Şimdi Ara

Wireless İnternet Kopma Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
9.254
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba forumdaşlar, kolay gelsin

    Servis sağlayıcım TTNET. Kısa bir süre önce modem değiştirdik (TP-Link TD-W9977), fakat yeni modeme geçiş yaptıktan sonra internette kopma sorunları baş göstermeye başladı. Ev halkı epey kalabalık bir cihaz topluluğuyla bağlanıyoruz internete, laptop mobil Smart TV karışık. Fakat yeni modeme geçtikten sonra, birkaç haftadır internet hepimizin aynı anda kullandığı ve benim hızlıca sörf yaptığım zamanlarda gidip gelmeler yaşıyor. Bazı cihazlar ağır aksak bağlanırken, başta Android telefonlarda internet ağır aksak çalışıyor, ünlem işaretiyle karşılaşıyorlar, birkaç dakika bu kopma yaşandıktan sonra düzeliyor.

    Aklıma ilk gelen şey IP çakışmasıydı fakat olasılığı zayıflatan durum modemin kontrol panelinden bağlı cihazlara ayrı giriş IP'si atandığını görmem. En kötü olasılık ise, TTNET'in dandik altyapısı. Kısa süre önce kontrat uzatmıştık fakat uzattığımız güne lanet eder pozisyona geldik.

    Düzeltebilmem ve evdeki herkesin cihazlarıyla 0 sorunla internete bağlanması için neler yapabilirim ve doğru modem ayarları konusunda neler yapabilirim ? Normalde TTNET'i arayıp bilgilendirmem lazım fakat nasıl izah edebileceğimi -altyapılarının genelde sorunsuz çalıştığını iddia ediyorlar- bilemiyorum, asgari ücrete çalıştırdıkları müşteri hizmetleri personellerinin fazla şeyden anladığını düşünmüyorum.

    Yardımlarınızı bekliyorum. Çok teşekkür ederim.







  • Şimdi bu noktada bakmanız gereken iki ana yer var

    Cıhaz mı şişiyor yoksa kablosuz tarafında kanal sorunu mu yasıyorsunuz

    Cihaz şişiyorsa güncel fırmware deneyip yeni bir Kurulum deneyebılırsınız

    WiFi tarafında ise, kablosuz kanalını sizin çevrenizdeki boş bir kanala alıp, aralıgı 40 MHz e getırmek işinize yarayabilir. Daha ayrıntılı olayı anlamak açısından YouTube WiFi akademi kanal seçimleri tarzında bır video olacak inceleyin derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Michael Scofield -- 19 Kasım 2017; 0:45:29 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Michael Scofield M kullanıcısına yanıt
    Öncelikle problem ağdan atmaktan ziyade, bağlanan cihazların internetinin yavaşlaması veya tepki vermemesi gibi bir sorun benimki. 1-2 dk içinde kendine gelse de işleri yavaşlatıyor. Ya da bazen bende o an iyi çeken internet başka bir cihazda ünlem işareti veriyor gibi. Cihaz şişmesinden kasıt bu mu acaba ?

    Wireless'in frekansının sorun yaratabildiğini size konu açmadan önce araştırmıştım. Frekans ayarı yapılacak yeri de bulmuştum. Fakat hangi frekansa çekeceğim konusunda kararsızım 13 tane frekans seçme hakkım varmış -şu anda Auto'da-, bazı frekanslara çekince bazı cihazlar değişen yeni frekansı algılamıyormuş gibi bir şey okudum, mahvetmeyim diye dokunmadım.

    Kafaya göre iş yapmak istemiyorum, firmware işleri biraz riskli sanırım. Yanlış bir hareket yapıp cihazı çökertmekten ve yine de sonuca gidememekten korkuyorum. Bu arada Linksys'ten geçtik buna bizim Linksys miladını doldurmuştu, daha modern bir cihaz olduğundan dolayı mı bu tarz sıkıntıları yaşıyorum. Daha önce fazla modem kurcalama faaliyetine girmedim.

