Şimdi Ara

Yakışıklı araba tasarlamak maliyetli zor bir iş mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
1.777
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • araba tasarımı maliyetli bir işmidir? nedir bi araba tasarımını zorlaştıran? ne diye adam gibi yakışıklı herkesin beğeneceği araba yapmazlar? çok mu zor şöyle şekilli bi araba çizip onu üretmek? bu tasarımcılara bilerek mi bazı arabaları tipsiz yaptırıyorlar? arabaya bakıyosun önü güzelse arkası tipsiz yada içi berbat mutlaka bi tarafları şekilsiz oluyor. bmw de mercedeste audi de volvoda çalışan tasarımcılarla öbür firmalarda çalışan tasarımcılar arasındaki fark nedir? niye dacia nın tasarımı da audi gibi güzel olmuyor? ucuz araba demek şekilsiz tipsiz araba demekmidir? bi araba ucuz olması için illaki tipsiz tasarlanmak zorundamıdır? özelliklede japon tasarımcılar ne yer ne içerler? hangi akla hizmet yeni civic gibi corolla gibi tipsiz arabalar üretirler? bu tasarımcının maaşına zam yapıpta güzel bi araba yaptırsalar olmazmı? adamlara acele iş yaptırıp ortaya ucube arabalar çıkarttıyorlar. yada üniversiteden yeni mezun olmuş adamları işe alıp araba çizdiriyorlar. koreliler birazcık işi düzelttiler sanki onlar tasarımcılarını değiştirdiler gibi ama japonlar giderek kötüye gidiyorlar yakında sorunsuz olsun diye 4 koltuk 1 vites 1 direksiyon çizip tasarım yapacaklar gibi.







  • Dostum nedenini bende merak ediyorum whyyyyyyyyyyy!!!!!!!!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araç çizim işi sadece kalemi güzel kullanmakla bitmiyor sanırım. bu işin bir de bilimsel gerçekleri var. ayrıca firmaların araçlarına yükledikleri şekilsel kimlikleri var ki son zamanda moda oldu. wv fiat renault hyundai vs. benzer görünümlü araç yapıyorlar. tabi belirlenen kimlik tüm segmentteki araçlarda şık durmayabilir ya da üretimde maliyeti fazlalaştırabilir. araç da lego gibi parça parça ne kadar basit parça tasarım o kadar seri ucuz üretim.
  • Tasarım yapınca sanki alıyorsunuz da.

     Yakışıklı araba tasarlamak maliyetli zor bir iş mi?
  • tasarım ne kadar yumuşak geçişlere şekillere sahipse üretim aşaması o kadar kolay. ne kadar düzse o kadar kolay üretilir diye bişey duymuştum. yani sadece hayal gücü değil aracın fiyatı tasarımı belirliyor. bide şöyle durumlar var 90 bin tl verip passat almak var 350 bin tl verip touareg almak ancak ön farlar aynı. 90 bin passat 120 bin cc aynı iç mekan. tasarım diye bişey kalmadıki ekonomik araç yapçaz diye. mb c deki aynalar e dede aynı cls dede aynı hangi tasarımdan bahsediyosun. bence bi araba üretsinler hepimiz onu alalım az büyüğü c sınıfı az daha büyüğü d az daha büyü f g l m n o ö p r falan diye gitsin.

    tamam sakinim şimdi
  • Detaylı ve yuvarlak tasarımlar her zaman maliyetlidir.Bir parça üretiminde, şekil kaynaklı 3 lira kar ediyorsanız bunu diğer parçalarda da kazandığınızı varsayar isek ve de bu parçadan binlerce üretilecekse bunun ne kadar toplam fiyata yansıyacağını da düşünmek gerek.Dış tasarımdan 1000 lira kesip iç donanıma yatırmak ya da tersini yapmak tüketicinin tercihinde belirleyici olacaktır.Unutmamak gerek aracı alanlar öncelikle içinde rahat olmak ister.Test sürüşleri aracın dışından yapılmaz.Uzun süre farklı model kullanmanız durumunda iç mekanın sürüş güvenliğine ve araç içindeki mutluluğunuzu nasıl etkilediğini anlayacaksınız.Yakışıklı kavramı da görecelidir.Bundan spor havasında bir araç kastediliyor ise araçların dışı kadar iç tasarımına da önem verenlerin(genişlik,ferahlık,aydınlık,kullanışlılık) olduğu düşünülürse işler çok değişir.Kullandığınız şasi uzunluk ve genişliği ölçüsünde araç iç hacim sunmalı.3 metre şasiden 500litre bagaj da çıkabilir 300 litre de.Tasarımı dış görüntü olarak da anlamamak gerek.Unutulmamalı araca para verenler sürerken araçlarını dışarıdan değil içeriden görüyorlar.Sizin o beğenmediğiniz modeller fiyat bazında en ideal iç dış hacim ve görselliği sunan araçlar.Japon araçların sorunsuzluğu mekanikten gelir.Yani kısaca malzeme kaliteleri yüksektir.Aracı yüksek muhtemelle kullanılacağı şartlara göre değil tüm şartlara göre yapmaktadırlar.Bu nedenle cip diye tabir ettiğimiz çoğu arazi aracı seçenler japonlara yönelirler.Örnek verecek olur isek bir vw amorak arazi aracının şaftı ya da mekanik parçaları bir japona oranlar daha kolay hasar görür.Hor kullanılan bir golf corolladan çok daha hızlı deforme olur.Ülkemizin yolları da malum olduğu üzere berbattır o nedenle japon olsun mantığı da vardır.Bu sebepten japonların parçaları pahalıdır ve dolaylı olarak da kasko fiyatları.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nighteen -- 13 Mart 2013; 0:24:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AMETBİXİ06

