Şimdi Ara

Yeni '0' araçlar neden çok yakar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
37.291
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni "0" araçlar neden çok yakar,,

    forumlarda okuyoruz
    "yeni araçtır çok yakar".

    kimisi kulaktan dolma kimisi de bilinçli yazıyordur ama gerçekte hangisi doğru.

    evet

    soru bu Yeni "0" araçlar neden çok yakar. ???

    bunun bilimsel açıklaması nedir. ???

    yalnız kulaktan dolma bilgilerle değilde bilimsel izahlar ve örneklerle açıklama yaparsanız herkesin yararına olacaktır.

    edit: video eklendi:




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muzo86 -- 25 Mart 2011; 11:58:26 >







  • parçaların birbirine alışması gerekir, motorun tam yağlanması gerekir, bunlar olana kadarda malum belli bi süre geçmektedir.. bunada rodaj denir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrt10

    parçaların birbirine alışması gerekir, motorun tam yağlanması gerekir, bunlar olana kadarda malum belli bi süre geçmektedir.. bunada rodaj denir..
    Arkadaşımızın dediği gibi rodaj süresi yeni model araçlarda o yok artık densede vardır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Arkadaşımızın dediği gibi rodaj süresi yeni model araçlarda o yok artık densede vardır

    Alıntıları Göster
    Yeni nesil araçların yapımıda son derece modern CNC makinalar kullanıldığı için rodaj denen süre minimuma inmiştir. örneğin 1000 km kadar bu sürede ve her zaman normal sürüş prensiplerine uyulmalıdır, ancak aracın canını çıkarırcasına da zorlanmamalıdır. Sayın muzo86 O km araçlar fazla yakmazlar fabrika standartına göre belirlenen aralılarda tüketim yaparlar ancak yine de emsallarine göre fazla yakıyorsa ozaman hava, yol ve sürüş karekteristiğimizi gözden geçirmeliyiz diye düşünüyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ata orkun

    Yeni nesil araçların yapımıda son derece modern CNC makinalar kullanıldığı için rodaj denen süre minimuma inmiştir. örneğin 1000 km kadar bu sürede ve her zaman normal sürüş prensiplerine uyulmalıdır, ancak aracın canını çıkarırcasına da zorlanmamalıdır. Sayın muzo86 O km araçlar fazla yakmazlar fabrika standartına göre belirlenen aralılarda tüketim yaparlar ancak yine de emsallarine göre fazla yakıyorsa ozaman hava, yol ve sürüş karekteristiğimizi gözden geçirmeliyiz diye düşünüyorum

    Alıntıları Göster
    Sıfır araçların normalden çok yaktığı nerden çıkmış, ne zaman kanıtlanmış?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stiilloo

    Sıfır araçların normalden çok yaktığı nerden çıkmış, ne zaman kanıtlanmış?



    işte bende bunu anlatmaya çalışıyorum,

    ne zaman kim tarafından kanıtlanmış

    bir çok kimsenin ağzında sakız gibi dolaşan bir laf, "yeni araç çok yakar" en az 5000km.den sonra yakıt oturur,
    yok efendim kurum yapsın yakıt düşer.
    ben bunların şehir efsanesi olduğunu düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muzo86


    quote:

    Orijinalden alıntı: stiilloo

    Sıfır araçların normalden çok yaktığı nerden çıkmış, ne zaman kanıtlanmış?



    işte bende bunu anlatmaya çalışıyorum,

    ne zaman kim tarafından kanıtlanmış

    bir çok kimsenin ağzında sakız gibi dolaşan bir laf, "yeni araç çok yakar" en az 5000km.den sonra yakıt oturur,
    yok efendim kurum yapsın yakıt düşer.
    ben bunların şehir efsanesi olduğunu düşünüyorum.


    Kesinlikle şehir efsanesi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stiilloo

    quote:

    Orijinalden alıntı: muzo86


    quote:

    Orijinalden alıntı: stiilloo

    Sıfır araçların normalden çok yaktığı nerden çıkmış, ne zaman kanıtlanmış?



    işte bende bunu anlatmaya çalışıyorum,

    ne zaman kim tarafından kanıtlanmış

    bir çok kimsenin ağzında sakız gibi dolaşan bir laf, "yeni araç çok yakar" en az 5000km.den sonra yakıt oturur,
    yok efendim kurum yapsın yakıt düşer.
    ben bunların şehir efsanesi olduğunu düşünüyorum.


