Şimdi Ara

Yağ Eksiltme ile ilgili Ufak Bir Soru (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
129
Cevap
0
Favori
7.803
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Teşekkürler cevaplar için.

    Zararı yoksa öyle neden binilmesi tavsiye edilmez hocam, kaçak varsa yağ azalınca hatta bitince zaten basınç uyarısı verir o zaman önlem alınır...

    Neyse cevaplar için teşekkürler.

    Ben birdahaki sefere 7,5 litre yağ alan aracıma önce 1 litre koyup çalıştırıcam, yağ lambası yanmıyorsa o şekilde sürücem, yanıyorsa yarımışar litre koyarak deniycem. Yanmadığı noktada kesicem yağı. Zaten 7-10 bin arası mutlaka yağ değiştirirm, çok titizim, yağ bozulmasına karşı da çubuktan hep kontrol ederim. Ucuz değil sonuçta yağın litresi 30 lira 2 litreyle idare etse, 150 liradan fazla avantajım olur.

    Tekrar herkese teşekkürler, hayırlı geceler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    Ben yağ seviyesi düşük olunca motorun üstüne yağ çıkmaz demedim, yağ seviyesi düşerse ilk önce motorun üst kısmına zarar vermeye başlar, ilk belirtilerinden birisi sübapların ses yapmasıdır dedim.

    Ayrıca 3.7 litre yağ hacmi olan motor 1.7 litre yağla çalışırsa, yağ basıncı normal bile olsa, hararet yükselmese bile yağ sıcaklığı çok yükselir ve motor parçalarına ciddi hasar verir.

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia
    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur.

    Yukarıdaki yazı size ait.

    Videodan seyrettikleriniz burada yazmışsınız sadece ancak adamın söylediklerini yanlış anlamışsınız. Orada bahsettiği düşük yağ seviyesi minimum seviyenin altı yağ seviyesidir. Yağlanma sebebiyle olan arızaların hepsi düşük yağ basıncından kaynaklanır, yağ seviyesinden değil.

    Minimum seviyede yağ varsa sürtünmeye bağlı olarak ısınma sorunu gözlemlenmez. Sadece maksimum seviyeye oranla motor daha az sürede ısınır ki bu ciddi bir fark değildir. Bu kısmıda yanlış yorumlamışsınız. Saygılar.

    Tamam bu şekilde olmayacak heralde ben soruyum siz cevaplayın.

    Soru: 3.7 ltre yağ hacmi olan motorun 1.7 litre yağla sürülmesi (yağ basınç lambası yanmıyor) motora zarar verir mi? Evet veya hayır lütfen..



    Eğer min seviye 1.7 Litre ise, olması gereken kalınlıkta yağ kullanılmışsa, yağ basınç ikazı yanmıyorsa bu şekilde kullanılabilir.

    Yağ çubuklarındaki min ve mak çizgi arası genellikle 1 litre veya daha azdır. Dolayısıyla 1.7 litre yağ min. çizgisinin çok altına tekabül eder. Yağ basınç ikazı da yanmıyormuş arkadaşın söylediğine göre. Uygun kalınlıkta yağ kullanıldığını varsayıyoruz... Sonuç? Bu şekilde zararsız binilebilir mi?

    Başta 1.7 litreyi siz söylediniz şimdi o değeride çarpıtıyorsunuz. Min-max seviye arası hacim motora göre değişir. Yanlış bildikleriniz var bunu kabul etmeniz lazım. Neden hala ikna olmadınız onu anlayamadım?

    Cevap veremiyorsanız, cevap vermeyebilirsini sorduğum soruya, ama çarpıtma marpıtma şeklinde suçlamanız yanlış.

    Ben kendim birşey söylemedim, arkadaşın yazdıklarını dikkatli okursanız tüm bilgiler onda. Yağ kapasitesi 3.7 olduğunu iki litre de eksik olduğunu söyledi. 3,7-2,0=1,7 litre.

    Arkadaşın kullandığı arabada max ve min arasındaki yağ seviyesinin 1 litreden fazla olduğunu mu düşünüyorsunuz?

    Hem konuyu bilmiyorsunuz, hem teknik bilginiz yetersiz, üstüne biz cevap veremeyen taraf oluyoruz. Daha ne diyeyim.
    Liontech16 makine mühendisi, ben makine mühendisiyim, DuHast motor konusunda çok bilgilidir ama net olarak mesleğini bilmiyorum. Doğru olan bilgileri sizinle paylaştık. İyi geceler.

    Hala aynı edebiyatı yapıyorsun, cevap veremiyorsan sorun yok. Tamam iyi geceler de bitsin. Soru gayet netti, lafi evire çevire bi hal oldun. Yağ 1.7 litre kalmış, kapasite 3,7 litre, yağ lambası yanmıyor, yağ min. çizginin altında. Böyle binmek motora zarar verir mi, bu kadar basitti soru.
    İyi geceler.

    Yazdıklarımı yukarıdan aşağıya tekrar okuyun cevap orada açık.




  • Ha bu arada isteyen olursa arabamın yağ seviye ölçüm müşürünü de satabilirim. Gerek kalmadi çünkü, sanirim çıkması 500 TL civarı eder, isteyen olursa irtibata geçerse sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    Ben yağ seviyesi düşük olunca motorun üstüne yağ çıkmaz demedim, yağ seviyesi düşerse ilk önce motorun üst kısmına zarar vermeye başlar, ilk belirtilerinden birisi sübapların ses yapmasıdır dedim.

    Ayrıca 3.7 litre yağ hacmi olan motor 1.7 litre yağla çalışırsa, yağ basıncı normal bile olsa, hararet yükselmese bile yağ sıcaklığı çok yükselir ve motor parçalarına ciddi hasar verir.

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia
    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur.

    Yukarıdaki yazı size ait.

