Şimdi Ara

Xsara genel sohbet ve Sorunları çözme alanı (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
861
Cevap
20
Favori
166.953
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mhmt68 yardımın için teşşekkür ederim.
  • 2000 model xsara sahibiyim.Arac 95000 de yeni aldım.Triger kayısı,yakıt yağ hava filitresini ne zaman değiştirmeliyim.Bana yaklasık ne kadar masrafı olur bilgili arkadaslar yardımcı olursa sevinirim.sonradan fiyat olarak baskı balata ve debraj balatasını eklerseniz sevinirim. şimdiden teşşekürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kazanova26
    aracın yakışı bence gayet iyi.sehir içi km de 190 sehir arası 155 ykr. yakıyo.ATİKER marka taktırıdım.Galiba ben bu lambanın sönmesini sağlıyamıyacam herhalde.100 km sonRA BENZİNLE lamba söndü demişsiniz bi daha yanmadı mı ?KME dediğiniz sey nedir? biraz daha bilgi veririseniz sevinirim?



    aracın gaz ayarı yapılmak için bağlandığı bir bilgisayar var bilirsiniz. o bilgisayarda hassas ve ince bir ayar yapılarak bu lambanın söndürülebilmesi mümkün. önceki mesajımda yazdığım gibi şu an bana haber verilmesini bekliyorum. eğer ayar işlemi başarılı olursa inşallah sizi de bilgilendiririm.. şu an ben de beklemedeyim.
    KME ise, benim taktırdığım LPG kitinin markası.. sizinki Atiker. bende ki kitin markası da KME.


    ben de sizin gibi aracı gazda kullanıyordum.. fakat bir de benzine alıp deneyeyim bakalım bu ışık sönecek mi diye denemek istedim.
    şu an sadece benzinde kullanıyorum ve benzinde kullanmaya başladıktan 100km. sonra ışık kendiliğinden söndü. çok şükür ki, şu ana kadar da bir daha yanmadı.. ama aracı tekrar gaza alırsam büyük ihtimalle yine yanacaktır. isterseniz siz de bir süre benzinde kullanın. büyük ihtimalle bir süre benzinde gittikten sonra ışığın kendiliğinden söneceğini görebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eranyumm -- 3 Ocak 2009; 22:53:44 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mhmt68
    arkadaşlar bende 1999 xsara sahibiyim ve benimde arabamda sıralı sistem var ben sıralı sistemi taktırmadan önce çok araştırma yaptım nedeni ise xsara lar genelde full gurup oluyorlar ve her marka sıralı sistem kitlerinde randıman vermiyorlar kazanova 26 arkadaşım seninde sorunun büyük bir ihtimalle bundan kaynaklanmaktadır kiti taktırdığın servise giderek aracının full gurup olabileceğini ve ayarını buna göre yapmasını söylerseniz size yardımcı olabilir benim arabadada sıralı sistem olmasına rağmen bu gibi sorunlarla hiç karşılaşmadım taktıralı 8 ay oldu ve halada sorunsuz kullanmaktayım tabi farklı marka kitleri kullanıyoruz bendeki atiker değil ve arabamdan çok memnunum


    merhaba full gurup'tan kastınız nedir? biraz açıklayabilir misiniz?
    bir de sizin lpg kitinin markasını da öğrenmek isterim.




  • ...............



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkankilicoglu -- 12 Ocak 2009; 17:16:18 >
  • uzun zamandan beri bir araba alma derdindeyim. malum ekonomik durumlardan dolayı çok araştırmak durumundayım. bir iki sorum olacak cevap verirseniz sevinirim.
    1. 2004 xsara otomatik şanzıman tiptronik midir?
    2. yokuşlarda kaydırır mı?
    3. yakıt tüketimi benzin ve lpg ile litre olarak nasıldır?
    4. kronik sorunları var mıdır?

    cevaplar için şimdiden teşekkür ederim..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eranyumm

    quote:

    Orjinalden alıntı: mhmt68
    arkadaşlar bende 1999 xsara sahibiyim ve benimde arabamda sıralı sistem var ben sıralı sistemi taktırmadan önce çok araştırma yaptım nedeni ise xsara lar genelde full gurup oluyorlar ve her marka sıralı sistem kitlerinde randıman vermiyorlar kazanova 26 arkadaşım seninde sorunun büyük bir ihtimalle bundan kaynaklanmaktadır kiti taktırdığın servise giderek aracının full gurup olabileceğini ve ayarını buna göre yapmasını söylerseniz size yardımcı olabilir benim arabadada sıralı sistem olmasına rağmen bu gibi sorunlarla hiç karşılaşmadım taktıralı 8 ay oldu ve halada sorunsuz kullanmaktayım tabi farklı marka kitleri kullanıyoruz bendeki atiker değil ve arabamdan çok memnunum


    merhaba full gurup'tan kastınız nedir? biraz açıklayabilir misiniz?
    bir de sizin lpg kitinin markasını da öğrenmek isterim.

    benim arabadaki lpg kiti omvl diye bir marka benim arabayı usta biraz inceledikten sonra bana senin arabaya bu kiti takalım sorun yaşamazsın dedi bende taktırmadan önce biraz omvl hakkında araştırma yaptıktan sonra taktırmaya karar verdim ve sorunsuz kullanmaktayım herşey lpg kitiyle bitmiyor işi ustasına yaptırmak lazım
    full gurup olayı ise bu linki biraz incele bir fikir sahibi olursun
    http://forum.donanimhaber.com/m_16514629/tm.htm




  • vw'in fsi motorları ve mitsubishi'nin 1.8 gdi motorları için full grup diyorlar.. onlara uzunca bir süredir lpg takılamadığını biliyordum. ben böyle birşeyi ilk defa sizden duyuyorum. gdi-fsi günümüzde vw tarafından artık kullanılmasa da (artık tsi kullanıyor) yeni bir teknoloji sayılır.. siz Xsara1'de full grup olduğundan emin misiniz?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eranyumm

    vw'in fsi motorları ve mitsubishi'nin 1.8 gdi motorları için full grup diyorlar.. onlara uzunca bir süredir lpg takılamadığını biliyordum. ben böyle birşeyi ilk defa sizden duyuyorum. gdi-fsi günümüzde vw tarafından artık kullanılmasa da (artık tsi kullanıyor) yeni bir teknoloji sayılır.. siz Xsara1'de full grup olduğundan emin misiniz?

    bunu ben demiyorum full gurup olduğunu bana lpg taktırmaya gittiğimde lpg ustası dedi nerden anladı dersen arabanın ruhsatını alarak ruhsattaki ya motor yada şasi numarasından ama tam olarak bilmiyorum bilgisayarın başına oturup baktı ve bana arabamın full gurup olduğunu ve bana taktırmak istediğim (bayisi olduğu) kitin olmayacağını söyledi ve başka marka taktırmamı tavsiye etti xsara ve pejo 306 aynı motor olduğunu ve herikisininde full gurup olduğunu biliyorum ve eminim lpg kiti taktırmadan önce istanbuldaki çoğu markaların temsilcileri ile görüştüm ve bana arabamın full gurup olduğunu ve ona göre lpg kiti seçmemi söylediler çoğu lpg takan ustalar bunu bilmez ve müşterinin isteği doğrultusunda kiti takar ondan sonra sorunlar başlar ya arıza lambası yanar ya rolanti düzen tutmaz ya ayar tutmaz bunun gibi




  • bahsi geçen full grup olayı fsi-gdi motorlardaki sistem ise o motorlara birkaç yıl öncesine kadar LPG bile takılamıyordu.. dolayısıyla bilmeden takılınca motor ışığı yanar, LPG ayar tutmaz gibi şeyler bu motorlar için geçerli değil.. çünkü sıralı sistem LPG'ler ile bu motorların çalışma sistemi tamamen farklıydı... ancak yaklaşık 2-3 yıldan beridir bu motorlara LPG takılmaya başlandı..

    xsara1 'lerde full-grup motor olduğunu bilmiyordum.. ancak xsara 2'ler için bu geçerli değil. xsara2'lerde 307'deki 1.6 16v motordan var ve takılan sistemin full-grup olması gerekmiyor.
  • Değerli arkadaşlar.

