Şimdi Ara

Xenon Mercek ve Kitler hakkında herşey bu konuda (24. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
955
Cevap
13
Favori
208.035
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BasicAs

    Teşekkür ederim cevap için. Peki daha önce mercek yokken takılan h7 xenon kit yerine mercekli fara geçildiği için aynı şekilde arıza ışığı yakmayacak d1s kit takılabilir mi? (mercekler d1s soketli)


    Arıza ışığı halojen ampul 55 watt güç çekerken xenon'un 35 watt güç çekmesinden dolayı yanar. Araçta ampul kontrolü varsa 55 watt altında arıza ışığı hep yanar. Orjinal xenonunu taksanız da yanar. Bunun kit ile veya kitin kalitesi ile alakası yok. Xenon her şartta 35 watt'tır. Aracın orjinalinde xenon varsa fabrikasyon olarak aracın ampul kontrol beyni 35watt akımı yeterli görür. Arıza ışığı yanmaması için ilave modüller uygulanıyor. Sanırım direnç içeriyorlar ve çekilen gücü 55watt'a tamamlıyorlar. O tip bir çözüm uygulanabilir.




  • Daha önce h7 xenon kit kullanıyordum halojen farlarımla arıza ışığı yakmıyordu ancak başka markalar kullanan ve sorun yaşayanlar olmuş o yüzden sordum.
    Mercekli fara geçince doğal olarak bu kiti kullanamıyacam. Demek istediğim bu şekilde d1s kitler satılıyor mu piyasada?

    Hatta sizi yakalamışken detay versem :) Araç yeni kasa c5 benim tek amacım çakma xenon yerine mercekli farlara d1s kit uydurup uzunlarımı kaybetmeden sorunsuzca kullanabilmek :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BasicAs

    Daha önce h7 xenon kit kullanıyordum halojen farlarımla arıza ışığı yakmıyordu ancak başka markalar kullanan ve sorun yaşayanlar olmuş o yüzden sordum.
    Mercekli fara geçince doğal olarak bu kiti kullanamıyacam. Demek istediğim bu şekilde d1s kitler satılıyor mu piyasada?

    Hatta sizi yakalamışken detay versem :) Araç yeni kasa c5 benim tek amacım çakma xenon yerine mercekli farlara d1s kit uydurup uzunlarımı kaybetmeden sorunsuzca kullanabilmek :(


    Sanıyorum d1s ve d2s olarak satılan ve arıza lambası yakmayan kitler pek yok. Ama tabi ki bulunabilir. Butcher(xenon mercek nickli) hocama danışmak lazım. Kit 35 w çekse de sorun bir şekilde çözülür. Arıza lambası sorun değil bence. Çözümsüz değil.

    Mercek montajı düşünerek çok düzgün bir karar vermişsiniz. Tebrik ederim. Montajı siz mi yapmayı düşünüyorsunuz? Montajı Butcher veya İlker hocam yapacaksa onlar zaten kit işini de çözeceklerdir.

    Kolay gelsin.




  • Mercek modifiyesi düşünmedim çünkü hem bu işi yapan arkadaşlara uzak bi yerdeyim hemde aracın farlarının bu iş için uygun olup olmadığı bilinmiyor henüz..
    Ben aracın en üst versiyonunda bulunan orjinal mercekli farlarını alıp benimkilerle değiştirecem.. eğer böyle bir d1s kit yoksa hiç boşuna heveslenmeyeyim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BasicAs

    Mercek modifiyesi düşünmedim çünkü hem bu işi yapan arkadaşlara uzak bi yerdeyim hemde aracın farlarının bu iş için uygun olup olmadığı bilinmiyor henüz..
    Ben aracın en üst versiyonunda bulunan orjinal mercekli farlarını alıp benimkilerle değiştirecem.. eğer böyle bir d1s kit yoksa hiç boşuna heveslenmeyeyim..


    Aracın orjinal oem farları muhtemelen üstünde balast ile gelir. Yani balast fara montedir. O şekilde ampulü takıp deneyin. Arıza lambanız yanmayabilir de. Eğer arıza lambanız yanarsa servis diagnos cihazına bağlayıp xenon farı aktive edebilirsiniz. Xenon far aktive edilince arıza lambanız yanmaz. Eğer aktive edemezseniz devreye bir şekilde direnç eklenir ve lamba söndürülür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gs_KuRTuLuS

    Yanıldığımız bir nokta var. Bizim arabamızın ampül tipi H4 değil HB4 bir başka deyişle 9006 dır. Uzun/Kısa bir arada değil yani. Elimdeki xenonlar sadece kısalar içindir ve ben sadece kısalar için kullanacağım.

    Servisle görüşmemde bana sadece ampüllerini değiştirmemizin yeterli olacağını söylediler
    .



    evet kusura bakamyın ben mesajın ortasında nedense h4 e geçiş yapmışım :)
    doğrudur sadece ampul değişimi yeterlidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DouKaN_38

    arkadaşlar bizim arabada xenon far var ama duyduğum kadarıyla xenon farlar yasaklanmış geçici körlüğe neden oluyormuş ama daha uygulamaya geçilmemiş inş. geçmezler xenon farın görüntüsü bir başka oluyor ya


    konuyu hiç incelemediğiniz ne kadar belli.
    yorum yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KURSAD.