    Videodan seyrettikleriniz burada yazmışsınız sadece ancak adamın söylediklerini yanlış anlamışsınız. Orada bahsettiği düşük yağ seviyesi minimum seviyenin altı yağ seviyesidir. Yağlanma sebebiyle olan arızaların hepsi düşük yağ basıncından kaynaklanır, yağ seviyesinden değil.

    Minimum seviyede yağ varsa sürtünmeye bağlı olarak ısınma sorunu gözlemlenmez. Sadece maksimum seviyeye oranla motor daha az sürede ısınır ki bu ciddi bir fark değildir. Bu kısmıda yanlış yorumlamışsınız. Saygılar.

    Tamam bu şekilde olmayacak heralde ben soruyum siz cevaplayın.

    Soru: 3.7 ltre yağ hacmi olan motorun 1.7 litre yağla sürülmesi (yağ basınç lambası yanmıyor) motora zarar verir mi? Evet veya hayır lütfen..



    Eğer min seviye 1.7 Litre ise, olması gereken kalınlıkta yağ kullanılmışsa, yağ basınç ikazı yanmıyorsa bu şekilde kullanılabilir.

    Yağ çubuklarındaki min ve mak çizgi arası genellikle 1 litre veya daha azdır. Dolayısıyla 1.7 litre yağ min. çizgisinin çok altına tekabül eder. Yağ basınç ikazı da yanmıyormuş arkadaşın söylediğine göre. Uygun kalınlıkta yağ kullanıldığını varsayıyoruz... Sonuç? Bu şekilde zararsız binilebilir mi?

    Başta 1.7 litreyi siz söylediniz şimdi o değeride çarpıtıyorsunuz. Min-max seviye arası hacim motora göre değişir. Yanlış bildikleriniz var bunu kabul etmeniz lazım. Neden hala ikna olmadınız onu anlayamadım?

    Cevap veremiyorsanız, cevap vermeyebilirsini sorduğum soruya, ama çarpıtma marpıtma şeklinde suçlamanız yanlış.

    Ben kendim birşey söylemedim, arkadaşın yazdıklarını dikkatli okursanız tüm bilgiler onda. Yağ kapasitesi 3.7 olduğunu iki litre de eksik olduğunu söyledi. 3,7-2,0=1,7 litre.

    Arkadaşın kullandığı arabada max ve min arasındaki yağ seviyesinin 1 litreden fazla olduğunu mu düşünüyorsunuz?

    Hem konuyu bilmiyorsunuz, hem teknik bilginiz yetersiz, üstüne biz cevap veremeyen taraf oluyoruz. Daha ne diyeyim.
    Liontech16 makine mühendisi, ben makine mühendisiyim, DuHast motor konusunda çok bilgilidir ama net olarak mesleğini bilmiyorum. Doğru olan bilgileri sizinle paylaştık. İyi geceler.

    Hala aynı edebiyatı yapıyorsun, cevap veremiyorsan sorun yok. Tamam iyi geceler de bitsin. Soru gayet netti, lafi evire çevire bi hal oldun. Yağ 1.7 litre kalmış, kapasite 3,7 litre, yağ lambası yanmıyor, yağ min. çizginin altında. Böyle binmek motora zarar verir mi, bu kadar basitti soru.
    İyi geceler.

    *Önce motorun üst kısmına yağ çıkmaz gibi komik bişey söylediniz kibarca doğrusunu yazdım
    *Sonra onu ben yazmadım dediniz
    *Sonra neyin ne olduğunu bilmediğinizden iki üç kişiden duyduklarınıza dayanarak bir video buldunuz onuda yanlış anladınız güzelce doğrusunu yazdım
    *Bir soru sordunuz ona da yağ min seviyede ise, yeterli kalınlıkta ise, yağ lambası yanmıyorsa kullanılır dedim. Bunda anlamayacak ne var?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    2011 Model aracım. 01.05.2012 de 15 bin bakımına girdi.(16.000 km de) Rutin kontroller yapıldı. Bugün servise koltukla ilgili bir sorun için gittim 2 litre yağ eksildiğini söylediler. İlk bakım 16.000 de yapıldı şu an 24.000 de araç. 1 yılda 8.000 km de 2 litre yağın eksilmesi normal mi? Yağ yakma yok olsa dumandan anlarım, kaçakta yok?

    Serviste devirsiz kullandığınız için olur dediler ama bilemedim. Danışmakta fayda var. Araç 1.4 dizel. Sorun dedikleri gibi devirsiz sürmeklemi ki orta karar sürerim genelde, yoksa ilk bakımda yağ mı konulmadı? Aklıma başka da bir şey gelmedi.

    Yağ sekmanları piston gömleğindeki yağları sıyıramıyorsa ondanda olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umut6 -- 24 Mart 2013; 2:29:46 >
  • arkadaşlar 3.7 litre benim dizel 1.6 araç 1.4 kesinlikle 4 lt almaz 3.5 den fazla değildir ve o saçma servisin lafına göre sizin motor bir sene 1,5 lt yağla çalışmış bu da sizin motorun en az 7-8 yaşındaki araç kadar aşındığını gösterir aracınızda bariz sorun var ben olsam dava açarım sakın faturaları kaybetmeyin ve hangi işlem yapıldığını faturaya yazdırın ayrıca fransızların elektirik sistemleri sıkıntılı belki yağ uyarı sistemi çalışmıyordur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    Ben yağ seviyesi düşük olunca motorun üstüne yağ çıkmaz demedim, yağ seviyesi düşerse ilk önce motorun üst kısmına zarar vermeye başlar, ilk belirtilerinden birisi sübapların ses yapmasıdır dedim.

    Ayrıca 3.7 litre yağ hacmi olan motor 1.7 litre yağla çalışırsa, yağ basıncı normal bile olsa, hararet yükselmese bile yağ sıcaklığı çok yükselir ve motor parçalarına ciddi hasar verir.

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia
    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur.

    Yukarıdaki yazı size ait.