    araba tasarımı maliyetli bir işmidir? nedir bi araba tasarımını zorlaştıran? ne diye adam gibi yakışıklı herkesin beğeneceği araba yapmazlar? çok mu zor şöyle şekilli bi araba çizip onu üretmek? bu tasarımcılara bilerek mi bazı arabaları tipsiz yaptırıyorlar? arabaya bakıyosun önü güzelse arkası tipsiz yada içi berbat mutlaka bi tarafları şekilsiz oluyor. bmw de mercedeste audi de volvoda çalışan tasarımcılarla öbür firmalarda çalışan tasarımcılar arasındaki fark nedir? niye dacia nın tasarımı da audi gibi güzel olmuyor? ucuz araba demek şekilsiz tipsiz araba demekmidir? bi araba ucuz olması için illaki tipsiz tasarlanmak zorundamıdır? özelliklede japon tasarımcılar ne yer ne içerler? hangi akla hizmet yeni civic gibi corolla gibi tipsiz arabalar üretirler? bu tasarımcının maaşına zam yapıpta güzel bi araba yaptırsalar olmazmı? adamlara acele iş yaptırıp ortaya ucube arabalar çıkarttıyorlar. yada üniversiteden yeni mezun olmuş adamları işe alıp araba çizdiriyorlar. koreliler birazcık işi düzelttiler sanki onlar tasarımcılarını değiştirdiler gibi ama japonlar giderek kötüye gidiyorlar yakında sorunsuz olsun diye 4 koltuk 1 vites 1 direksiyon çizip tasarım yapacaklar gibi.
  • araba tasarımı maliyetli bir işmidir?
    - Evet sıfırdan başlayarak iyi bir tasarım dört senede çıkar. Ekibin kalabalık, bilgisayarların hızlı, maaşların dolgun olması pek bir işe yaramaz. İsterseniz "double" yapın, fakülte dört senedir.

  • nedir bi araba tasarımını zorlaştıran?
    - Pazarlamanın kategorileri. Her sene falına bakılan "renk dini", "cost-up" eklentiler, sınıflı toplum fikri. Bu işte birazcık yaratıcılık varsa eğer, bu yazdıklarımdan kedinin sudan kaçtığı gibi kaçar.

  • ne diye adam gibi yakışıklı herkesin beğeneceği araba yapmazlar?
    - Yok öyle bir şey. Yani "herkesin beğeneceği". Tasarım aynı zamanda diyalektik bir problemdir. Bu problem de kişiseldir.

  • çok mu zor şöyle şekilli bi araba çizip onu üretmek? bu tasarımcılara bilerek mi bazı arabaları tipsiz yaptırıyorlar?
    - Evet. Bazen daha önce yapılmış, sınıfı daha makbul ürünlerinin önüne geçme-mesini istedikleri oluyor. Pazarlama için bazen ürün konumlandırması tasarımın başarısından daha önemli olabiliyor.

  • arabaya bakıyosun önü güzelse arkası tipsiz yada içi berbat mutlaka bi tarafları şekilsiz oluyor. bmw de mercedeste audi de volvoda çalışan tasarımcılarla öbür firmalarda çalışan tasarımcılar arasındaki fark nedir?
    - Çalıştıkları yerler. Dedik ya diyalektik bir problem. Muhatap olduğunuz kişi nasıl yaşar? Tasarıma nasıl bakar? Tasarımcıyla hangi yetkideki kişiler muhatap olur? Mesela genel müdür? Ürün müdürü? (Afedersiniz) "insan kaynakları"? Firma tasarımı nerede görüyor? Çalışanlar resimden, heykelden anlar mı? Zevkli evlerde mi otururlar? Baudrillard'ın trans-estetiğini bilirler mi? Hiç felsefe okumuşlukları var mıdır? Montaigne?

