Şimdi Ara

Fitil ateşlendi: Xiaomi'den Çin dışında elektrikli araç satmak için anlaşma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.197
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
86. Sırada  bugün en iyi #6
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Fitil ateşlendi: Xiaomi'den Çin dışında elektrikli araç satmak için anlaşma
    SU7 modeliyle elektrikli araç sektörüne giriş yapan Xiaomi, uzun bir süre Çin dışındaki pazarlara açılmayacaktı ancak görünen o ki şirketin kararı değişti. Çinli şirket, elektrikli araçlarının farklı ülkelere ihracatını desteklemek için Hyperion Leasing ile anlaştı.



    Hyperion Leasing yada Çin'deki adıyla Tianjin, devlete bağlı Çin Ulusal Makine Sanayi (Sinomach) şirketinin bir yan kuruluşu olarak faaliyet gösteriyor. 1997 yılında kurulan Sinomach, 160 bin çalışanı ve 40 yan kuruluşuyla 170'ten fazla ülke ve bölgede faaliyet gösteriyor. Şirket artık Xiaomi'nin elektrikli araçlarının yurt dışı satış operasyonlarını üstlenecek ancak bunların hangi ülkeler olacağı henüz açıklanmadı.



    Xiaomi'nin elektrikli sedan modeli SU7, geçtiğimiz yılın mart ayında satışa sunuldu ve yıl sonuna kadar neredeyse 140 bin adet sattı. SU7'ye yönelik talep şu anda üretim kapasitesinin üzerinde. Çinli şirket, bu talebe cevap verebilmek için fabrikasının ikinci fazını tamamlamaya çalışıyor. İkinci faz tamamlandığında, SU7'nin yanı sıra YU7 isimli elektrikli SUV'un üretimine de başlanacak.



    Fitil ateşlendi: Xiaomi'den Çin dışında elektrikli araç satmak için anlaşma
    Xiaomi, 2030'dan önce denizaşırı satışlara başlamayı düşünmüyordu ancak karlılığı artırmak adına böyle bir karar verdiği düşünülüyor. Çin, fiyat konusunda rekabetçi bir pazar olduğu için şirketin 2024'ün üçüncü çeyreğinde ürettiği araç başına ortalama 5 bin dolar zarar ettiği biliniyor. Diğer pazarlarda ise durum böyle değil. Örneğin BYD'nin ek gümrük vergileri hesaba katıldığında bile Avrupa'da Çin'dekinin dört katı kadar para kazandığı söyleniyor.



    Ayrıca Bkz.BYD, en ucuz modeline dahi ücretsiz otonom sürüş getirdi!



    İki şirket arasında yapılan distribütörlük anlaşmasının detayları henüz belli değil. Görünen o ki şirket, fabrikadan çıkan araçları satın alıp yurt dışı satış, bakım ve teknik destek gibi operasyonlarını gerçekleştirecek. Bu bağlamda Xiaomi modellerinin satılacağı ülkelerden birinin Rusya olacağı söyleniyor. Bilindiği üzere Rusya ve Çin'in otomotiv endüstrisindeki bağları son yıllarda oldukça kuvvetli hale geldi.




    Kaynak:https://carnewschina.com/2025/02/11/xiaomi-auto-partnered-with-a-third-party-company-to-export-electric-cars/







  • bu kadar hizli tasarlanip bu kadar hizli uretim kapasitesini artiran markayi almak biraz risk. onlarca yildir ayni duzende ayni fabrikalar uretilen araclarda bile ufak degisiklikler sonradan ne kronik sorunlar yaratabiliyor. tasarimsal bir sorun olmasa bile bu kadar acele kurulan fabrikanin duzeninin oturmasi calisanlarini tecrubelenmesi iscilik kalitesini artmasi zaman alacaktir. benzer hizda buyudugu zamanlarda teslada iscilik ve kalitede ne sorunlar cikmisti ve hala cikabiliyor.
  • Keşke Türkiye yede gelsede fiyat rekabeti olsa

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • bu kadar hizli tasarlanip bu kadar hizli uretim kapasitesini artiran markayi almak biraz risk. onlarca yildir ayni duzende ayni fabrikalar uretilen araclarda bile ufak degisiklikler sonradan ne kronik sorunlar yaratabiliyor. tasarimsal bir sorun olmasa bile bu kadar acele kurulan fabrikanin duzeninin oturmasi calisanlarini tecrubelenmesi iscilik kalitesini artmasi zaman alacaktir. benzer hizda buyudugu zamanlarda teslada iscilik ve kalitede ne sorunlar cikmisti ve hala cikabiliyor.

  • Ne fitili torpil mi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • vw tabutuna 1 çivi de şayomiden

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • QueenOfPain kullanıcısına yanıt
    Avrupa'da fabrika açmadığı sürece zor hocam anca hayallerde alırız

  • QueenOfPain kullanıcısına yanıt
    Ek gümrük vergisi gelir hiçbir rekabet kalmaz ahahahah

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bunların TR ye gelmesi en az 2-3 yıl

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Gelse bile vergiler ile uçuk bir rakam olur. Türkiye de uretim yaoan markalar bile çok da uyguna satmıyor maalesef.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Toplamda En az 3 tane çinli markanın ülkemizde fabrika açmış olması lazım ki, çinli araçlardaki rekabetin artıp, fiyat kırımlarının başlaması lazım.. Yoksa %30-40 şişirilmiş fiyatlarla satışa devam eder tekel firma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi major24 -- 12 Şubat 2025; 09:36:21 >
  • adamlar hala çindeki talebe yetişemiyor...çin dısında fabrika acmadan işleri zor turkiye ile çin in ilişkileri bu aralar iyi bu dısardaki ulke neden turkiye olmasın..

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.