    Videodan seyrettikleriniz burada yazmışsınız sadece ancak adamın söylediklerini yanlış anlamışsınız. Orada bahsettiği düşük yağ seviyesi minimum seviyenin altı yağ seviyesidir. Yağlanma sebebiyle olan arızaların hepsi düşük yağ basıncından kaynaklanır, yağ seviyesinden değil.

    Minimum seviyede yağ varsa sürtünmeye bağlı olarak ısınma sorunu gözlemlenmez. Sadece maksimum seviyeye oranla motor daha az sürede ısınır ki bu ciddi bir fark değildir. Bu kısmıda yanlış yorumlamışsınız. Saygılar.

    Tamam bu şekilde olmayacak heralde ben soruyum siz cevaplayın.

    Soru: 3.7 ltre yağ hacmi olan motorun 1.7 litre yağla sürülmesi (yağ basınç lambası yanmıyor) motora zarar verir mi? Evet veya hayır lütfen..



    Eğer min seviye 1.7 Litre ise, olması gereken kalınlıkta yağ kullanılmışsa, yağ basınç ikazı yanmıyorsa bu şekilde kullanılabilir.

    Yağ çubuklarındaki min ve mak çizgi arası genellikle 1 litre veya daha azdır. Dolayısıyla 1.7 litre yağ min. çizgisinin çok altına tekabül eder. Yağ basınç ikazı da yanmıyormuş arkadaşın söylediğine göre. Uygun kalınlıkta yağ kullanıldığını varsayıyoruz... Sonuç? Bu şekilde zararsız binilebilir mi?

    Başta 1.7 litreyi siz söylediniz şimdi o değeride çarpıtıyorsunuz. Min-max seviye arası hacim motora göre değişir. Yanlış bildikleriniz var bunu kabul etmeniz lazım. Neden hala ikna olmadınız onu anlayamadım?

    Cevap veremiyorsanız, cevap vermeyebilirsini sorduğum soruya, ama çarpıtma marpıtma şeklinde suçlamanız yanlış.

    Ben kendim birşey söylemedim, arkadaşın yazdıklarını dikkatli okursanız tüm bilgiler onda. Yağ kapasitesi 3.7 olduğunu iki litre de eksik olduğunu söyledi. 3,7-2,0=1,7 litre.

    Arkadaşın kullandığı arabada max ve min arasındaki yağ seviyesinin 1 litreden fazla olduğunu mu düşünüyorsunuz?

    Hem konuyu bilmiyorsunuz, hem teknik bilginiz yetersiz, üstüne biz cevap veremeyen taraf oluyoruz. Daha ne diyeyim.
    Liontech16 makine mühendisi, ben makine mühendisiyim, DuHast motor konusunda çok bilgilidir ama net olarak mesleğini bilmiyorum. Doğru olan bilgileri sizinle paylaştık. İyi geceler.

    Bende otomotiv teknikeriyim 10 yildir bu isteyim boylesini gormedim yav hala inat ediyor.. ne anlatsan ters anlayacak o yuzden ben pes diyorum.. bana cevap olarak benim yazdiklarimi soyluyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo

    arkadaşlar 3.7 litre benim dizel 1.6 araç 1.4 kesinlikle 4 lt almaz 3.5 den fazla değildir ve o saçma servisin lafına göre sizin motor bir sene 1,5 lt yağla çalışmış bu da sizin motorun en az 7-8 yaşındaki araç kadar aşındığını gösterir aracınızda bariz sorun var ben olsam dava açarım sakın faturaları kaybetmeyin ve hangi işlem yapıldığını faturaya yazdırın ayrıca fransızların elektirik sistemleri sıkıntılı belki yağ uyarı sistemi çalışmıyordur

    Oyle bir varsayimda bulunamassiniz mesela toyota 1.4 d4d ler euro4 olanlar 4.2 litre yag alir.. min. Cizgisi ile max. Cizgisi arasi 1.5 litreye tekabul eder.. yag seviye uyari ikazi min. Seviyenin biraz asagisina dustugu zaman yanar buda 1.7 litre civaridir.. tam dolum olarak 5 litre yag ile calisir 5-1.7 litre = 3.3 litre.. bu yag miktari ilede motor zarar gormez.. onlarca kez degisik km aracta kontrol ettim bu durumu sokerek..

    Fatih arkadasa soyluyoruz ama inanmiyor..

    Konuyu acan arkadas geregini yapmis servise gidip takibe aldirmis aracini.. bunun sonucunda anormal yag tuketimi tespit edilirse geregini yapar servis merak etmeyin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar beyin fırtınası için sağolun ama şu var araçta 1 hafta önce 2 litre yağ eksik çıktı demek aracın 1 yıldan beri 2 litre yağsız gittiği anlamına gelmez. Yani motor aşınmıştır flan bunlarbana şu an işin ektre düşünceler. Kaldı ki uzun süre bu şekilde gitse araç bunu belli eder. Yağ eksilmesi var ama bunun 2 litre olduğunu sanmıyorum sadece 2 litrelik yağ açılmış olay bu gibi geliyor.

    Araçlardan anlamıyorum kabul ama değişik 3-4 ustaya sordum bunun yanında araçtan anlayan kişilere sordum evet sorun olabilir ama tamamiyle anlatımdan kaynaklı bir abartıda olabilir o nedenle şu an için gözlem altında araç. Dava açın flan diyen arkadaşlara katılıyorum ancak abartıyorsunuz. Önce gerekli işlemleri yapmadan tutupda dava açamazsınız. 3x1000 km testi yapılır ki -bence bu teste sorun çıkmayacak- baktılar yağ orantısız azalıyor o zaman dava açılır. Kendimde uçundan azıcık avukat olduğum için o konuda endişeniz olmasın. Usule hakimim az buçuk :)




  • <Bu konuda yazılanları ilk sayfanın ortasına kadar okudum ama dayanamayıp hemen yazmak zorunda kaldım.

