Şimdi Ara

Wilco Airbus MCDU ile ilgili birkaç soru (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
1
Favori
7.488
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @kapitan

    Ne yazık ki uçuş bitince gerçek Airbus MCDU'su da resetlenmiyor motor kapanmadan. Hatta gerçeğinde Game Over yazar:

     Wilco Airbus MCDU ile ilgili birkaç soru


    Şaka tabii ki. SEC F-PLN tuşunu kullanarak ikinci bir uçuş planı yaratıp, örneğin bir yerden dönerken bunu kullanmak mümkün ama Wilco bunu eklemiş midir bilmiyorum.


    (MCDU fotoğrafı bana ait değil, THY'den bir Airbus pilotu çekmiştir, sahiplenmeyeyim, telif hakkı yemeyelim :) )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 27 Şubat 2008; 15:40:45 >
  • İtalya milana indikten sonra resimli ayrı bir forumda deşeriz
  • Ben bu resmi avatar yaparım

     Wilco Airbus MCDU ile ilgili birkaç soru
  • everady hocam ne kadar bilgisayarınız eski olsada bir video isteriz sizden
  • Buyrun, ancak video kamerayla monitörden kaydedildi. Fraps gibi programlar çok zorluyor çünkü.

    Ayrıca on iniş yapmışsak biri ikisi böyledir :) Alışmak lazım.

    İlki Wilco Airbus ile LGAV 03R pistine iniş (sağ koltuk iyidir). İkinci sırada yandan 23kts. rüzgar yiyen 767 ile iniş, sonuncu parça da sağ motoru kapalı 767 ile tek motor iniş pratiği.



    Hatalarımızı söylersiniz ( :



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 1 Mart 2008; 16:21:14 >
  • Ayrıyetten ariane Boeing serisinede bakın derim çünkü sitede boeing'in resmi ürünüdür diye onay almış yalandan yazamazlar herhalde onu oraya.
  • Siz SID ve STAR'ları uçuş bilgisayarına uygulatabiliyor musunuz? Mesela iniş prosedürü eklemek için fplan'den ineceğim havalimanının sayfasını açıp, arrival'a tıklıyorum. Oradan istediğim prosedürü seçip ekliyorum fakat uçak bunu tam olarak uygulamıyor. Mesela bir NDB üzerine gidip oradan pistin aksi yönünde uzaklaşıp sonrasında piste yönelmesi gerekirken, daha ndb'ye gelmeden NDB üzerinden gideceği pist doğrultusundaki noktaya gidiyor. Siz SID ve STAR'ları kendiniz mi uyguluyorsunuz yoksa bir şekilde uçuş bilgisayarına doğru şekilde uygulattırabiliyor musunuz? Ayrıca girilen uçuş planını daha sonradan kullanmak üzere nasıl kaydedebiliriz? Bunun dışında bir sorum daha olacak. Flex tmp değerini her seferinde 55 olarak giriyorum da bu değer tam olarak neyi ifade ediyor? Herşeyi ayrıntısıyla öğrenmek istiyorum ki sonradan başıma dert olmasın. Ve bir de yeni aklıma geldi hemen bunu da sorayım. İneceğiniz havalimanına ne kadar süre ya da ne kadar mesafe kala alçalmaya başlıyorsunuz? ATC olmadığı durumlarda hangi kıstaslara göre alçalmaya başlanır? Şimdiden teşekkürler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi batuhantasli -- 28 Şubat 2008; 1:45:01 >




  • Video beğenilmedi sanırım : ) Neyse,

    @batuhantasli

    1- FLEX işlemi (bunun Boeing'teki adı derate) motor gücünü limitleme işlemidir. Günümüzün uçaklarının motorları uçağı MTOW yani izin verilen maksimum kalkış ağırlığında güvenle yerden kaldıracak kadar güçlüdür. Ancak uçaklar her zaman MTOW sınırlarında kalkmazlar. Yurtiçi sefer yapan bir 737 toplam yakıt yakıt kapasitesinin tamamı yerine üçte birini kullanabilir mesela. Aynı zamanda pistler de uzun olabilir, pist ne kadar uzunsa motorların sağlaması gereken performanstan bir yere kadar feragat edilebilir çünkü hızlanmak ve teker kesmek hatta kalkış iptal edilirse de durmak için gereken mesafe mevcuttur. Bu durumdan yola çıkarak, motorlara kalkış gücü uyguladığımızda bize sunacakları maksimum gücü kısıtlayabiliriz, böylece hem motor zorlanmamış olur, hem de bunun başka avantajları da vardır.