    Kesinlikle şehir efsanesi.

    Alıntıları Göster
    şehir efsanesimi yoksa gerçekten doğrumudur, bu işin uzmanı arkadaşlar cevaplasalar da daha doyurucu bilgiler edinsek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muzo86

    şehir efsanesimi yoksa gerçekten doğrumudur, bu işin uzmanı arkadaşlar cevaplasalar da daha doyurucu bilgiler edinsek.

    Alıntıları Göster
    3 ay önce sıfır leon aldım 1.2 tsi ilk aldığım hafta 5-150km arası ortalama 10.5 ten aşşağı düşmüyordu 150kmden sonra 9.8lt ye düştü 500kmden sonra 9.1 lt ye düştü
    şimdi 1100de 8.6 civarında yakıyor şehir içi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alprock88

    3 ay önce sıfır leon aldım 1.2 tsi ilk aldığım hafta 5-150km arası ortalama 10.5 ten aşşağı düşmüyordu 150kmden sonra 9.8lt ye düştü 500kmden sonra 9.1 lt ye düştü
    şimdi 1100de 8.6 civarında yakıyor şehir içi

    Alıntıları Göster
    rodaj süresi demek, motordaki tüm parçaların birbirine alışması, yağlanması ve bunun gibi şeylerin olması için bu sürece verilen addır.. bu süre içerisinde parçalar belirli bir süre kolaylıkla hareket edemez.. bunu hayatında oraya buraya yürümekten başka spor yapmayan bir adam gibi düşünün.. bu adama birden bire koş derseniz, nefes nefese kalır çabuk tükenir.. ancak çalıştıkça, antreman yaptıkça koşu süresi ve uzunluğu artar çünkü vücuttaki kaslar, kalp, ciğerler vs buna alışır.. araçlarda da aynen bu şekildedir.. o yüzden çok yakarlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 24 Mart 2011; 23:35:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alprock88

    3 ay önce sıfır leon aldım 1.2 tsi ilk aldığım hafta 5-150km arası ortalama 10.5 ten aşşağı düşmüyordu 150kmden sonra 9.8lt ye düştü 500kmden sonra 9.1 lt ye düştü
    şimdi 1100de 8.6 civarında yakıyor şehir içi

    Alıntıları Göster
    doğrusu şudur diyebilecek bilgim yok, ilk olarak aklıma otomobilin motoru ve yüreniyle birlikte belki binlerce hareketli parça içerdiği ve bu parçaların tümünü düşündüğümüzde sürtünme katsayısındaki çok küçük değişimlerin, gözlenebilir farklılıklar yaratabileceği geliyor. yanma odasındaki kurumlanmanın sağlanması, diğer hareketli parçaların yağlanmasının tamamlanması vs. hepsi aynı kapıya çıkıyor.

    hareketli parçalar (dişliler, çarklar, miller ...) birbiri ile etkileşimde bulundukça istenen ilk aşınmanın gerçekleştiği ve optimum çalışma dururmuna ulaşıldığını düşünüyorum. rodajın yani aracın rodaj süresince çok zorlanmaması gerekliliğinin mantıklı tek açıklaması bu olurdu ancak rodaj hakkında bildiklerim hep kulaktan dolma ya da bir yerlerden okumadır. (kullanım kılavuzlarında yazar, ustalar söyler, mühendisler bahseder, forumlarda yazılır ...)

    daha doğrusunu bilenlerin açıklamalarını okumak isterdim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alprock88

    3 ay önce sıfır leon aldım 1.2 tsi ilk aldığım hafta 5-150km arası ortalama 10.5 ten aşşağı düşmüyordu 150kmden sonra 9.8lt ye düştü 500kmden sonra 9.1 lt ye düştü
    şimdi 1100de 8.6 civarında yakıyor şehir içi

    Alıntıları Göster
    yakıt pahalı :)

    her ne kadar yeni teknolojiler ile azaltılsada, mutlaka segmanda, rulmanda , krankta yani biyerinde mikron dahi olsa bir dengesizlik (sürtme,sıkma vs) oluyor demekki,diye düşünüyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muzo86

    quote:

    Orijinalden alıntı: stiilloo

    Sıfır araçların normalden çok yaktığı nerden çıkmış, ne zaman kanıtlanmış?



    işte bende bunu anlatmaya çalışıyorum,

    ne zaman kim tarafından kanıtlanmış

    bir çok kimsenin ağzında sakız gibi dolaşan bir laf, "yeni araç çok yakar" en az 5000km.den sonra yakıt oturur,
    yok efendim kurum yapsın yakıt düşer.
    ben bunların şehir efsanesi olduğunu düşünüyorum.