    Öncelikle fatih arkadaşımıza doğru dürüst teknik olarak bir cevap verilememiş , bu duruma çok üzüldüm o kadar makina mühendisi ve mühendisi adayı olarak net cevabı olan bir konuda cevap verilememiş olması ,konunun ne kadar üstün körü bilindiğini gösterdi. Daha çok yazı yazmam gerekli anlaşılan

    Arkadaşlar cevap vermişseniz ben görmemiş olabilirim ama fatih arkadaşımız haklıdır. Neden yağ seviyesi ve yağ miktarı önemli bunu 2 satır yazamayıp arkadaşı çileden çıkarmışsınız. Neyse sabah sabah yine canım sıkıldı. Neyse, belki cevabı ben görememişimdir deyip açıklamalara geçelim.

    Yağın tek görevi yağlama değildir. Yağın temel görevlerinden ilk motor ısısını sabit derecede tutmak için soğutma görevidir. Siz yağın miktarını azaltırsanız ilk olacak şey motor ısısının yükselmesi ve yanma veriminin negatif etkilenmesi olacaktır. Evet yağlama için bu kadar miktar gerekli değildir ancak motoru soğutan başka bir sıvı olsa idi bu mevzu geçerli olurdu. Heat transfer Türkçesi ISI TRANSFERİ konusunun en vurucu parametrelilerinden birisi sıvının miktarıdır. ISI transferinde miktar eksik ise sıvının sıcaklığı yükselir. Sıcaklığı yükselen sıvıdan bu ısıyı transfer edemezseniz ki az miktar kalan yağ ile bu olay gerçekleşir. Sıvının az kalan bölgelerinde sıcaklıklar aşırı miktarda yükselir ve bu bölgede mikron kalınlığında bulunan yağ filmi yırtılır. Siz bu bölgede yağ kalıp kalmamasına odaklanmışınız ama yağ aşırı ısınırsa viskozitesi değişir ve yağlama işlevini yitirir. Motorun hararet yapmasındaki ilk etken yağın ısısının aşırı miktarda yükselmesidir. Bu sorular mak.müh derslerinde trik sorular olarak sorulur ve tuzak sorulardır. Konuyu bilmeyen çakar ve eskiden mezun etmezlerdi. Sanırım günümüzde eğitim seviyesi oldukça düşmüş.

    yani neden -sonuç ilişkisi için sistemin içinde görev alan unsurların temel görevlerini çok iyi bilmek lazımdır. yoksa tavuk mu yumurtadan yumurta mı tavuktan noktasında kitleniriz .

    Neyse bu konuda cevap yazdıkça biraz canım sıkılıyor , istediğim cevabı göremediğim için belki .

    Ben konuya ilgili çekmek için konuyu daha farklı anlatmaya çalışacağım.

    Vücudumuzun oldukça büyük bir kısmı sudan oluşmaktadır .Hiç aklınıza geldi mi bazı hayvanların vücutlarındaki su miktarı aynı oranda bulunmuyor yani kanın iletilmesi asıl mevzu gibi görünse de canlının vücudunda bulunan su miktarının ilk nedeni nedir diye bir soru sorsak cevap ne olurdu acaba . Aslında yukarıdaki açıklamaları yapmadan bunu sormam daha akılda kalıcı olurdu ama dedim ya dayanamadım.

    evet cevap vücut ısısını dengelemek için su miktarı hayvanın taşıdığı bedenin ağırlığı, yaptığı sürat ve bu sürate çıkarken alacağı ivme değeri , sürati koruma süresi gibi bir tez yazacak kadar alt konu ile birlikte canlılarda su bulunur. Çünkü su iyi bir ısı transferi aracıdır. Buharlaşma yoluyla vücuttan atılarak vücudun kritik sıcaklığını dengede tutar. Bir atı düşünün saatlerce dört nala gidebilmesi için vücuduna aşırı miktarda su gerekli olabilir ama aslında oransal olarak çok fazla olmayabilir, ancak nefesi ile bunu atarak su kaybı olan hayvan durduğunda kovalarca su içer. Yavaş hareket eden hayvanlarda benzer durumlar vardır. su miktarı aslında bir rezervdir. Yani ihtiyaç olduğunda vücut ısındığında bir şekilde sigorta görevi bulunur. Tek görevi tabii ki bu değildir ama temel işlevi budur . Su içinde yaşayan hayvanlarda ise su zaten dengede tutmak için ideal bir ortam olduğu için suyun buradaki görevi farklılaşmaktadır. Bu nedenle damar yapısı ve organik sistemlerin tasarımı veya mevcudiyeti direk içerinde bulunduğu ortamlın ısı transferi ile alakalı bir konudur. Gazlar da ısı transferi yapar ve su içinde yaşanmıyorsa arada yaşayan hayvanlar Havayı da bir şekilde ısı transferi için kullanırlar .Nefes miktarı , nefes ile alınan hava miktarı vb konular bir makina ile çok büyük benzerlikler gösterir. Hemen hemen aynıdır bile diyebiliriz sadece verim olarak çok çok yüksek seviyeye çıkmışlardır , temel farklılık buradadır. Gerisi ayrıntı. Neyse mevzuu sapmasın.

    Sanırım şu anda yağın motorlardaki işlevi ve miktarı konusunda hepimiz aynı bakış açısı ile bakmaya başlayabiliriz ki zaten olayın irdelenmesi için bu bakış açısı şarttır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    <Bu konuda yazılanları ilk sayfanın ortasına kadar okudum ama dayanamayıp hemen yazmak zorunda kaldım.

    Öncelikle fatih arkadaşımıza doğru dürüst teknik olarak bir cevap verilememiş , bu duruma çok üzüldüm o kadar makina mühendisi ve mühendisi adayı olarak net cevabı olan bir konuda cevap verilememiş olması ,konunun ne kadar üstün körü bilindiğini gösterdi. Daha çok yazı yazmam gerekli anlaşılan

    Arkadaşlar cevap vermişseniz ben görmemiş olabilirim ama fatih arkadaşımız haklıdır. Neden yağ seviyesi ve yağ miktarı önemli bunu 2 satır yazamayıp arkadaşı çileden çıkarmışsınız. Neyse sabah sabah yine canım sıkıldı. Neyse, belki cevabı ben görememişimdir deyip açıklamalara geçelim.


