Şimdi Ara

xmax de değişiklik varmı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
8.227
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese selamlar,

    39 yaşından sonra istanbul trafiğine yeter diyip motosiklet dünyasına girmeye karar verdim. Hayırlısıyla 21 Şubatta direksiyon sınavım var. Motoru sadece iyi hava şartlarında levent-bostancı arası kullanmayı lanlıyorum, arada da keyif için tabi.

    Kendime Yamaha Xmax 250 Abs almayı düşünüyorum, ufaktan ilanlara falan bakıyorum. 26 şubatta motosiklet fuarına da gideceğim, hem motor hem de aksesuarlar için.

    Sorum şu;
    Yamaha 2015 model xmax lerde herrhangi bir değişiklik yapacakmı yoksa mevcut model devam mı edecek? Fuarda yeni bir kasa ile karşılaşma durumu var mıdır? Eğer öyleyse 250 abs modeli için açıklanan 14.450 TL lik fiyatta artış söz konusu olur mu merak ediyorum.

    İkinci el ilanlara baktığımda temiz (2.000 km ve altı) motorların 13.500 tl lerde alınabilir olduğunu gördüm, hatta üzerinde aksesuarları da var. Bu durumda ruhsat vs. masrafları, ile 15 bine mal edeceğim 0 km yerine 13.500 e ikinci el alıp aradaki rakamı ileri eğitim,kask,mont vs. aksesuarlara mı harcamalı...?

    Herkese teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mkguler -- 9 Ekim 2015; 9:53:16 >







  • selam kuyruk kısmı değişebilir,2014 modelleri yok satıyordu millet kuyrukta beklemekten sıkıldı sym ve kymco modellerine gidenler oldu,
    yanlız istanbul trafiğinde bagajı geniş önü camlı scooter kesinlilke şart fuara gitmeden almayın bakın görün karar verin derim ben.
  • @basargan

    Benim de en beğendiğim yeri kuyruk tarafı, enlemesine ince led farlar çok hoş duruyor. umarım o bölgede önemli bir değişiklik olmaz...
  • Bende sanırım büyük olasılıkla xmax250 alacağım, ikinci ellerine baktığımda sıfır fiyatına yakın seninde söylediğin gibi ama km gerçekten doğrumu orası muamma,rodajının nasıl yapıldığını bilmiyorsun,sıkışık trafikte mi kullanıldı,zorlandı mı bilemiyorsun, artık toplumumuza güvenemiyorum, bu yüzdende çok üzülüyorum gün geçtikçe bozulmaya yüz tuttuk,sonumuz hayrola, o yüzden ben sıfır km alma taraftarıyım.
  • @abraxsas;

    haklısın malesef gün geçtikçe kötü niyetli insanlar artıyor. Ben de sıfırdan yana gibiyim ama eğer kasa değişmeyecekse ve güvendiğim,tanıdık vs. birinden temiz iyi fiyatlı birşey bulursam onu da alabilirim. Hayırlısı olsun bakalım ikimiz içinde...
  • mkguler M kullanıcısına yanıt
    Evet, güvendiğin tanıdık birinden bulursan şanslısın, maalesef motor tanıdıktan bulmak zor oluyor.
  • mkguler M kullanıcısına yanıt
    suzuki burgman 200 cc oda bir alternatif olabilir hem azda yakar fuara gidebilirsem inceliyecem bakalım.
  • Merhaba,

    2.500 KM ve altı motorların neden satıldığını açıkcası ben merak ediyorum. Neden diyecek olursanız?

    Motor daha çok yeni, mesela siz. 2.500 Km'yi siz Bostancı - Levent 18 Km' ile hesaplarsak (gidiş geliş 36KM) neredeyse 2 ay aralıksız her gün yaptığınızda yapıyorsunuz. Yani çok kısa bir zaman dilimi. 2.500 altı motor ya küçük bir kaza geçirmiştir, ya bir devrilme, ciddi arıza ya da kronik bir probleme sahip olabilir. Birde rodaj meselesi, rodajını güzel yapılmamış bir motor, maksimum güç, yakıt tasarufu, uzun ömürlülük gibi etkenlerden bir haberdir. Sahibi yakıt yüzünden satıyor olabilir, emsallerinin yaptığı maksimum güçlere ulaşamıyor olabilir.

