Şimdi Ara

Yatırımlık otomobil düşünenler içeri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
2.267
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sahibinden.com 2.el verilerine göre;

    en çok satan markalar(alfabetiksıraya göre);

    Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Opel, Renault, TOFAŞ, Toyota, VW

    en çok satan kasa tipi; Sedan

    en çok satan vites tipi: Manuel

    en çok satan yakıt tipi; Benzin/LPG

    bu bilgiler ışığında en hızlı ve değerinde satılabilicek modeller (Alfabetik sıraya göre);

    Fiat Albea 1.2 ve 1.4

    Fiat Linea 1.4

    Ford Focus Sedan 1.6

    Honda Civic 1.6

    Hyundai Accent 1.4 ve 1.6

    Opel Astra Sedan 1.6

    Renault Fluence/Megane Sedan 1.6

    Renault Symbol 1.2 ve 1.4

    Tofaş Şahin ve Doğan

    Toyota Corolla 1.6

    VW Jetta 1.6

    VW Passat 1.6

    2. eli nasıl olur diye kaygılananlar bu modellerden birini tercih edip geçsinler...

    edit: Albea eklendi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jac0B0 -- 8 Aralık 2013; 22:15:55 >







  • Astra sedan olmamış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    Astra sedan olmamış

    böyle dediğinize göre Astra HB daha çok satılıyor heralde,

    ben sahibinden.com verilerine göre yazdım zaten,

    pazarı daha iyi takip edenler yorumlarını esirgemesinler.
  • Evet astrada hb daha çok satılıyor. İlan sayılarına bakılabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim kenarda bir konum var. Wordpadde duruyor konuyu açmadım. 2010 ve 2011 model araçların o zamanki sıfır fiyatları ile şuanki 2.eli nasıl diye..


    En karlısı VW Passat 1.6 Trendline..

    2010 model Passat 1.6 102 hp Trendline 41.600,00
    2013 Aralık Piyasası: 44-50 arası
    Fark: +6/7 bin

    En zararlısı yine VW Passat..

    2010 model Passat 1.4 TSI 122 hp Tiptr. DSG Exclusive 66.300,00
    2013 Aralık: Piyasası 50bin civarı
    Fark: -16bin TL


    Bu ne demek?

    Parası zar-zor D sınıfı araca yetişmiş Passat alıcıları, aslında prestij sağlayan üst donanım araçlar kadar para istedikleri için.. Donanımlı araçlar hakettiği fiyatı yazsa da satamıyorlar. Çünkü 2.elde donanımlı D sınıfı seçenler gidip sıfırını alabiliyorlar ancak zar zor D sınıfını tutturanlar ucuz olsun passat olsun deyip.. Bomboş trendline'ları haketmedikleri ücretleri ödüyorlar..


    Sevgili shadow bu esnaf arabası teorini destekliyor mu ne diyorsun?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi synthesizer -- 8 Aralık 2013; 22:27:17 >




  • Bazı arkadaşlar bana kızmasın şimdiden söyliyim.
    Jetta 1.6 tdi fotografsız öyle ilan verdim.
    Jetta aracım yok tabiki.
    Fiyatı normal yazdım.
    Ne teklifler geldi, ev veren var arsa veren var.
    Araba veren var.
    En az 3 günde 70 tane mesaj gelmişti.
    Herkes jetta'yı kötülüyor ama, aşırı tutuluyor.
    Sadece deneme amaçlı yapmıştım, çok şaşırmıştım.
  • Bu durumun sebebi donanım değil lpg uyumlu 1.6 hitler.

    3 yıl önce sıfıri 36 olan golf 1.6 trendline şimdi 2010 modeli 2. Elde 38-40 arası.

    Audi a3 1.6 aynı dönemde 460000 di simdi 2010 modeli 50.000 e gidiyor

    O dönemlerde forumda çok konuşuldu vw hitleri bırakıyor yatirimlik bu motoru almali diyorduk gerçektende alanlar 3 yıl sonra kar ederek araç sattilar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    Bu durumun sebebi donanım değil lpg uyumlu 1.6 hitler.

    3 yıl önce sıfıri 36 olan golf 1.6 trendline şimdi 2010 modeli 2. Elde 38-40 arası.

    Audi a3 1.6 aynı dönemde 460000 di simdi 2010 modeli 50.000 e gidiyor

    O dönemlerde forumda çok konuşuldu vw hitleri bırakıyor yatirimlik bu motoru almali diyorduk gerçektende alanlar 3 yıl sonra kar ederek araç sattilar.

    Benim söylediklerimden katılmadığınız bir nokta var mı?




  • Siz parası yetmediği için en ulaşabilir olan trendline almış diyorsunuz anladığım kadarıyla. Bende 1.4 TSI donanımdan ziyade yüksek tüketimden dolayı tercih edilmiyor diyorum. Golfte yakıt tüketimine bir nebze katlanılabilen 1.4 turbo, passat kütlesindeki bir araçta çok müsrif oluyor şehir içinde. 1.6 lpg ile gitmesede ekonomik bir motor, passat presitiji isteyen kullanıcı da bu motoru daha fazla tercih ediyor.
  • Daha once bumun tespitini yaptim.
    55 binden fazla parayi c sinifina,75binden fazlayida premium olmayan. d sinifina dizEl diye donanim diye verirsen kafadan 10 15bin alirken 10binde satarken zarar yazar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 8 Aralık 2013; 23:36:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    Siz parası yetmediği için en ulaşabilir olan trendline almış diyorsunuz anladığım kadarıyla. Bende 1.4 TSI donanımdan ziyade yüksek tüketimden dolayı tercih edilmiyor diyorum. Golfte yakıt tüketimine bir nebze katlanılabilen 1.4 turbo, passat kütlesindeki bir araçta çok müsrif oluyor şehir içinde. 1.6 lpg ile gitmesede ekonomik bir motor, passat presitiji isteyen kullanıcı da bu motoru daha fazla tercih ediyor.