    Hocam ben artık yazmaktan ümidi kesmiş ve gerçekten moralim bozulmuştu, hatta forumda yeniydim, forumdan bile ciddi anlamda soğumuştum.

    Verdiğiniz cevap için sonsuz teşekkürlerimi sunarım.

    Ben makine mühendisi değilim, bu konuda uzman da değilim, sadece bu konulara aşırı ilgiliyim, kesinlikle kendimce yeni birşeyler de söylemiyorum. Dediklerim yüzlerce MÜHENDİSİN bir araya gelip, ortaya çıkardığı araçlardaki teknolojinin (yağ seviye ölçüm müşürü, yağ çubuğundaki min ve max çizgileri vs.) hiçe sayılmayacak kadar önemli olduğu, önemsiz olsa bu konuda bu kadar vurgunun yapılmayacağı ve teknolojinin kullanılmayacağıydı.

    Adını foruma üye olmadan da çok defa duyduğum, yazılarını da okuduğum "Vezir" nickli arkadaşıma tekrar teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    Bakın beyfendi,
    Lioentech nickli üyemiz forumda belli bir seviyeye gelmiş, eğitim almış ve otomobil uzmanı ünvanını almış. Bu üyemiz benim dediğim şeylerin aynısını söyledi. Önemli olan yağ basıncıdır ve yağ basıncını düşerecek derecede yağda eksilme yoksa O ANDA bir sorun yoktur demektir.

    Yine de tartışmadan dolayı kırıcı olduysam özür dilerim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isomania

    Bende otomotiv teknikeriyim 10 yildir bu isteyim boylesini gormedim yav hala inat ediyor.. ne anlatsan ters anlayacak o yuzden ben pes diyorum.. bana cevap olarak benim yazdiklarimi soyluyor..

    Size de teşekkür ederim, kırıcı olduysam affola...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra


    *Sonra neyin ne olduğunu bilmediğinizden iki üç kişiden duyduklarınıza dayanarak bir video buldunuz onuda yanlış anladınız güzelce doğrusunu yazdım
    *Bir soru sordunuz ona da yağ min seviyede ise, yeterli kalınlıkta ise, yağ lambası yanmıyorsa kullanılır dedim. Bunda anlamayacak ne var?


    Sizinle de tanıştığımıza memnun oldum, umarim bundan sonra da seviyeli tartışmalarda görüşürüz. Kirdiysam özür dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Yuh arkadaş ya!

    Çileden çikardıysam affola...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    <Bu konuda yazılanları ilk sayfanın ortasına kadar okudum ama dayanamayıp hemen yazmak zorunda kaldım.

    Öncelikle fatih arkadaşımıza doğru dürüst teknik olarak bir cevap verilememiş , bu duruma çok üzüldüm o kadar makina mühendisi ve mühendisi adayı olarak net cevabı olan bir konuda cevap verilememiş olması ,konunun ne kadar üstün körü bilindiğini gösterdi. Daha çok yazı yazmam gerekli anlaşılan

    Arkadaşlar cevap vermişseniz ben görmemiş olabilirim ama fatih arkadaşımız haklıdır. Neden yağ seviyesi ve yağ miktarı önemli bunu 2 satır yazamayıp arkadaşı çileden çıkarmışsınız. Neyse sabah sabah yine canım sıkıldı. Neyse, belki cevabı ben görememişimdir deyip açıklamalara geçelim.


    Hocam ben artık yazmaktan ümidi kesmiş ve gerçekten moralim bozulmuştu, hatta forumda yeniydim, forumdan bile ciddi anlamda soğumuştum.

    Verdiğiniz cevap için sonsuz teşekkürlerimi sunarım.

    Ben makine mühendisi değilim, bu konuda uzman da değilim, sadece bu konulara aşırı ilgiliyim, kesinlikle kendimce yeni birşeyler de söylemiyorum. Dediklerim yüzlerce MÜHENDİSİN bir araya gelip, ortaya çıkardığı araçlardaki teknolojinin (yağ seviye ölçüm müşürü, yağ çubuğundaki min ve max çizgileri vs.) hiçe sayılmayacak kadar önemli olduğu, önemsiz olsa bu konuda bu kadar vurgunun yapılmayacağı ve teknolojinin kullanılmayacağıydı.

    Adını foruma üye olmadan da çok defa duyduğum, yazılarını da okuduğum "Vezir" nickli arkadaşıma tekrar teşekkür ederim.

    Önemli olan en can alıcı konu empatidir. Bilgi bakış açısında göre yorumlanabilir, arkadaşlarımız kendi açılarından her biri teknik olarak doğru yanıtlar vermişler. Ama size yanıtı verirken sizin ne cevap istediğiniz empatisi kurulamamış sanırım. Hep diyorum, mühendis olmak bir basamak bir aşamadır. Ama iyi mühendis olmak ikinci aşamadır, sonrasında bilgi ve tecrübe artar dağın zirvesine ulaşıldığı sanılır. Aslında bu noktada empati başlar, geride bırakılanlar ve çektikleri anlaşılmaz ise o zirvede adınız kalıcı olarak yazılmaz.

    Mühendisliğin son aşaması da bu konunun anlaşılması için tecrübenin yanına, karşınızdakinin bilgisinin ne olduğuna bakmaksızın gerekli empatinin kurularak aslında ne cevap beklediğini anlayabilme durumu ile alakalı olarak derinleşir.

    Size cevap veren birçok üyemizin bilgisinin ne kadar derin olduğunu çok iyi biliyorum. Bazı forumlarda bunu yazarken görüyoruz, paslaşıyor ve birbirimizi tamamlıyoruz . Ancak bir tasarım nedeni tartışılırken tavuk yumurta konusu hep masanın üzerinde kalır. Öncelikle burada anlaşılması gerekli sonra detay tartışılır .