    Bu işlemi Airbus FLEX, Boeing ise derate olarak adlandırıyor. Jet motorları, yapıları gereği, hava sıcakladıkça daha az itme gücü üretirler. Yani 20 derece sıcaklıktaki bir motorun tam güç çalıştığında uygulayacağı itme kuvveti ile 40 derecede uygulayacağı arasında fark vardır. Bundan yola çıkarak Flex/derate işlemleri dışarıdaki hava sıcaklığının yüksek bir değermiş gibi varsayılmasıyla yapılabilir. Yani 55 derece girerseniz, elektronik kontrol sistemleri bir hesap yaparlar ve o motorun 55 derecede üretebileceği maksimum gücü hesaplarlar ve siz FLX gücünü gaz koluyla uyguladığınızda sanki hava 55 dereceyemiş gibi bir motor performansı alırsınız. Mesela bu güç tam itme gücünün (TOGA thrust) yüzde 95'i olabilir. Yani özet olarak baktığımızda, kalkışta motordan tam güç almak yerine 95% verim alırız FLEX işlemiyle bu durumda.

    Bu girilen sıcaklık değeri assumed temperature, yani varsayılan sıcaklık değeridir. Bunu gerçekte keyfiyen girmezler pek ama FS'de bunun çok önemi olmasa gerek. Assumed temp. ne kadar yükselirse motor gücü de o kadar azalır.

    Gerçek havayolları mümkün olduğunda genellikle derate ya da FLEX işlemi uygularlar, ama bu en nihayetide firmanın politikasıdır.

    MCDU'ya o anda dışarıdaki sıcaklıktan büyük bir değer girilirse (OAT değerinden yüksek) gaz kolu FLX/MCT kapısına gelince FLX gücü uygulanır. Havada yaparsanız MCT'ye geçer. FLX sadece kalkış için geçerlidir.

    2- STAR'ın uygulaması sizin geliş yüksekliğinize bağlı olarak değişebilir, IAF yani ILS'e establish olmaya yöneleceğiniz noktaya yüksekte gelirseniz bir fix ya da IAF üzerinde beklemeye girmeniz gerekebilir ama gelişinize göre gerekmeyebilir de.

    3- Ne vakit alçalma yapılacağı aslında Boeing'de T/D (top of descent), Airbus'da ise aşağı kıvrılan ok şeklinde gösterilir ama bunu şartı FMC ya da MCDU'nun da gereken irtifa değerleriyle programlanmış olmasıdır. Başka bir tavsiye vereyim, genel bir parmak hesabı olarak bulunduğumuz irtifadan ulaşmak istediğimiz irtifayı çıkarıp, son üç basamağı atıp üçle çarparsanız ihtiyacınız olan ortalama mesafeyi bulursunuz.

    Yani (A1-A2)/1000*3= gereken mesafedir, örneğin FL300'den FL200'e ineceğiz. 30.000-20.000=10.000 feet. 10*3= 30nm. Bu mesafeye rüzgar ve hız sınırı varsa yavaşlamalar için de belli bir pay eklenebilir.

    4- Başka bir topikteki yorumuna cevabı burada yazıyorum :) Reverse thrust için yeter şartlar Boeing 737'de,

    a- Radar altimetre yüksekliğinin 10 feet altı olması
    YA DA
    b- İniş takımlarındaki air/ground sensörlerinden "uçak yerde" verisi gelmesidir.

    Bu iki koşuldan biri sağladığında thrust reverser çalışabilir. Yani ön tekerleğin yere değmesi bir şart değildir, 737'nin burnu havadayken R/T uygulamak mümkündür. Uygulanıp uygulanmayacağı ise bir pilotaj tekniği olarak tartışılabilir ama gayet mümkündür dediğim gibi. Ama mesela MD80 gibi uçaklarda böyle yapılmaz çünkü motoru arkadadır ve bu işlem tehlikelidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 28 Şubat 2008; 11:10:58 >




  • everady hocam ne kadar kameradan çekimde olsa bence önemli olan sürüş özelliği gerisi fasa fiso süper videolar ilk a319da neden sağ koltukta oturduğunuzuda biliyorum ufukta sonuçta
  • Wilco airbus a330 um flex sıcaklığını kendi veriyor.
    Bunu yapmak için ise boş olarak flex sıcaklık girilen noktaya basmak.
    Genelde sıcaklık 41 veya 42 giriyor. bilginize



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 28 Şubat 2008; 13:39:42 >
  • şimdi bu uçaklarda uyulması gereken bir sürü kural veyahut özellik var herbir tuşun bir fonksiyonu var her iş sistematik gidiyor peki bir sorum olcak peki bunları yaparken zevk alıyormusnuz açıkça söyliyim otomatiğe aldığım zaman ben zevk almıyorum ama mecburuz öle değilmi sonuçta sürüş zevki yaşatmak lazım düz uçuş tabiri caiziyle ama inanın uçağı manuele aldığım zaman ayrı bir keyif yaşıyorum sonuçta herşey benim elimde o yüzden genelde hep meydan ils bile olsa g/s oturduktan sonra hemen manuele geçiyorum tabi pisti görüyorsam
  • BEN SÖZÜMÜ DİNLEYEN UÇAĞİ SEVERİM.

