Bildirim
Yavuz Sultan Selim köprüsü geçiş ücreti 3 dolar


Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir - 2 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
İkisinin maliyetine bakmak gerekir
Ayrıca birisi istanbulun ortasında asya ya geçmek isteyenlerin kullanacağı bir yol diğeri sadece ege bolgesi.
Birinin alternatifi var lakin 3. Kopru kamyonlara otobüslere mecburi istikamet olacak diye biliyorum
Yani birinden saate 1 araç geçecekse diyerinden 2
Vs vs
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JQKER -- 13 Ağustos 2016; 20:27:38 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Osman Gazi Köprüsü'nün ayakları için denizin dibi kazıldı. Hersek Burnu'nda devasa kesonlar yapıldı ve yüzdürülerek denizin kazılan yerlerine batırıldı. Köprü ayakları bu kesonların üzerinde yükseldi. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün ayakları ise karadan yükseltildi.
İki köprünün arasındaki malzeme ve işçilik maliyeti farkı bu noktada ortaya çıkıyor. Osman Gazi Köprüsü'nü yapmak daha zahmetli olduğu için maliyetinin daha yüksek olduğu geçiş ücretine de yansımış durumda. Sanırım çok safça olacak, ama bu köprüden geçen otoyol önce Bursa'ya, sonra Balıkesir'e ve İzmir'e ulaştığında köprüyü kullanan araç sayısı artacağı için geçiş ücretinde indirim yapabilirler diye düşünüyorum. -
Amerikada mı yaşıyoruz ya niye TL değil su ucretler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
tamam, muhakkak bi açıklaması var ama o zaman neden vergi veriyoruz? bi hastane açılsa, içine en iyi mr makinesi koysa ve dese burdan mr çekilmek 100 lira?? ee nerde kaldı devletin amacı?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
3 Dolar az bile bu şahesere.
http://www.canlimobesekameraizle.com/yavuz-sultan-selim-koprusu-canli-mobese-izle/ -
Aynı sure içinde birinden 1 geçerken diğerinden 20, 30 araç geçeceği içindir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ülkede fiyatları Dolar üzerinden belirliyorlarsa maaşları da dolar versinler o zaman. Amerikan uşaklığında zirvedeler. -
Yol köprü fiyatlarını dolarla söyleme merakı çıktı birde. TL üzerinden versenize dolar sizin neyinize 9 lira demiyorlar da 3 dolar diyorlar, niye ucuz görünsün diye mi -
quote:
Orijinalden alıntı: debro
3 Dolar az bile bu şahesere.
http://www.canlimobesekameraizle.com/yavuz-sultan-selim-koprusu-canli-mobese-izle/
Örnek ortada Aysu kayacı çok ama çok haklı ben Amerikada senin ülkende ki köprülerin toplamından daha uzun köprülerden senden daha uygun fiyata geçiyordum senin gibilerin biatçılığı sayesinde sömürülüyoruz uyan artık arkadaşım diğer dünya falan yok.
-
Maliyetleri karşılaştıralım: YSS 4,5 milyar lira diye geçiyor (sırf ışıklandırması 5 milyon lira zaten hımısını...). Osmangazi köprüsü ise 1 milyar Amerikan Doları civarında olduğu belirtiliyor. Ancak asıl önemli olan nokta, köprü ve otoyol ile beraber bütün proje toplam 6,9 milyar DOLARA (20 milyar tl civarı) mal olacak... iki proje arasındaki fark burada görülüyor... Yani otoyolların da parası çıkarılacağı için Osmangazi köprüsü kat kat pahalı.
YSS köprüsünün fiyatı otomobiller için 10, ağır vasıtalar için 20lira civarı.. Diğer iki köprüye göre daha pahalı, ancak ağır vasıtalar diğer iki köprüye alınmayıp bu köprüye yönlendirilecek. Dolayısıyla oradaki trafik baya rahatlayacak ve etkisini göstermeye başladı da. Ancak şimdi de şöyle bir sorun var: Bugün bir haberde bir kamyon şoförünün de yaşadığını belirttiği gibi; birçok kamyon şoförü için yolu acayip derecede uzatacak, yani bu sefer de yakıt maliyeti artacak.. Buna da devlet bir şey yapmaycağına göre şoförler camiasının bir kısmı zarara girecek maalesef... Ya cezasını verir FSM'den falan geçer ya da yolu uzatır YSS'den geçer. (haberdeki şoför abimiz 100 km uzattığından bahsediyordu, doğru mudur bilemem...)
Dolar olarak belirtme sebebi de bence şu olabilir: Yapan firmalar uluslararası diyecem ama hepsi değil, Türk firmalar da var. Ancak bu işler yani piyasa dolar üzerinden yürüdüğü için tamamen ücreti de dolar bazında belirleyip TL'ye çeviriyor olabilirler.
Not:http://www.haberler.com/osmangazi-koprusu-devlete-zarar-ettiriyor-8664740-haberi/ buradaki habere göre, "11-26 Temmuz tarihleri arasını kapsayan 16 günde sadece 100 bin araç geçti. Günde 40 bin araçlık geçiş garantisi veren devletin cebinden iki haftada 60 milyon lira (yaklaşık 20 milyon dolar) çıktı." deniyor. Ayrıca Vikipedi'de kaynak gösterilerek verilen bir bilgiye göre de "...Köprünün ücretsiz dönemi bittikten sonraki dönemde, taahhüt edilenden daha az araç geçişinin devlete ortalama haftalık maliyeti 10 milyon dolardır." Düşünü şimdi 1 yılda devletten çıkacak olan parayı... Ama hala bu köprüye karlı diyenler var, geçmesem de ben veririm diyen enayiler var... Ancak YSS için aynısını diyemem. Hem pahalı olmadığı için hem de yoğunluk oraya da kayacağı için zarar ettireceğini bilemiyorum ancak onun için de günlük 135.000 araç geçişi taahhüt verilmiş. (2015'te Boğaziçi ve FSM'den toplam günlük ortalama 386.301 araç geçmiş)
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X