    Hep söylerim basit sorulara cevap vermek güçtür diye. Bu konu da sanırım iyi bir örnek olmuş.

    Dip not olarak , sizlere cevap veren mühendis arkadaşlarımıza seviyenizi koruyarak sabırla , aradığınız cevabı söyleyerek forumu kirletmediğiniz için teşekkür ederim

    Ben de makine mühendisiyim 20 yılı geçtik ancak en nefret duyduğum şey üzüm yemek için değil bağcıyı dövmek için foruma gelenlerdir. Nadir de olsa böyle vakalar bulunmakta. Bu bağ içinde bilgiyi herkesten alabilirsiniz ama asla bağın üzümlerinin kalitesi ve lezzeti açısından farklılık olsa da biri olmadan diğeri kaliteli olamaz. Ama bağcıları kovalayanlar safına geçenler varsa ilk başta ben onlara hayatlarında göremeyecekleri derinlikte bir ders vereceğimi n altını çizmemde fayda var.

    Emeğe saygı açısından konu anlaşılmalıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    Dip not olarak , sizlere cevap veren mühendis arkadaşlarımıza seviyenizi koruyarak sabırla , aradığınız cevabı söyleyerek forumu kirletmediğiniz için teşekkür ederim


    Emeğe saygı açısından konu anlaşılmalıdır.


    Teşekkür ederim tekrar hocam.

    Konyla ilgili güzel bir ayrıntı daha geldi aklıma. Paylaşmak istiyorum.

    Ben bir ara Vw Transporter kullanmıştım. Onun kitapçığında tam net kelimelerle hatırlamasam da şöyle yazıyordu. Trasporteri olan arakadaş tam ifadelerle alıntı yapabilir.

    "Yağ seviyesi yağ çubuğundaki min ve max çigizleri arasında olmalıdır. Ancak performans gerektiren yük ve yol şartlarında yağ seviyesinin max çizgisinin üzerinde olması gerekmektedir."

    Hatırladığım kadarıyla transporterlarda max çizgisinin üzerinde bir çizgi daha vardı. Yani motora yük bindiği durumlarda yağın ekstra soğutucu etkisinden yararlanılmak istenmiş sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    <Bu konuda yazılanları ilk sayfanın ortasına kadar okudum ama dayanamayıp hemen yazmak zorunda kaldım.

    Öncelikle fatih arkadaşımıza doğru dürüst teknik olarak bir cevap verilememiş , bu duruma çok üzüldüm o kadar makina mühendisi ve mühendisi adayı olarak net cevabı olan bir konuda cevap verilememiş olması ,konunun ne kadar üstün körü bilindiğini gösterdi. Daha çok yazı yazmam gerekli anlaşılan

    Arkadaşlar cevap vermişseniz ben görmemiş olabilirim ama fatih arkadaşımız haklıdır. Neden yağ seviyesi ve yağ miktarı önemli bunu 2 satır yazamayıp arkadaşı çileden çıkarmışsınız. Neyse sabah sabah yine canım sıkıldı. Neyse, belki cevabı ben görememişimdir deyip açıklamalara geçelim.

    Yağın tek görevi yağlama değildir. Yağın temel görevlerinden ilk motor ısısını sabit derecede tutmak için soğutma görevidir. Siz yağın miktarını azaltırsanız ilk olacak şey motor ısısının yükselmesi ve yanma veriminin negatif etkilenmesi olacaktır. Evet yağlama için bu kadar miktar gerekli değildir ancak motoru soğutan başka bir sıvı olsa idi bu mevzu geçerli olurdu. Heat transfer Türkçesi ISI TRANSFERİ konusunun en vurucu parametrelilerinden birisi sıvının miktarıdır. ISI transferinde miktar eksik ise sıvının sıcaklığı yükselir. Sıcaklığı yükselen sıvıdan bu ısıyı transfer edemezseniz ki az miktar kalan yağ ile bu olay gerçekleşir. Sıvının az kalan bölgelerinde sıcaklıklar aşırı miktarda yükselir ve bu bölgede mikron kalınlığında bulunan yağ filmi yırtılır. Siz bu bölgede yağ kalıp kalmamasına odaklanmışınız ama yağ aşırı ısınırsa viskozitesi değişir ve yağlama işlevini yitirir. Motorun hararet yapmasındaki ilk etken yağın ısısının aşırı miktarda yükselmesidir. Bu sorular mak.müh derslerinde trik sorular olarak sorulur ve tuzak sorulardır. Konuyu bilmeyen çakar ve eskiden mezun etmezlerdi. Sanırım günümüzde eğitim seviyesi oldukça düşmüş.

    yani neden -sonuç ilişkisi için sistemin içinde görev alan unsurların temel görevlerini çok iyi bilmek lazımdır. yoksa tavuk mu yumurtadan yumurta mı tavuktan noktasında kitleniriz .

    Neyse bu konuda cevap yazdıkça biraz canım sıkılıyor , istediğim cevabı göremediğim için belki .

    Ben konuya ilgili çekmek için konuyu daha farklı anlatmaya çalışacağım.

