknpower


    quote:

    Orijinalden alıntı: -Predestination-


    quote:

    Orijinalden alıntı: srknpower

    1.yi kararname konularına daha hakim kisiler yazsin ben size 2.yi aciklayayim



    Şuan cumhurbaşkanı adam öldürse yargilanamaz çünkü zaten gorevi sembolik, yürütme gucu olmayan birinin ne yapip da yargilanmasini bekliyorsunuz? E cumhurbaşkanın da adam öldürecek hali olmadığına göre...

    2 cumhurbaşkanı arasindaki tek benzerlik isim benzerligi. Biri sembolik, digeri ise kararname çıkaran, yargı uyesi atayan ve hükümetin başı olan bir kurum. E tabiki sorumluluklari da haliyle farkli olacak
    Yargi yolu açılsın diyelim bu sistemde
    1) yuzde 90 kendisiyle ayni partiden insanlar onu Yüce Divana mı götürecek
    2) Götürdü diyelim kendi atadığı AYM üyeleri mi yargılayacak onu?

    Şuanda 17 üyenin 14 tanesini CB seçiyor. Ayrıca alakası olmayan bir sürü şey yazmış ve karman çorman bişeye çevirmişsin. Konuyu sen de anlamamışsın.

    Ben şuan farklı bir şey var demedim ki

    Yalniz suan bu uyeleri parti lideri atamıyor...

    Türkiyede hangi CB tarafsız oldu ? Bu kültür zaten hiç yoktu ki. Önemli olan CB tarafsız olması değil, yargının tarafsız olmasıdır. Yeni anayasada bu ilke geliyor. Güney Korede AYM üyelerinin ve Yüksek yargının tamamını CB atar. Keza Hollanda da hükümet atar. Örnekler çoğaltılabilir.

    İşte Türkiyede bu kültür olmadigi icin bu görseldeki olay hiçbir zaman yaşanmayacak. Bütün mahkeme üyeleri azledilmesi yönünde oy kullanmış



    Yeni anayasa değişikliği hakkinda sorularim var



    Hele de bizim gibi bir ülkede parti liderinin yargi uyesi atamasi cok tehlikeli bana kalirsa...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uyumak istemeyen adam

    1. cumhurbaşkanı kararnameleri kanun hükmünde olacak. cumhurbaşkanının imzalayıp yayınladığı kararname hiçbir denetime tabi olmadan kanun ile eşdeğer yaptırım gücüne sahip olacak. ancak cumhurbaşkanının kararnamesi ile çelişen bir kanun mevcutta varsa ya da aynı şekilde kararname ile zıt bir yasa kararname yayımlandıktan sonra çıkarılırsa yasa geçerli olacak.

    özetle: kararname kanunla aynı güçte olacak. ama kararnamenin zıttı bir yasa olursa kararname hükümsüz kalacak

    2. şu anda cumhurbaşkanının siyasi sorumluluğu yok çünkü siyasi bir kişilik değil. ayrıca yürütme başbakan ve bakanlarda olduğu için cumhurbaşkanının yürütme ile alakalı bir durumdan ötürü yargılanması mümkün değil. şu anda cumhurbaşkanı sadece vatana ihanetten yargılanabilir. ama yürütmenin başındaki başbakan 276 vekil ile direkt yürütme yetkisini usule uygun kullanmamaktan yargılanabilir

    getirilen sistemde cumhurbaşkanının yargılanması mevcut duruma göre kolaylaştırılıyor gibi görünüyor. ama mevcut sistemde başbakan çok daha kolay yargılanabiliyor. olaya doğru taraftan bakarsanız başbakanın yetkilerinin cumhurbaşkanına verildiğini ama bu yetkilerin sahibinin çok daha zor yargılanabileceğini görürsünüz

    ayrıca şu anda başbakanı anayasa mahkemesi yargılar. ve anayasa mankemesinin üye seçimini başbakan yapmaz. getirilen sistemdeyse cumhurbaşkanını anayasa mahkemesi yargılayacak ama yargılayacak olan kişileri cumhurbaşkanı kendisi seçiyor

    ek olarak adam öldürme kısmına gelirsek o kişisel suçtur, görevle alakası yoktur. ve bahsettiğiniz olay asıl getirilmek istenen değişiklikte var. yani cumhurbaşkanı kasten adam öldürse getirilen sisteme göre meclisten gereken çoğunluk kabul ederse yargıya gidebilir

    1. Yahu bilip bilmeden konuşmayın. Anayasa mahkemesi ne için var o zaman? Sadece CB yargılamak için mi ? Saçma sapan şeyler yazıp milleti kandırmayın. CB kararnameleri doğrudan meclis ve Anayasa Mahkemesinin denetimine tabidir. Anayasa mahkemesi 1960 yılında hükümetin fevri davranmasını engellemek için kuruldu. Yeni sistemde Anayasa mahkemesi kaldırılmıyor. Sanki siz tamamen diktatör sistemiymiş gibi anlatmışsınız.

