Şimdi Ara

Yağ lambası ara ara yanıp sönüyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (3 Mobil) - 1 Masaüstü3 Mobil
5 sn
63
Cevap
0
Favori
47.476
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    2016 senesinde 1.6 atmosferik lgp li 15 yaşındaki arabama mobil 5-30 yağ koyduktan kısa bir süre sonra yağ lambası sürekli göz kırpmaya başladı
    umursamadım ve bu halde 2.000 km kullandıktan sonra şehir dışında araba arıza yaptı ve yolda kaldık
    yatak sarmıştı ve motorun gömlek hariç herşeyi değişti 8.000 tl masraf çıkardı
    ustanın dediğine göre yağda eksilme yoktu ama ince yağ karterden hiç çıkmamış ve bu yüzden yatak sarmış

    Konuyla alakalı değil ama ben de 1.6 lpgli aracıma Mobil Super 3000 5-30 koyduktan sonra sonraki bakım gelmeden subap erimesinden kaynaklı arıza lambası yakmıştı. Araç 123 bindeydi belki subaplar lpgden dolayı zaten yanacaktı ama olay bu yağa denk geldi. Şimdi senin mesajını da görünce bir garip oldum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    istanbul aşırı sıcak değilki
    yatak sardığı yer ağustos ayında burdur

    5w30 yağ koyduğun arabanın kmsi neydi?
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Senin yorumlarina bakilirsa fanatiklik degil, ezberden konusma var. Önce bir destur çek, belki karşında senden çok bilen biri vardir.



    Istedigin yağı koy, eğer üretici o SAE derecelendirmesini onayladi ve aracina uygu ise, o yağ senin arabani bozmaz.

    Mobil1 gibi bir yağın sahtesi olmayacak da ne olacak, bakkalda bile satiliyor neredeyse.


    Kaldi ki 10w40 araca 5w30 koysan bile düşük basınç, yag pompasi falan bozulmaz, daha ince bir yağ nedeniyle düşük basınç uyarisi almazsin. Zaman icerisinde bozulur 2.000km değil de 100.000km de anca bir tik fark eder.



    Sana tavsiye bilmedigin konuya baliklama yorum yapma. Mesaj gecmisine bak anlarsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 30 Mart 2018; 16:21:34 >
  • Yağ lambası yandığında rolantide devir nedir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Matheas


    quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    istanbul aşırı sıcak değilki
    yatak sardığı yer ağustos ayında burdur

    5w30 yağ koyduğun arabanın kmsi neydi?

    yatak sardığında 193348 idi
  • tertemiz ve özenlik işçilik çıkaran ve dua ettiğim ustamdan daha iyi bilemeyeceğinize eminim
    destur
  • 20 liralik filtre değiştirecen ne bekliyorsun motoru kucağina alacaksin. Gene de duzelmezse Flush denilen motor iç temizleyici de kullanabilirsin. Düşük bir ihtimal yağ müşiri bozuk olabilir. Etrafı yağlîmı bi bak. Aracin yağ basıncını ölçtür. Rolantide 30 psi ( 1 bar )olmalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Matheas


    quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Kesinlikle bu şekilde kullanilmanali, yağ pompasi neden değişir neden bozulur? Degisen ustaya bir sormak lazim.

    Yağ pompasında sorun olsa sürekli yanmaz mı lamba

    Yağ lambası basitçe yağ basıncı ile çalışır. Yağ basıncı düşükse yanar. Sizin motorunuzda motor devir çevirince ister istemez yağ basıncı yükseliyor. Bu da yağ lambasını söndürüyor. Ama devri düşürdüğünüzde yağ basıncı düşüp yağ lambasının yanması için gerekli şartları oluşturuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    20 liralik filtre değiştirecen ne bekliyorsun motoru kucağina alacaksin. Gene de duzelmezse Flush denilen motor iç temizleyici de kullanabilirsin. Düşük bir ihtimal yağ müşiri bozuk olabilir. Etrafı yağlîmı bi bak. Aracin yağ basıncını ölçtür. Rolantide 30 psi ( 1 bar )olmalı

    liqui moly 10-40 tam sentetik motor yağına bor vigor katkısı atmıştım
    20 km boyunca buram buram benzin kokusu geldi arabadan fan açmadığım halde
    üstelik o sinirle arabayı 5000 devirle kullandım

    kapalı otoparka park ettikten sonra o benzin kokusu çok belirgindi nerdeyse ateşle yaklaşsam parlayacak
    ama işe yetişme derdinden bakamadan bırakdım

    öğlen arkadaşa anlattım bi inip bakalım nesi var dedi
    kaputu açtığımızda manzara korkunçtu

    motor yağ kapağını kapatmadan motor bloğu üzerine öylece bırakmışım ve motor yağı her yere sıçramıştı
    ama buna rağmen yağsız kalan motor yatak sarmadı ve halen sorunsuz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paul Hausser

    Yağ lambası yandığında rolantide devir nedir ?

