Şimdi Ara

vw polo ilk araba kullanma (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
49
Cevap
0
Favori
4.225
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kick down

    quote:

    Orijinalden alıntı: eserayozan1983

    otomatik vitesi düşünmedim değil fakat hem babamın otomatik vitese karşı ön yargısından hem ehliyeti alırken manuel viteste direksiyon sınavına gireceğimden hemde araba parasını babam kendı weriği için otomatik vites araba düşüncem en azından şu anda yok maalesef. bazıları diyor bu zamanda manuel vites eziyet ve amelelikden başka bişey değil kimileri diyor manuel vitesten aldığım zewki otomatik vermiyor. sanırım bıraz tarz ve yaş kuşak meselesi. bir arkadaş diyor kalkerken ayağını komple debriyajdan çek ve yavaş gaz wer kimisi başka şeyler diyor ama sanırım ayağımızı debriyajdan kaldırırken öyle bir noktaya gelecezki tam o sırada ufak bir gaz verdiğimizde araba ileri sarsılmadan rahatça kalkacak burayada debrıyaj kavrama noktası denıyor sanırım etrafa bakıyorum yaşlı ınsanlar genç kızlar çocuklar arabalarını rahatça durdurup kaldırıyorlar asla amacım onları kucumsemek değil ama böle görünce arabanın anahtarını al çık trafiğe elinden ne geliyorsa koywer diyorum ama onumdende allahın yarattığı canlar geçiyor! bide ben aracı 13 yaşımda kullandım trafıge çıktım diyenler yokmu hangi zihniyet bunları trafiğe çıkmasına izin veriyor anlamıyorum.

    o debriyajdan tamamen çekip hafif gaz ver diyen arkadaşın hiç araba kullanmışmı daha önce sor bakalım çeker çekmez stop eder araba

    bide ileri geri hırgalması yokmu adamın asabını bozuyor




  • @ogameci aynen öyle ilk zamanlar çok yaşardım sinirim bozulurdu kullanmayı öğrenemiycem diye vay be 10 sene olmuş

    @sekizkozalak kafaya takmam dostum aramız iyi ama adam mükemmeliyetçi kendi benden daha kötü kullanıyo ama farkında değil yapacak bişey yok
  • Bizim polo da alındığında ehliyetim yeniydi geçen sene başında, acemilikte olunca gerçekten çok zordu kaldırması ki babam da zorlanıyordu ara sıra. Çözümü alışana kadar arkadaşlarında dediği gibi yüksek devirde kaldırmak olabilir ama trafiğe girince stres yapıyor. Bir süre sonra alışırsın. Bir de devire bakarak gaz ver faydalı oluyor. Yani debriyaj tam basılıyken devire bak 1500 üzeri olunca yavaşça çekmeye çalış alışmak için faydalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutde -- 13 Ocak 2012; 18:36:23 >
  • Debriyajdan ayağını yavaşça çekerken bi noktada araba sallanmaya ve motorun sesi değişmeye başlıyor.İşte orada ayağını sabit tut ve gaza basıp ilerle.Teoride çok kolay gözüküyor ama pratikte ilk öğrenirken zorluyor insanı.Ama alışırsın hocam nice mallar kullanıyor sen mi kullanamayacaksın?
    Ama sana ikinci el araba alsalarmış.Acemiliği atana kadar kırıp parçalardın.Sonrada yine sıfır alırdınız.
  • Olay debriyajdan hızlı çekmemek gaz vermek değil. Kavrama noktasına alışıp orda yavaşlar aracın hızlanmasına ve motorun toparlamasına izin verirseniz gaza basmanız gerekmez, zaten ecu sizin yerinize basıyor. Benim araç oldukça dik yokuşlarda bile kendisi gaz veriyor hiç gaza bastıgımı hatırlamam barbarosun dik arka sokaklarında bile,ecu gayet yüksek oranda gaz veriyor. Tabiki bu dizel olmasıyla alakalı ancak mantık aynı, benzinlide biraz gaza basmak gereksede asıl önemli nokta değişmiyor, debriyajı ayarlamak. Hatta yokuşlarda da frene basarken debriyajı kavrama noktasına kadar getirirseniz (motor hafif titremeye başlar ,orda çok tutmamak şartıyla ) hiç kaydırmadan kalkabilirsiniz. 30 yillik şöför el frensiz kalkamazken 2. ayda hiçbiryerde kaydırmadan el frensiz kalkıyordum ben bu şekilde. Ayrıca deviri 3000 lere getirip debriyaja yüklenmektense rolantide 1 2 saniye daha uzun yarım devriyaj yapmak çok daha zararsız.
  • Araba sürmenin mantığını biliyorsun.Yanında kimse olmadan bence öğrenmeye çalış.Ben babamla hep kavga ediyordum araba da en sonunda dayanamayıp bir daha araba süreceksen sen arabadan ineceksin ben kendim uğraşcam demiştim.Ayrıca araç benzinlimi dizel mi dizelse daha kolay öğrenirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    Otmatık alsaydın keske