    Temel hak ve hürriyetler nedir diye bir araştırın önce. Kendiniz bilmeden sallamayın millete.

    2. Yargı konusunu da üstte açıkladım. Başbakanlık kaldırılıyor. Başbakan şu anki sistemde her zaman sallantıda bir kurum. Oysa ki devletin programını asıl belirleyen adam o. Başbakan gidince ülke çıkmaza giriyor. Bunu engellemek için yeni sistem geliyor zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: srknpower


    quote:

    Orijinalden alıntı: -Predestination-


    quote:

    Orijinalden alıntı: srknpower


    quote:

    Orijinalden alıntı: -Predestination-


    quote:

    Orijinalden alıntı: srknpower

    1.yi kararname konularına daha hakim kisiler yazsin ben size 2.yi aciklayayim



    Şuan cumhurbaşkanı adam öldürse yargilanamaz çünkü zaten gorevi sembolik, yürütme gucu olmayan birinin ne yapip da yargilanmasini bekliyorsunuz? E cumhurbaşkanın da adam öldürecek hali olmadığına göre...

    2 cumhurbaşkanı arasindaki tek benzerlik isim benzerligi. Biri sembolik, digeri ise kararname çıkaran, yargı uyesi atayan ve hükümetin başı olan bir kurum. E tabiki sorumluluklari da haliyle farkli olacak
    Yargi yolu açılsın diyelim bu sistemde
    1) yuzde 90 kendisiyle ayni partiden insanlar onu Yüce Divana mı götürecek
    2) Götürdü diyelim kendi atadığı AYM üyeleri mi yargılayacak onu?

    Şuanda 17 üyenin 14 tanesini CB seçiyor. Ayrıca alakası olmayan bir sürü şey yazmış ve karman çorman bişeye çevirmişsin. Konuyu sen de anlamamışsın.

    Ben şuan farklı bir şey var demedim ki

    Yalniz suan bu uyeleri parti lideri atamıyor...

    Türkiyede hangi CB tarafsız oldu ? Bu kültür zaten hiç yoktu ki. Önemli olan CB tarafsız olması değil, yargının tarafsız olmasıdır. Yeni anayasada bu ilke geliyor. Güney Korede AYM üyelerinin ve Yüksek yargının tamamını CB atar. Keza Hollanda da hükümet atar. Örnekler çoğaltılabilir.

    İşte Türkiyede bu kültür olmadigi icin bu görseldeki olay hiçbir zaman yaşanmayacak. Bütün mahkeme üyeleri azledilmesi yönünde oy kullanmış



    Yeni anayasa değişikliği hakkinda sorularim var



    Hele de bizim gibi bir ülkede parti liderinin yargi uyesi atamasi cok tehlikeli bana kalirsa...

    Yahu anlamak istemiyor musun ? Kendi seçtiği adamlar azletmiş diyorum işte. Sen kendi seçtiği adamlar azletmez diyorsun.




  • -Predestination- kullanıcısına yanıt
    Hocam ilk dediğinizde yanlisiniz var sadece anayasa mahkemesi denetliyor olarak gorunuyor meclis denetler hakkinda bir sey yazmiyor ve ayrica ohal ve savas durumlarinda da denetleme hakki olmadigi yaziyor.



    Yeni sistemde Cumhurbaşkanı yurtdışına çıktığında kendi sectigi yardimcilardan birisi yerine geciyor fakat bu kisilerin secilmesi ve uygunlugu hakkinda hic bir denetleme ve kisitlama mevcut degil yeni anayasada. bu konuda suanki sistem daha mantikli. tarafsiz meclis baskani tarafından yonetilmesi. Benim kararsiz kalmamdaki en buyuk sebeblerden birisi de bu mesela



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GenkaNuank -- 25 Mart 2017; 2:9:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GenkaNuank

    Peki hocam birinci madde hakkında suanki bakanlar kurulu da bakanlar kurulu kararnamesi çıkartarak kanun ile esit gucte kararnameler cikartamiyor mu kanuna ters dusmemek kaydıyla?



    İkinci madde hakkında suan Cumhurbaşkanı suanki gorev suresi boyunca mesela yolsuzluk yapsa gorev suresi bitince yargilanabiliyor mu? Dokunulmazlık görev bittikten sonra da sürmüyor mu?

    Şuanki sistemde yeri geliyor kanun falan dinlemeden kararname bile çıkarılabiliyorlar. Adam meclise gitmek istemiyor, çıkarıyor KHKyı işine devam ediyor. Meclise gidip tartışmaktansa kendi işini kendisi görüyor. Yalnız bu dediğim sadece ekonomik ve sosyal haklar.


    Görev süresince yaptığı hiçbir işten sorumlu değil. Görevi bittikten sonra yaptığı yolsuzluk anlaşılsa bile yargılanmaz. Keza Ahmet Necdet Sezer, Atatürkçü Düşünce Derneğine örtülü ödenekten 250 trilyon para aktardı ama yargılanamadı. Çünkü anayasa el vermedi. Görev süresi bittikten sonra kendi işlediği suçlardan yargılanabilir. Çünkü artık CB değildir.