    O yüzden 1.000-2.000 lira için bazı kör noktaları şansa bırakmak gerçekten saçmalık gibi geliyor motor konusunda bana. Karar sizindir tabi yinede.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Noix~

    Merhaba,

    2.500 KM ve altı motorların neden satıldığını açıkcası ben merak ediyorum. Neden diyecek olursanız?

    Motor daha çok yeni, mesela siz. 2.500 Km'yi siz Bostancı - Levent 18 Km' ile hesaplarsak (gidiş geliş 36KM) neredeyse 2 ay aralıksız her gün yaptığınızda yapıyorsunuz. Yani çok kısa bir zaman dilimi. 2.500 altı motor ya küçük bir kaza geçirmiştir, ya bir devrilme, ciddi arıza ya da kronik bir probleme sahip olabilir. Birde rodaj meselesi, rodajını güzel yapılmamış bir motor, maksimum güç, yakıt tasarufu, uzun ömürlülük gibi etkenlerden bir haberdir. Sahibi yakıt yüzünden satıyor olabilir, emsallerinin yaptığı maksimum güçlere ulaşamıyor olabilir.

    O yüzden 1.000-2.000 lira için bazı kör noktaları şansa bırakmak gerçekten saçmalık gibi geliyor motor konusunda bana. Karar sizindir tabi yinede.

    Açıkcası bu açıdan hiç düşünmemiştim, haklısınız. ikinci elinin bu kadar çok primli olan sıkıntılı bir motoru hemen elden çıkarıp yenisini almak zor değil. Benim de bir gözlemim, motosiklet dünyasına giren arkadaşların bazıları çok hızlı bir şekilde motor yükseltme hevesine girebiliyorlar, bir ihtimalde bu yüzden düşük km li motorların piyasada satıldığı...

    Bu arada bir soru daha 2015 model absiz düz model için momo design seçeneği gelmiş fakat abs li modelde bu seçenek niye konmaz, daha sonradan mı gelir acaba? Bir de bu momo designlar eskileri gibi akrapoviç egzoslu falan değil, sanırım sadece sticker ve ön cam farkı var...?




  • mkguler M kullanıcısına yanıt
    İlk paragrafa cevap olarak yazıyorum yazacaklarımı, öncelikle bunu belirtmek isterim.

    Kesinlikle haklısınız, insanların ellerinin altında bulunanları her zaman bir üst seviyesini istemesi. Ancak yeterli olmayışını fark etmeleri için motor ile sınırları zorlamaları gerekiyor. Aldıkları andan itibaren bu şekilde bir yorucu kullanım motorun gelecekteki ömrünü kesinlikle kısaltıyor.

    Ancak tabi siz hayat tecrübesi olarak çoğumuza göre üst düzeyde birisiniz. Satıcı ile karşılıklı yapacağınız görüşme onun nasıl biri olduğu konusunda size net bilgiler verir diye düşünüyorum.
  • işte bu yüzden bir çıt daha ödeyip bu riskleri almamak ve sıfır motor almak sanırım daha doğru olacak.

    Peki bu 1000 km rodaj zamanı motor kullanımı açısından çok mu sıkıntılı, keyif kaçıran bir dönemdir? tecrübeli arkadaşlardan bilgi alabilir miyiz?
  • honda 2009 model silverwing var valla 15k'ya... ben de bazen diyorum ne lan bu 250 cc scooter 15k fiyata nedir yani??

    onu da düşünebilirsiniz... Abs'li motor da önemli bu arada iki arada bir derede kaldım.
  • Kimisi de zevk için motor değiştiriyor. Sıfır alıyor hevesi geçince satıyor. Otomobil gibi değil daha az km de değiştiren çok. Ama 2. fiyatların da çok uygun olduğu söylenemez. Üzerine 1000-1500tl koyan sıfırını alır. Xmax 2015 De değişiklik beklemiyorum, fiyatı da pahalı bence.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2015 te değişiklik hiç yok xmax lerde, fotoğraflardan inceleyebilirsiniz aslında.

    2014 model xmax kullanıyorum sıfır almıştım, 50 lt topcase fln da taktım çok kullanışlı oldu. 8 - 9 ayda 7000 km yaptım. Bazen gaza geliyorum şunu satıp hep aklımda olan er6f yi alıyım diyorum, sonra ulan bu çok kullanışlı ne işim var şehirde debriyajla diyip vazgeçiyorum. Benim gözlemim kronik sıkıntıdan çok insanlar sıkılıyor yada daha büyük cc li motorlara yöneliyorlar. Özellikle Xmaxlerde kimini rahatsız eden sert amortisörden başka bir kronik sıkıntı yok bildiğim kadarıyla.
  • haftasonu direksiyon eğitimim vardı, iki saaten dört saat motor üstünde geçti. İlk kez vitesli motor kullanmama rağmen hiç bir sıkıntı olmadı, sonuçta araba ile aynı mantık.

