Merhabalar; c200 almayı düşünenlere yol gösterici olabilir diye kişisel tecrübelerimi paylaşmak istedim. 2023 eylül 15'de aracı teslim aldım. 4 matic+Avantgarde+ arka koltuk ısıtma+ digital light donanımlarına sahip. Eski aracım Volvo XC40 T3 idi. Güncel 320 ve s60 kullanma fırsatım da oldu. Görüşlerimi belirtirken bu araçlara da atıfta bulunacağım. Tasarım AMG donanımla daha şık görünüyor ama Avantgarde'nin ön ve yan tasarımını beğendiğimi söylemem. Arka tasarım şık. W205'in dış tasarımını daha iyi buluyorum. İç tasarım olarak ise sınıfında eşsiz olduğunu düşünüyorum. Hem sürücü hem orta ekranın çözünürlüğü, tepkime hızı çok iyi. İç ambians oldukça başarılı. Diğer premium D segmentinde yer alan araçlara göre sunroof'un 2 parça olması özellikle arka taraftaki yolculara ferahlık katıyor Malzeme Kalitesi Bu konuda eleştirilerim olacak. Kapıların alt tarafları ve ön konsolun alt tarafları sert malzeme(uyduruk plastik değil elbette ama sert) ayrıca ön konsol ve kapıların üst kısmında kullanılan malzemenin alt kısmında sert malzeme bulunuyor. Üstüne giydirme yapılmış. Premium sınıf bir araca yakışmıyor bence. Kullanılan deri maalesef suni deri(koltuklar konsol gibi). Keşke standartta da gerçek deri kullanılsaydı(gerçek deri opsiyon, kullanılan artico deri uyduruk değil ama sonuçta suni). Ön konsolun alt tarafından, kapı tutamaklarından maalesef trim sesleri geliyor. İç Hacim Diğer D segmenti premiumlara benzer şekilde. Ön taraf ferah rahat ama arka taraf çok geniş değil. Ortadaki büyük şaft tüneli nedeni ile arka ortada yetişkin birinin konforlu seyehat etmesi pek mümkün görünmüyor. 182 cm boyum var ön koltuğu kendime göre ayarladığımda arkada diz mesafesi 3 parmak kadar kalıyor. Daha fazla olabilirdi. Açık renkli döşeme ile alındığında ve çift parçalı sunroof ile birlikte araç ferah hissettiriyor. Yol, rüzgar ve motor sesi Araç ilginç bir şekilde bariz olarak motor sesi alıyor. Şahsen AMG için bunun bir mantığı olsa da avantgarde donanım için anlamsız buluyorum. Özellikle dip gazlarda ses haliyle artıyor ve bana rahatsız edici geliyor. Lastik ve bozuk yol sesi konusunda ise başarılı olduğunu söyleyebilirim. Rüzgar sesi konusunda da başarılı ama her ne kadar kalın kullanılsa da çift kat lamine cam kullanmamaları üzücü. G20'de ön camlar lamine mesela. Yol Tutuş Bu konuda çok iyi olduğunu söyleyebilirim. Arkadan itiş veya önden çekiş araçlara göre bariz iyi yol tutuyor(fizik kuralları gereği elbette). G20 sahiplerinin yol tutuş konusunda bizimki de iyi yol tutuyor demeleri sadece birer avuntu. 4 matic'in karşılığı ancak x-drive olur ki sedan 320de gelmiyor maalesef. Quattronun daha iyi olması muhtemel ama tecrübem olmadı. S60 AWD de kullandım; 4 matic'e yakın ama bence 4-matic; Volvo'nun AWD'sinden bir tık daha iyi. Hem kuru yolda-virajlarda- hem de ıslak yolda çok iyi yol tutuyor. Henüz kar tecrübem olmadı. Kendi adıma G20'yi elememin en önemli nedeni; G20'nin arkadan itişli olması idi. Eskiden beri yanlama hevesinde olan biri değilim.2 çocuğum var. Aracımın yola tutunmasını bana güven vermesini isterim. Karı buzu eksik olmayan bir yerde de yaşıyorum. Bu nedenle arkadan itiş araçlar bana göre değil. Sevene saygım var elbette. Konfor AMG pakette gelen sert süspansiyonlar ve daha ince yanaklı lastikler nedeni ile aracın sert olduğunu biliyorum. Avantgarde donanım ile daha konforlu süspansiyon ve lastik yanaklarının daha kalın oluşu nedeni ile aracın süspansiyonlarının konfor&yol tutuş dengesinin başarılı olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Ayrıca koltukların yanal desteği de yeterli ve bel fıtığım olmasına rağmen beni rahatsız etmediğini hatta konforlu olduğunu söyleyebilirim. Tüketim Gerek ağır kasa(yaklaşık 1,7 ton) gerekse 4 çeker sistemi yüzünden şehir içi tutumlu olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim. Yoğun trafikte tüketim14 litrelere kadar rahatlıkla çıkabiliyor. Uzun yolda eco modda 110-120 km arasında özellikle de eğim yoksa 6 litrelerin altını görüyor. Kendi aracımın 3600 km.'lik verisini ekliyorum(30 km/h ortalama hız ile 10,5 lt/100 km).Yumuşak kullanan biri değilim. Hybrid destekli 1,5 litrelik 204 beygirlik bir motoru var. Tabiki de renault motoru değil( ). Mercedes-Benz'in kendi geliştirdiği ve ürettiği motor. 