Şimdi Ara

VW Grubu'nun Platformları (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
4.212
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    ortak platformda son nokta....



     VW Grubu'nun Platformları






  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaya5789

    Yaşar, maşallah :)


    Eyvallah :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio.


    quote:

    Orijinalden alıntı: atiyba

    Caddy ve TT'nin tek ortak noktaları olsa olsa kullanılan park ampülleridir


    İlk seri TT'nin neden sürekli takla atma eğiliminde olduğunu şimdi anladım...


    Karışıtıyorsun.

    Caddy ile aynı platformu paylaşan tt güncel tt yani 2.nesil tt




  • Sevgili desiya,

    Verdiğiniz bilgiler doğru, araç teknik olarak B6 kasa PASSAT'ın platformuna dayanmakta (bazı komponentler ortak kullanılmakta) ancak GOLF'ün dingil aralığına sahip bir şekilde üretilmektedir. Wikipedia'daki güncel VOLKSWAGEN EOS sayfasını tıkladığınızda karışınıza şu bilgi de çıkıyor:

    Unlike the Cabrio, which was a convertible version of the Golf hatchback, the Eos is a standalone model with all-new body panels, although it shares the platform and components from the Passat (Mark 6 (B6 now PQ46 platform) (2005-present)). The wheelbase matches the Golf Mk5 and Jetta.

    Listede de PQ35 (P=Platform, Q=Quermotor yani önde enlemesine yerleştirilmiş motor, 35=tasarım sıra sayısı veya kodu) olduğu belirtiliyor. Verdiğim bilgiler bundan farklı değil.


    Almanca Wikipedia'da da aynı bilgiler mevcut.

    Der VW Eos ist ein Modell der Marke Volkswagen und das erste Coupé-Cabriolet mit Metall-Faltdach und integriertem Glas-/Schiebe-Ausstelldach. Es wurde als Studie Concept C auf der IAA 2003 gezeigt und am 12. September 2005 ebenfalls auf der IAA offiziell vorgestellt. Die aus Qualitätsgründen mehrfach verschobene Markteinführung war am 19. Mai 2006. Der Eos wird zusammen mit dem VW Scirocco, VW Sharan und Seat Alhambra bei der Tochtergesellschaft VW Autoeuropa - Automóveis Ltda. in Palmela (Portugal) gefertigt.

    Der Eos basiert auf dem Fahrwerk der Plattform PQ46 des VW Passat B6. Der Radstand entspricht dem der Golf V-Plattform PQ35. Die Karosserie wurde nicht von einem geschlossenen Limousinen-Modell abgeleitet, sondern ist eine eigenständige Neuentwicklung. Seit Einführung des Golf VI gibt es neue Außenspiegel im Design des Golf VI. Das elektrische, fünfteilige CSC (Coupé-, Schiebe- und Cabrio)-Stahlklappdach des Eos wurde von der Webasto-Tochter Oasys (Open Air Systems GmbH) entwickelt. Das Verdeck, serienmäßig mit integriertem elektrischen Glas-Schiebe-/Ausstelldach, schließt sich innerhalb von 25 Sekunden über den vier Sitzplätzen. Optional wird ein Windschott angeboten, wodurch im eingebauten Zustand die hinteren Sitzplätze jedoch nur als Ablage genutzt werden können.

    Der Zugang zum Fond wird durch die Easy-Entry-Funktion erleichtert, bei der sich bei umgeklappter Lehne die Vordersitze elektrisch nach vorn bewegen und beim Zurückklappen wieder zurückfahren. Der Kofferraum fasst 205 l (Dach offen)/380 l (Dach geschlossen); die Kofferraumklappe wird auf den letzten Millimetern elektrisch ins Schloss gezogen.






    Selam ve sevgiler,

    Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: desiya
    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde
    Olamaz. EOS'un platformu PASSAT.
    quote:

    Orijinalden alıntı: desiya
    Eos ile golf aynı platformda diye biliyordum. Ancak burada passat ile aynı platformda olduğu yazıyor. Hata olabilirmi?



    Geçen seneki yazınında bu şekilde bahsetmemiştiniz.

    Orada yazdığınız yorumun bir kısmı şu şekildeydi : Araç GOLF V'nin PQ35 platformuna dayalı olup PASSAT 3C (B6) modelin PQ46 platformundaki bazı parçaları da kullanmaktadır Şu linkten yazınıza bakabilirsiniz ;http://forum.donanimhaber.com/m_26559002/mpage_1/fromTicket_/key_//tm.htm

    Burada ise aracın PQ35-A5 platformunda olduğu yazıyor.http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Eos

    PQ35 platformu;http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_A_platform#A5_.28PQ35.29

    Golf cabriolet yerine çıktığıda yazan bilgiler arasında. Keza Amerikan inceleme sitelerinde EOS adıyla satılan aracın aslında Rabbit Cabriolet olduğunada çok yerde değiniliyor. İçi golf 5 ile aynı sayılır. vw.com.tr sitesinde jetta(Golf5 platform) ile eos teknik verilerini kıyasladım karşıma şu sonuç çıktı. İkisinide aks(Dingil) mesafesi eşit vede 2578.

    http://binekarac.vw.com.tr/#/binek/model/eos/teknik
    http://binekarac.vw.com.tr/#/binek/model/jetta/teknik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 21 Aralık 2009; 8:49:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desiya


    quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio.


    quote:

    Orijinalden alıntı: atiyba

    Caddy ve TT'nin tek ortak noktaları olsa olsa kullanılan park ampülleridir


    İlk seri TT'nin neden sürekli takla atma eğiliminde olduğunu şimdi anladım...