    Bende xsara 1.6 BVA 2000 model,otomatik vites otomobil var. Gösterge panelinde şekil olarak daire içinde S ve * (yıldız) simgeleri olan lambalar yanıp yanıp sönmeye başladı.Servise götürdüm.Servis,şanzıman proplemi dedi;ama pek ikna olmadım doğrusu.Çünkü şanzımanda herhangi bir proplemle karşılaşmadım.Üstelik,ilk başta bahsettiğim simgelerin anlamlarını soruduğumda düşünüp durmuşlardı.Daha sonraki günlerde simgeler kendiliğinden söndü.Bir kaç aydır yanmadı.Fakat,benzin pompasını değiştirmem gerekti ve değiştirdim.Şimdi yeniden yanmaya başladı.Öğrenmek istediğim,bu tarif etmeye çalıştığım ikaz lambalarının anlamları nedir ? Bir arıza ikazı mı? Yoksa başka bir şey mi...Teşekkürler...
  • merhaba,
    Problem şanzımandan kaynaklanıyor.Selenoid valflerinin değişmesi gerekecek sanırım. İlk etapta şanzıman yağını değiştirmenizi öneririm. Ayrıca bu ışıklar yanp sönerken kesinlikle aaracı hareket ettirmeyin.arabayı stop edip tekrar çalıştırın. bu arada bu problrm PSA grubu araçların genel otomatik şanzıman sorunudur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: empas

    Değerli arkadaşlar.

    Bende xsara 1.6 BVA 2000 model,otomatik vites otomobil var. Gösterge panelinde şekil olarak daire içinde S ve * (yıldız) simgeleri olan lambalar yanıp yanıp sönmeye başladı.Servise götürdüm.Servis,şanzıman proplemi dedi;ama pek ikna olmadım doğrusu.Çünkü şanzımanda herhangi bir proplemle karşılaşmadım.Üstelik,ilk başta bahsettiğim simgelerin anlamlarını soruduğumda düşünüp durmuşlardı.Daha sonraki günlerde simgeler kendiliğinden söndü.Bir kaç aydır yanmadı.Fakat,benzin pompasını değiştirmem gerekti ve değiştirdim.Şimdi yeniden yanmaya başladı.Öğrenmek istediğim,bu tarif etmeye çalıştığım ikaz lambalarının anlamları nedir ? Bir arıza ikazı mı? Yoksa başka bir şey mi...Teşekkürler...




  • merhaba arkadaşlar aranıza yeni geldim bende bir citroen xsara cıyım ve aracım 99 model 1.6i xsara.
    aracın performansından yakıtından çok memnunum ama aracımda bi dünya problem var
    hazır sizleri de bulmuşken biraz fikirlerinizi almak isterim tabi foruma pek uğramıyorsunuz gibi görünüyor ama olur ya belki uğrarsınız
    1-)aracın ön düzeni bozuk kasislere girdiğim de çok bariz ön düzendeki boşluk hissediliyor
    2-)sağ ön amortisörden tıkırtı geliyor
    3-)sol ön tekerden bilye sıngırtısı gibi bi ses geliyor
    4-)motor yağ yakıyor 5000 km de yaklaşık 2 litre kadar
    5-)yokuşlarda motorun harareti 90 a geliyor bazen 90 ı geçiyor. şehir içi kalabalık trafikte hararet yine 90 ı geçiyor.ama düz yolda problem olmuyor 70 de sabit kalıyor.
    6-)aracımın ön kaplamasından ve kapılarından özellikle aracın plastik olan iç kaplamalarından rahatsız edeci derecede çok fazla tıngırtı geliyor.
    bu saydığım problemleri düzeltmem sizce mümkün mü düzeltirsem de sizce tahmini bana kaça malolur ?
    xsara cılar uğrarsa ayrıca msn den de görüşebiliriz isterlerse




  • fiyat konusunda birşey söylemek zor. orası arızanın derinliğine ve kapsamına göre değişir. iyi bir usta bul. ön düzeni komple bakımdan geçir. bizim arkadaş renault megane aracının ön düzenini elden geçirtti. salıncaklara varıncaya kadar orjinal parçalarrıyla değiştirtti. 600 TL civarı masrafı oldu. yan sanayi kullansaydı daha ucuza gelebilirdi ama onun da garantisi yok..

    araç kaç km.de bilemeyeceğim ama km.si yüksekse bir yerden sonra yağ yakmaya başlıyor bildiğim kadarıyla. motorun durumunu da bir ustaya göstermen lazım. aynı zamanda hararet sorunu da motorla ilgili olabilir bir ihtimal.

    ses konusuna gelince ne yazık ki benim plastik aksamdan da ses geliyor. o konu üzerinde çok durmadım, duymamazlıktan geliyorum..