    Yalnız şöyle bir durum var, kursta verilen motor 125 lik honda cbr. Özellikle ikinci gün belli bir süre sonra belimde ağrı oldu. Ben de bel fıtığı geçmişi var, o yüzden biraz hassa bel durumu bende.
    Şimdi bu xmax lerin meşhur sert amortisörleri benim beli çok zorlarmı, kullandığım bu cbr 125 den daha mı rahattır yoksa daha mı kötüdür acaba bel açısından...?

    Tabi genelde ben iki saat motor üstünde kalmayı düşünmüyorum ama belli de olmaz, bir de eğitimde kaymak gibi düz alanda kullandım, normal yol şartlarında daha engebeli durumlar olacaktır, bu da bel için yine sıkıntı.

    Kıyaslama yapabilecek kimse var mıdır acaba..???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mkguler -- 16 Şubat 2015; 9:49:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkguler

    haftasonu direksiyon eğitimim vardı, iki saaten dört saat motor üstünde geçti. İlk kez vitesli motor kullanmama rağmen hiç bir sıkıntı olmadı, sonuçta araba ile aynı mantık.

    Yalnız şöyle bir durum var, kursta verilen motor 125 lik honda cbr. Özellikle ikinci gün belli bir süre sonra belimde ağrı oldu. Ben de bel fıtığı geçmişi var, o yüzden biraz hassa bel durumu bende.
    Şimdi bu xmax lerin meşhur sert amortisörleri benim beli çok zorlarmı, kullandığım bu cbr 125 den daha mı rahattır yoksa daha mı kötüdür acaba bel açısından...?

    Tabi genelde ben iki saat motor üstünde kalmayı düşünmüyorum ama belli de olmaz, bir de eğitimde kaymak gibi düz alanda kullandım, normal yol şartlarında daha engebeli durumlar olacaktır, bu da bel için yine sıkıntı.

    Kıyaslama yapabilecek kimse var mıdır acaba..???

    kıyaslama yapmak için cbr ye illa ki binmek gerekmez. biri ss diğer scooter. scooterlar insanların rahatlığı için yapılmıştır. cbr den sonra size hayli rahat gelir (xmax bile) bundan emin olabilirsiniz. oturuş pozisyonu itibarıyla scooterlar beli zorlamaz. eğilmeden kullanırsınız, sele konforu da spor motordan epey rahattır. xmax gibi 250cc lerle türkiye turu avrupa turu yapanlar var. cbr125 ile ben duymadım öyle bişey. Direksiyon eğitimi için de uygun bir motor olduğunu düşünmüyorum.




  • Evet arkadaşlar dün ehliyet direksiyon sınavına girdim, kurstan haber geldi, geçmişim.
    Şimdi içimdeki ateş iyice harlandı, havalar da güzelleşmeye başlıyor, şartlar iyice olgunlaştı sanırım :)

    Cuma günü fuardayım hayırlısıyla, aksesuar ve motorlara bakacağım. Kafamın bir yerinde de burgman 200 abs var.
    Bu arada saçma gelecek biliyorum ama geçen akşam otoparkta yamaha xj6 gördüm çok hoşuma gitti. Acaba dedim içimden..... :)
  • mkguler M kullanıcısına yanıt
    Tebrik ederim, darısı başıma
  • abraxsas kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. A2 ehliyeti almayı düşünenler ellerini çabuk tutsunlar, zira bu yıl içinde her an stajyer ehliyet uygulamasına başlanabilirmiş...
  • sabah kalktım işe gidiyorum, ulan bi baktım bahar kokusu çok az burnuma geldi, bi koşu kredi çektim hemen.

    Yarın da tutmasalar motoru alacam altıma yeminle. Bayaa birikmiş para vardı, gittim bedelli ödedim, dükkan olaylarına girdim, elde avuçta hiçbir şey kalmadı, her gün 6 araca biniyorum ya sıkıntıdan kanser olucam

    ya da herkesin o tuttuğu leş gibi demir çubuklardan....

    Zaman motor zamanı arkadaş, baktım da haftasonuna iyice ısınıyor havalar.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.