    Ben dersem 30000 bine tırman tırmancak , Ltbaya git dersem gidecek , 36r pistine in dersem inecek. Düşünüyorum veriyorum komutu mcdu yapıyor.
    Pilot kabininde kendimi hükümdar olarak görüyorum. Artık manualmiş felanmış hiç zevk vermiyor. Ben otomatik pilot denmesinede karşıyım. Otomatik olsa bile kendi ap butonuna basmaktan aciz. Onu ben söylüyorum o yapıyor. Hükümdarın yaveri gibi. Uçak benim kölem.
  • Çok teşekkür ediyorum cevabınız için. Gerçekten de şu aşamada bilgiye aç biri olarak sizden çok şey öğrendim ve umarım daha da öğrenicem. Aslında Flex temp. değerini uçuş bilgisayarının otomatik olarak belirleyebildiğini bu mesajı yazmadan önce keşfettim fakat yine de bu değer nedir ne değildir öğrenmek için sordum bu soruyu, çok da doyurucu bir yanıt aldım, teşekkürler. Aslında fplan kısmında kafama göre irtifa ve hız değerleri giriyorum fakat irtifayı uygulatamıyorum. Dün wilco'larla gelen kılavuzu okuyordum fakat acayip derecede uykum olduğu için yatmak zorunda kaldım. Bugün tekrardan bakıcam orada da gerçekten kapsamlı bilgiler mevcut. Dediğiniz gibi oklar mevcuttu da ben ne işe yaradıklarını bilmiyordum Bugün ivao'ya bağlanmadan denemeler yapıp şu işi çözcem. Bu arada dediğiniz parmak hesabı için de teşekkürler, onu da uygulicam Ayrıca reverse konusundaki bilgi için de teşekkürler, siz söylemeseniz hep öyle bilecektim onu. Yeni birşeyler daha öğrenmiş olduk. Yeni bir soru sormak istiyorum size. Bu prosedürleri uçuş bilgisayarına veritabanından ekleyince bir tane isimsiz waypoint çıkıyor ve bu waypoint'e gidilip ordan dönülüp prosedür uygulanıyor, yani bilgisayarda o şekilde sıralı. Fakat bu waypoint baya baya uzak bir yerde, git git bitmiyor zaten. Bunun bir hata olması ihtimali var mı? Yoksa herkeste çıkıyor mu?




  • Alakasız yerlerdeyse muhtemelen bir hata vardır. Uçuş planı moduna alıp bakabilirsiniz... Öte yandan MCDU'nuz Flex ısısını, V1, VR ve V2 hızlarını falan kendi veriyor, normalde bunları pilot girer. O yüzden MCDU'nuzun her işleviyle ilgili bilgim doğru olmayabilir, arada farklar var çünkü. Ne kadar Flex ısısı seçileceği ise firmaların kendi tercihlerine bağlıdır, her pist, her sıcaklık ve ağırlık için sayfa sayfa tablosu vardır.
  • Mcdu da bilmeddik bişey kalmadı.
    Hafta sonu ivae thy_cc kanalında belirlenen bir mekanda fmc eğitimi yapılacak.
    Uçaklarımızı thy718 calsingli hocamızca tarif ve uygulama yapılıcak.
    Bende mcdu eğitimi konusunda kendilerine söz verdim. İvae de uçanların %60'ı hayla fsnav ile default uçaklarla uçuyor.
    Adamlar 2 sene olmuş hayla default 737 kullanmakta. Gerikalan %30 ise pmdg ve %10 pss ve diğer airbus payları kullanıyor.
    Airbus kullanıcısı çok nadide bu bakımdan. Daha wilcolar sayesinde yeni yeni canlanmaya başladı.
    Aşağıdaki resimde görüldüğü gibi her hava limanında bu 737 cümbüşlüğü var.
    bu resimdeki 4 boeingden 2 si pmdg diğer 2 si ise default 737-400.
    bu haftasonu bu 737 400 kullanıcılarını pmdgye transfer etmeyi amaclıyoruz.
    Katılım 7 kişi kadar olucak.
     Wilco Airbus MCDU ile ilgili birkaç soru




  • quote:

    Orjinalden alıntı: batuhantasli

    Çok teşekkür ediyorum cevabınız için. Gerçekten de şu aşamada bilgiye aç biri olarak sizden çok şey öğrendim ve umarım daha da öğrenicem. Aslında Flex temp. değerini uçuş bilgisayarının otomatik olarak belirleyebildiğini bu mesajı yazmadan önce keşfettim fakat yine de bu değer nedir ne değildir öğrenmek için sordum bu soruyu, çok da doyurucu bir yanıt aldım, teşekkürler. Aslında fplan kısmında kafama göre irtifa ve hız değerleri giriyorum fakat irtifayı uygulatamıyorum. Dün wilco'larla gelen kılavuzu okuyordum fakat acayip derecede uykum olduğu için yatmak zorunda kaldım. Bugün tekrardan bakıcam orada da gerçekten kapsamlı bilgiler mevcut. Dediğiniz gibi oklar mevcuttu da ben ne işe yaradıklarını bilmiyordum Bugün ivao'ya bağlanmadan denemeler yapıp şu işi çözcem. Bu arada dediğiniz parmak hesabı için de teşekkürler, onu da uygulicam Ayrıca reverse konusundaki bilgi için de teşekkürler, siz söylemeseniz hep öyle bilecektim onu. Yeni birşeyler daha öğrenmiş olduk. Yeni bir soru sormak istiyorum size. Bu prosedürleri uçuş bilgisayarına veritabanından ekleyince bir tane isimsiz waypoint çıkıyor ve bu waypoint'e gidilip ordan dönülüp prosedür uygulanıyor, yani bilgisayarda o şekilde sıralı. Fakat bu waypoint baya baya uzak bir yerde, git git bitmiyor zaten. Bunun bir hata olması ihtimali var mı? Yoksa herkeste çıkıyor mu?



    Kardeş yeni başladın. Çok hızlı gidiyorsun. İvaede pek çok insan daha default uçaklarla uçuyor. Sen daha online olmadan mcdu programlamayı kaptın.
    Genelde önce defaultla uçulur sonra VOR DME ILS öğrenilir 6 - 7 ay sonrada fmc veya mcdu ya geçilir. Başarılarının devamını online uçarkende görmek isteriz.

    Senin soruna gelince mcdu da devamlı rota girip değiştirirsen sapıtıyor. Bu normal yani bende kurçalayınca fazla saçma yerlere point atıyor.
    Ama bu durumda dır butonu ile sorunumu düzeltiyorum. Fsx Nav logda nerelere gidiceğim yazıyor. Aynı yol üstünde birden çok intersection varsa en sondakini dır ederim. Eğer piste yakınsam zaten hdg ile yaklaşırım. İls felan olsun onları zaten elle yapıyoruz. Ama bu benim başıma çok nadide geliyor.
    Hem zaten online uçtuğumdan genelde mcdu'nun rotasına sadık olamıyoruz. Atc bizi şuraya oraya evirip çeviriyor. Bizede "Roger" demek düşüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 29 Şubat 2008; 11:11:37 >




  • Wico da mcdu otomatik olarak zfw v1,v2 ve flex temp. leri giriyor eğer wilco uçağınızı setup ile kurduysanız 3 adet zorluk derecesi var ana panelde en zorda otomatik mcdu özelliği kalkıyor bilginize.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: geberit

    Wico da mcdu otomatik olarak zfw v1,v2 ve flex temp. leri giriyor eğer wilco uçağınızı setup ile kurduysanız 3 adet zorluk derecesi var ana panelde en zorda otomatik mcdu özelliği kalkıyor bilginize.


    Boşver onlarıda o yapsın.. Zaten kopilotumuz yok herşeyi biz yapıyoruz. Onları doldurmakla uğraşana kadar. Toplu uçuşlarda hep sonuncu kalırım. ,
    Düşünsene Atc ile konuşcanda, clerance alıcanda, mcdu doldurcan,ampulleri yakmak vs vs uzuyor zaten. Uçaği kaldirmak için kapıda 10 dk iş yapıyorum.
    Gerçi fs2crew indirdim. Artık benim yerime o yapacak. apudan tutunda iniş takımlarını flapları hep o kullnıyor. Biraz olsun rahata kavuştum

    Kopilotumun adını Haşmet koydum. 2 gündür flap açıp iniş takımlarını açıyor. Bana tüm cheklistide okuyor.

    Wilco a320 serisi için tavsiye ederim..

     Wilco Airbus MCDU ile ilgili birkaç soru




  • tabi wilco,pmdg,leveld için fscrew tavsiye ederim hele birde vor dme yaklaşması yapıyorsanız tadından yenmiyor çok zevkli
  • Ben fspassengers kullanıyorum ondada copliot var bunla çakışırlarmı acaba?
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.