  • niye dacia nın tasarımı da audi gibi güzel olmuyor?
    - Dacia tabiatın problemleriyle DKW kadar çok uğraşmadı da ondan. (İlk cevaptaki "fakülte" değişkeni)

  • ucuz araba demek şekilsiz tipsiz araba demekmidir? bi araba ucuz olması için illaki tipsiz tasarlanmak zorundamıdır?
    - Hayır. Ucuz arabaların proje maliyetleri aslında çoğu lüks arabanın proje maliyetlerini onlara katlar. Ucuz araba projeleri en değerli projelerdir, bazen milyonlarca üretilirler çünkü. Otomotiv tarihinde harika ucuz arabalar tasarlandı bence. Son zamanalarda pek çıkmıyor ama bu branşın sınırları içindeki bir problem değil bence, daha genel başka bir problem (pek entellektüel zamanlarda yaşamıyoruz).

  • özelliklede japon tasarımcılar ne yer ne içerler? hangi akla hizmet yeni civic gibi corolla gibi tipsiz arabalar üretirler? bu tasarımcının maaşına zam yapıpta güzel bi araba yaptırsalar olmazmı? adamlara acele iş yaptırıp ortaya ucube arabalar çıkarttıyorlar. yada üniversiteden yeni mezun olmuş adamları işe alıp araba çizdiriyorlar. koreliler birazcık işi düzelttiler sanki onlar tasarımcılarını değiştirdiler gibi ama japonlar giderek kötüye gidiyorlar yakında sorunsuz olsun diye 4 koltuk 1 vites 1 direksiyon çizip tasarım yapacaklar gibi.
    - başa dönebiliriz




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    İş Bulmak Çok Zor
    geçen ay açıldı
    Değişik, uçuk bir araba almak ?
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Yeni neslinde o arabayı geçmek var bir de. Tamam çok mükemmel bir tasarım yaptınız ama ya ondan sonraki? O tasarımı geçemezseniz ne olacak? Örneğin eski Civic yeni Civic gibi
  • Dünyada ne kadar Profesör varsa onun yarısından çok daha az üyeye sahip bir alandan bahsediyorsunuz.
    Otomotiv de en maliyetli 2 departman vardır 1 arge 2 tasarım.
    Dünya da sürüyle tasarım stüdyosu var ancak bir Pininfarina , Italdesign 'in konumu bellidir.
  • şu aracları biraz enli yapmak çok mu maliyetli acaba? eni biraz artırılmış ve yüksekliği de biraz alçaltılmış bir arac, hem daha dinamik bir görüntüye hem de biraz daha ferah bir iç yapıya kavuşur. mesela yeni clio da bu tasarımlar uygulandı ve ne kadar başarılı olduğu da görüldü.. örnegin, scirocco gibi enli aracların ne kadar dinamik ve spor görüntüsünün olduğunu hepimiz biliyoruz ..fiestanın 8-10 mm genişletilmiş bi halini hayal edin mesela.. veya polonun..
    geniş araclar cıkarmanın maliyeti mi yüksek? yoksa böyle tasarlanınca segmenti mi yükselmiş oluyor?
  • Dikdortgen hatlara sahip araclarin montaji daha kolay oluyor.

    O yuzden cirkin oluyor ucuz araclar.

    Hatlar yumusadikca hem parca imalat suresi zorlasiyor ve uzuyor hem de montaj daha fazla dikkat gerektiriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grejuva2103

    araç çizim işi sadece kalemi güzel kullanmakla bitmiyor sanırım. bu işin bir de bilimsel gerçekleri var. ayrıca firmaların araçlarına yükledikleri şekilsel kimlikleri var ki son zamanda moda oldu. wv fiat renault hyundai vs. benzer görünümlü araç yapıyorlar. tabi belirlenen kimlik tüm segmentteki araçlarda şık durmayabilir ya da üretimde maliyeti fazlalaştırabilir. araç da lego gibi parça parça ne kadar basit parça tasarım o kadar seri ucuz üretim.

    ornek: ford

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birisi Yakışıklımı Dedi ?

     Yakışıklı araba tasarlamak maliyetli zor bir iş mi?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.