    Vücudumuzun oldukça büyük bir kısmı sudan oluşmaktadır .Hiç aklınıza geldi mi bazı hayvanların vücutlarındaki su miktarı aynı oranda bulunmuyor yani kanın iletilmesi asıl mevzu gibi görünse de canlının vücudunda bulunan su miktarının ilk nedeni nedir diye bir soru sorsak cevap ne olurdu acaba . Aslında yukarıdaki açıklamaları yapmadan bunu sormam daha akılda kalıcı olurdu ama dedim ya dayanamadım.

    evet cevap vücut ısısını dengelemek için su miktarı hayvanın taşıdığı bedenin ağırlığı, yaptığı sürat ve bu sürate çıkarken alacağı ivme değeri , sürati koruma süresi gibi bir tez yazacak kadar alt konu ile birlikte canlılarda su bulunur. Çünkü su iyi bir ısı transferi aracıdır. Buharlaşma yoluyla vücuttan atılarak vücudun kritik sıcaklığını dengede tutar. Bir atı düşünün saatlerce dört nala gidebilmesi için vücuduna aşırı miktarda su gerekli olabilir ama aslında oransal olarak çok fazla olmayabilir, ancak nefesi ile bunu atarak su kaybı olan hayvan durduğunda kovalarca su içer. Yavaş hareket eden hayvanlarda benzer durumlar vardır. su miktarı aslında bir rezervdir. Yani ihtiyaç olduğunda vücut ısındığında bir şekilde sigorta görevi bulunur. Tek görevi tabii ki bu değildir ama temel işlevi budur . Su içinde yaşayan hayvanlarda ise su zaten dengede tutmak için ideal bir ortam olduğu için suyun buradaki görevi farklılaşmaktadır. Bu nedenle damar yapısı ve organik sistemlerin tasarımı veya mevcudiyeti direk içerinde bulunduğu ortamlın ısı transferi ile alakalı bir konudur. Gazlar da ısı transferi yapar ve su içinde yaşanmıyorsa arada yaşayan hayvanlar Havayı da bir şekilde ısı transferi için kullanırlar .Nefes miktarı , nefes ile alınan hava miktarı vb konular bir makina ile çok büyük benzerlikler gösterir. Hemen hemen aynıdır bile diyebiliriz sadece verim olarak çok çok yüksek seviyeye çıkmışlardır , temel farklılık buradadır. Gerisi ayrıntı. Neyse mevzuu sapmasın.

    Sanırım şu anda yağın motorlardaki işlevi ve miktarı konusunda hepimiz aynı bakış açısı ile bakmaya başlayabiliriz ki zaten olayın irdelenmesi için bu bakış açısı şarttır.



    kizacak bir sey yok ki ustad. Verilen cevaplarda teknik acidan bir hata yok.

    Su sogutmali motorlarda isi transferi icin kullanilan temel ekipman motor sogutma suyu ve sogutma sistemi ekipmanlaridir. Blok ve kapak icerisindeki su kanallari ile temel sogutma gorevi yerine getirilir. Radyatore ek olarak fan; hatta fanin da 1 ve 2. kademesi vardir. Bunlar hep suyu sogutmak icin kullanilan sistemlerdir.

    Bu sistemde yagin hayati bir sogutma gorevi olsaydi, yag icin de bir radyator konulmaz miydi yag sogutmali motorlardaki gibi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 25 Mart 2013; 11:44:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    Dip not olarak , sizlere cevap veren mühendis arkadaşlarımıza seviyenizi koruyarak sabırla , aradığınız cevabı söyleyerek forumu kirletmediğiniz için teşekkür ederim


    Emeğe saygı açısından konu anlaşılmalıdır.


    Teşekkür ederim tekrar hocam.

    Konyla ilgili güzel bir ayrıntı daha geldi aklıma. Paylaşmak istiyorum.

    Ben bir ara Vw Transporter kullanmıştım. Onun kitapçığında tam net kelimelerle hatırlamasam da şöyle yazıyordu. Trasporteri olan arakadaş tam ifadelerle alıntı yapabilir.

    "Yağ seviyesi yağ çubuğundaki min ve max çigizleri arasında olmalıdır. Ancak performans gerektiren yük ve yol şartlarında yağ seviyesinin max çizgisinin üzerinde olması gerekmektedir."

    Hatırladığım kadarıyla transporterlarda max çizgisinin üzerinde bir çizgi daha vardı. Yani motora yük bindiği durumlarda yağın ekstra soğutucu etkisinden yararlanılmak istenmiş sanırım.

    evet aynen doğru bir tespit.

    araçlardaki soğutma gereçlerimiz yağ , su ve havadır.

    Önce yağ ısınır , yağ suyu ısıtır , su da hava ile soğutulur.

    Fazla yağ bulunması soğutucu olarak bir nevi sigortadır. Ancak tasarım olarak düşünüldüğünde yağın tek bir görevi olmadığı için yağ kirlenir ve periyodik olarak değiştirilmesi gerekir. Ancak sistemdeki su ve soğutma sistemleri çok daha uzun süre çevirim içi kalmaktadır.

    Tasarımcı firma büyük motor ve hacimli motlarda su miktarını ve soğutma paneli veya radyatörü diyelim , büyük kapasite seçer ki kısa zamanda aşırı yükler nedeniyle oluşabilecek delta T farklılıklarını kompanse edebilsin. Modifiye araçlarda bu nedenle radyatörler yüksek kapasiteli soğutma gücü olan ile değiştirilir ve yağ sıcaklığı sabit tutulmaya çalışılır .Yağ fazla konulması için komple motor tasarımı değiştirilmesi gerekir iken radyötör değişimi grece olarak çok daha kolay ve az maliyetlidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    <Bu konuda yazılanları ilk sayfanın ortasına kadar okudum ama dayanamayıp hemen yazmak zorunda kaldım.

    Öncelikle fatih arkadaşımıza doğru dürüst teknik olarak bir cevap verilememiş , bu duruma çok üzüldüm o kadar makina mühendisi ve mühendisi adayı olarak net cevabı olan bir konuda cevap verilememiş olması ,konunun ne kadar üstün körü bilindiğini gösterdi. Daha çok yazı yazmam gerekli anlaşılan

    Arkadaşlar cevap vermişseniz ben görmemiş olabilirim ama fatih arkadaşımız haklıdır. Neden yağ seviyesi ve yağ miktarı önemli bunu 2 satır yazamayıp arkadaşı çileden çıkarmışsınız. Neyse sabah sabah yine canım sıkıldı. Neyse, belki cevabı ben görememişimdir deyip açıklamalara geçelim.