  • ön düzende bariz boşluk var kasislere girince çok belli dediğim gibi tüm ön düzen parçaları neler acaba onları biliyoröusun yani hangi parçalar bunlar?
    öğrenirsem bi fiyat araştırması yapıcam ama en son bu yaz ön düzende aks ları tutan z demirleri falan oları değiştirdim ondan olur dediler ama hala devam ediyor aynı problem ama dediğim gibi benim için asıl problem yağ yakma ve hararet arabadan soğudum resmen.
  • meerhaba arkadaşlar alllah kısmet ederse yarın benimde xsaram olucak alıcam araba 1999 model 1,8 16v xsara 1 220000 kilometrede acaba bu kilometrede araç bana çok sorun çıkarırmı birde merak ettiğim 1,8 piyasada pek yok satarken sorun yaşarmıyım cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
  • aldın mı kardeş arabayı?ne alemlerdesin
  • 1,8 den vazgeçtim çok temiz 2000 climbuldum yakut onu alıcamkısmetse 10000 tl ye 140000 km de orjinal
  • En iyisini yapmışsınız. Mutlaka almadan önce expertiz yaptırın. Gerçekten 1.6 motor çok ekonomik. Bizim eski araba da 2000 model clim yakuttu.
  • Merhabalar arkadaşlar,
    bende Cİtroen Xsara 98 1.8 otomatik vites var. Üzerinde Atiker marka lpg sıralı sistem mevcut.
    arabanın problemi artık dayanılmaz bir noktaya ulaştı ve sanırım çıldırma noktasına az kaldı.Araç 98 Xsara otomatik vites, 1.8 i, gazlı. Aracı bir sene önce bir dosttan aldım. 1-2 ay sonra gazda iken gaz yememeye ve patlama yapmaya başladı. Önceleri kısa süren, genelde 1 gün sonra ortadan kalkan ve 1 ya da 2 ayda bir tekrarlanan bu problem zamanla daha sık 2-3 haftada bir takrarlamaya artık hem gazda hemde benzinde iken de tekrarlamaya ve daha uzun genelde 2-3 gün ya da daha fazla sürmeye başladı. Öyle ki bazen hiç gaz yemiyor gaza yüklendiğimde bile hızı ancak 20-30' a ancak ulaşıyor ve ard arda patlama yapıyor. Bir aytıntı daha: Bu sorun genelde araç yeni hareket edeceğinde beliriyor. Uzun yola çıktığınızda araba bir müddet sonra hızını alıyor ve düzeliyor ama durup da tekrar kalkmak istediğinizde sorun yine başlıyor.

    İşin en can sıkıcı tarafı ise pek çok servis ve onlarca usta sorunu tesbit edemedi. Sanayideki müdahaleden sonra düzeliyor ama bir süre sonra yine tekrarlıyor. Bilgisayarda hata veriyor hatalar gideriliyor düzeliyor ama sonra yine eski tas eski hamam. Gaz kelebeği temizleniyor tamam ama sonra yine aynı. Bujıler, buji kablosu, gaz filtresi değişti bir süre sonra durum yine aynı. En son gaz potansiyometresini değiştirdim, umutlandım düzeldi diye ama 15-20 gün sonra yine nüksetti. Ama gaz p.metrenin değişiminden sonra benzinde problem şimdilik ortadan kalktı sadece gazda iken devam ediyor ama bir haftadır problem hala geçmedi. Ayrıca gazın beynini değiştirip de denedik am yine olmadı.Son olarak birkaçgün önce bir usta da sorunun siboplarda olduğunu ve motorun açılması gerektiğini söyledi, 300-350 masraf çıkarmış. Bir arkadaş da motordan gaz kelebeğine gelen biraz yağın probleme neden olduğunu söyledi.

    Arkadaşlar anlayacağınız çıldırmak üzereyim. Hiç olayacak yerde problem aniden nüksediyor ve insanı çileden çıkartıyor. Trafikteyken ve bazan sollama esnasında çok tehlikeli olabliyor. Satıp kurtulmak istiyorum ama alacak insanı da düşünüp yine vazgeçiyorum. Kısacası şu an çaresiz kaldım. Biraz uzun oldu ama sorunu ayrıntılarıyla anlatmam çözümü kolaylaştırır sanırım.

    Problemi çözebilmem için yardımcı olursanız sevinirim. Geçenlerde bir atiker bayisi citroenlere lpg takmayı tavsiye etmediklerini uyum göstermediğini söyledi. Ne yapmamı tavsiye edersiniz. Acil cevap bekliyorum çünkü arabadaki problem bir iki aydır kesintisiz devam ediyor artık gazda doğru dürüst kullanamıyorum.

    Sağlıcakla kalın.




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.