    Karışıtıyorsun.

    Caddy ile aynı platformu paylaşan tt güncel tt yani 2.nesil tt


    Yaş tahtaya basmışız.

    Aslında ilk nesil TT Caddy ile aynı platformda olmadığı için takla atıyor demek istemiştim.




  • Valla adamlar işin parasal kısmına bakıyolar anlaşılan sadece.
  • ortak parça kullanımı maliyeti düşürür,bu volkswagenler niye pahalı o zamanyoksa ilerde tt fiyatına caddy mi alacağız
  • Hangisi daha ateşli?

     VW Grubu'nun Platformları


     VW Grubu'nun Platformları
  • Taner abi aks mesafesi golf ile aynı olduktan sonra geri kalan tüm parçaları passat ile aynı olsa neye yarar?

    Chevrolet cruze sahibi birkaç arkadaş araçlarının insignia platformunda olduğunu söylüyorlardı. Daha sonra kendilerine araştırmalarını söyledim.

    Astra ile aynı platform fakat insignia platformu ile ortak parçalar kullanılıyor dediler.

    Gerçektende ortak parça kullanılıyor. Ama şöyle bir yanılgı var aynı ortak parçalar corsada da astrada da isnginia da da agilada da kullanılılıyor.

    Mesela dediğin olay astra twintopta da vardı. Vectra ile ortak fazlaca parça kullanıyorlar.

    Sanırım metal tavanlı cabrio araçlarda, bu durum diğerlerine nazaran daha sık rastlanıyor. Çünkü tavan açılma kapanma mekanizması araca fazladan yük bindiriyor. Birde bu tarz araçlar normal sedanlara göre daha uzun oluyor. Belkide bununla bağlantılı bir durum sözkonusudur.

    Bunlar maliyet düşürücü unsurlar. O sebeple bunu sadece vw değil tüm markalar uyguluyor. Eos belki hepsinden daha fazla ortak parça kullanıyor olabilir.

    Ancak ben dingil mesafesine bakarım. İz genişliğine bakarım. Passat ile aynı değilse o araba passat olamaz.

    Senin passatı al, herşeyi aynı kalsın, dingil mesafesi golf gibi olsun iz genişliği golf gibi olsun eskisi gibi konfor verirmi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EIRP

    ortak parça kullanımı maliyeti düşürür,bu volkswagenler niye pahalı o zamanyoksa ilerde tt fiyatına caddy mi alacağız



    Bence dua edelim de ortak parça kulanmaya devam etsinde yoksa fiyatlar daha da artacak heralde


    Caddy'nin jantlar daha güzelmiş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Hangisi daha ateşli?

     VW Grubu'nun Platformları


     VW Grubu'nun Platformları



    Hoşgeldin, ben de hoşgeldim hatta.



    WV Grubu'nun en mantıklı arabalarından biridir Caddy. TT ile aynı şasi, kabin de benzer. TT'ye ne gerek var ki?




  • eeee

    akıl var caddy var
  • Kedigiller demek ki boşuna E-5te makas atıp hız yapmıyorlarmış.Bi bildikleri varmış.
  • Sevgili desiya,

    Evet, tamamen haklısın, adamlar LEGO yap-boz parçaları gibi otomobil kesip biçiyor, yapıştırıp tutturuyorlar. VOLKSWAGEN EOS hiçbir zaman almayı düşünmeyeceğim bir araç olduğu için (EOS alana kadar GOLF'ün kralını alırım, basar, sonra azıcık daha basarım, ama 132 km/h'yi geçmem, yoksa cezayı basarlar) hangi platforma dayalı olduğunu biz burada tartışaduralım, Türkiye'deki bir avuç EOS sahibini dahi ilgilendirmiyordur, ki eminim aracın özelliklerini kasten ve taammüden bilenlerin sayısı çok daha azdır (alıp sac tavanın arka bağaja girip çıkmasını izledikten ve OPEN/CLOSE tuşuna birkaç defa bastıktan sonra hevesleri kayboluyor).

    AUDI A4 A5 A6 A7 A8 A9 ve A10'un birbirine ne kadar benzediği, araçların sadece volümetrik (hacimsel) ölçülerinin ve motor ile yürür aksam ile ufak tefek kozmetik farkların yeni bir modeli ortaya çıkarmaya yetip yetmeyeceğini, bunun AUDI gibi bir markanın saygınlığını sarsıp sarsmadığını da sözkonusu yapmak istemeyi düşünüyorum.

    Bir POLO ve PHAETON'un kapı kolu, direksiyonu, sigorta tablosu, arka kapak açma mekanizması, torpido tutamağı, radyosu ve dikiz aynası aynı olacaksa BİREYSELLEŞME (INDIVIDUALISM) nerede kaldı. 1 PHAETON alacağıma tüm sülale için POLO alırım, renk renk, doya doya binerim... Nasıl olsa aynı araba!

    CLIO'daki gösterge paneli ile MEGANE'daki gösterge panelinin aynı olduğunu gördüğümde (bu epey bir süre önceydi) "vay uyanıklar" demiştim... Tansaş'ta herkes antep fıstığını tadına bakıyor, araklama ayağına, otomobil üreticileri de bizi böyle kandırmaya çalışıyor, değişik model yaptık ayağına. Bu kadar bilgi, internet, GSM, iletişim/bilişim/megapiksel ve YouTube'dan sonra bizden birşey kaçar mı?




  • Hoşbulduk efendim. Siz de hoşgelmişseniz.

    Caddy'nin jantlar BBS'dir yanlış olmasın.


    Caddy'nin hızlısıyım, aklınızı alırım.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.