  • -Predestination- kullanıcısına yanıt
    Khklardan bahsetmiyorum bakanlar kurulu kararnamesinden bahsediyorum bildigim kadariyla khk sadece ohalde cikartilabiliyor

    Once yargilanamadi dediniz sonra yargilanabilir dediniz ben anlayamadim bir daha aciklayabilir misiniz su ikinci seyi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GenkaNuank -- 25 Mart 2017; 2:13:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GenkaNuank

    Hocam ilk dediğinizde yanlisiniz var sadece anayasa mahkemesi denetliyor olarak gorunuyor meclis denetler hakkinda bir sey yazmiyor ve ayrica ohal ve savas durumlarinda da denetleme hakki olmadigi yaziyor.



    Yeni sistemde Cumhurbaşkanı yurtdışına çıktığında kendi sectigi yardimcilardan birisi yerine geciyor fakat bu kisilerin secilmesi ve uygunlugu hakkinda hic bir denetleme ve kisitlama mevcut degil yeni anayasada. bu konuda suanki sistem daha mantikli. tarafsiz meclis baskani tarafından yonetilmesi. Benim kararsiz kalmamdaki en buyuk sebeblerden birisi de bu mesela

    Meclis eğer ki CB kararnamesini doğru bulmazsa oy birliği ile aldığı kararla uygulamayı ortadan kaldırabilir, çünkü kararnameler kanun ve anayasaya uygun olmak zorundadır, kanun çıkartıp durdurabilir. Ohal ve savaş durumunda dünyanın hiçbir yerinde kararnameler denetlenmez. O ayrı bir konu. Mevcut sistem bu konuda neredeyse sınırsız yetki veriyor. Ama yeni sistemde sıkı yönetim yok.

    Hocam meclis başkanı mecliste en çok milletvekili olan partinin seçtiği bir kişi. Yani herşey yine partiye bakıyor. Tarafsızlık diye bişey yok.




  • -Predestination- kullanıcısına yanıt
    Ama yine de milletin sectigi bir kisi. Cumhurbaşkanı yardımcisi gibi kim oldugu belli olmayan bir kişi degil mesela abdde baskan yardimcisi da oylaniyor diye biliyorum bu yetki her durumda halkin sectigi bir kiside olsun diye



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GenkaNuank -- 25 Mart 2017; 2:21:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GenkaNuank

    Khklardan bahsetmiyorum bakanlar kurulu kararnamesinden bahsediyorum bildigim kadariyla khk sadece ohalde cikartilabiliyor

    Once yargilanamadi dediniz sonra yargilanabilir dediniz ben anlayamadim bir daha aciklayabilir misiniz su ikinci seyi

    1.KHK her zaman çıkar. Sadece OHAL le alakalı bişey değil.

    2. Mesela adam 5 yıllık CB seçildi. 5 yıl içinde yolsuzluk yaptı ve görevi bitince ayrıldı. Görevi bittikten sonra yaptığı yolsuzluk anlaşılsa bile o adamı yargılayamıyorsunuz. Görevi başındayken zaten hiç yargılayamıyorsunuz. Ancak görevi tamamen bitip CB olmadığı zamanda ise yolsuzluk vs yaparsa eğer yargılayabilirsiniz. Yani anlatmak istediğim o 5 yıllık süre içerisinde adam hiçbir şekilde yargılanmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GenkaNuank

    Ama yine de milletin sectigi bir kisi. Cumhurbaşkanı yardımcisi gibi kim oldugu belli olmayan bir kişi degil mesela abdde baskan yardimcisi da oylaniyor diye biliyorum bu yetki her durumda halkin sectigi bir kiside olsun diye

    Öyle diyorsunuz ama şuandaki bakanlar isterse meclis dışından olabiliyor. Onlar da halkın seçtiği kişiler değil o zaman.

    Hocam kısacası bu yeni gelecek olan sistem şunu diyor; "Ya adam gibi 5 yıl boyunca çalışırsın, ya da defolup gidersin" sistemidir. Önceden hükümetler hep sallantıdaydı, istikrar bir türlü sağlanamıyordu. Nitekim 93 yılda 65 hükümet ile bu kanıtlandı. 1.5 yıllık hükümetler geldi, üstelik millet 5 yılda bir sandığa gitmesi gerektiği halde.

    Ben kesinlikle bu yeni sistemin gelmesi taraftarıyım. Hem böylece 7 seçim kaybedip hala partisinin başında olan muhalefet de kendisine çeki düzen verir biraz.




  • -Predestination- kullanıcısına yanıt
    2 defa seçilme sınırı milletvekilleri icin de geçerli mi? Eger değilse neden muhresem mikletvekillerimizin kendilerine bir ceki duzen vericegini dusunuyorsunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.