Şimdi Ara

Yağ pompası arızası ve kafamı karıştıran konu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
0
Favori
8.964
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Literaryy


    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru

    Adam iki ustaya götürmüş. Motordan ses geliyor. Yağ pompası değişmesi gerekiyor. Nasıl cahil cesareti varsa o şekilde kullanarak hala "usta yağ pompası arızalı diyor" diye konu açıyor. Bir şeylerden anlıyorsanız devam edin. Kusura bakmayın. Anlamıyorsanız biraz bilen adamları dinleyin. Elinize motoru aldığınızda üzülecek olan siz olursunuz.

    Al ustanın yazdığı yazıya bak çok sağlam motor ustası bu





    Yağ pompası arızası ve kafamı karıştıran konu

    Bu adamın dediği doğru ve mantıklı çünkü yağ basıncı düşük arabada yağ lambası yanar ara ara yağlamayı tam yapamaz ve en kısa zamanda motor sarar arasındaki ses lifter diye tabir edilen itici sesi onlar bozuk demekki onları değiştir araban saat gibi çalışır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Motorda yağ basıncı düşerse yağ lambası ara ara yanıp söner bence yağlama durursa komple yanar ve motor biter diye düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Usta doğru.

    Yağ lambası 3~6 psi arasında yanmaya başlar. Yani yağlama neredeyse tamamen durduğunda uyarı amaçlıdır. Motoru durdur anlamındadır. Ama sağlıklı çalışma için devrine göre en az 30~60 psi basınca ihtiyaç olur. Eskimiş, yüksek devirde basıncı yükseltmeyen, 15 psi'larda çalışan pompa hiç bir arıza uyarısı vermeden motoru bitirebilir.

    Gaza bastıkça basınç da yükseliyo dimi hocam, yoksa sürekli sabit mi?

    Benim aracın kataloğunda rölantide en az 200 kPa olmalıdır diyor. Sırf merakımdan silindir ve yağ basıncını ölçmek için Çinden kompresyon cihazı siparişi verdim.

    Yağ pompası arızası ve kafamı karıştıran konu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yağ basıncı düştüğü zaman lamba yanarmı kesin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Devirle birebir irtibatı vardır. 200 KPa, ~30 psi yapıyor. Tipik bir değer.

    Yağ lambası basınç düşüklüğü uyarısı değil. Yağ lambası yağ dolaşımı durdu demek. Sadece teknik açıdan o da -mecburen- bir basıç sensörü. Motora göre değişmekle beraber, gördüğüm genelde 3~6 psi civarı, yani neredeyse yok gibi olduğunda lamba yakıyor. Zaten kullanma kılavuzularında ona göre uyarısı vardır.

    Bazı yeni arabalarda, veya eski ağır vasıtalarda yağ ömrü uyarısı, yağ seviye göstergesi, basınç uyarı lambaları da olabilir. Onların işaretleri, ışık renkleri farklı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Devirle birebir irtibatı vardır. 200 KPa, ~30 psi yapıyor. Tipik bir değer.

    Yağ lambası basınç düşüklüğü uyarısı değil. Yağ lambası yağ dolaşımı durdu demek. Sadece teknik açıdan o da -mecburen- bir basıç sensörü. Motora göre değişmekle beraber, gördüğüm genelde 3~6 psi civarı, yani neredeyse yok gibi olduğunda lamba yakıyor. Zaten kullanma kılavuzularında ona göre uyarısı vardır.

    Bazı yeni arabalarda, veya eski ağır vasıtalarda yağ ömrü uyarısı, yağ seviye göstergesi, basınç uyarı lambaları da olabilir. Onların işaretleri, ışık renkleri farklı olur.

    Benim yağ lambasıyla ilgili problemim yok, marşa basmamla lambanın sönmesi bir oluyor, sadece merakımdan bilgi amaçlı sordum.

    Aracım 200bine dayandı, cihaz gelsin tüm ölçümleri yapıp hep beraber yorumlayacağız burda.

    Silindir basıncında da en az 10 (...bilmem ne) olması gerekiyor, 10un altında ise motor tamir edilmelidir diyor. (Motorla ilgili de problemim yok)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.