    Bi-xenon la normal xenon kitlerinin farkı nelerdir ?

    Hangisi daha iyidir? ikisinden biri takılıcaksa hangisi takılması daha iyidir ? özellikle farklarını bilmek istiyorum .

    Teşekküler.

    Konunun ilk başındaki karşılaştırma resimlerini incelerseniz en iyi bu şekilde farkı anlayabilirsiniz.

    bixenon mercek tipitir xenon kit ile hiçbir ilgisi yoktur.

    yani bixenon merceklerde normal xenon kit kullanır.
  • O.B.K. cevaplar için teşekkür ederim..
  • BasicAs:


    özelden cevap yazmıştım zaten ihtiyacı olanlar için burayada ekleme yapalım.

    d1s kiti bu şekilde bulma şansınız yok en güzeli farlarıda orjinal almışken çıkma orjinal bir kit kullanmaktır.

    artık yeni tip araçlarda watt yüzünden değilde soğuk kontrol olarak geçen empedans ölçümü sebebiyle araçlar hata veriyor.

    Yani aracı çalıştırdığınız zaman daha farları yakmamış bile olsanız araç hatasını verebiliyor. bu tip hataları aşağıdaki benim kendi üretimim ürün ile çözebilirsiniz. şimdiye kadar çözülmeyen araç olmadı.

    http://urun.gittigidiyor.com/Tum-Xenon-Kitler-icin-Hata-Engelleyici_W0QQidZZ26388690



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xenon Mercek -- 29 Nisan 2010; 1:56:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BasicAs

    Bu konuda çok güzel cevaplar geliyor,gerçekten aydınlatıyorsunuz insanları...
    Şunu sorma istiyorum; araçtan fara giden kablolar ayrı ayrı mıdır? Mesela kısalar için ayrı kablo,sinyaller için ayrı,uzunlar ve parklar için ayrı kablo mu gider? yoksa bi soket fara girer far içerisinde mi bu dağılım gerçekleşir?

    cevaplara göre de şöyle bir sorum olacak? Mesela normalde halojen olan far bixenon mercek modifiye yapıldığında uzuna giden kablo boşta mı kalıyor? yada eskiden ayrı olan uzun-kısa bixenon merceğe nasıl komut veriyor?



    belirttiğiniz şeklin ikiside mevcut aslında.
    Örneğin eski aracım Lagunada fara birsürü kabloya sahip geniş bir soket gelirdi. farın içerisinde bu kablolar kendi soketlerine ayrılırdı.
    Fakat bmw de bu şekilde bir soket yok. her ampul için ucunda kendi soketi olan ayrı birer kablo araç içerisinden farlara geliyor.

    Bu konuyu iyi araştırmanızı öneririm. Farınızın arkadan resmini gönderirseniz yardımcı olabilirim. Satın alıcağınız d1s mercekli farlarda soket problemi yaşamamanız gerekir.
    eğer farınız tek büyük soketli tipte ise problemler çıkacaktır. ama her ampul için ayrı kablo geliyorsa yeni fara adapte etmek kolay olur.




  • Teşekkürler sürekli yeni şeyler öğreniyorum sayenizde :)
    peki diyelim ki bu hata olayını hallettik xenonun fazla yük çekmesi ile alakalı bi sorun yaşanır mı? Servisten veya çevreden zaman zaman duyuyorum aracın beynine zarar verir vs diye..Bunun aslı nedir?

    En çok kafama takılan şey ise şu:
    Mesela aractan fara gelen kablo h7 ampüle bağlanıyor.Peki mercekli fara geçildiği zaman bu kablo ampüle değil de balasta bağlanacak değil mi? Bu bağlantı nasıl uyacak h7 nin soketiyle balastın soketi aynı mı ki?
  • Xenon Mercek hocam;

    C5'te fordlardaki GEM modülünün aynısı kullanılıyor diye biliyorum(zaten motor da aynı). Bu modülde far soketi halojen ile xenonda aynı oluyor. Aynı sokette xenon pini de oluyor. Halojende far üstündeki erkek kısımda xenon pini boşta oluyor.

    Tabi belki bir istisnası da olabilir. Bakmakta fayda var.
  • h7 nin soketi ile balastın soketi aynı. zaten bu standart bir sokettir. ben kendim ucuna çakıyorum.

    problem yaşanırsa ancak far motoru ve ampul tipinde farklılık varsa diğer ampullerde yaşanabilir. dediğim gibi farınızın arkasını gösteren bir resim gönderebilirseniz detaylı açıklayabilirim.

    yeni farınızdaki motora zaten eski soket kesinlikle olmaz. çünkü iki farın motorları farklı. eski farınızın motorunu yeni fara takmanız gerekicek büyük ihtimal.

    beynine zarar verir falan filan gibi şeylere hiç kulak asmayın. neticede bu alet araçla Data bağlantısı olan bir parça değil. tek yaptığı elektrik kullanmak.
    eğer bu elektrik sakıncalı seviyede olursa zaten sigorta atar. sigorta bu iş için konuyor. bugüne kadar xenon kit takıpta sigortası bile atan tek araç görmedim.
    watt konusunda problem yaşayacağınızı hiç zannetmiyorum. çünkü yaşayacak olsanız eski kitinizde hata verirdi.