    +1905

    Ben şahsen acemi sürücülerin otomatik vites ile araba öğrenmesine karşıyım öğreneceksen en zorunu öğren daha sonra zevkine ve ihtiyaçlarına göre otomatik mi manuel mi karar verilmelidir.

    Otomatik arabada kullanmayı öğrenmiş arkadaşlarım var manuele geçtimi sapıtıyor adeta şahsen tavsiye etmiyorum.

    otomatik vites al diyen arkadaşları alkışlıyorum

    size de aynen katılıyorum. otomatik viteste araba kullanmak öğrenilmez. ne akıllılar var ya otomatik alsaydın demiş. gaza bas gitsin, frene bas dursun sonrada şöförlük öğrendim de.

    bir arkadaşım bu dertten müzdarip. ilk aracından beri nerdeyse hiç manuel kullanmamış. bazen şirket aracıyla yola çıktığımızda açıkçası tedirgin oluyorum ve aracı ona vermek istemiyorum. rampada 1 boy geri kaydırmadan vites geçişlerinde aracı hoplatmaya kadar her türlü acemilerin yapacağı problemi yaşıyor. tamam otomatik vites rahatlık ve kolaylık ama öğrenme sürecinde manuel araç zorunludur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eserayozan1983

    geçenlerde sağolsun babam polo 2011 sıfır model araç aldı yasım 28 olmasına rağmen ehliyetim ve çok araba kullanmışlığım yok. arabanın motorundan cartından curtundan çok fazla anlamam inşallah ilerde merak eden arkadaşlar için özelliklerini yazarım. neyse hemen gittim bir ehliyet kursuna yazıldım. aracı aldıktan bır kaç gun sonra babam hadı kalk sana direksiyon dersi vereyim dedi ve bakırkoyde bir buyuk otoparka gittik fakat ordada acemıler direksiyon dersi alıyor ben baya bır panık yaptım sağımdan solumdan araçlar geliyor aracı kaldırdım fakat sanırım fazla panıkten dıreksıyonu kırdım. neyse o gun bıdaha kullanmadım 3 gun sonra floryaya doğru giderken bır otopark gorduk rıca ettık gorevliye oda sağolsun izin verdi. sofor koltuğuna oturdum sanırım sıfır arabaların debriyaj kavrama noktası baya aşağıda olurmuş bı kaç kez arabayı kaldıramadan stop ettımsonra kaldırdım 5 sefer falan koca otoparkta döndüm etrafta duran arabalar vardı sanırım bölece o panık havasındanda kurtuldum bır rahatlık geldı aracı 1. ve 2. vitese takmasını öğrendim babamdan ama dur kalk yapmadım hiç. neyse geçen gün gece 4 de babam uyandırdı kalk dedi direksiyon dersi verecem. ev fatihte ve vatan caddesine gittik. oturdum direksiyon başına araba kalkmıyor debrıyaj kavrama noktasını anlayamadım. aracı boşa alıyorum kontağı açıp el frenını ındırıyorum debrıyaja kokleyip vitesi bire takıyorum ayagımı sanırım burada ayarlayamıyorum sol ayağımı debriyajdan yavaşca çekip çok kısa bır sure sonrasıda gaza basmam gerekıyor. mantığı anladım fakat iş pratiğe geldiğinde zorlanıyorum. babam 40 senelik sofor dediki aslında sende haklısın bende aracı bazen kaydırıyorum sıfır araç olduğu için kalkerken ilk debrıyaj kavrama noktası çok yukardaymış bu senın hem şansın hem sanssızlığın dedi. aracı çok hafıf egık bı yerde kaldırıyorum sorunsuz babam hafıf eğimli bi yerde hemen kaldırıyosun ama ıstanbul şişhane rampasına geldiğinde ne yapacan diyor?! ilk araç kullanırken tum korkumu yendım panık yapmıyorum sağdan soldan gelen arabadan kendıme guvenım geldi aynalara falan bakıyorum vitese geçişlerim iyi yolda 3. viteste giderken ışıklarda iyi duruyorum buraya kadar herşey güzel fakat en onemli nokta dur kalklarda debrıyaj olayını kavrayamadığım için sorun yaşıyorum ve moralim cok bozuluyor. şu dur kalk olayını bir çözsem gerisi çok kolay biliyorum. sizlerden bu konuda yardım beklıyorum. teşekkürler