4x4 1,7 tonluk bir araca göre yeterli olduğunu söyleyebilirim. Ara hızlanmalar, 0-100, yokuş yukarı çıkışlar vs. fazlası ile tatminkar. Donanım Bana göre premium D segmentinde fiyatına göre en iyi donanımı sunan S60. Diğerleri S60'ın arkasından geliyor. S60'ı elememdeki en önemli neden araç alırken kör nokta+ çapraz trafik uyarı sistemli s60 bulamamamdı. Bulabilsem s60 alırdım. C200'de; hafızalı ön yolcu koltuğu, kablosuz android auto&car play, elektrikli koltuk baş ayarı, elektrikli direksiyon yükseklik&alçaklık ayarı, kumanda ile araç çalışırken motorun uzaktan kapatılması, vale modunda bagajın kilitlenmesi, gömülü çözünürlüğü oldukça iyi geri görüş kamerası, elektrikli bagaj, iyi çalışan ön ve arka koltuk ısıtma gibi özellikler artıları diyebilirim. Standartta gelmeyen ama opsiyonla alınan digital light şahane. Tüm fonksiyonları ülkemizde kullanılmasa bile(yola şekil, grafik çizme gibi) uzun yolda öndeki ve karşıdan gelen araçları rahatsız etmeden mükemmel düzeyde bir aydınlatma sunuyor. Güncel G20'de sunulmuyor oluşu önemli bir eksiklik bence. Kullandığım S60da'da benzer bir far sistemi vardı o da çok iyi çalışıyordu.C200'de arka bağımsız klima ,ön koltuk soğutma, 360 derece kamera(dikey otomatik park sistemi var güzel park ediyor ama yatay park etmiyor. Şahsen otomatik park yerine 360 derece kamera isterdim), direksiyon ısıtma gibi donanımların olmayışı büyük eksikler bence. Bu sınıfta güncelde en donanımı fakir A4 maalesef. Efsane 45 TFSI motor efsane quattro çekiş sistemine rağmen donanım fakiri bir araç. Kör nokta uyarı sistemi, çapraz trafik sistemi gibi donanımları para ile bile alamıyorsunuz maalesef. Ayrıca gerek iç dizayn ve gerekse dış dizaynının eskidiğini düşünüyorum.A4'ü elememdeki nedenler de bunlardı. C200'de yine şerit ortalama+acc maalesef opsiyonla alınıyor. En büyük donanımsal eksiklerinden biri olduğunu söyleyebilirim. Mercedes me'nin şu an ülkemizde çalışmıyor oluşuna ise söylenecek söz bulamıyorum. Modelden bağımsız marka nazarında en büyük eksikliklerden biri olduğunu söyleyebilirim. Güvenlik Araçta standart olarak ön çarpışma önleme, çapraz trafik uyarı sistemi, kör nokta uyarı sistemi ve şerit takip sistemi bulunmakta ve hepsinin çok iyi çalıştığını söyleyebilirim. Kör nokta uyarı sistemi eski aracım Xc40'dan ve kullandığım S60'dan bile daha iyi çalışıyor. Özellikle aracı park edip motoru kapattıktan sonra kapıyı açarken arkadan yaya,araç bisikletli vs gelirse sizi sesli ve görsel olarak uyarıyor. Ön çarpışma önleme maalesef volvonun gerisinde. Volvoda daha iyi çalışıyordu ayrıca ön otomoatik frenleme sistemi çalışırken volvoda kemerler otomatik olarak geriliyordu C200'de henüz kemerlerin gerildiğini görmedim. Yukarıda da belirttiğim gibi A4'de(ben alırken öyle idi güncelde durumlar nasıl tam emin değilim) kör nokta ve çapraz trafik uyarı sistemlerinin olmayışı kabul edilemez bana göre. Keza ülkemize gelen bazı S60'larda da olmamasının kabül edilemez olduğunu düşünüyorum. Sonuç olarak; Premium D segmentinde bana göre 4x4'lük bir sedan yok. Her birinin kendi içinde artıları ve eksileri var. Bunları bilerek tercih yapmakta fayda var. Keyifli ve kazasız&belasız sürüşler dilerim. |
Bildirim