    Yağın tek görevi yağlama değildir. Yağın temel görevlerinden ilk motor ısısını sabit derecede tutmak için soğutma görevidir. Siz yağın miktarını azaltırsanız ilk olacak şey motor ısısının yükselmesi ve yanma veriminin negatif etkilenmesi olacaktır. Evet yağlama için bu kadar miktar gerekli değildir ancak motoru soğutan başka bir sıvı olsa idi bu mevzu geçerli olurdu. Heat transfer Türkçesi ISI TRANSFERİ konusunun en vurucu parametrelilerinden birisi sıvının miktarıdır. ISI transferinde miktar eksik ise sıvının sıcaklığı yükselir. Sıcaklığı yükselen sıvıdan bu ısıyı transfer edemezseniz ki az miktar kalan yağ ile bu olay gerçekleşir. Sıvının az kalan bölgelerinde sıcaklıklar aşırı miktarda yükselir ve bu bölgede mikron kalınlığında bulunan yağ filmi yırtılır. Siz bu bölgede yağ kalıp kalmamasına odaklanmışınız ama yağ aşırı ısınırsa viskozitesi değişir ve yağlama işlevini yitirir. Motorun hararet yapmasındaki ilk etken yağın ısısının aşırı miktarda yükselmesidir. Bu sorular mak.müh derslerinde trik sorular olarak sorulur ve tuzak sorulardır. Konuyu bilmeyen çakar ve eskiden mezun etmezlerdi. Sanırım günümüzde eğitim seviyesi oldukça düşmüş.

    yani neden -sonuç ilişkisi için sistemin içinde görev alan unsurların temel görevlerini çok iyi bilmek lazımdır. yoksa tavuk mu yumurtadan yumurta mı tavuktan noktasında kitleniriz .

    Neyse bu konuda cevap yazdıkça biraz canım sıkılıyor , istediğim cevabı göremediğim için belki .

    Ben konuya ilgili çekmek için konuyu daha farklı anlatmaya çalışacağım.

    Vücudumuzun oldukça büyük bir kısmı sudan oluşmaktadır .Hiç aklınıza geldi mi bazı hayvanların vücutlarındaki su miktarı aynı oranda bulunmuyor yani kanın iletilmesi asıl mevzu gibi görünse de canlının vücudunda bulunan su miktarının ilk nedeni nedir diye bir soru sorsak cevap ne olurdu acaba . Aslında yukarıdaki açıklamaları yapmadan bunu sormam daha akılda kalıcı olurdu ama dedim ya dayanamadım.

    evet cevap vücut ısısını dengelemek için su miktarı hayvanın taşıdığı bedenin ağırlığı, yaptığı sürat ve bu sürate çıkarken alacağı ivme değeri , sürati koruma süresi gibi bir tez yazacak kadar alt konu ile birlikte canlılarda su bulunur. Çünkü su iyi bir ısı transferi aracıdır. Buharlaşma yoluyla vücuttan atılarak vücudun kritik sıcaklığını dengede tutar. Bir atı düşünün saatlerce dört nala gidebilmesi için vücuduna aşırı miktarda su gerekli olabilir ama aslında oransal olarak çok fazla olmayabilir, ancak nefesi ile bunu atarak su kaybı olan hayvan durduğunda kovalarca su içer. Yavaş hareket eden hayvanlarda benzer durumlar vardır. su miktarı aslında bir rezervdir. Yani ihtiyaç olduğunda vücut ısındığında bir şekilde sigorta görevi bulunur. Tek görevi tabii ki bu değildir ama temel işlevi budur . Su içinde yaşayan hayvanlarda ise su zaten dengede tutmak için ideal bir ortam olduğu için suyun buradaki görevi farklılaşmaktadır. Bu nedenle damar yapısı ve organik sistemlerin tasarımı veya mevcudiyeti direk içerinde bulunduğu ortamlın ısı transferi ile alakalı bir konudur. Gazlar da ısı transferi yapar ve su içinde yaşanmıyorsa arada yaşayan hayvanlar Havayı da bir şekilde ısı transferi için kullanırlar .Nefes miktarı , nefes ile alınan hava miktarı vb konular bir makina ile çok büyük benzerlikler gösterir. Hemen hemen aynıdır bile diyebiliriz sadece verim olarak çok çok yüksek seviyeye çıkmışlardır , temel farklılık buradadır. Gerisi ayrıntı. Neyse mevzuu sapmasın.

    Sanırım şu anda yağın motorlardaki işlevi ve miktarı konusunda hepimiz aynı bakış açısı ile bakmaya başlayabiliriz ki zaten olayın irdelenmesi için bu bakış açısı şarttır.



    kizacak bir sey yok ki ustad. Verilen cevaplarda teknik acidan bir hata yok.

    Su sogutmali motorlarda isi transferi icin kullanilan temel ekipman motor sogutma suyu ve sogutma sistemi ekipmanlaridir. Blok ve kapak icerisindeki su kanallari ile temel sogutma gorevi yerine getirilir. Radyatore ek olarak fan; hatta fanin da 1 ve 2. kademesi vardir. Bunlar hep suyu sogutmak icin kullanilan sistemlerdir.

    Bu sistemde yagin hayati bir sogutma gorevi olsaydi, yag icin de bir radyator konulmaz miydi yag sogutmali motorlardaki gibi?

    zaten teknik olarak yanlış bir şey yazıldığı için değil , sizin aşağıdaki ifadeniz gibi şey yazıldığı için şaşırıyorum ve bu tür ifadeleri gördükçe gerçekten temel motor tasarımı konusunda eksiklikler olduğunu görerek üzülüyorum .lafım meclisten dışarı

    quote:

    Bu sistemde yagin hayati bir sogutma gorevi olsaydi, yag icin de bir radyator konulmaz miydi yag sogutmali motorlardaki gibi?


    yağın entalpisi ve suyun entalpisini umarım biliyorsunuzdur. soğutma işi uzmanlık alanıdır ,derinlemesine bilgi olmadan yüzeysel cevap verilmesi doğru değildir.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.