    allah başka keder vermesin




  • sürüş kursuna gidin 2-3 defa sürüş dersi alın en iyisi.
  • Benimde ilk aracım 2011 VW Polo. Daha önce toplasan 500 km yapmamışımdır, arabayı Doğuş'tan satın aldık sonra babam eve kadar sürdü. Evin yakınında Sürüş sahası tarzında boş alan var, arabayı oraya çekti, hadi dedi araba senin araban, bundan sonrası sana kalmış. Bastı gitti sonra. İlk kaldırışım çok rahattı, tecrübem az olmasına rağmen heralde 10'a yakın B-C sınıfı araba sürmüşümdür, en rahatı Polo geldi. Kesinlikle otomatik vites tadında herşey. Bir kaç dur kalktan sonra alıştığıma kanaat getirip trafiğe çıktım, dik bir yokuşta kırmızı ışıkta bekliyorum. O esnada yanıma bir sürücü okulu aracı yanaştı. Bende ufaktan bi gerginlik oluştu, ya kalkamazsam ya rezil olursam diye derken yeşil yandı ve arabayı stop ettim. Sırtımdan heralde 1 kg ter boşalmıştır. Sürücü okulu aracı ise bastı gitti. Sonraki 1 ay hırs yaptım, özellikle akşamları hep dik yokuşlarda dur kalk çalıştım, 2. ve 3. aylarda hala tedirginlik hissediyordum trafiğe çıkarken ama sonraları çok alıştım. İnan herşeyin ilacı zaman. Sadece azmet, vazgeçme ve doğru bilgiler edinmeye çalış.


    Bu arada Şubat'ta 1.senem dolacak, 6000 km yol yapmışım, ne kazam var ne çiziğim.

    not: Yaş 22




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Büyük İskender

    Benimde ilk aracım 2011 VW Polo. Daha önce toplasan 500 km yapmamışımdır, arabayı Doğuş'tan satın aldık sonra babam eve kadar sürdü. Evin yakınında Sürüş sahası tarzında boş alan var, arabayı oraya çekti, hadi dedi araba senin araban, bundan sonrası sana kalmış. Bastı gitti sonra. İlk kaldırışım çok rahattı, tecrübem az olmasına rağmen heralde 10'a yakın B-C sınıfı araba sürmüşümdür, en rahatı Polo geldi. Kesinlikle otomatik vites tadında herşey. Bir kaç dur kalktan sonra alıştığıma kanaat getirip trafiğe çıktım, dik bir yokuşta kırmızı ışıkta bekliyorum. O esnada yanıma bir sürücü okulu aracı yanaştı. Bende ufaktan bi gerginlik oluştu, ya kalkamazsam ya rezil olursam diye derken yeşil yandı ve arabayı stop ettim. Sırtımdan heralde 1 kg ter boşalmıştır. Sürücü okulu aracı ise bastı gitti. Sonraki 1 ay hırs yaptım, özellikle akşamları hep dik yokuşlarda dur kalk çalıştım, 2. ve 3. aylarda hala tedirginlik hissediyordum trafiğe çıkarken ama sonraları çok alıştım. İnan herşeyin ilacı zaman. Sadece azmet, vazgeçme ve doğru bilgiler edinmeye çalış.