  • Mercekli farlarım henüz gelmedi haftaya gelecek o yüzden soketli mi bilemiyorum,araç yeni kasa c5.
    Eğer uymazsa çıkma far alıp size mercek modifiye yaptırmak istiyorum.. Halojen farlarım iki kısımdan olusuyor. bi tarafta kısa bi tarafta park ve uzunlar var. Kısalarla haricinde,Park ve uzunların ikisi birlikte aynı mercek içerisine alınabilir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Xenon Mercek hocam;

    C5'te fordlardaki GEM modülünün aynısı kullanılıyor diye biliyorum(zaten motor da aynı). Bu modülde far soketi halojen ile xenonda aynı oluyor. Aynı sokette xenon pini de oluyor. Halojende far üstündeki erkek kısımda xenon pini boşta oluyor.

    Tabi belki bir istisnası da olabilir. Bakmakta fayda var.

    bu durumda halojen pini xenon pini yerine takılarak problem çok basit şekilde çözülebilir.
    peki O.B.K hocam bu soket üzerinde far motoru kablolarıda bulunuyormu?

    sinyal park ve uzun ampulu zaten aynıdır diye düşünüyorum. Kısalar içinde belirttiğiniz gibi soket aynıysa sadece pin değişimi sorunu çözer.
    Ama far motorunun uyumlu olma şansı yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BasicAs

    Mercekli farlarım henüz gelmedi haftaya gelecek o yüzden soketli mi bilemiyorum,araç yeni kasa c5.
    Eğer uymazsa çıkma far alıp size mercek modifiye yaptırmak istiyorum.. Halojen farlarım iki kısımdan olusuyor. bi tarafta kısa bi tarafta park ve uzunlar var. Kısalarla haricinde,Park ve uzunların ikisi birlikte aynı mercek içerisine alınabilir mi?

    OBK hocamın belirttiği gibi far soketleri halojen ve xenonda aynı diye düşünüyoruz.
    farlarınız geldiği zaman soketin resmini gönderirsiniz. kendi farınız ile bir karşılaştırma yaparız.
    ama önceki mesajımda belirttiğim gibi far motoru hariç diğer parçalar sorunsuz olucaktır, soketin aynı olması çok güzel olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xenon Mercek


    bu durumda halojen pini xenon pini yerine takılarak problem çok basit şekilde çözülebilir.
    peki O.B.K hocam bu soket üzerinde far motoru kablolarıda bulunuyormu?

    sinyal park ve uzun ampulu zaten aynıdır diye düşünüyorum. Kısalar içinde belirttiğiniz gibi soket aynıysa sadece pin değişimi sorunu çözer.
    Ama far motorunun uyumlu olma şansı yok.


    Hocam benim aracımdaki sistemin aynısını bir C5'te de gördüm. Tam incelemedim ama sanırım aynıdır. Çünkü kullanılan GEM modülü, yani sigorta tablası da aynı.

    Halojenin de bi-xenon'un da soketi aynı. Halojende bi xenon soketine göre 4 pin boş. Bu 4 pinden biri xenon balastın -(şasi)si , diğer üçü de far motoru kablosu. Halojende far motoruna soketten sanırım tek kablo + parktan şasi geliyordu. Xenon'da motora 4 kablo giriyor ve hepsi soketten geliyor. Ben araç üzerinde seviye sensörü bulunmadığından halojen motorunu tekrar bağlamıştım. Aynı şekilde çözülebilir.

    Tesisat xenonlu ile halojenlide aynıydı. Örneğin orjinali halojen olmasına rağmen xenon balastına şasi götüren pinde akım vardı. Seviye pinlerine de kablo geliyordu ama sensör olmadığından akım yoktu.




  • İkinize de çok teşekkür ederim :)
    Halojen ve mercekli far arasında ki fark bixenon haricinde halojende açı lambası h7, mercekli de hp19 başka fark yok tabi bildiğim kadarıyla..
  • Halojendeki Servo far motorunda 3 kablo olması gerekir. Xenon fardaki Step motordada dediğiniz gibi 4 kablo.

    servo motorda 3 kablonun biri şasi biri + diğeride sinyal kablosudur. o kablo olmadan içeriden kumanda edilemez.
    muhtemelen dediğiniz gibi hem şase hemde + far içerisinde alınıyor. tek kablodanda sinyal geliyordur.

    Bu durumda sizde OBK hocam gibi eski farın motorunu takarak sorunu çözebilirsiniz.
    gene farınız geldiği zaman tekrar yardımcı oluruz.
    h7 hp19 ampul tipinin farklı olması önemli değil çünkü far genel soketli olduğu için far içinde ayrılan kablo bizi ilgilendirmiyor.
  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.