    Bu arada bunlardan bağımsız olarak biraz cihazı bir takım araştırmalar ışığında azıcık kurcaladım ilk etapta Kablosuz > Gelişmiş Ayarlar bölümünden Short GI bölümünü, bir de NAT aktarımı > UPNP bölümlerini devre dışı bıraktım daha sağlıklı kullanımı sözde sağlıyormuş. Fakat sorunumun çözümüne ee kadar etki eder bilmiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zehir_hafiye -- 19 Kasım 2017; 2:30:45 >




  • Cihaz sisiyor olabilir, isinma sorunu da olabilir, cihaza en guzeli, guncel fw bulup temiz bir kurulum yapmak resetleyerek. K. Adi ve sifreniz varsa tabi. Sonrasinda Youtube da bahsettigim videoya bakarsaniz wifi akademi kanal konusunda bilgi veriyor. Cok fazla cevrrmizde kablosuz yayin var. Az veya trmiz ola i bulmsk daha faydali. Wifi Analyzer afli android yazilimiyla da wifi kanallarini tarayabilirsiniz cevrenizdeki.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Scofield

    Cihaz sisiyor olabilir, isinma sorunu da olabilir, cihaza en guzeli, guncel fw bulup temiz bir kurulum yapmak resetleyerek. K. Adi ve sifreniz varsa tabi. Sonrasinda Youtube da bahsettigim videoya bakarsaniz wifi akademi kanal konusunda bilgi veriyor. Cok fazla cevrrmizde kablosuz yayin var. Az veya trmiz ola i bulmsk daha faydali. Wifi Analyzer afli android yazilimiyla da wifi kanallarini tarayabilirsiniz cevrenizdeki.

    Deneyeceğim, teşekkürler

    Bunun dışında eski modemimi bağladım ve kontrol panelindeki ayarları kopyaladım onları deneyeceğim. Eski modemimle, yeni modemde hatırladığım ayarlar arasında birkaç fark hissettim. Yeni modemimdeki kanallar otomatik modda ve genelde 4'ncü kanaldaydı, eskisi şu anda 8.kanalda gösteriyor. Eski modemimin yaydığı sinyal 802.11g iken, yenisi 802.11n türü sinyal yayıyor gibi gibi gibi... Acaba onlar da etki ediyor mu internet kesintilerinde. En büyük dileğim ince ayarların yapılması suretiyle sorunu çözmem, en çok korktuğum şey internet bağlantımda yada altyapımda sorun olması fakat öyle olunca daha uzun internet kesiliyor sanırım.




  • zehir_hafiye Z kullanıcısına yanıt
    Kanal yukseldıkce 11 de misal yayın genıslıgı artar ancak aktarılacak verdi düşer.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Modemime birkaç ince ayar yaptım. Kanalı 11'e çekmek ve bir takım ayarlara bakmak gibi. Fakat sorunun önüne tam olarak geçemedim yine bazı zamanlarda atabiliyor. Mesela bu akşam nette sayfaları gezerken, aynı anda Instagram'a video atıyordum, yavaşlama sorunu yaşadım, 4.5G'ye geçip videoyu göndermek zorunda kaldım. Fakat biraz yaşanma sıklığını azalttım gibime geliyor. Acaba firewall mı var ve bizim internet aktivitelerimizi olağanüstü mü görüyor diye düşünmüyor değilim. Sorun TTNET'te değil gibime geliyor dediğim gibi eski modem güzel çalışıyordu ve bize bu sıkıntıyı yaşatmamıştı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zehir_hafiye -- 28 Kasım 2017; 23:1:8 >
  • Sorunum devam ediyor. Şu anda wireless'la bir bilgisayar upload halinde (Onedrive ve Instagram video) fakat epey yavaş upload etmekle birlikte ağdaki diğer bilgisayarların internet hızını etkiliyor, ethernet kullanmama rağmen hiçbir siteye giremiyorum yada ağır aksak açıyor. Kesinti durumlarında modemin kontrol paneline girdim "Lütfen DNS'nizi manuel olarak yapılandırın." diyor. Hatamın nerede old. bilmiyorum, "hiç mi upload yapamayacağız" gibime geliyor. Elde 10 metrelik bir kablo çekip Ethernet'le de denedim, testlerimden çok olumlu bir sonuç alamadım orada da aynı muameleyi çekliyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.