    Bu arada Şubat'ta 1.senem dolacak, 6000 km yol yapmışım, ne kazam var ne çiziğim.

    not: Yaş 22

    allah kaza bela vermez inşallah




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    quote:

    Orijinalden alıntı: Büyük İskender

    Benimde ilk aracım 2011 VW Polo. Daha önce toplasan 500 km yapmamışımdır, arabayı Doğuş'tan satın aldık sonra babam eve kadar sürdü. Evin yakınında Sürüş sahası tarzında boş alan var, arabayı oraya çekti, hadi dedi araba senin araban, bundan sonrası sana kalmış. Bastı gitti sonra. İlk kaldırışım çok rahattı, tecrübem az olmasına rağmen heralde 10'a yakın B-C sınıfı araba sürmüşümdür, en rahatı Polo geldi. Kesinlikle otomatik vites tadında herşey. Bir kaç dur kalktan sonra alıştığıma kanaat getirip trafiğe çıktım, dik bir yokuşta kırmızı ışıkta bekliyorum. O esnada yanıma bir sürücü okulu aracı yanaştı. Bende ufaktan bi gerginlik oluştu, ya kalkamazsam ya rezil olursam diye derken yeşil yandı ve arabayı stop ettim. Sırtımdan heralde 1 kg ter boşalmıştır. Sürücü okulu aracı ise bastı gitti. Sonraki 1 ay hırs yaptım, özellikle akşamları hep dik yokuşlarda dur kalk çalıştım, 2. ve 3. aylarda hala tedirginlik hissediyordum trafiğe çıkarken ama sonraları çok alıştım. İnan herşeyin ilacı zaman. Sadece azmet, vazgeçme ve doğru bilgiler edinmeye çalış.


    Bu arada Şubat'ta 1.senem dolacak, 6000 km yol yapmışım, ne kazam var ne çiziğim.

    not: Yaş 22

    allah kaza bela vermez inşallah

    Çok sağolun, bin mukabele.




  • allah kaza bela vermesin kardeş. bende 1 ay oncesi yanımdan geçen araçları gördüğümde kontağı bile açamıyordum korku panık vardı anlayamadığım bir şeklilde ki çok soğuk kanlıyımdır normalde şimdi caddede aracı rahatlıkla suruyorum hatta en sağdaki şeritten sola geçmek istiyorum en soldakı araca yaklaşmak için peder şeridinde kal dıyor aynen bende senın gibi ışıklarda tıkanıyorum frene bastığım zamana kadar duruş frene basış dahil herşey mukemmel ama gel görki kalkerken olmuyor delircem. babam bozuk plak gibi aynı hatayı yapıyosun dıyor. aracın o hırlayıp ileri atılıp stop edişi daha doğrusu edilişi yokmu çok sinir bozucu.

    bu gece cadde yerıne dar bır sokak var aracların fazla girmediği oraya gidip dur kalk çalışcaz. bakalım bu gece pederi kızdırmadan kavrayacakmıyız şu olayı. Adamada üzülüyorum yenı kalp ameliyatı oldu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kick down

    @ogameci aynen öyle ilk zamanlar çok yaşardım sinirim bozulurdu kullanmayı öğrenemiycem diye vay be 10 sene olmuş

    @sekizkozalak kafaya takmam dostum aramız iyi ama adam mükemmeliyetçi kendi benden daha kötü kullanıyo ama farkında değil yapacak bişey yok

  • bide araba kullanmak gerçekten çok zewkli bunu aracı ilk 3. vitese takıp 80 km. hızı gece boş caddede yaptığımda anladım taki o lanet olası trafık ışığına kadar her 20 metrede trafık ışığı var. Arabada sıfır standardın bıraz ustu vw polo gibi bir araç olduğunda daha doyumsuz oluyorki porsche bmw falan onları kullananlar allah bılır nasıldır şu işi bi kavrayım allahın izniyle heryere arabayla gidecem 28 senenin acısını çıkarcam
  • Yaşadığınız bu durum emin olun ki bir çok sürücüde olmuştur. Örneğin ben kamyon, otobüs sollarken temkinliydim. Acaba çarparmıyım, geçermiyim gibi kaygılarım olmuştur. Size tavsiyem, gece 1-2 gibi şehir dışına doğru uzun bir yol tercih edin. Yani 10-15 km boyunca, trafik ışığı vs olmayan uzun bir yol. 1 hafta bu şekilde araç sürerseniz kendinize güveniniz gelir. Naçizane tavsiyem, ehliyet alsanız dahi ilk 3-4 ay kesinlikle uzun yol yapmayınız. Henüz kullanmayı bilmediğiniz için kesinlikle cep telefonu ile konuşarak sürüş yapmayın derim. Tavsiye ettiğim sürüş güzerhanı (babanız ile birlikte) yapınız. Şu aşamada 3 vites ile gitmeniz ideal..