    Son dönemlerde aldığımız iki sıfır araçta vede arkadaslarımın aldığı birsuru sıfır araçta bu durumu oldukça iyi gözlemledim.
    Sehir efsanesi falan değildir.

    Yakitimizin Sehirler arası yolda 90kmh hız ile 100km mesafede 0.6litre civarı ortalama düştügünü bizzat gözlemledim; deneyip test edip onayladım.

    Yeni nesil araclarda bu süre minimuma inmis olabilir fakat asla Efsane falan değildir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desiya

    quote:

    Orijinalden alıntı: muzo86

    quote:

    Orijinalden alıntı: stiilloo

    Sıfır araçların normalden çok yaktığı nerden çıkmış, ne zaman kanıtlanmış?



    işte bende bunu anlatmaya çalışıyorum,

    ne zaman kim tarafından kanıtlanmış

    bir çok kimsenin ağzında sakız gibi dolaşan bir laf, "yeni araç çok yakar" en az 5000km.den sonra yakıt oturur,
    yok efendim kurum yapsın yakıt düşer.
    ben bunların şehir efsanesi olduğunu düşünüyorum.

    Son dönemlerde aldığımız iki sıfır araçta vede arkadaslarımın aldığı birsuru sıfır araçta bu durumu oldukça iyi gözlemledim.
    Sehir efsanesi falan değildir.

    Yakitimizin Sehirler arası yolda 90kmh hız ile 100km mesafede 0.6litre civarı ortalama düştügünü bizzat gözlemledim; deneyip test edip onayladım.

    Yeni nesil araclarda bu süre minimuma inmis olabilir fakat asla Efsane falan değildir.

    Alıntıları Göster
    bu olay vardır teknoloji ilerledikçe bu fark gittikçe azalmıştır ancak halen sıfır değildir
    sebebine gelince motor içerisindeki hareketli parçaların bir birine alışması gerekir ne olursa olsun milimetrenin belkide onda yada yüzde biri kadarda olsa birbirine sürtünen parçalarda fazlalıklar, çapaklar olabilir bunlar zamanla birbirlerini düzeltirler yağlanmanında etkisiyle daha pürüzsüz daha net bir sürtünme meydana gelir buda yakıt tüketimini düşürür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    bu olay vardır teknoloji ilerledikçe bu fark gittikçe azalmıştır ancak halen sıfır değildir
    sebebine gelince motor içerisindeki hareketli parçaların bir birine alışması gerekir ne olursa olsun milimetrenin belkide onda yada yüzde biri kadarda olsa birbirine sürtünen parçalarda fazlalıklar, çapaklar olabilir bunlar zamanla birbirlerini düzeltirler yağlanmanında etkisiyle daha pürüzsüz daha net bir sürtünme meydana gelir buda yakıt tüketimini düşürür.

    Alıntıları Göster
    yoktur diyenler neye dayanarak diyor anlamıyorum nesi şehi efsanesi..

    Arabayı ilk aldığımda 12 lt yakıyordu sonra 9 litre şimdi 6500 km'de 7.5 litre yakıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    yoktur diyenler neye dayanarak diyor anlamıyorum nesi şehi efsanesi..

    Arabayı ilk aldığımda 12 lt yakıyordu sonra 9 litre şimdi 6500 km'de 7.5 litre yakıyor

    Alıntıları Göster
    Yoktur diyenler sıfır araç almamışlar sanırım, bu olay gerçektende var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik

    Yoktur diyenler sıfır araç almamışlar sanırım, bu olay gerçektende var.