    1000 2000 3000 devirde yanıyor deviri yukselttigimde 4000 5000 civarı yanmıyor aracı sürekli yüksek devir kullanıyorum şuan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    20 liralik filtre değiştirecen ne bekliyorsun motoru kucağina alacaksin. Gene de duzelmezse Flush denilen motor iç temizleyici de kullanabilirsin. Düşük bir ihtimal yağ müşiri bozuk olabilir. Etrafı yağlîmı bi bak. Aracin yağ basıncını ölçtür. Rolantide 30 psi ( 1 bar )olmalı

    Rolantide motorda şıkırtı var gaz veriyorum 5 10 saniye yağ lambası sönüyor motordaki şıkırtı geçiyor biraz zaman geçince yine şıkırtılı çalışmaya başlıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Matheas


    quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    istanbul aşırı sıcak değilki
    yatak sardığı yer ağustos ayında burdur

    5w30 yağ koyduğun arabanın kmsi neydi?

    yatak sardığında 193348 idi

    O kilometredeki araca 5w30 olmaz 5w40 koysan bişey olmazdı
  • Matheas kullanıcısına yanıt
    1.Yağ filtresi sıkıntılı

    2.Yağ pompası süzgeci tıkanmış olabilir yada pompa arızalı

    3.Yağ müşürü sorunlu olabilir

    Aralarında en ucuz çözümler yağ müşürü ve yağ filtresi değişimi bunları yaptığınız halde düzelmiyorsa karter açılacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paul Hausser

    1.Yağ filtresi sıkıntılı

    2.Yağ pompası süzgeci tıkanmış olabilir yada pompa arızalı

    3.Yağ müşürü sorunlu olabilir

    Aralarında en ucuz çözümler yağ müşürü ve yağ filtresi değişimi bunları yaptığınız halde düzelmiyorsa karter açılacak.

    Yağ lambası yandıkça motor dizel gibi ses yapıyor
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Ne güzel, bir sanayi fanatiği eksikti, tam oldu.
  • Matheas kullanıcısına yanıt
    Arkadaşta civic ies vardı yağ pompası ses yapıyordu dizel gibi karteri söküp baktılar pompa değişti ama krankta iz yapmış motor istiyordu araba uzun süre bu şekilde binmeyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paul Hausser

    Arkadaşta civic ies vardı yağ pompası ses yapıyordu dizel gibi karteri söküp baktılar pompa değişti ama krankta iz yapmış motor istiyordu araba uzun süre bu şekilde binmeyin.

    Krank dizel gibi ses yapmaz dizel gibi sesi subap itecekleri yapar
  • Ccestr kullanıcısına yanıt
    Sesi yapan krank değil yağ pompası değiştikten sonra ses kesildi yeterli yağlama olmadığından krankta çizikler ve karterde metal talaşı vardı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Razor Crest -- 30 Mart 2018; 17:55:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paul Hausser

    Sesi yapan krank değil yağ pompası değiştikten sonra ses kesildi yeterli yağlama olmadığından krankta çizikler ve karterde metal talaşı vardı.

    Bu arkadaşın aracındaki ses itici sesi tahminimce krank ve pistonlar yağlanma yapıyordur yağlanma yapmasa motor sarar
  • Ccestr kullanıcısına yanıt
    Orası belli olmaz örnek gösterdiğim civicte yağsız kalma sonucunda karterde metal talaşı ve krankta iz vardı ancak motor hala çalışıyor ve aracı yürütmeye yetecek güce sahipti yatak hemen sarmaz anlık olarak yağlama kesiliyor bu sürede sürtünme sesi geliyor devir çevirtince yağlama yetişince ses kesiliyor ancak bu şekilde kullanılmaya devam edilmesi motorda ciddi masraflar çıkartacaktır.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.