    Yokuşlarda el freni desteğini kullanın. Sabırlı olursanız gerisi de gelir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eserayozan1983

    türkçe dil bilgisi kuralları hakkındakı tenkıtın için eywallah bu foruma yenı uye olmuştum ve ilk defa konu açtım fazla dilbilgisi ve imla kurallarına dikkat etmedim ama noktadan sonrada cümleye buyuk harfle başlayıp Ama yazmadım.

    Aferin sana o zaman.
  • Aslında mantık çok basit. Düz bir yolda debriyaja sonuna kadar basıp vitesi 1 e alın. Gaza-frene basmayın. Debriyajdan çok yavaşça çekin ayağınızı. Belirli bir yerde devir rölantiden de aşağıya düşecek, motor hafif bir titreme yapacaktır, orası kavrama noktası işte. Araç hafifçe ilerlemeye başlar. Oraya geldikten sonra hafifçe gaz vererek başarılı bir kalkış yapabilirsiniz. Zaten 75-100 kaldırıştan sonra ayak kavrama noktasına alışır ve çok rahat edersiniz. İlk başta gaz verip sonradan debriyajdan çekmek hem gereksiz hem yanlıştır. Bu kavrama noktasına getirip kaldırma yokuşlarda da çok işe yarar. Bu sefer frene basarken kavrama noktasına gelin, ayağınızı frenden çektiğinizde araba geri kaymaz ve yine gerekli gazı vererek kaldırabilirsiniz. Araba kullanmayı öğrenmek için kendinizden emin olduğunuz zaman tek başınıza kullanın, insan bazen tek başınayken daha çabuk öğreniyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kick down

    quote:

    Orijinalden alıntı: eserayozan1983

    otomatik vitesi düşünmedim değil fakat hem babamın otomatik vitese karşı ön yargısından hem ehliyeti alırken manuel viteste direksiyon sınavına gireceğimden hemde araba parasını babam kendı weriği için otomatik vites araba düşüncem en azından şu anda yok maalesef. bazıları diyor bu zamanda manuel vites eziyet ve amelelikden başka bişey değil kimileri diyor manuel vitesten aldığım zewki otomatik vermiyor. sanırım bıraz tarz ve yaş kuşak meselesi. bir arkadaş diyor kalkerken ayağını komple debriyajdan çek ve yavaş gaz wer kimisi başka şeyler diyor ama sanırım ayağımızı debriyajdan kaldırırken öyle bir noktaya gelecezki tam o sırada ufak bir gaz verdiğimizde araba ileri sarsılmadan rahatça kalkacak burayada debrıyaj kavrama noktası denıyor sanırım etrafa bakıyorum yaşlı ınsanlar genç kızlar çocuklar arabalarını rahatça durdurup kaldırıyorlar asla amacım onları kucumsemek değil ama böle görünce arabanın anahtarını al çık trafiğe elinden ne geliyorsa koywer diyorum ama onumdende allahın yarattığı canlar geçiyor! bide ben aracı 13 yaşımda kullandım trafıge çıktım diyenler yokmu hangi zihniyet bunları trafiğe çıkmasına izin veriyor anlamıyorum.

    o debriyajdan tamamen çekip hafif gaz ver diyen arkadaşın hiç araba kullanmışmı daha önce sor bakalım çeker çekmez stop eder araba

    Nfs falan oynamıştır herhalde




  • bide merak ettiğim mesela 3. viteste gidiyoruz 4. vitese takmadan debriyaja basıp boşa alıp ölece gitmek doğrumu yada vites boştayken en fazla ne kadar gidilmelidir düz yolda?
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.