    Alıntıları Göster
    rodaj hakkında bir konu vardı. orada birisi nasa'nın bir roket ya da mekik yapmadan önce her parçadan 10 tane yaptığını, hepsinin birbiriyle denendiğini, test edildiğini, birbirine en uyanların seçildip montajlandığını yazmıştı. nasa parçaların birbirine uyum sağlamasını beklemeden en uygunları seçerek rodaj süresini ortadan kaldırmasa da sıfıra çok yaklaştırmak amacıyla bunu yapıyor. yani parçaların birbirine tam oturması için belli bir süre geçmesi gerekiyor. belki aşınarak oluyordur bu, bilemiyorum o kadarını ama rodaj budur herhalde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Chandler Bing

    rodaj hakkında bir konu vardı. orada birisi nasa'nın bir roket ya da mekik yapmadan önce her parçadan 10 tane yaptığını, hepsinin birbiriyle denendiğini, test edildiğini, birbirine en uyanların seçildip montajlandığını yazmıştı. nasa parçaların birbirine uyum sağlamasını beklemeden en uygunları seçerek rodaj süresini ortadan kaldırmasa da sıfıra çok yaklaştırmak amacıyla bunu yapıyor. yani parçaların birbirine tam oturması için belli bir süre geçmesi gerekiyor. belki aşınarak oluyordur bu, bilemiyorum o kadarını ama rodaj budur herhalde.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar rodaj ilk birkaç bin km lik bir konu.

    Burada bahsi geçen ise kurumlanma.

    10 - 15 bini devirmiş araçların daha az yakmaya başlaması ise motorda oluşan yararlı kurumlanmanın bir sonucu.

    Bir süre sonra motordaki kurumlanma işi yarardan çok zarar vermeye başladığında da carbon clean işlemi devreye giriyor. Dizellerde 50 binde bir, benzinlilerde de biraz daha uzun sürelerde bunu yaptırmakta fayda olduğu söylenir. Honda (ve diğer birkaç Japon) için bunun gerekli olmadığını duymuştum.

    Bu süreçten sonraki 3-5 bin km de araç yine bir miktar fazla yakar.

    Bazı markalarda bu kurumlanma enjektörleri de etkiler ve de aracın motor ve yakıt performansı düşer.

    ABABA arkadaşın eski aracı Corsa idi ve de enjektör temizliğinde leş gibi kurum çıktığını söylemişti bir ara.

    Birkaç yıldır kullandığı Civic ise enjektörlerin konumundan olsa gerek hiç enjektör temizliği gerektirmemiş. Bunu Hondacı Kadir Ustadan da teyit ettik. Kendisi de henüz hiç benzinli araç enjektörü değiştirmemiş.


    Haluk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Arkadaşlar rodaj ilk birkaç bin km lik bir konu.

    Burada bahsi geçen ise kurumlanma.

    10 - 15 bini devirmiş araçların daha az yakmaya başlaması ise motorda oluşan yararlı kurumlanmanın bir sonucu.

    Bir süre sonra motordaki kurumlanma işi yarardan çok zarar vermeye başladığında da carbon clean işlemi devreye giriyor. Dizellerde 50 binde bir, benzinlilerde de biraz daha uzun sürelerde bunu yaptırmakta fayda olduğu söylenir. Honda (ve diğer birkaç Japon) için bunun gerekli olmadığını duymuştum.

    Bu süreçten sonraki 3-5 bin km de araç yine bir miktar fazla yakar.

    Bazı markalarda bu kurumlanma enjektörleri de etkiler ve de aracın motor ve yakıt performansı düşer.

    ABABA arkadaşın eski aracı Corsa idi ve de enjektör temizliğinde leş gibi kurum çıktığını söylemişti bir ara.

    Birkaç yıldır kullandığı Civic ise enjektörlerin konumundan olsa gerek hiç enjektör temizliği gerektirmemiş. Bunu Hondacı Kadir Ustadan da teyit ettik. Kendisi de henüz hiç benzinli araç enjektörü değiştirmemiş.


    Haluk

    Alıntıları Göster
    Fiesta 1.25 aldım 0 km 1 ay önce ilk aldığımda 11-12 arası yakıyordu şu an 710 km'de 7.5 gösteriyor daha da düşebiliceğine inanıyorum




  • kim ne derse desin sıfır motor fazla yakar , 2 tane sıfır aldığım arabamdan biliyorum bunu tam verimi 7000-10000 km sonrasında alırsınız
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.