    Ben sıfır bir aracın 2.elinin nasıl kar ettirebildiğini açıklıyorum. Normalde 41bine alınmış bir araç 3 yılsonra 41bin tl bile etmemesi lazım. Aslında etmiyor da.. Ancak şöyle bir durum ortaya çıkıyor.. Sıfır alırken comfortline yada highline alanlar 2. el olarak örneğin 50'ye almış. 45 yazıyor.. Bu kez trendline alanlar da 43 yazıyor.. Bu kez donanımlı alanlar o o kadar ediyorsa benimki de bu kadar eder diye fiyatı yükseltiyor..

    Böylece üst donanım araçlar 55'leri zorluyor.. Trendline ise 45-50 ile peşinden geliyor.. Sorun da burada ortaya çıkıyor.. Bir şekilde comfotline yada higline satıcısı alıcı bulamıyor ve fiyatını kırıyor..

    Donanımdan kastım bu idi.. LPG kimin için cazibedir? Kesesini düşünenler için.. Sıfır Passat almaya parası yeten bir adam asla tüplü trendline bir araca 50bin tl vermez.. Etmez de zaten..

    2. eldeki darboğazın sebebi donanımlı araç sahiplerinin istedikleri fiyattan aracını satamaması.. Üstüne sizin dediğiniz gibi LPG unsuru da binince saçma sapan bir 2. el piyasası ortaya çıkıyor..

    Ayrıca:

    1.4 Tsi motor passat için en ideal motordur bence. ve inanın LPG'li hitler motordan abartı farklı yakmıyor. Yakın arkadaşım 45bin TL'ye aldığı 2010 passatını hemen hergün muhabbette takip ediyorum. Yol açık olduğunda 6lt değerleri bile yakalıyor.. Ortalaması ise 7-9lt arası..




  • Hocam genel olarak doğrudur. Ama daha çok benzin/lpg her marka için geçerli değil. Mesela 1.3 Multijet Fiat'lar her zaman benzinlilerden fazla tercih ediliyor. Mesela Opel için dediğiniz genelleme geçerli. CDTI astradan çok LPG'li Astra tercih ediliyor.
  • Size katılmıyorum, bu ülkede araç alınırken ilk değerlendirilen husus yakıt tüketimi. Lpg uyumluluğu dolayısıyla 8v çağ dışı 1.6 hitler piyasanın en gözde benzinli motoru golf,passat ve diğer modellerde. Arkadaşınızın ortalama hızı yüksek demekki. 1.4 TSI passat Ankara trafiğinde 35km ortalama ile 10 litreden aşağı benzin yakmıyor. Bana görede passat gibi bir araçta mutlaka turbo olmalı. Atmosferik motorla çekilmiyor ama piyasa öyle demiyor. Varsa yoksa dizel, TSI oluncada aman abi uzak dur benzini içiyor muhabbeti.
  • Önümüzdeki dönemde 2. el piyasasını yeni vergi sistemi belirleyecek. Mevcut araçları kapsamazsa fiyatlar böyle devam eder hatta artış olabilir.
    Ama bi şekilde mevcut araçlar da etkilenirse herşey altüst olur , dolayısıyla şu ortamda risk büyük , riski sevenler yatırım yapsın :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Daha once bumun tespitini yaptim.
    55 binden fazla parayi c sinifina,75binden fazlayida premium olmayan. d sinifina dizEl diye donanim diye verirsen kafadan 10 15bin alirken 10binde satarken zarar yazar.


    Hocam c segmentine 55ten fazla para vermemek elde degil, Corolla 1.6 o fiyattan basliyor diye hatirliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    Bu durumun sebebi donanım değil lpg uyumlu 1.6 hitler.

    3 yıl önce sıfıri 36 olan golf 1.6 trendline şimdi 2010 modeli 2. Elde 38-40 arası.

    Audi a3 1.6 aynı dönemde 460000 di simdi 2010 modeli 50.000 e gidiyor

    O dönemlerde forumda çok konuşuldu vw hitleri bırakıyor yatirimlik bu motoru almali diyorduk gerçektende alanlar 3 yıl sonra kar ederek araç sattilar.

    2012 model hitler golfumu 35750ye alim gecen sene temmuzda hem de iki tane aldik. Babama metalik renkli olanini 36400e almistik aracin biri su an 2100kmde tam yatirimlik valla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Trendine veya modeline golf ve jetta en az kaybettiren araçlar ama yatırımlik araba olmaz arsa al arabadan yatırım mi olurmus

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Almazsiniz olur biter veya 1.33 alirsiniz.
    Araclara hak ettiginden fazla para vermenin gercektnde mantigi yok.
    Corollanin mazda 3 gibi dizayn kalite veya focus gibi yol tutus kabiliyeti olsa,veya civic gibi bir kaportasi olsa anlarimda,kendisinden 10bin tl ucuza satilan full donanim cruze a karsi bile pek fazla avantaji yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 9 Aralık 2013; 7:20:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CarlBenz kullanıcısına yanıt
    Bende fotosuz punto evo koymuştum, akşam 5 te ilana girdi 4 saat sonra 1000 tl aşağısına bırakmıştım. Beklesem inanıyorum 100 kişi arayacaktı.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.